Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 173 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PříspěvekNapsal: 25.08.2009 12:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

79

Bydliště:

Senice na Hané

Marek77 píše:
Je především potřeba vědět, jakou závadu (pokud vůbec) napíše ŘJ motoru v okamžiku, když to chcípne. Jinak nevíme nikdo nic.


problém je, že v momentě, kdy nelze nastartovat, nemám diagnostiku k dispozici a do historie závad nic nepřibude :oops:


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PříspěvekNapsal: 25.08.2009 12:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Pokud žádná závada nepřibude, tak tam jednoduše žádná není.

V tom případě je nutné hledat problém v části systému, který není diagnostikovatelný. Takže nehledej v elektrice, ale v mechanice. Například já jsem řešil stejný problém - zničehonic mi chcípnul motor a musel jsem točit i půl minuty, než znovu naskočil. Stávalo se to v okamžiku, kdy motor déle běžel ve volnoběhu, později i při plynulé jízdě. A víš, co to bylo? O-kroužek na palivovém filtru byl poškozený a palivový systém si do filtru přisával vzduch (byl to nový filtr po výměně a kroužek byl z výroby vadný). Spravila to výměna O-kroužku za Kč 4.- :wink:.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PříspěvekNapsal: 25.08.2009 12:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

79

Bydliště:

Senice na Hané

Marek77 píše:
Pokud žádná závada nepřibude, tak tam jednoduše žádná není.

V tom případě je nutné hledat problém v části systému, který není diagnostikovatelný. Takže nehledej v elektrice, ale v mechanice.


jasně. Teď trochu jinak. Je možný, aby to dělalo čerpadlo vstřikování paliva?nezdá se mi, že by při vypnutém motoru mělo hlásit chybu?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PříspěvekNapsal: 25.08.2009 12:45 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

79

Bydliště:

Senice na Hané

Marek77 píše:
Pokud žádná závada nepřibude, tak tam jednoduše žádná není.

V tom případě je nutné hledat problém v části systému, který není diagnostikovatelný. Takže nehledej v elektrice, ale v mechanice. Například já jsem řešil stejný problém - zničehonic mi chcípnul motor a musel jsem točit i půl minuty, než znovu naskočil. Stávalo se to v okamžiku, kdy motor déle běžel ve volnoběhu, později i při plynulé jízdě. A víš, co to bylo? O-kroužek na palivovém filtru byl poškozený a palivový systém si do filtru přisával vzduch (byl to nový filtr po výměně a kroužek byl z výroby vadný). Spravila to výměna O-kroužku za Kč 4.- :wink:.


janě taky blbost. Ale mě to dělá, že nemohu nastartovat. To by musela být jiná story.I to je možný.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PříspěvekNapsal: 25.08.2009 12:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Pokud by čerpadlo přestalo dávat naftu, bude to pouze z důvodu, že ventil N109 vypne. Ventil N109 je diagnostikovatelný, tudíž by se v paměti ŘJ motoru objevila závada.


Btw: Co znamená, že nemůžeš nastartovat? Jako že se startér netočí nebo že se točí a nechytá?

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PříspěvekNapsal: 25.08.2009 12:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

79

Bydliště:

Senice na Hané

Marek77 píše:
Pokud by čerpadlo přestalo dávat naftu, bude to pouze z důvodu, že ventil N109 vypne. Ventil N109 je diagnostikovatelný, tudíž by se v paměti ŘJ motoru objevila závada.


Btw: Co znamená, že nemůžeš nastartovat? Jako že se startér netočí nebo že se točí a nechytá?


dá se ten ventil rozebrat?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PříspěvekNapsal: 25.08.2009 12:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

79

Bydliště:

Senice na Hané

Marek77 píše:
Pokud by čerpadlo přestalo dávat naftu, bude to pouze z důvodu, že ventil N109 vypne. Ventil N109 je diagnostikovatelný, tudíž by se v paměti ŘJ motoru objevila závada.


Btw: Co znamená, že nemůžeš nastartovat? Jako že se startér netočí nebo že se točí a nechytá?



Jako že motor točí, ale nechytá


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PříspěvekNapsal: 25.08.2009 12:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Jestliže to točí, ale nechytá, klidně to může dělat zavzdušněná nafta.

Ventil N109 se nedestruktivně rozebrat nedá. Ale je k němu dobrý přístup, je přímo nahoře před rozdělovací hlavou čerpadla a vede k němu jeden drátek pod malou matičku na sedmičku klíček.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PříspěvekNapsal: 25.08.2009 13:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

79

Bydliště:

Senice na Hané

Marek77 píše:
Jestliže to točí, ale nechytá, klidně to může dělat zavzdušněná nafta.

Ventil N109 se nedestruktivně rozebrat nedá. Ale je k němu dobrý přístup, je přímo nahoře před rozdělovací hlavou čerpadla a vede k němu jeden drátek pod malou matičku na sedmičku klíček.


vím o co jde. Měl jsem to minulý týden oddělaný, očistil jsem ten kontakt přidal vějířovku.
Ale zavzdušněná nafta nehlásí chybu. Proč by se nerozsvítila kontrolka žhavení.?Dodávám, že při o točení klíčku neproblikne žhavení, motor točí, ale nechytne. Po nějaké době, cca 10 minut to blikne(žhavení) a motor chytne na drc. Jo a dělá to jenom přes léto, hlavně pokud je vedro v kabině. :evil:
Prostě jako by někdo odpojil počítač ???


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PříspěvekNapsal: 25.08.2009 15:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.02.2008

Příspěvky:

400

Bydliště:

okr. Benešov

Zdravim, jestli umíš s pájkou, tak zkus proletovat kontakty v relátkách nad pojistkovkou. Pozor - ne ty které čouhají ven, ale sundat z relé plastový kryt, okouknout spoje a případně proletovat. Řešil jsem podobnou závadu a taky proletovával. Jsou tam docela "studeňáky".

_________________
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PříspěvekNapsal: 25.08.2009 17:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

174

Bydliště:

Brno

Pokud se ti nerožne žhavení je to relé 109 Je pod pojistkama.Proletuj ho a máš opraveno.Častá závada.

_________________
vw sharan I


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PříspěvekNapsal: 26.08.2009 12:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

79

Bydliště:

Senice na Hané

ls píše:
Pokud se ti nerožne žhavení je to relé 109 Je pod pojistkama.Proletuj ho a máš opraveno.Častá závada.

Tak to je mi rada. Hned se na to podívám a udělám to. Může to zlobit i za jízdy?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PříspěvekNapsal: 26.08.2009 12:35 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Relé 109 umí zlobit i za jízdy, samozřejmě. Jeho odpojením nebo nějakým špatným kontaktem se odpojí napájení ŘJ motoru a ta nekomunikuje ani s VAGem.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PříspěvekNapsal: 26.08.2009 20:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

396

Bydliště:

Praha 15

PROSÍM O RADU

Asi mám podobný problém jako kolega:
Předesílám, že jsem nedávno opravil ŘJ a turbo. Při dlouhodobém vysokém výkonu (jízda do dlouhého kopce, vytočený motor, klima apod.) se mi opakovaně stává, že motor zacuká a následně do několika vteřin zhasne. Auto musím odstavit kde to jde, většinou je to dost o ústa. Následné startování je problém - starter točí, ale motor nechytá (klidně 10-15 vteřin). Nakonec naskočí, ale to už většinou startuju pod plynem.

Vag je bez závad, při startování žhavení normálně problikne.
Podle telefonické konzultace s Andrém (turbosport) by to mohlo být něco s palivovým filtrem, vedením nafty a vůbec přívodem paliva. Palivový filtr mám na autě od května, necelých 10tis km. Údajně by se mohlo zkusit profouknout vedení nafty.... :| (jak na to?)

Je vůbec možné, že by do motoru nešla nafta? Prosím o radu co zkontrolovat, opravit ať to dám dohromady. Díky.

_________________
Obrázek


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru
PříspěvekNapsal: 26.08.2009 21:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.06.2008

Příspěvky:

130

Bydliště:

Bratislava, SK

ahojte, tak aj ja pridam maly prispevok...

obcas sa mi stane (niekedy pri starte, niekedy pri vypnuti motora, ale nieked aj pocas jazdy), ze zablikaju 2x smerovky. pri starte a vypnuti motora som to trosku ignoroval, ale ked sa mi to par krat stalo aj pri jazde, tak to asi nebude ok. pocas jazdy zaroven vsetko zhasne (budiky, motor cukne) tak na snad menej ako skundu, bliknu smerovky a zase vyzera byt vsetko fajn. co to je?

este sa mi nepodarilo napojit to na VAG, ale je divne, ze to robi iba obcas. snad aj tyzden dva je to v norme, a raz sa mi to stalo 3x pocas 30min jazde autom. ma niekto skusenost?

_________________
Alhambra II, 1.9TDi 85kW TipTronic (AUY)


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 173 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group