Stránka 22 z 27

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Napsal: 19.01.2013 22:37
od pablo27
Zdravím, mám 1,8T model 2005 a stále častěji se mi rozvicuje diagnostika (pokaždé EGR). Auto jede a startuje naprosto normálně. Můj dotaz je, měl bych to řešit výměnou nebo pomůže třeba jen vyčištění??? díky za radu

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Napsal: 20.02.2013 08:40
od mates-v
Zdravím.

Jsem tady nový a měl bych prosbu. Mám Tourana s dvoulitrovým motorem z roku 2004. Rád bych zaslepil EGR ventil a tak bych se chtěl zeptat, jestli tady není někdo z okolí Prahy, kdo by mi za rozumný peníz to upravil v řídící jednotce.

Dík za info.

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Napsal: 20.02.2013 09:00
od golfgti16vv
motopower ti to upravi

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Napsal: 20.02.2013 10:00
od mates-v
Dík za info. Je na něj nějaký kontakt, a odkud je?

EDIT:
Tak už jsem kontakt našel. Jsem hloupej, stačilo projet kontakty.

Ještě jednou dík. M.

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Napsal: 22.02.2013 21:23
od pazitka
Dnes jsem koukal jak to mám s EGRem u mého prvního TDI, tejden vlastněného AFN 1999 WGR galaxy 81 kw a objevil jsem následující.
EGR má sundanou hadičku, jedna co k němu pravděpodobně patří (označena zeleně) je zašpuntována a vede do jakéhosi udělátku - jsou tam taková dvě stejná udělátka vedle sebe. Do těch udělátek taky vede hadička z krabice vzduchového filtru (označeno červeně) a na tom blíž k filtru co je na něm ta zašpuntovaná hadička je ta od vzduchu ulomená.
Zajímá mne na co jsou ta udělátka, ale hlavně může to něčemu vadit když to nechám tak, nebo to mám všechno zacpat? nebo spravit?

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Napsal: 23.02.2013 10:00
od Marek77
Ta "udělátka" jsou elektromagnetické ventily. Jeden z nich (označovaný N75) má bílou čepičku a slouží k řízení turba (přiváděním podtlaku ovládá dózu a ta hýbe statorovým regulačním kolem a tím reguluje otáčky turbodmýchadla). Druhý ventil (N18) má černou čepičku a slouží z ovládání dózy EGR.

Do obou ventilů vede silnější hadička z filterboxu (to je atmosférický tlak) a jedna hadička od vývěvy (jako odbočka od podtlakového posilovače brzd). Ventily podle potřeby (řízené ŘJ motoru) přepínají a přivádějí tak k membránám obou jmenovaných zařízení buď podtlak (regulace), nebo atmosférický tlak.

Pokud je hadička mezi N18 a dózou EGRu odpojená (zaslepená), EGR systém z principu věci nemůže být funkční. U řízení turbodmýchadla bych podobný zásah ovšem nedoporučoval - z auta bys měl rázem SDi ;-).

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Napsal: 23.02.2013 18:05
od pazitka
výborně děkuji.
takže v případě že se rozhodnu nechat EGR vypnut ( jestli jsem to dobře nastudoval tak tim vyprodukuju menší množstvi pevnejch částic :mrgreen: ) tak bych měl tu ulomenou hadičku z N18 zaslepit aby si N75 nešluknul ňákej bordel (od vzducháče je téčko k oběma).
A N18 jako nepotřenej bych moh odpojit od elektriky (a tu ulomenou díru zacpat aby ňákej škvor nevlez až do posilovače brzd :roll: )
A nestačilo by teda, kdyby někdo chtěl vyzkoušet EGROFF aby odpojil jenom N18? nebo by se nahněvala ŘJ?

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Napsal: 23.02.2013 19:24
od smolda
Začala by se zlobit a paměť závad by obsahovala zmínku o tom, že tam ten ventil není... ŘJ motoru si po takovech "udělátkách" (a nejen po nich) sahá jestli tam jsou.

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Napsal: 23.02.2013 22:29
od Marek77
Přesně, jak píše smolda - jednotka by vyhodnotila chybu N18 - přerušení. Jednodušší je nechat ventil připojený k elektrice a odpojit hadičku k membráně (nebo ji ucpat třeba kuličkou z ložiska a zapojit zpět - tak nikdo nic nepozná).

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Napsal: 10.03.2013 18:38
od jirkakojak
Tak jsem chět zaslepit EGR ale hned při sundání hadice a EGR ventilu jsem zjistil že sání neni zrovna z nejčistčích :evil: Ba naopak bylo zanešený až hrůza tak ač nerad protože jsem tu četl že je to porod tak jsem se pustil do vyndání sání vyčištění jeho i EGR ventilu a podle vašich rad jsem udělal záslepku a podtlakovou hadičku jsem taky zaslepil. Dušička má klid :yahoo: a já jistotu že to mám čistý. Jede to líp a spotřebu ještě změřim. Přidávám trochu foto dokumentace :pleasantry:
ŠPÍNA
ŠPÍNA
ZASE ŠPÍNA
ZASE ŠPÍNA
PO OČISTNÝ KŮŘE
PO OČISTNÝ KŮŘE
ZÁSLEPKA
ZÁSLEPKA

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Napsal: 11.04.2013 19:00
od Alhambra 46
Zdravím všechny.Svůj problém jsem tady již popsal.Nechci to znovu rozebírat a proto bych se chtěl na Vás obrátit zda by jste mi mohli doporučit nějakého klubáka z oklí Ostravy který má Vag a tím mi pomohl vyřešit můj problém na dobro.Díky moc

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Napsal: 14.04.2013 23:17
od sedkooo
Zdravim. Cistil som EGR ventil, ktory sposobil extremne zanesenie celeho sacieho potrubia. V casti kde je EGR ventil je este klapka, ktora nebola schopna pohybu uz nejaku dobu, kedze potrubie malo 1,5cm nanos sadzi. Teraz je to vsetko ciste a klapka je opat pohybliva. Chcem sa spytat co je to za klapku (skrtiaca?). A ako zistim ci funguje. Motor isiel aj pred tym bez znatelnych problemov a aj teraz sa tvari, ze je vsetko ok. Pri pridavani plynu sa klapka ani nepohne. Viete mi prosim povedat co by mala robit, pripadne ako ju diagnostikovat? Dakujem velmi pekne za rady.

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Napsal: 14.04.2013 23:42
od TomB
Je to chcípací klapka. Je trvale otevřená, zavře se pouze při vypnutí zapalování, na cca 3 sec. aby motor zdechnul klidněji a neházel sebou. Pak se opět otevře.

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Napsal: 15.04.2013 20:56
od Alhambra 46
Ahoj zdravim všechny.Měl bych dotaz na to když necham ukončit funkci EGR ventilu softwerově muže to mit nějaky negativni vliv naDPF filtr?Diky za nazory.

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Napsal: 12.06.2013 10:32
od andreas8246
Někdo z Prahy na zaslepení EGR u 1.9 tdi ahu?
kdyžtak 720 619 674