1) Kterak vytáhnout budíky?
RadekHo píše: stačí dlouhý šroubovák cca 30 cm s nástavcem torx. Prostrčí se škvírou vedle volantu zleva i zprava a musí se nasměřovat nahoru k budíkům. Ty jsou zespoda přišroubovány dvěma šroubky. Je dobré si tam svítit baterkou. Po odšroubování stačí shora budíky vyloupnout - nahoře nejsou ničím uchycené.
2) Kde objednám kabel
zatím nevím... viz diskuse dále...
3) Propojení a zapojení:
abeljozef píše:Skumal som tento problem v Else a existujue 3 vodicove spojenie na prepoj medzi radiom a pristrojovkou. Tieto kable sa pouzivaju na prenos informacii z navigaca do pristrojovej dosky a myslim za by sa mali dat pouzit aj na autoradio. Radio musi podporovat vysielanie tychto udajov (to drahsie kazetove s 4 kanalovym zosilnovacom to urcite podporuje) a tato funkcia moze byt zablokovana kodovanim radia. Zmenou kodovania sa da aktivovat. Dalsi problem moze byt v pristrojovej doske a jej software. Existuje viac verzii SW pre rovnaky maxidot a preto nie je zarucene ze to bude aj po prepojeni uvedenych kablov fungovat. Ak stihnem zajtra viem dodat zapojenia konektorov na radiu aj pristrojovej doske v PDF formate.
zde je komplet popis pinů:
http://www.gsa.kabel1.cz/download/zapojeni_MFA.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
jenda píše:Ne každé rádio podporuje zobrazení na maxidotu třeba u Gammy 1J0 035 186 D, kterou mám v autě je třeba aby číslo mělo D na konci, pokud D nemá nepodporuje Maxidot
abeljozef píše:
navigace Budiky
(skupina I) 8 - CLOCK (zeleny konektor) 30 Clock (zeleny konektor)
(skupina I) 9 - DATA (zeleny konektor) 31 DATA (zeleny konektor)
(skupina I) 10 - ENA (zeleny konektor) 32 ENA (zeleny konektor)
jenda píše:
Já jsem kupoval sadu kabelů pro FIS
6010011 Kabelaz pro FIS Golf 4 / Bora (Sharan)
Takže si myslím že by to měl být ten 6010008,
Propojení:
rádio - budíky
pin 8 - 30 Clock
9 - 31 Data
10 - 32 End
-----------------------------------------------------------abeljozef píše:ak mas multifunkcny volant tak ten kabel z tacu ti je na nic lebo:
Zeleny konektor v radiu uz mas lebo v nom ide aj signal na ovladanie radia cez volant.
ak aj nemas multifunkcny volant tak by si tam mal mat ten zeleny konektor tiez ale neosadeny pinmi.
Kable co predaval TACC mali piny pre boru a golfa ktore som na strane budikov musel aj tak odcvaknut tebo sharanove budiky maju iny konektor, piny su v nom vsettky osadene a kabel sa do nho samolisuje.
Takze ti stacia 3 lankove droty a 3 piny do radia a kus izolacnej pasky aby si ich zlepil dokopy nech sa neplandaju.
POZOR,ať nemáte místo navi zapojen telefon!
TNT píše: zapojenej telefon. Piny 7,11,12
====================================================marioh píše: viz foto:
4) Kódování budíků
abeljozef píše:
Ta navigacia je tam od vyroby alebo dorabana ? Ak je dorabana asi budes musiet natiahnut tie 3 kable do budikov a zaroven nakodovat v budikoch +16 do prvych 2 cisiel kodu.
abeljozef píše:Takze ohladom kodovania budikov.
Vo vagu sa pipoj na adresu 17 - Pristrojva doska
Po pripojeni klikni na kodovanie
Popisujem moje budiky s maxidotom rok 6/2002. Je moznost ze polodot moze byt rozdielny.
Preto nez sa s tym zacnes hrat zapis si povodny kod aby si to vedel vratit do povodneho stavu.
Kod sa sklada z 5 tich cisiel ktore definuju 4 skupiny.
Teba bude zaujimat 1. skupina XXxxx
Skupina XXxxx Definicia mimoriadnej vybavy
00 - bez mimoriadnej vybavy
+ 01 - aktivuje kontrolu brzdoveho oblozenia (vyzaduje adekvatnu kabelaz pripojenu do pristrojovej dosky)
+ 02 - aktivuje kontrolu zapnutia bezp. Pásov (ci je sofer priputany) (vyzaduje adekvatnu kabelaz pripojenu do pristrojovej dosky)
+ 04 - aktivuje indikaciu nizkeh hladiny vody v nadrzke ostrekovačov (vyzaduje adekvatnu kabelaz pripojenu do pristrojovej dosky)
+ 08 - aktivuje palubny pocitac (vyzaduje pripojenie packy s prepinacmi pal. pocitaca do pristrojovej dosky, inac maxidot ukazuje len vonkajsiu teplotu)
+ 16 - aktivuje moznost navigacia v rozsirenom menu (ak je navigacny system prepojeny do pristrojovej dosky).
Vysledna vybava sa urcuje scitanim uvedenych prvkov. Auto v plnej vybave bude mat 01 + 02 + 04 + 08 + 16 = 31
Skupina xxXxx definuje region urcenia vozidla
1 by mala byt Europa
2 by mala byt USA
3 by mala byt Kanada
4 by mala byt Velka Britania
5 by mala byt Japonsko
6 by mala byt Saudská arábia
7 by mala byt Austrália
Skupina xxxXx definuje servisne intervaly
0 by mal byt Pevny interval bez snimača hladiny oleja (QG0)
1 by mal byt Variabilny interval zo snimacom hladiny oleja (QG1)
2 by mal byt Pevny interval zo snimacom hladiny oleja (QG2)
3 by mal byt bez indikacie servisneho intervalu (USA, Kanada)
Skupina xxxxX by mala definovat typ motora
Presne kody nepoznam (ja mam AUY na kod mam 1)
Po zmene kodovania by si mal ukoncit komunikaciu vypnut a po minute zapnut zalovanie.
jenda píše:připojit na VAG v budíkách upravit kodování dle výbavy tak že v kodování se hodnota na prvních dvou místech zvedne o 16:
Palubní deska
Kódování
ŘJ 17 (Kombiinstrument)
ŘJ Kódování -> Funkce 07
??xxx: Vybavení (do MR 2003)
+00 - Žádná extra výbava
+01 - Indikace opotřebení brzdového obložení
+02 - Indikace zapnutí bezpečnostních pásů
+04 - Indikace nízkého stavu kapaliny v nádobce pro ostřikovače
+16 - Navigace/rádio
??xxx: Vybavení (od MR 2004)
+00 - Žádná extra výbava
+01 - Indikace opotřebení brzdového obložení
+02 - Indikace zapnutí bezpečnostních pásů
+04 - Indikace nízkého stavu kapaliny v nádobce pro ostřikovače
+08 - Indikace zapnutí bezpečnostních pásů (Verze 2 - Severní Amerika)
+16 - Navigace/rádio
5) Kódóvání navi:
abeljozef píše:Na http://de.openobd.org/vw/sharan_7m.htm" onclick="window.open(this.href);return false; nie je o kodovani navi ani zmienka. Nasiel som vo VISe kodovanie navigacie k superbovi co je k sharanovi hodne pribuzne ale na 100% to sediet nemusi.
patper píše:...a jeste to to