MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
grino
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 12.01.2012 17:50

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od grino »

Ahoj,

jasne prstenec je spravne vlozeny - teda tak ako bol predtym, jedine ze by bolo turbo rozoberane predchadzajucim majitelom a ten ho dal naopak ... kazdopadne vdaka za typ.

Mam uz aj objednanu druhu RJ, takze najskor skusim vymenit RJ ked dorazi...

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od smolda »

Někde se tu válí fotka prdtence - jeho poloha na turbu, tak na to mrkni.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

grino
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 12.01.2012 17:50

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od grino »

Tak nechcem to zakriknut, ale padanie do nr som uz asi odstranil. Problem bol v tom ciernom T-cku. ( Uz sa to niekde tu pisalo o tom ). Do toho T-cka idu 3 hadice:
1.Od vzduchoveho filtru
2.Do vstupu ATM na ventil N75 na ovladanie turba
3.Do vstupu ATM na ventil N18 na ovladanie EGR
Problem bol v tom, ze jedna ta odbocka mala malinky prierez/prietok nez ostatne dve. Ked som si potom pozrel v ETKE schemu zapojenia hadiciek, tak som zistil, ze prave ta odbocka s malinkym prierezom ma ist do vzduch. filtra a ja som to mal prehodene. Do vzduch. filtra isla odbocka velkym prierezom a do ventilu N75 isla odbocka s malym prierezom. No pre istotu som tam dal T-cko, ktore malo vsetky 3 odbocky rovnaky prierez a siel som sa previezt. Dupol som na pedal na 3. pr. stupni a cca po dosiahnuti tlaku 2215 mbar, hodnota pekne klesla na cca 1948 - cize ventil/regulacia konecne funguje a reguluje tlak tak ako ma :)

Este vyriesit tu jednu vec a sice, ze mi to netaha za studena... az po prejdeni cca 10 az 20 metrov motor zacne tahat. Tiez som si vsimol ze za studena ked nastartujem a mam neutral, tak ked sliapnem na plyn. pedal, tak otacky mi ledva vyletia na 2200 a tam aj zostanu. Akokeby malo to auto obmedzovac :) - co urcite nema. Ked je auto zohriate tak otacky na neutrali v pohode vyletia az do 5000. Myslim ze to bude mat urcite suvis.... len kde a v com hladat chybu???

quovadis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 19.09.2010 22:58
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od quovadis »

Zdravíčko. Přidávám se do klubu nouzáků.
Sharan 66KW motor AHU

Všichni mívají problem s nouzákem za studena, nebo premanentně, ale u mne je to jiné.

Za studena po ránu nastartuju a mohu jet neomezeně dlouho a jakým chci stylem jízdy a auto pojede normálně a bez problému tahne. Zhasnu motor a pojedu dříve, než auto zcela vychladne (do hodiny od předchozí jízdy se 100% pravidelností), tak v cca 2400 ot. padne výkon a netahne. Necham ho hodinu a více stát a tahne zase normálně.

Podle diagnostiky hlásí jen chybu čidlo teploty nafty - permanentně ukazuje -5,2 (problem je, že u tohoto modelu je udajne soucasti vstrikovaciho cerpadla)
Jinak zadne zavady nevycte.

Zaráží mne hlavne fakt, že přejedu celou republiku bez problému, ale nesmim zhasnout motor.

z00m
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 03.10.2014 11:27

MOTOR: padanie do núdzového režimu

Příspěvek od z00m »

Zdar!

Napíšem hneď na úvod, že som najprv prelustroval všetky dostupné fóra a skúsil som všetko čo som v nich našiel. Menil som všetko, čo by mohlo mať súvis - N75, čidlo prietoku paliva, váha vzduchu. EGR ventil vyčistený. Skontrolované hadice, podtlak OK, turbo OK, trysky OK. Rozvody, oleje, filtre, žhaviče mám všetky nové. Motor sme prekostrili. Čo je zvláštne, tak diagnostika mi často hlási: N75 skrat na kostru - sporadická, ventilátor chladiacej kvapaliny skrat na kostru - sporadická, ale N75 je nový, konektory sme prečistili, vedenia premerali - všetko OK. Nerobím to svojpomocne, ale normálne s mechanikom, ktorý opravuje autá už pomaly 30 rokov.

A ešte symptómy - Alhambra 2005 1.9 TDI/85kW 4x4 mi padá náhodne do núdzového režimu. Vždy v rovomerných nižších, alebo voľnobežných otáčkach - napríklad prídem na semafory normálne, počkám na zelenú a na výjazde už neťahá. Alebo idem na tempomat cez dedinu na 4. stupeň 50 km/h a na konci dediny už to je v núdzaku. Občas mám pocit, že pred tým veľmi neznateľne trhne, treba sa na to fakt sústrediť, aby si to človek všimol. Kontrolka nesvieti žiadna, keď zastavím, zhasnem motor a naštartujem, ide zasa dobre náhodne dlhú dobu. Už som spravil aj 900km a v pohode, ale inokedy idem 20km a padne to aj tri razy. Má to zhoršujúcu sa tendenciu (stáva sa to stále častejšie).

Neviete niekto poradiť? Už som do toho narval dobrých 5 kíl a furt to nejde. Už sme fakt v koncoch.

Uživatelský avatar
crashik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 113
Registrován: 23.11.2012 16:31
Bydliště: Okres Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od crashik »

Ahojky! Tak i mě tato příhoda potkala.Nouzový režim. 1.9TDI 66kw AHU 1997 Galaxie

Začal jsem všemi podtlakovými hadičkami a že jich na výměnu bylo :baseball: ,nějak to ovšem nepomohlo a tak jsem jednoho dne začal zkoumat hadičku v řj - pitva provedena a zjištěná hadička s 10 dírkama a nějak moc jemná.Tak jsem jí taky vyměnil.Nouzák se zlepšil. Při jízdě do 100km/h jsem nouzák nikdy neměl, jen mi příjde že auto do 1500 otáček nějak netáhne (možná to tak u 66kw má být). Když dám plyn na podlahu od turba se ozývá takový rachotivý zvuk - jakoby někde něco unikalo,drnčelo či podobně.

Do nouzáku to většinou spadne až jedu po dálnici 120km/h a když chci předjet a sešlápnu plyn na zem - v tu chvíli to cukne a jedu 110 a víc ani ránu.

Máte nějaký nápad nebo radu kam dál kouknout? VAG mám a v chybách se mi vždy objeví:

Číslo dílu řídícího modulu: 028 906 021 HC
Komponent a/nebo - verze: 00SG 1905
Kódování softwaru: 00002
Kód opravny: WSC 00020
1 Nalezeny chyby :negative: :
00575 - Tlak v sacim potrubi
17-10 - regulacni diference - Sporadicky

Jak zkontrolovat váhu vzduchu a turbo jestli tlačí, můžu nějak poznat podle kanálu 11 co je špatně? Ještě info že turbo je cca 30 000 po repasi a otec jezdil převážně na klobouka .Může být vypadlá nějaká hadice.Nesetkal se někdo s něčím podobným? :sorry: Díky za info ! :taunt:
Ford Galaxy 1997 1.9TDi 66kW WGR AHU
VW Sharan 1999 1,9TDi 81kW AFN - Bouráno a prodáno

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od Skyppy »

Je to sice na O1, ale mohlo by Ti to pomoct.
Přílohy
Váha a turbo.pdf
(96.07 KiB) Staženo 450 x

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od hiero »

podla toho navodu naloguj kanaly 3,10,11 co vies v jednom logu na stvorke od 1500 do 4000 otacok a potom tento subor s priponou csv niekde upni a daj link...

Uživatelský avatar
crashik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 113
Registrován: 23.11.2012 16:31
Bydliště: Okres Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od crashik »

Tak tady jsou logy kanálů 1,3,11 u té 11 je tam mírná jízda a poté jsem vjel na dálnici dupl na to a asi ve 130 zase nouze.

http://uloz.to/x4WtLLV5/logs-zip" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Galaxy 1997 1.9TDi 66kW WGR AHU
VW Sharan 1999 1,9TDi 81kW AFN - Bouráno a prodáno

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od hiero »

sprav to este raz.....daj merane hodnoty v tych troch riadkoch si nastav kanal 3,10,11 daj stvorku ustal na 1500 spusti logovanie a potom tomu drbni na podlahu a drz az do 4000 popripade pokial nedojde k nudzaku....zatial som si vsimol ze turbo asi nebude dost tlacit ale z toho nekonecneho logu je hruza nieco zistit...

