MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
jbarman
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždánice u Kyjova

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od jbarman »

Bandoku, pěkně napsaný, postavil ses k tomu velmi dobře a od začátku držíš vysokou diskuzní laťku. Jen tak dál, blahopřeji :wink:

Uživatelský avatar
jbarman
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždánice u Kyjova

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od jbarman »

Pište, pište prosím všichni co to máte namontované:
1. Záslepka EGR - materiál, případně výktes, případně výrobce
2. Odpojení vagem, nebo přivření
3. Samotné provedení

Už chci volně dýýýchat :lol:

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od vilik »

Já jsem EGR "zavřel" VAGem.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
Slavoš
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 416
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Lipník nad Bečvou/Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Slavoš »

Já to mám zaslepené plechem 2 mm,dělali mi to v servisu.
Obrázek
Obrázek

mikeraff
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 05.01.2008 21:35
Bydliště: Sever,50°57'5.428"N, 14°33'25.161"E
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od mikeraff »

Jelikoz mam sharana I ,TDi 66kW chvilku tak bych uvital fotku kde EGR hledat,jak postupovat pri demontazi a zaslepeni.Diky.

Uživatelský avatar
shared
Řidič
Řidič
Příspěvky: 79
Registrován: 14.02.2008 22:01
Bydliště: Hradec Králové

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od shared »

Sharana mám od ledna loňského roku a v létě mi to přestalo táhnout a začalo hrozně různobarevně kouřit.V servisu mi vymněnili váhu vzduchu a trochu se to zlepšilo.Potom jsem ,jako laik pátral sám po příčině a na dieselfóru jsem se dočetl o EGR.Při výměně oleje jsem řekl mechanikovi ať mi ho zaslepí.Ten se smál a říkal ,že to dělá na požádání skoro u všech VW.Stálo to asi dvě kila.Od té doby motor šlape jak hodinky a i když jsem se toho trochu bál,abych něco neproved s motorem,jsem spokojený.Hadičku jsem zaslepil zaražením kousku nerezové kulatinky.Na Vagu jsem to měl a žádnou chybu to nehlásí.
!!! Kouřivost studeného motoru (i těď co byly ty mrazy) byla minimální. !!!
Vřele doporučuju zaslepit.

Uživatelský avatar
ls
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od ls »

Také jsem před zimou odpojil EGR (sundal a zaslepil jsem hadičku )možná se odhodlám a dám tam i plech ,ale je tem špatný přístup.Motor jde líp do otáček a lehce klesla spotřeba při klidné jízdě.Jediné negativum je ,že se mi pomaleji zahřívá motor.

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Bandog »

mikeraff píše:Jelikoz mam sharana I ,TDi 66kW chvilku tak bych uvital fotku kde EGR hledat,jak postupovat pri demontazi a zaslepeni.Diky.

já mám také jedničku a také 66kW.........zítra ti udělám nějakou fotku, aby jsi viděl kde ho máš v motoru hledat, ale předem můžu říci, že z těch fotek toho asi moc vidět nebude, protože tam není moc dobrý přístup........pokusím se někde sehnat i nákres origo záslepky, ale jak tu píšou kluci, není problém říci jakémukoliv mechanikovi ať ti to zaslepí, protože to dělají opravdu skoro na všech koncernových autech...........

já mám také zaslepeno pouze mechanicky a to záslepkou o síle 2mm a jsem naprosto spokojený :D

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Bandog »

jbarman píše:Bandoku, pěkně napsaný, postavil ses k tomu velmi dobře a od začátku držíš vysokou diskuzní laťku. Jen tak dál, blahopřeji :wink:
:oops: děkuji, kamaráde, ale hlavní zásluhu na tomto topicu máš ty............to byl hlavně tvůj nápad :D

Uživatelský avatar
Petr74
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 396
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 15

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Petr74 »

Mám také 66 kW, G1.
Jak bych to měl "zaslepit" VAGem? Kde přesně, a jde to vůbec ve VagCom 409-1 ?

Tahle softwarová verze mě láká, předpokládám, že u toho nezasviním celé auto a nepřijdu o prsty :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Bandog »

:D

já ti bohužel neporadím ohledně VAGu.........jsem na tohle krátkej :(

já to zvládnu mechanicky, ale softwarově určitě ne..............takže musíme požádat o radu někoho zkušenějšího.......

Uživatelský avatar
romandub
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 311
Registrován: 27.10.2008 14:41
Bydliště: Bílina okr. Teplice

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od romandub »

taky bych uvítal fotodokumentaci díky
Dub

Uživatelský avatar
Petr74
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 396
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 15

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Petr74 »

to Bandog:

Tak zatím proberme tu mechanickou variantu:
Jakou záslepku jsi použil? Jde to udělat svépomocí, nebo bys volil raději servis? Na tom dieselpower foru jsem to právě moc nepochopil, psali o dvou záslepkách apod....

Ty máš vložený pouze jeden prvek jako přepážku před tím EGR?
Obrázek

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Bandog »

Petr74

přesně jak píšeš ty.........já jsem použil pouze jednu záslepku přímo před EGR ventil.....dvě se dávají z důvodu toho, aby jsi tu trubku, která přivádí výfukové splodiny zpět do sání demontoval úplně..........jedna záslepka se namontuje na svody a druhá před EGR ventil..........záslepku jsem si nechal vyrobit u známého v dílně a stála mě Kč 30,- abych si nepřipadal trapně..........i tak jsem mu za ni musel peníze vnutit...........

jinak zvládneš to zaslepit i sám doma, akorát je tam trošku horší přístup.....zítra Vám vyfotím jak a kde ho najdete (teda podle mého motoru typu 1Z)........celá procedura zaslepení spočívá v povolení dvou šroubů, vložení záslepky a opět zašroubování :D

míry záslepky se pokusím někde najít a hodit je sem.........já je nikde nescháněl, ten kámoš přesně věděl co má udělat............

Uživatelský avatar
Petr74
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 396
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 15

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Petr74 »

No tak to bych snad zvládnul. Těším se na fotky.
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“