MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 23.02.2013 22:03
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Napíchnuto na VAG to bylo hned na začátku:
17563 - Snimac tlaku v sacim potrubi (G71) Zkrat na plus
LOG z kanálu 11 sice uložený nemám, ale na grafu bylo krásně vidět, jak aktuální tlak výrazně převyšuje tlak požadovaný.
Ještě mě napadlo, že ten svazek k ventilu N75 může být někdě přerušený. Je tam nějaké relé, nebo ho ovládá přímo ECU???
Oprava:
Tak kecám, log jsem si uložil. Pravá polovina už je pád do nouzáku
17563 - Snimac tlaku v sacim potrubi (G71) Zkrat na plus
LOG z kanálu 11 sice uložený nemám, ale na grafu bylo krásně vidět, jak aktuální tlak výrazně převyšuje tlak požadovaný.
Ještě mě napadlo, že ten svazek k ventilu N75 může být někdě přerušený. Je tam nějaké relé, nebo ho ovládá přímo ECU???
Oprava:
Tak kecám, log jsem si uložil. Pravá polovina už je pád do nouzáku
Seat Alhambra I, 1999, 81kW AFN
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Začni tím snímačem tlaku. není to sice příliš častá závada, ale stane se.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 23.02.2013 22:03
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Tak jsem vyčistil řídící jednotku od oleje, vyměnil hadičku (prasklina cca 2mm) a nouzák mne doprovází stále. Zkusím ještě vyměnit ventil N75 za jiný a uvidím. Když ručně rozpojuji hadičku, tak turbo reguluje krásně v celém svém rozsahu, takže už dál fakt nevím EGR je zaslepený a vyřazený, ten to dělat nebude. Takže už jen opravdu ten N75...
Seat Alhambra I, 1999, 81kW AFN
- Skyppy
- Člen klubu
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 03.07.2010 07:11
- Bydliště: Březová - Oleško
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Jakou řídící jednotku jsi vyčistil od oleje? Kde se tam vzal?
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Jak víš že turbo maká v celém rozsahu? To že se hýbe táhlo ještě nic neznamená. Psal jsi že jsi našel prasklinku v hadičce a olej v ní. Kontroloval jsi tu hadičku až do řídící jednotky motoru? Nejčastějc je uhnilá i u připojení do snímače. Jestli jsi to vyčistil a celý zkontroloval píchni to znovu na VAG a uvidíš jestli závada přetrvává. Hlavně pokaždý zkus tu závadu smazat, ať se hneme dál.
Pokud EGR někdo zaslepil jen kusem železa, je potřeba ho zaslepit ještě v ŘJ, jinak ti do toho bude fušovat chcípací klapka, která ti může rozhodit i plnění turbem. Nejjednodušší cesta je vyndat záslepku a zkusit jak se to bude chovat s otevřeným EGRem (pokud nebude celej systém kolem EGRu zarostlej bordelem).
Pokud EGR někdo zaslepil jen kusem železa, je potřeba ho zaslepit ještě v ŘJ, jinak ti do toho bude fušovat chcípací klapka, která ti může rozhodit i plnění turbem. Nejjednodušší cesta je vyndat záslepku a zkusit jak se to bude chovat s otevřeným EGRem (pokud nebude celej systém kolem EGRu zarostlej bordelem).
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Kde se dá sehnat to čidlo tlaku v sacím potrubí (G71) ? Taky mi to občas zlobí a píše to zkrat na plus.
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Jedině asi sehnat jednotku z jiného auta se stejným motorem. Ale pokud si dobře pamatuju, někde tady na fóru se speciálně o čidle tlaku jako o takovým taky už někde psalo. Hledej šmudlo.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 23.02.2013 22:03
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Tak před chvílí napíchnuto na VAG,
2 Nalezeny chyby:
00519 - Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)
28-10 - zkrat na plus - Sporadicky
00575 - Tlak v sacim potrubi
17-10 - regulacni diference - Sporadicky
Po opravě hadičky kupodivu zmizela chyba č. 65535 - rid.jedn. vadna, která mne doprovázela od začátku a mechanik mě ujistil, že je to kvůli načipované jednotce...