Uživatelský avatar
crashik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 113
Registrován: 23.11.2012 16:31
Bydliště: Okres Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od crashik »

Nooo ono totiž je to tak dlouhé protože trvalo než jsem do nouze vůbec spadl. Vždy padá na dálnici, když mám zařazenou 5ku.A já bohužel nikde poblíž na takovou rychlost nemám terén abych točil na pětku 4000 otáček.Při 4 kvaltu můžu točit i 5000 a do nouze nespadne.Vložil jsem screen toho kdy to spadlo do nouze.

:sorry: Omlouvám se :roll: ,ale vychytat kdy to spadne do nouze je těžké.Ale při 130 km/h trvá než to spadne někdy i 5 minut a někdy hned.Akorát je zvláštní že turbo tlačí 1999 mbar na maximum a poté hned nouze.Přitom jsem i dříve na 4 stál na plynu a jak měl motor 5 tis otáček tak jsem radši přeřadil aby se nerozletěl :baseball:
Přílohy
tady to spadne do nouze
tady to spadne do nouze
Ford Galaxy 1997 1.9TDi 66kW WGR AHU
VW Sharan 1999 1,9TDi 81kW AFN - Bouráno a prodáno

Uživatelský avatar
vikino1
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: SK-TO

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od vikino1 »

Urob ten log do mierneho kopčeka.

Uživatelský avatar
crashik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 113
Registrován: 23.11.2012 16:31
Bydliště: Okres Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od crashik »

Tak tady to je snad už by to mělo být ok je tam pár logů z různých situací a krátkých.

http://uloz.to/xpPTxivo/logs-zip" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Galaxy 1997 1.9TDi 66kW WGR AHU
VW Sharan 1999 1,9TDi 81kW AFN - Bouráno a prodáno

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od hiero »

ked nemas rovinku ta ako pisal vikino do mierneho stupania urob na trojke a aj na stvorke ale prosim ta vsetky tri kanaly naraz v jednom logu nie samostatne to znamena ze ked si das na diagnostike merane hodnoty mas moznost naraz sledovat tri kanaly a tam navolis od hora 3,10 a 11 a das logovania od 1500 do tych 4000 popripade pokial to nespadne. ako som si vsimol tak ti to prefukuje a potom prepada takze bude problem s regulaciou....

Marlin.3
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 14.01.2015 13:39
Bydliště: Mochov (Praha-východ)

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od Marlin.3 »

Ahoj SAGáci,
mám Alhambru rv. 2002, 1,9 TDI 85 Kw, AUY. Nakrouceno 270 000. Motor začal padat do nouzového režimu. Podotýkám, že jsem tohle vlákno téma celé pročetl. Šel do servisu ke kamarádovi. Zatuhlá regulace lopatek turba (nevím přesně, jsem laik....prostě taková ta tyčka z baňky do turba, co se má volně pohybovat). Kluci v servisu to trošku mechanicky rozhejbali a prostříkali WDčkem. Chvilku byl klid, potom zase nouzáky. Vyměnili jsem ventil N75, prohlédli jsem přívodní hadice k turbu. Vše vypadá ok. Takže už zbývá jen možnost přidrhávajících klapek v turbu...takže nechat turbo vyčistit (říkám si, že když už bude venku, pošlu ho na komplet repas).

Co mi ale vrtá hlavou je to, že nouzák přijde vždy jen po prvním nastartování. Na trojku (někdy čtyřku) kolem 3 - 3,5 tis. otáček. Už poznám, že to nastane. Auto táhne, ale trochu míň - turbo se jakoby rozmýšlí, pak cukne (ozve se syčivej zvuk) a spadne do nouzáku. Jakmile vypnu a zapnu motor, vše je v pořádku a auto tahá jak má (testováno i na dálnici). Jak je to možné? Myslíte, že repas a vypodložení pomůže? Nebo mám zkusit ještě něco jiného? Bohužel nemám VAG a nemám zázemí. Vše řeším přes servis, tak chci postupovat opatrně, ať tam zbytečně nezahoukám za ranec!!

Díky za rady

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“