Chování motoru 1.6 16V
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- kufus
- Řidič
- Příspěvky: 158
- Registrován: 27.09.2014 22:59
Re: Chování motoru 1.6 16V
Update: Po necelém měsíci co mám novou lamelu, se cukání tak z 50 % vrátilo, ale není to tak strašné, jak to bylo předtím.
Nicméně mám menší problém s jízdou a netuším jestli to jde od motoru, nebo podvozku (jen vím, že mám na levém předním ramenu měkčí silentblok, ale nic strašného). Když jedu do kopce, po rovince, v podstatě je to jedno a jedu od nějakých 1500 otáček do 2500 (než se auto dostane do většího zrychlování a tahu ), tak jízda je sice plynulá, ale připádá mi to jako kdyby auto jemně pulsovalo dopředu a dozadu. Zkoušel jsem odpojit EGR, je to to samé...motor ale nevynechává, volnoběh běží v pohodě, palivový filtr měněný.
Nemá někdo podobnou zkušenost? Než zase začnu měnit kdoví co, tak se raději poptám, díky
Nicméně mám menší problém s jízdou a netuším jestli to jde od motoru, nebo podvozku (jen vím, že mám na levém předním ramenu měkčí silentblok, ale nic strašného). Když jedu do kopce, po rovince, v podstatě je to jedno a jedu od nějakých 1500 otáček do 2500 (než se auto dostane do většího zrychlování a tahu ), tak jízda je sice plynulá, ale připádá mi to jako kdyby auto jemně pulsovalo dopředu a dozadu. Zkoušel jsem odpojit EGR, je to to samé...motor ale nevynechává, volnoběh běží v pohodě, palivový filtr měněný.
Nemá někdo podobnou zkušenost? Než zase začnu měnit kdoví co, tak se raději poptám, díky
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Chování motoru 1.6 16V
Tak drobný progress ohledně klapky z 1.8T. Na plastové sání z BCB blbě pasuje. Mrkněte na fotky
1) Je potřeba zaříznout/zabrousit ten výstupek, co se zaslepuje, jelikož nejde dopasovat jako ze strany jak začíná první oblouk sání (viz zeleně).
2) Kolem otvoru sání jsou 2 výstupky (asi aby se klapka nedala nasadit obráceně), ale klapka z 1.8T má otvor jen jeden výstupek (viz červeně), tak jsem ho odříznul, aby to pasovalo. Nicméně i druhej výstupek vadí, pokud to chci osadit papírovým těsněním, tak jsem tam nechal jen to originální (gumový kroužek po okraji vstupu do sání).
3) Zkusil jsem udělat základní nastavení (Motor-Přizpůsobení: Kanál 00, Zákl. nastavení: Kanál 060 - Adaptace OK). Todle to ukazovalo (foto 2). Jenže ve výsledku byl dost vysoký volnoběh kolem 1500 rpm a aktuální spotřeba byla kolem 2.0 l/h, což je skoro trojnásobek normálu, ale chybu to žádnou nehází. Prostě stejný případ, jako psal na str. 92 michal115
Čím to může být? Napadá mě následující:
- špatně to těsní (závit + silikon, použito origo těsnění kopírující otvor vstupu do sání)
- nepovedlo se udělat zákl. nastavení. Dělal jsem ti při 60 st. C a má se to dělat při 30 st. Když jsem vrátil původní klapku, tak to běželo hned i bez nastavení
- vadná klapka (nezdá se, reaguje v poho a akční členy taky OK)
Zatim jsem to uvedl do původního stavu. Pls poraďte
1) Je potřeba zaříznout/zabrousit ten výstupek, co se zaslepuje, jelikož nejde dopasovat jako ze strany jak začíná první oblouk sání (viz zeleně).
2) Kolem otvoru sání jsou 2 výstupky (asi aby se klapka nedala nasadit obráceně), ale klapka z 1.8T má otvor jen jeden výstupek (viz červeně), tak jsem ho odříznul, aby to pasovalo. Nicméně i druhej výstupek vadí, pokud to chci osadit papírovým těsněním, tak jsem tam nechal jen to originální (gumový kroužek po okraji vstupu do sání).
3) Zkusil jsem udělat základní nastavení (Motor-Přizpůsobení: Kanál 00, Zákl. nastavení: Kanál 060 - Adaptace OK). Todle to ukazovalo (foto 2). Jenže ve výsledku byl dost vysoký volnoběh kolem 1500 rpm a aktuální spotřeba byla kolem 2.0 l/h, což je skoro trojnásobek normálu, ale chybu to žádnou nehází. Prostě stejný případ, jako psal na str. 92 michal115
Čím to může být? Napadá mě následující:
- špatně to těsní (závit + silikon, použito origo těsnění kopírující otvor vstupu do sání)
- nepovedlo se udělat zákl. nastavení. Dělal jsem ti při 60 st. C a má se to dělat při 30 st. Když jsem vrátil původní klapku, tak to běželo hned i bez nastavení
- vadná klapka (nezdá se, reaguje v poho a akční členy taky OK)
Zatim jsem to uvedl do původního stavu. Pls poraďte
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Chování motoru 1.6 16V
dej ji tam zpět a nějaký čas na ni jezdi jestli se otáčky neuklidní,a nebo ji skus ještě nastavit ono se to pokaždé nepovede
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Chování motoru 1.6 16V
pokud to má vyšší volnoběh tak to někde saje falešný vzduch nejspíš..
mě vypadla hadička co jde tuším k brzovému válci a to drželo kolem 4000ot byla to parada a samo si to přidávalo
mě to drží 650ot takovou tu klasiku
mě vypadla hadička co jde tuším k brzovému válci a to drželo kolem 4000ot byla to parada a samo si to přidávalo
mě to drží 650ot takovou tu klasiku
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Chování motoru 1.6 16V
Já s tim ani nevyjel z garáže ale dneska to asi zkusim pořádně utěsnit a projet a uvidí se.
EDIT: Tak s tim z garáže ani reálně vyjet nejde. Dal jsem tam navíc papírové těsnění, zaslepený otvor na klapce ještě víc utěsnil silikonem a udělal znova základní nastavení. Volnoběh furt vysoký a jakmile jsem víc otočil kola, nebo prostě dal motor po zátěž, tak otáčky padly a hodně houpaly plus si to začalo samo přidávat. Navíc začaly blikat kontrolky jak vánoční stromek (emise i motor do dílny) a chyby senzoru tlaku 17961 (nesmyslný poměr tlaku v sacím potrubí) a 17912 (netěsnost v potrubí), oboje sporadicky a furt dokola se vracely...
...výsledek? MAP senzor to nepobírá a to dělá neplechu. Asi tudle úpravu odpískám. Ale je dost poznat, že to jde lépe do otáček a zmizela prodleva plynu. Jenže to auto je nepoužitelný. Kdyby měl někdo cestu do Prahy, tak to můžeme zkusit na jeho golfině
Btw. když jsem tam dal tu klapku z 1.8T a nastartoval aniž bych udělal základní nastavení, tak to chyby neházelo a volnoběh bych celkem OK. Jenže jsem s tim nevyjel, tak by možná sekvence failů naskákala, až by byl motor pod zátěží. Když jsem pak zkoušel nastavit EGR, tak pod kanálem 074 bylo něco jiného (asi lambáda, jelikož to říkalo test vypnutý) a když jsem tam vrátil origo klapku, tak tam normálně byl EGR...divný co
EDIT: Tak s tim z garáže ani reálně vyjet nejde. Dal jsem tam navíc papírové těsnění, zaslepený otvor na klapce ještě víc utěsnil silikonem a udělal znova základní nastavení. Volnoběh furt vysoký a jakmile jsem víc otočil kola, nebo prostě dal motor po zátěž, tak otáčky padly a hodně houpaly plus si to začalo samo přidávat. Navíc začaly blikat kontrolky jak vánoční stromek (emise i motor do dílny) a chyby senzoru tlaku 17961 (nesmyslný poměr tlaku v sacím potrubí) a 17912 (netěsnost v potrubí), oboje sporadicky a furt dokola se vracely...
...výsledek? MAP senzor to nepobírá a to dělá neplechu. Asi tudle úpravu odpískám. Ale je dost poznat, že to jde lépe do otáček a zmizela prodleva plynu. Jenže to auto je nepoužitelný. Kdyby měl někdo cestu do Prahy, tak to můžeme zkusit na jeho golfině
Btw. když jsem tam dal tu klapku z 1.8T a nastartoval aniž bych udělal základní nastavení, tak to chyby neházelo a volnoběh bych celkem OK. Jenže jsem s tim nevyjel, tak by možná sekvence failů naskákala, až by byl motor pod zátěží. Když jsem pak zkoušel nastavit EGR, tak pod kanálem 074 bylo něco jiného (asi lambáda, jelikož to říkalo test vypnutý) a když jsem tam vrátil origo klapku, tak tam normálně byl EGR...divný co
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Chování motoru 1.6 16V
to je divné ostatním to normálně fičí zkus si ještě pohrád z diagnostikou
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Chování motoru 1.6 16V
No ale jak pohrát čéče? Leda furt dokola mazat chyby co to způsobuje
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Chování motoru 1.6 16V
Tak to tam zkus dat bez prizpusobeni a udelej testovaci jizdu
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Chování motoru 1.6 16V
Tak snad naposledy, sorry, že to sem cpu. Nahodil jsem klapku z 1.8T a NEUDĚLAL základní nastavení.
Pozitiva:
- Už to nehází chyby (po první testovací jízdě asi 10 km po městě).
- Motor se po ohřátí celkem i uklidní.
- Pocitově zmizele velká odezva plynu a jde to lépe do otáček. Lehké sešlápnutí to pěkně vytočí ke 3000 rpm (budu se muset naučit citlivější rozjezdy ve městě, nebo dám spojce pápá).
Negativa:
- Motor celkově trochu nevyzpytatelný za studena: sám si přidává třeba o 300-400 rpm když dojíždím na neutrál na světla, takže vypadám trochu jak tuner.
- Za studena pořád vysoký volnoběh a tim pádem i spotřeba na neutrál.
- SPOTŘEBA: Zdá se, že žere jak prokopnutý. Ale testovačka zatim ve městě v provozu na nákup k tomu a za chladna. Odpo to projedu na dálnici a pošlu finální update.
- Mladá mě asi zabije, až jí budou haprovat otáčky na světlech a vyrazí z nich jak závodník když je teď plyn citlivější.
Verdikt: Koupím obě nové těsnění (origo gumové i papírák z 1.8T) a uvidím, co ten volnoběh. S tim by se dalo asi i žít, ale pokud nepadne spotřeba, tak to vrátím do původního stavu.
Pozitiva:
- Už to nehází chyby (po první testovací jízdě asi 10 km po městě).
- Motor se po ohřátí celkem i uklidní.
- Pocitově zmizele velká odezva plynu a jde to lépe do otáček. Lehké sešlápnutí to pěkně vytočí ke 3000 rpm (budu se muset naučit citlivější rozjezdy ve městě, nebo dám spojce pápá).
Negativa:
- Motor celkově trochu nevyzpytatelný za studena: sám si přidává třeba o 300-400 rpm když dojíždím na neutrál na světla, takže vypadám trochu jak tuner.
- Za studena pořád vysoký volnoběh a tim pádem i spotřeba na neutrál.
- SPOTŘEBA: Zdá se, že žere jak prokopnutý. Ale testovačka zatim ve městě v provozu na nákup k tomu a za chladna. Odpo to projedu na dálnici a pošlu finální update.
- Mladá mě asi zabije, až jí budou haprovat otáčky na světlech a vyrazí z nich jak závodník když je teď plyn citlivější.
Verdikt: Koupím obě nové těsnění (origo gumové i papírák z 1.8T) a uvidím, co ten volnoběh. S tim by se dalo asi i žít, ale pokud nepadne spotřeba, tak to vrátím do původního stavu.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Chování motoru 1.6 16V
težko radit.. mě to nehapruje ani trošku.. spotřeba stejná jako před tím
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Chování motoru 1.6 16V
Tak jsem to pořádně projel a zdá se, že všechny neduhy zmizely. Vysoký volnoběh za studena asi bude v korelaci s chladným počasím žejo. Jak jsem to furt přehazoval, tak ani nepoznám pořádně ty změny, ale pocitově se to lépe vytáčí do nějakých 3000 rpm a dál už nastupuje špička výkonu motoru, takže asi je to změna k lepšímu. Jsem ale na rozpacích, zda se to vyplatí za ten litr, já za ní dal méně, takže jsem celkem v poho. Ale asi to tam nechám a budu sledovat dlouhodobou spotřebu.
Otázkou zůstává, zda využívám potenciál té klapky naplno, když nemůžu udělat základní nastavení
Otázkou zůstává, zda využívám potenciál té klapky naplno, když nemůžu udělat základní nastavení
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Chování motoru 1.6 16V
to si myslím, že ano.. jelikož s větším průměrem při stejném otočení otevře na větší mezeru než ze starou klapkou
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- Michalyx
- Pilot
- Příspěvky: 753
- Registrován: 30.06.2008 21:29
- Bydliště: Calexcity
Re: Chování motoru 1.6 16V
asi ta klapka nebude uplne v poriadku.. ja som moju upravil tym ze som zbrusil ten vystupok po tej trubke , vycistil ju a nahodil spravil zakladne nastavenie bez problemu a frcim.. v kombinacii s 99okt benzinom to chodi dost solidne a spotreba zavisi od stylu jazdy ale ked chodim normalne slusne podla predpisov spotreba je rovnaka jak predtym..
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Chování motoru 1.6 16V
Tak nechci to zakřiknout, ale situace se stabilizovala a neduhy zatím zmizely. Michalyx má ale pravdu v tom, že spotřeba závisí hodně na stylu jízdy a teď to vyzývá víc točit, když to jde snadněji do otáček. Jinak samo, že dávám N98 nebo jeho ekvivalenty, to je asi nejsnažší a nejdostupnější "tuning" tohodle motoru. Takový subjektivní pocit: možná to i žere trochu méně při vyšší rychlosti na dálnici (cca při 160 kmh) a méně to cuká, když se ubere plyn nebo úplně povolí. Celkově se tak trochu "zlepšila" setrvačnost.
Ještě nahodim nový těsnění a asi i svíce a palivový filtr (mají 60 tkm) a třeba to bude taky poznat.
Ještě nahodim nový těsnění a asi i svíce a palivový filtr (mají 60 tkm) a třeba to bude taky poznat.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- vwkali
- Člen klubu
- Příspěvky: 60
- Registrován: 05.12.2015 17:01
- Bydliště: Plzeň
Re: Chování motoru 1.6 16V
Ahoj klubáci , rád bych Vás poprosil o rady . Vyměnil jsem své staré auto za Golf IV 1.6 16V r. 2000 motor ATN a po nějaké době jsem našel na autě pár nedostatků.
Rosvítila se mi tato kontrolka a nevím co to může být. Byl jsem i na diagnostice a tam nic nenašli. Žádná závada.
Další věc je že jsem se koukal na vzduchový filtr a našel jsem v něm olej . Motor mi na volnoběch trochu cuká jakoby to škubne s autem . Na otáčkoměru to je sotva poznat jen se lehce hýbne ručička nemůže to mít něco společného s tím olejem v vzduchovém filtru ?
Další věc je prodleva u pedálu plynu , když ho sešlápnu tak reaguje později. Olej jsem už vyměnil a chtěl jsem se dát i do ostatních filtrů a narazil jsem na ten olej ve vzducháči.
Děkuji za Vaše rady a pomoc
Rosvítila se mi tato kontrolka a nevím co to může být. Byl jsem i na diagnostice a tam nic nenašli. Žádná závada.
Další věc je že jsem se koukal na vzduchový filtr a našel jsem v něm olej . Motor mi na volnoběch trochu cuká jakoby to škubne s autem . Na otáčkoměru to je sotva poznat jen se lehce hýbne ručička nemůže to mít něco společného s tím olejem v vzduchovém filtru ?
Další věc je prodleva u pedálu plynu , když ho sešlápnu tak reaguje později. Olej jsem už vyměnil a chtěl jsem se dát i do ostatních filtrů a narazil jsem na ten olej ve vzducháči.
Děkuji za Vaše rady a pomoc
- Přílohy
-
- IMG_1826.JPG (27.94 KiB) Zobrazeno 1041 x
-
- IMG_1847.JPG (43.79 KiB) Zobrazeno 1041 x