U Turba předpokládám, že je v pořádku, protože 1) táhlo lopatek se hýbe v pohodě, 2) je asi rok staré (bylo to fungl nové)
Udělal jsem si "jazykový test" - rozpojil jsem hadičku, co vede k turbu a ve VAGu zapnul základní nastavení skupiny 11 a k hadičce jsem přiložil jazyk. Ventil N75 by měl vypínat a zapínat. Podtlak na jazyku je téměř stejný v obou případech (rozdíl mezi vypnuto/zapnuto cca 2%, víc můj jazyk nepozná)
Nový log tuto:
Předpokládám, že 2570 mbar je maximální rozsah čidla a víc prostě nenaměří, proto ta chyba 00519, nebo se mýlím?
2 Nalezeny chyby:
00519 - Snimac tlaku v sacim potrubi (G71)
28-10 - zkrat na plus - Sporadicky
00575 - Tlak v sacim potrubi
17-10 - regulacni diference - Sporadicky
Po opravě hadičky kupodivu zmizela chyba č. 65535 - rid.jedn. vadna, která mne doprovázela od začátku a mechanik mě ujistil, že je to kvůli načipované jednotce...
U Turba předpokládám, že je v pořádku, protože 1) táhlo lopatek se hýbe v pohodě, 2) je asi rok staré (bylo to fungl nové)
Udělal jsem si "jazykový test" - rozpojil jsem hadičku, co vede k turbu a ve VAGu zapnul základní nastavení skupiny 11 a k hadičce jsem přiložil jazyk. Ventil N75 by měl vypínat a zapínat. Podtlak na jazyku je téměř stejný v obou případech (rozdíl mezi vypnuto/zapnuto cca 2%, víc můj jazyk nepozná)
Nový log tuto:
Předpokládám, že 2570 mbar je maximální rozsah čidla a víc prostě nenaměří, proto ta chyba 00519, nebo se mýlím?
Seat Alhambra I, 1999, 81kW AFN
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 23.02.2013 22:03
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Předpokládám, že je zaslepený i v řj, protože k EGR ventilu nevedou žádné hadičky a hadičky nejsou ani u ventilu N18. Dělal to již předchozí majitel.smolda píše:Jak víš že turbo maká v celém rozsahu? To že se hýbe táhlo ještě nic neznamená. Psal jsi že jsi našel prasklinku v hadičce a olej v ní. Kontroloval jsi tu hadičku až do řídící jednotky motoru? Nejčastějc je uhnilá i u připojení do snímače. Jestli jsi to vyčistil a celý zkontroloval píchni to znovu na VAG a uvidíš jestli závada přetrvává. Hlavně pokaždý zkus tu závadu smazat, ať se hneme dál.
Pokud EGR někdo zaslepil jen kusem železa, je potřeba ho zaslepit ještě v ŘJ, jinak ti do toho bude fušovat chcípací klapka, která ti může rozhodit i plnění turbem. Nejjednodušší cesta je vyndat záslepku a zkusit jak se to bude chovat s otevřeným EGRem (pokud nebude celej systém kolem EGRu zarostlej bordelem).
Je možné, že se plechová záslepka v EGR propálila a teď to děla bordel? Nějak se v tom začínám ztrácet. Zlatý benzíňáky
Seat Alhambra I, 1999, 81kW AFN
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Nebyl bych si tím tak jistý že je všechno ok a EGR je zaslepenej i VAGem, to ještě nevíš co za génia se v tom rejpalo. Kdybys jezdil na pravidelný srazy na Džbán, mohl by ti to někdo z kluků napíchnout a zkontrolovat
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
"Explosive"
Tento log je nic nerikajici. Udelej poradnej. Na 3-ku do kopecku od 1500 do 4000 a to hned na plnej plyn (proste pedal na podlahu). Kdyz to spadne uvidis kde a asi proc.
Odesláno z Nexus-HD2 pres Tapatalk 2
Tento log je nic nerikajici. Udelej poradnej. Na 3-ku do kopecku od 1500 do 4000 a to hned na plnej plyn (proste pedal na podlahu). Kdyz to spadne uvidis kde a asi proc.
Odesláno z Nexus-HD2 pres Tapatalk 2
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Me to padne,vzdy po prvnim nastartovani a presahnutim 3tis.otacek a pri 4.stupni. Nejdrive to ukazovalo na VAGu zkrat cidla na plus v sacim potrubi,tak jsem zkusil zapojit deaktivovanou vahu vzduchu a tato chyba uz se neukazovala,ale pro zmenu to zase hlasa nejakou regulacni odchylku.
Proste asi nekde vazne nejaka regulace tlaku (nevim jestli tycka u banky nebo primo turbo)
Ale ty chyby ve VAGu to hlasi obcas jak se tomu zachce,nejlepsi je rada vymena ridici jednotky,to pise velmi casto
Proste asi nekde vazne nejaka regulace tlaku (nevim jestli tycka u banky nebo primo turbo)
Ale ty chyby ve VAGu to hlasi obcas jak se tomu zachce,nejlepsi je rada vymena ridici jednotky,to pise velmi casto
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Než začneš měnit ŘJ, tak zkontroluj jestli nemáš děravou hadičku, která ti vede do snímače tlaku na ŘJ. Teprve když zjistíš že je hadička celá a bez děr, začni schánět ŘJ.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 23.02.2013 22:03
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Tak pánové, zdá se že jsem problém vyřešil
Po celovíkendové "šichtě" na autě jsem částečně spokojený s výsledkem. Když mi nedávno měnili borci v servisu motor, zapomněli připojit hadičku vedoucí k ventilu N75 vstup ATM do airboxu, takže si všechen bordel vesele cestoval podtlakovými hadičkami až skončil v tom ventilu, kde se hezky usadil a ventil znehybnil. Ventil jsem prolil WD-40 vyfoukal zbytky wédéčka kompresorem, vyndal jsem pár přebytečných hadiček z doby, kdy fungoval EGR ventil a šlape to jako nikdy předtím. Nouzák už se snad z mého auta odstěhoval.
Ale aby to nebylo tak jednoduché, nastal další problém, který by mohl být fatální. ECU přestala omezovat otáčky, takže se bojím, že až přijedu na emise, že už neodjedu. Setkal jste se s tím někdo????? Pomohl by třeba restart ECU, nebo se to dá nastavit VAGEM????
Díky
Po celovíkendové "šichtě" na autě jsem částečně spokojený s výsledkem. Když mi nedávno měnili borci v servisu motor, zapomněli připojit hadičku vedoucí k ventilu N75 vstup ATM do airboxu, takže si všechen bordel vesele cestoval podtlakovými hadičkami až skončil v tom ventilu, kde se hezky usadil a ventil znehybnil. Ventil jsem prolil WD-40 vyfoukal zbytky wédéčka kompresorem, vyndal jsem pár přebytečných hadiček z doby, kdy fungoval EGR ventil a šlape to jako nikdy předtím. Nouzák už se snad z mého auta odstěhoval.
Ale aby to nebylo tak jednoduché, nastal další problém, který by mohl být fatální. ECU přestala omezovat otáčky, takže se bojím, že až přijedu na emise, že už neodjedu. Setkal jste se s tím někdo????? Pomohl by třeba restart ECU, nebo se to dá nastavit VAGEM????
Díky
Seat Alhambra I, 1999, 81kW AFN
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 23.02.2013 22:03
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Takže všem pro shrnutí, zde je několik příčin pádu do nouzáku. Určitě to tu je v příspěvkách v tomto vlákně, ale opakování nikdy neuškodí
Řešil jsem svůj problém na AFN, která má turbo s variabilní geometrií lopatek, ale i u vozů s obtokovým turbem (1Z, AHU) to bude podobné. Studium těchto problémů mi zabralo opravdu dost času, protože jsem odmítnul opravu servisu, kde mi rovnou řekli, že je "turbo v prd*li" - oprava 15000.
Ve většině případů odejde něco kolem turba, turbo samotné toho vydrží poměrně hodně.
Základní teorie - VGT Turodmychadlo je ovládáné podtlakem, WG údajně plnícím tlakem:
1) Wastegate (obtokové) které obsahuje takový bypass, kterým se propouští výfukové plyny okolo turbíny. Když je tlak velký, ventil se otevře a část plynů jde do výfuku. Využívá se u starých 66 kW motorů.
2) VGT - s variabilní geometrií lopatek - zde jsou na výfukové části lopatky, které regulují přívod výfukových plynů k turbíně. Když je tlak velký, lopatky se přivřou.
Vše má na starosti řídící jednotka motoru, která má ve své mapě nahrané požadované tlaky při určitých otáčkách a zatížení motoru a podle požadavku dává příkazy ventilu označovanému jako N75, který otevírá, nebo zavírá podtlak k turbodmychadlu.
Vezmu to asi od toho nejjednodušího.
Základem je načíst všechno VAGem, případně jiným diagnostickým SW/HW
V případě VAGu doporučuji spojit se s řídící jednotkou motoru a při nastartovaném motoru zapnou základní nastavení>Kanál 11. Ventil, který ovládá turbo bude vypínat a zapínat. Vlezte pod auto, sundejte kryt motoru a sledute táhlo u turba. Musí se hýbat v intervalu cca 30s do krajních poloh. Pokud ne, demontujte podtlakovou baňku a za táhlo ručně zatahejte, Nesmí drhnout. Tím se zjistí, zda hledat závadu na regulaci turba a ne třeba na váze vzduchu.!!! Pokud drhne, turbo musí ven (viz bod 7)
1) Poškozené/vypadlé podtlakové hadičky
- k turbodmychadlu, ventilu N75, zásobníku podtlaku, k podtlakovému čerpadlu (nebo jak se to nazývá) - vše je viditelné za tlakovou nádobkou na vodu. Jsou tam 2 ventily. Jeden je k turbu, druhý reguluje EGR ventil.
Hadičky můžou být špatně zapojené, přikládám schéma:
Obrázek
2) Poškozená hadička ze sacího potrubí ke snímači atmosferického tlaku, případně zanesená olejem.
- ze sacího potrubí (tlustá černá trubka viditelná na straně převodovky) vede malá hadička ze stejným průměrem, jako vedou hadičky k turbu. U starých TDI jde hadička do interiéru, do řídící jednotky, ve kterém je je snímač plnícího tlaku (G71). U nových je snímač myslím přímo na sacím potrubí, nebo na intercooleru (opravdu si nejsem jistý, kdyžtak mne někdo opravte, ale do řj již nejde)
3) Vadný snímač plnícího tlaku
U jedničkových SAG je snímač plnícího tlaku součástí řídící jednotky motoru, která je šikovně ukrytá za panelem přístrojů. Snímač je buď vadný, nebo je zanesený olejem, který mírně propouští turbo. Vyčistit a vyzkoušet. Často taky bývá prasklá hadička přímo v té řídící jednotce. Na VAGu se mi kvůli tomu vyskytovala chyba č. 65535 - rid.jedn. vadna. Po opravě hadičky se již nikdy neobjevila. Jednotka je přichycená dvěma šrouby TORX 20 s výstupkem - nutné použít dutý šroubovák.
