MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
-
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 01.06.2012 18:49
- Bydliště: Ostrava
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Ahoj zdravím všechny.Chtěl bych se zeptat zda Vám něco říká ventil chlazení vyfukových plynů?Jestli ano můžete mi napsat kde to mám v autě hledat?Vůbec nevím kde to tam je.Je to pro mě naprostá novinka o které jsem vůbec nevěděl.Na internetu jsem našel akorat schemata ale v autě fakt nevím.Díky a přivítám kždou radu.
- TomB
- Pilot
- Příspěvky: 872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
hoj,Alhambra 46 píše:Ahoj zdravím všechny.Chtěl bych se zeptat zda Vám něco říká ventil chlazení vyfukových plynů?Jestli ano můžete mi napsat kde to mám v autě hledat?Vůbec nevím kde to tam je.Je to pro mě naprostá novinka o které jsem vůbec nevěděl.Na internetu jsem našel akorat schemata ale v autě fakt nevím.Díky a přivítám kždou radu.
je to trubka cca 15 cm dlouhá o průměru 5 cm, umístěná pod turbem, vedou do ní hadice od chladící kapaliny a je na přírubách na výfuku a na sání těsně před sacím parožím, je zapojený do EGR ventilu.
- machstrechy
- Jezdec
- Příspěvky: 438
- Registrován: 06.02.2008 20:13
- Bydliště: Kamenná
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Ahojte prosím o nějaké fotky kde je ten ventil na VR6 nikde tu nic není díky
Moje práce http://www.strechymach.webgarden.cz/
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Ahoj, k čemu je dobrý, spíše jakou má funkci, tento zpětný ventil číslo 046905291A?
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
řek bych že je to jako pro systém posilovače brzd, (podle obrázku nejde rozeznat co kam to vede páč to je mázlý aspoň teda u mě..) tzn. podrží to podtlak aby hned neutekl?..
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Je na podtlakove hadici tesne pred ovladacim ventilem EGR. Na obrazku i ve zkutecnosti.
Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Nevim k čemu to je, nicméně potvrzuji, že na obrázku nic nevidím pro jeho rozmazanost.
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Omlouvam se za kvalitu. Za to nemuzu ja, ale printscreen a irfan.
Prave pro tuto skutecnost jsem pridal i cislo z Etky.
Oprava obrázku
Prave pro tuto skutecnost jsem pridal i cislo z Etky.
Oprava obrázku
- Honza (sharan)
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 24.04.2014 10:47
- Bydliště: Východní Čechy, Krávovehradecko
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Zdravím všechny.
Jak jsem již psal v jiném tématu mám pořád problém se starty. Po startu motor naskočí (zhruba na 500 – 700 ot.) a hned zdechne. Občas je to jednou občas vícekrát za sebou.
Proč píši sem, po dlouhém poptávání jsem zajel do wv servisu kde mi řekli, že by bylo nejlepší auto tam nechat rozebrat půl motoru a zkoumat co by to mohlo být. Při průměrné mzdě za hodinu asi 700,- by to byl asi balík. Pak z nich vypadlo, že imobilizér to asi nebude (co jste mi tu radily) že by ta nafta ani nestačila odtéct. Pak přišli na to, že mi nereaguje egr ventil a doporučují ho zkusit zaslepit jestli to něco udělá.
Tak se ptám na Váš názor.
Jak jsem již psal v jiném tématu mám pořád problém se starty. Po startu motor naskočí (zhruba na 500 – 700 ot.) a hned zdechne. Občas je to jednou občas vícekrát za sebou.
Proč píši sem, po dlouhém poptávání jsem zajel do wv servisu kde mi řekli, že by bylo nejlepší auto tam nechat rozebrat půl motoru a zkoumat co by to mohlo být. Při průměrné mzdě za hodinu asi 700,- by to byl asi balík. Pak z nich vypadlo, že imobilizér to asi nebude (co jste mi tu radily) že by ta nafta ani nestačila odtéct. Pak přišli na to, že mi nereaguje egr ventil a doporučují ho zkusit zaslepit jestli to něco udělá.
Tak se ptám na Váš názor.
vw Sharan II cruise, 1.9 tdi PD 85 kw AUY, chip, r.v. 2002
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
EGR se zaslepuje běžně, motor běží klidněji,atd atd, nikdy jsem ale neslyšel, že by zaslepení EGRu mělo tak podstatný vliv na start motoru. Možná, kdyby byl EGR totálně zarostlý...., ale jen možná. Třeba se k tomu ještě někdo vyjádří.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- Honza (sharan)
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 24.04.2014 10:47
- Bydliště: Východní Čechy, Krávovehradecko
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Našel jsem zajímavé video o závadě egr. Prkotina, ale asi taky dokáže potrápit než se na to přijde.
Zatím sleduji při každém startu jestli na tom nejsem podobně.
https://www.youtube.com/watch?v=_h5bVHYVE0A" onclick="window.open(this.href);return false;
Zatím sleduji při každém startu jestli na tom nejsem podobně.
https://www.youtube.com/watch?v=_h5bVHYVE0A" onclick="window.open(this.href);return false;
vw Sharan II cruise, 1.9 tdi PD 85 kw AUY, chip, r.v. 2002
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Jo jenže to je problém integrované chcípací klapky, ne EGR jako takového, přepouštěcí ventil spalin z výfuku vyusťuje až za tou klapkou, tzn. karbon který se tam namnoží zmenší světlost sání v tomto místě.
Dokonce se někdy nasbírá tolik že ta klapka může váznout ( neotevře se úplně nebo naopak nedovře - prostě zůstane viset) klapku ovládá plastová baněčka s gumovou membránkou někdy praskne a nefunguje..
Dokonce se někdy nasbírá tolik že ta klapka může váznout ( neotevře se úplně nebo naopak nedovře - prostě zůstane viset) klapku ovládá plastová baněčka s gumovou membránkou někdy praskne a nefunguje..
- Honza (sharan)
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 24.04.2014 10:47
- Bydliště: Východní Čechy, Krávovehradecko
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Tak nějak jsem to myslel. zatím jsem tu klapku od včera kontroloval před každým startem a byla otevřená. Včera jsem zatím vždy napoprvé nastartoval když jsem na to koukal. Budu to sledovat dál. Ona se při zhasínání motoru zavře aby to klidněji zdechlo a hned se zase otevře je možné, že občas se zadrhne a neotevře, pak mi to chytne jen na zbytkový vzduch a hned to zdechne protože nemá další. Ale zatím je toto jen teorie uvidíme jak to bude dál budu sledovat.
Nebude mít uživatl nedeto s golfem podobný problém přpadá mi to hodně podobný.
Nebude mít uživatl nedeto s golfem podobný problém přpadá mi to hodně podobný.
vw Sharan II cruise, 1.9 tdi PD 85 kw AUY, chip, r.v. 2002
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 29.08.2014 23:27
- Bydliště: J.Čehcy
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Zdravím,mám dotaz,pokud u meho Sharana zaslepim EGR bude mi to hlásit chybu?po přečtení tématu myslím,že jo,ale nesjsem si jistý.motor AUY 1,9TDI 85KW r.2000
Sharan 1,9 TDI 85KW AUY r.v.2000
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Tvůj EGR je ovládán podtlakem a nemá žádný senzor, tudíž ani zpětnou vazbu. Takže ne.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý