Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Mr. X
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 12.10.2014 13:23

Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

Příspěvek od Mr. X »

Zdravím všechny. Mám problém s krátkodobým výrazným zvýšení otáček po nastartování teplého motoru. Vypnu ohřátý motor, počkám cca 5-10 min a nastartuji. Okamžitě otáčky stoupnou na 1700-2000 ot/min a po cca 2-3 vteřinách spadnou na standardní volnoběžný otáčky. Toto se nestane, když nastartuji okamžitě po vypnutí motoru a nebo po delší době např. po 0,5 hod a déle. Jaký na to máte názor. Podle mě to není normální. Typoval bych to na netěsnost vstřikovacích ventilů . . . nebo na teplotní čidlo?
Předem díky za kvalifikovaný názory a rady
. . . :smoke:

Mr. X
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 12.10.2014 13:23

Re: Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

Příspěvek od Mr. X »

Ještě doplním, že se jedná o typ motoru AZD

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

Příspěvek od majrek001 »

nejspíš čidlo teploty chladící kapaliny/škrtící klapka/seklý egr ventil
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Mr. X
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 12.10.2014 13:23

Re: Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

Příspěvek od Mr. X »

Na ta vstřiky to netypuješ?

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

Příspěvek od majrek001 »

to ne to se chová jinak to pak hapruje jde to tři a podobně

vyzkoušej ještě jestli vylítnou stejně otáčky když při startu máš zešláplou spojku nebo puštěnou (samozřejmě vyřazeno)
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

Příspěvek od 11mAjA11 »

Taky mi to dělá, přesně jak píšeš jako bys brnknul po plynu otáčky se zvýší a klesnou na volnoběh.
Vstřiky mám OK, klapka čistá a bez závad, čidlo chladící kapaliny OK, EGR zaseklý není a vedení je čisté, čisté ventily i komplet sání (kontrolováno).
Máme to LPG a já to připisuju tomuto, nemám vypozorované jestli to udělá, když před zdechnutím vypnu plyn a nechám to poklapat na benzín.
Neřeším to, auto funguje, spotřeba je OK, nějak sem se naučil nehrabat do něčeho co vlastně funguje..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

Příspěvek od majrek001 »

ono poznat klapku, která je OK je docela umění - mám origo z 1.6 a pak jsem tam měl x let z 1.8T 110/132kw a první dva měsíce když se pustil nebo rychleji ze zešlápl plyn tak to necuklo třeba jízda na jedníčku a bez plynu + trochu sešlápnutí bylo zcela hladké po nějakém čase začala lehce cukat stejně jako ta původní

ještě kolik Vám ukazuje na diagnostice plynový pedál procent když není zešláplý?

pak ještě zajímavé závady jsou, když nejde spojkový spínač - to taky tak různě litá - chodí na diagnostice jak má?

vyzkoušejte start s puštěnou spojkou a puštěnou nožní brzdou - tedy vyřadit před startem a na ručce (když stojíš na brzdě tak to trochu zvedne otáčky nevím jak je to možné)


Egr vyloženě nemusí být seklý, ale stačí když netěsní a jak si to nasaje více vzduchu než si jednotka myslela, tak to taky umí krásně lítat - vyzkoušejte odpojit konektor od egr ventilu jestli otáčky zahoupají (pak je potřeba chybu vymazat)

MAP senzor máte čistý není od oleje jak už to u benzínů bývá (je z boku vedle měrky oleje)?



s tím hrabáním do něčeho co funguje máš plně pravdu
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Mr. X
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 12.10.2014 13:23

Re: Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

Příspěvek od Mr. X »

Tak jsem dnes vyzkoušel, jestli má na "vylítnutí otáček" po startu vliv sešlápnutí či nesešlápnutí spojky nebo brzdy. Musím potvrdit, že se žádný vliv neprojevil!
Nevím, jestli to s tímto problémem otáček nějak souvisí, ale mám s motorem ještě jednu nevysvětlitelnou záhadu. Při zcela studeným motoru a okolní teplotě kolem nuly a méně, když nastartuju, tak po sešlápnutí plynového pedálu otáčky motoru spadnou dolu až motor i chcípne (jakoby špatný poměr paliva se vzduchem). Po cca 2 minutách - mírném zahřátí motoru je po problému a auto jede krásně jak má! Sem tam se mě před tím rozsvěcela kontrolka řízení motoru - na diagnostice problém s lambda sondou za katem. Vyměnil jsem ji, ale všechny problémy bez změny. Před 2 rokama jsem měnil i lambda sondu před katem, teď mám najeto 167 000 km, takže si i sondy výměnu zasloužily. Po zahřátí si motor přede jako kočička, s akcelerací není problém od spodních otáček až po vysoké - spokojenost. Jen ty dva výše popsané problémy . . . ach jo. Asi zkusím vyměnit svíčky a případně i čidlo teploty motoru. Vzduchovou klapku mě čistily a nastavovali cca před 2 rokama
. . . :smoke:

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

Příspěvek od majrek001 »

a spojkový spínač ti chodí na diagnostice?


u tohoto motoru se špiní docela rychlo hlavně u těch 1.6 16v, které mají odvětráni kliky do filtrboxu tedy před klapkou a pod klapkou jsou saze z výfuku, takže ideální..

ale to co popisuješ v pořádku není něco tam je špatně
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

Příspěvek od 11mAjA11 »

Muze nekde prisavat falesnak kdyz to je zimne.
Hele nechal bych proverit vstrikovace a rovnou vycistit v ultrazvuku. To studene chcipnuti po seslapnuti plynu by naznacovalo ze se to ulije a zdechne. Po zahrati tu davku paliva je motor schopny pobrat..ty vstriky na tom trpi strasne moc coz je skoda bo jinak to celkem jezdi..urcite nadavkovat VIF benzinovy a 100 oktan nebo min.98, vysledoval sem ze na 95 to vubec dobre nedunguje..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Mr. X
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 12.10.2014 13:23

Re: Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

Příspěvek od Mr. X »

Ještě jeden postřeh . . . při ledovým motoru po nastartování sešlápnu plynový pedál pomalu, pak se dusí a chce chcípnout. Když plyn. pedál sešlápnu rychle, pak dušení rychle překlene a otáčky vystřelí nahoru. Po cca 1,5 až 2 min. po problému. Jednoznačně je v tom tepelný vliv. Podle mě do 2 min. nemůže teplotní čidlo motoru ještě zaznamenat nějaký nárůst teploty. Co je ale nejrychleji teplotně ovlivňováno jsou svíčky. Teď tam mám Brisk DX15LTC-1 (3 bodový) s námotem nějakých 15000 km. V záloze mám platinový NGK. Brisky jsem chtěl dojezdit.
Teď mám diagnostiku čistou, nic se nenapráší. Na diagnostiku jezdím do servisu za prachy. Do detailu nic nezkoumají. Můžu dát auto k jednomu machrovi, ale ten chce několik dnů na zkoumání, což si momentálně nemůžu dovolit!
Co typujete jako nejpravděpodobnější závadu? Svíčky, teplotní čidlo, problém se vstřikama, vzduchová klapka, poťák plynového pedálu . . . ?????
. . . :smoke:

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

Příspěvek od 11mAjA11 »

Tak hlavně zahoď do křoví ty 3bodové svíčky...
Kup Boschky 0 242 236 566 , čidlo teploty chl. kapaliny by bylo vidět v bloku měřených hodnot že ukazuje nesmysly..
Podle mě se to ulije, nebo to je moc chudé, když to je zimné..po ohřátí už si s tou dávkou paliva motor nějak poradí (taky než se ohřejou lambdy atd..)
A znova zopakuju, kup VIF , na OMW 100+ a uvidíš jak se to bude chovat když je teda jistota že klapka je čistá, EGR zavřený, atd..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

Příspěvek od majrek001 »

Do 1.6 16v jsou nejlepší NGK.. Bosche nejsou až takový, ale hlavně jednobod
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

Příspěvek od 11mAjA11 »

Vytahl sem Boženky , dal sem je zase a není problém. Hlavně jednobod a platinkama se taky nic nepokazí..a hlavně to palivo taky !
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Golf IV 1,6 16V 77kW - krátkodobé výrazné zvýšení otáček po nastartování

Příspěvek od majrek001 »

měl jsem Boschce a s NGK to je o něco lepší origo tam je taky NGK - je tady téma kde jsme to řešili

samozřejmě "100"oktan je základ na nic jiného nemá cenu jezdit jen to žere a nejede
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“