V případě vadného snímače se mění celá řj, připadně lze použít google a najít náhradu. Pokud vím, někdo tam dával snímač Motorola MPX4250AP - ale jen pro opravdu šikovné kutily
4) Vadný ventil N75
Ventil, který reguluje podtlak a tím i náklon lopatek turbodmychadla (u Wastegate reguluje plnící tlak - na membránu ovládání tlačí) je umístěný kousek za nádobkou na vodu. Jsou tam dva, oba dva jsou téměř stejné. Ventil může být špatně elektricky (v tom případě se většinou objeví závada na VAG) nebo mechanicky - je zatuhlý. Lze jej při troše šikovnosti rozebrat a rozhýbat. Můžou být také vadné vodiče k tomuto ventilu, ale opět závada k načtená VAGem. K demontáží ventilu je dobré sundat kryt pod mechanismem stěračů (3 šrouby)
5) Vadná váha vzduchu, lze zjisti VAGem.
6)Vadný EGR, nebo něco kolem něho
-EGR doporučuji nechat zaslepit. Chcípání motoru sice bude méně kultivované, ale EGR mi přijde, že je jen pro zlost.
7) Poškozené turbodmychadlo / znečištěné lopatky
V každém případě musí turbo ven, což jě někdy tvrdý oříšek (setkal jsem se i s názorem, že je jednodušší vyndat motor). Vyčistit lopatky a znovu nasadit. V případě, že jsou lopatky turbíny, nebo dmychadla viditělně poškozené, nemá cenu ho tam znovu dávat a rovnou šup s ním na repasi.
Jednoduchá diagnostika, jak zjistit, jestliže je turbo zatuhlé je sundat spodní dekl motoru, nahmatat turbo, sundat podtlakovou baňku a ručně zahýbat s regulací lopatek. NESMÍ DRHNOUT - pokud drhne, turbo ven.
Ještě může být vadná řídící jednotka, případně mapa v ní, ale to lze zjistil nalogováním.
Řešil jsem svůj problém na AFN, která má turbo s variabilní geometrií lopatek, ale i u vozů s obtokovým turbem (1Z, AHU) to bude podobné. Studium těchto problémů mi zabralo opravdu dost času, protože jsem odmítnul opravu servisu, kde mi rovnou řekli, že je "turbo v prd*li" - oprava 15000.
Ve většině případů odejde něco kolem turba, turbo samotné toho vydrží poměrně hodně.
Základní teorie - VGT Turodmychadlo je ovládáné podtlakem, WG údajně plnícím tlakem:
1) Wastegate (obtokové) které obsahuje takový bypass, kterým se propouští výfukové plyny okolo turbíny. Když je tlak velký, ventil se otevře a část plynů jde do výfuku. Využívá se u starých 66 kW motorů.
2) VGT - s variabilní geometrií lopatek - zde jsou na výfukové části lopatky, které regulují přívod výfukových plynů k turbíně. Když je tlak velký, lopatky se přivřou.
Vše má na starosti řídící jednotka motoru, která má ve své mapě nahrané požadované tlaky při určitých otáčkách a zatížení motoru a podle požadavku dává příkazy ventilu označovanému jako N75, který otevírá, nebo zavírá podtlak k turbodmychadlu.
Vezmu to asi od toho nejjednodušího.
Základem je načíst všechno VAGem, případně jiným diagnostickým SW/HW
V případě VAGu doporučuji spojit se s řídící jednotkou motoru a při nastartovaném motoru zapnou základní nastavení>Kanál 11. Ventil, který ovládá turbo bude vypínat a zapínat. Vlezte pod auto, sundejte kryt motoru a sledute táhlo u turba. Musí se hýbat v intervalu cca 30s do krajních poloh. Pokud ne, demontujte podtlakovou baňku a za táhlo ručně zatahejte, Nesmí drhnout. Tím se zjistí, zda hledat závadu na regulaci turba a ne třeba na váze vzduchu.!!! Pokud drhne, turbo musí ven (viz bod 7)
1) Poškozené/vypadlé podtlakové hadičky
- k turbodmychadlu, ventilu N75, zásobníku podtlaku, k podtlakovému čerpadlu (nebo jak se to nazývá) - vše je viditelné za tlakovou nádobkou na vodu. Jsou tam 2 ventily. Jeden je k turbu, druhý reguluje EGR ventil.
Hadičky můžou být špatně zapojené, přikládám schéma:
Obrázek
2) Poškozená hadička ze sacího potrubí ke snímači atmosferického tlaku, případně zanesená olejem.
- ze sacího potrubí (tlustá černá trubka viditelná na straně převodovky) vede malá hadička ze stejným průměrem, jako vedou hadičky k turbu. U starých TDI jde hadička do interiéru, do řídící jednotky, ve kterém je je snímač plnícího tlaku (G71). U nových je snímač myslím přímo na sacím potrubí, nebo na intercooleru (opravdu si nejsem jistý, kdyžtak mne někdo opravte, ale do řj již nejde)
3) Vadný snímač plnícího tlaku
U jedničkových SAG je snímač plnícího tlaku součástí řídící jednotky motoru, která je šikovně ukrytá za panelem přístrojů. Snímač je buď vadný, nebo je zanesený olejem, který mírně propouští turbo. Vyčistit a vyzkoušet. Často taky bývá prasklá hadička přímo v té řídící jednotce. Na VAGu se mi kvůli tomu vyskytovala chyba č. 65535 - rid.jedn. vadna. Po opravě hadičky se již nikdy neobjevila. Jednotka je přichycená dvěma šrouby TORX 20 s výstupkem - nutné použít dutý šroubovák.
V případě vadného snímače se mění celá řj, připadně lze použít google a najít náhradu. Pokud vím, někdo tam dával snímač Motorola MPX4250AP - ale jen pro opravdu šikovné kutily
4) Vadný ventil N75
Ventil, který reguluje podtlak a tím i náklon lopatek turbodmychadla (u Wastegate reguluje plnící tlak - na membránu ovládání tlačí) je umístěný kousek za nádobkou na vodu. Jsou tam dva, oba dva jsou téměř stejné. Ventil může být špatně elektricky (v tom případě se většinou objeví závada na VAG) nebo mechanicky - je zatuhlý. Lze jej při troše šikovnosti rozebrat a rozhýbat. Můžou být také vadné vodiče k tomuto ventilu, ale opět závada k načtená VAGem. K demontáží ventilu je dobré sundat kryt pod mechanismem stěračů (3 šrouby)
5) Vadná váha vzduchu, lze zjisti VAGem.
6)Vadný EGR, nebo něco kolem něho
-EGR doporučuji nechat zaslepit. Chcípání motoru sice bude méně kultivované, ale EGR mi přijde, že je jen pro zlost.
7) Poškozené turbodmychadlo / znečištěné lopatky
V každém případě musí turbo ven, což jě někdy tvrdý oříšek (setkal jsem se i s názorem, že je jednodušší vyndat motor). Vyčistit lopatky a znovu nasadit. V případě, že jsou lopatky turbíny, nebo dmychadla viditělně poškozené, nemá cenu ho tam znovu dávat a rovnou šup s ním na repasi.
Jednoduchá diagnostika, jak zjistit, jestliže je turbo zatuhlé je sundat spodní dekl motoru, nahmatat turbo, sundat podtlakovou baňku a ručně zahýbat s regulací lopatek. NESMÍ DRHNOUT - pokud drhne, turbo ven.
Ještě může být vadná řídící jednotka, případně mapa v ní, ale to lze zjistil nalogováním.
Naposledy upravil(a) Explosive dne 02.06.2013 02:07, celkem upraveno 1 x.
Seat Alhambra I, 1999, 81kW AFN