Záhadná závada GIV 1,6 16V
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- smana
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostravwa
Záhadná závada GIV 1,6 16V
Zdravím klubáci,
rád bych se s vámi podělil o martýrium kterým prochází máti s GIV, už je mi jí docela líto, že jí nikdo nedokáže pomoci, jelikož všechny opravy proběhly formou já vím co tomu je paní, ovšem pokaždé spíš pokus - omyl. Stálo to už několik desítek tisíc a auto stále blbne. Proto jsem si řekl, když je tady tolik odborníků, že možná někdo příjde s nějakým dobrým a zaručeným nápadem. Takže co se vlastně stalo: auto je rv 02 tuším, motor 77 kw BCB. Momentálně najeto 90 tkm. Asi před dvěma lety při cca 60 tkm se při jízdě rozsvítila kontrolka emisí nebo jak se to jmenuje, auto ztratilo výkon a začalo jet na tři válce. Od té doby se to táhne. Nechci z toho dělat román, ale aspoň se pokusím nějak postupně vypsat, co všchno se zkoušelo, opravovalo, kdybych na něco zapoměl tak doplním.
- takže samo diagnostika - špatná cívka - vyměněno jelo OK, kontrolka zhasla
netrvalo dlouho a opět stejná závada
- diagnostika - opět cívka teď na jiném válci - vyměněno jelo OK, kontrolka zhasla
opět netrvalo dlouho, kontrolka, tři válce atd.
- diagnostika - a teď to příjde NIC, bez závad
- vyměněny svíčky, už měly na to km, světe div se ale kontrolka zhasla, chvilku klid
po chvilce opět stejná závada
- diagnostika - zjištěno špatné spalování ve druhém válci či co, už si ani nepamatuju co všechno se tehdy zkoušelo, ale kontrolka zhasla dig. OK
zanedlouho opě stejná závada
- přeměřeny tlaky ve válcích - zjištěn nižší tlak ve druhém válci
- sundána hlava s podezřením na podpálené ventily, přebroušeno, složeno, tlaky OK ale kontrolka stále svítí a auto blbne, pak najednou sama zhasne a auto jede chvilku normálně, jako předtím
pak ovšem zase stejná závada
- opět změřeny tlaky - opět nižší tlak ve druhém válci
- opět sundána hlava, vyměněny hydroštely, tlaky opět OK
chvilku klid, auto se chovalo jako nové, to ovšem netrvalo dlouho
- diagnostika - už jiný servis, údajně vadný vstřikovač paliva, po demontáži zjištěno že vstřikovač je OK
- opět proměřeny tlaky, opět nižší tlak ve druhém válci, po tomto zásahu kontrolka zhasla, ale zase se za pár dní rozsvítila
Teď už si nevíme paní rady teď už zbývají jen písty, nebo kroužky, nebo že by celý motor? Momentálně je to ve stavu, kdy to občas jede normálně, pak se rozsvítí kontrolka, motor jede na tři válce, zastaví vypne motor a po chvilce se natartuje a vše OK, jede normálně, ale někdy taky ne. Jinak jí ten poslední co to zkoušel opravit řekl, ať s opravou neotálí, že jí může spadnout ventil dovnitř
Ví někdo z vás co tomu může být? Klidně zkuste rozvinout diskuzi, třeba na něco příjdem nebo se vyloučí něco co jsem třeba zapoměl napsat. Těším se na vaše nápady.
rád bych se s vámi podělil o martýrium kterým prochází máti s GIV, už je mi jí docela líto, že jí nikdo nedokáže pomoci, jelikož všechny opravy proběhly formou já vím co tomu je paní, ovšem pokaždé spíš pokus - omyl. Stálo to už několik desítek tisíc a auto stále blbne. Proto jsem si řekl, když je tady tolik odborníků, že možná někdo příjde s nějakým dobrým a zaručeným nápadem. Takže co se vlastně stalo: auto je rv 02 tuším, motor 77 kw BCB. Momentálně najeto 90 tkm. Asi před dvěma lety při cca 60 tkm se při jízdě rozsvítila kontrolka emisí nebo jak se to jmenuje, auto ztratilo výkon a začalo jet na tři válce. Od té doby se to táhne. Nechci z toho dělat román, ale aspoň se pokusím nějak postupně vypsat, co všchno se zkoušelo, opravovalo, kdybych na něco zapoměl tak doplním.
- takže samo diagnostika - špatná cívka - vyměněno jelo OK, kontrolka zhasla
netrvalo dlouho a opět stejná závada
- diagnostika - opět cívka teď na jiném válci - vyměněno jelo OK, kontrolka zhasla
opět netrvalo dlouho, kontrolka, tři válce atd.
- diagnostika - a teď to příjde NIC, bez závad
- vyměněny svíčky, už měly na to km, světe div se ale kontrolka zhasla, chvilku klid
po chvilce opět stejná závada
- diagnostika - zjištěno špatné spalování ve druhém válci či co, už si ani nepamatuju co všechno se tehdy zkoušelo, ale kontrolka zhasla dig. OK
zanedlouho opě stejná závada
- přeměřeny tlaky ve válcích - zjištěn nižší tlak ve druhém válci
- sundána hlava s podezřením na podpálené ventily, přebroušeno, složeno, tlaky OK ale kontrolka stále svítí a auto blbne, pak najednou sama zhasne a auto jede chvilku normálně, jako předtím
pak ovšem zase stejná závada
- opět změřeny tlaky - opět nižší tlak ve druhém válci
- opět sundána hlava, vyměněny hydroštely, tlaky opět OK
chvilku klid, auto se chovalo jako nové, to ovšem netrvalo dlouho
- diagnostika - už jiný servis, údajně vadný vstřikovač paliva, po demontáži zjištěno že vstřikovač je OK
- opět proměřeny tlaky, opět nižší tlak ve druhém válci, po tomto zásahu kontrolka zhasla, ale zase se za pár dní rozsvítila
Teď už si nevíme paní rady teď už zbývají jen písty, nebo kroužky, nebo že by celý motor? Momentálně je to ve stavu, kdy to občas jede normálně, pak se rozsvítí kontrolka, motor jede na tři válce, zastaví vypne motor a po chvilce se natartuje a vše OK, jede normálně, ale někdy taky ne. Jinak jí ten poslední co to zkoušel opravit řekl, ať s opravou neotálí, že jí může spadnout ventil dovnitř
Ví někdo z vás co tomu může být? Klidně zkuste rozvinout diskuzi, třeba na něco příjdem nebo se vyloučí něco co jsem třeba zapoměl napsat. Těším se na vaše nápady.
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4757
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Záhadná závada GIV 1,6 16V
A vyměnily se všechny cívky nebo jenom ty dvě?Někdy cívka blbne a chyba se zapsat nemusí.A zkoušel to někdo projet s napíchnutým Vagem a během jízdy kontrolovat hodnoty?
- smana
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostravwa
Re: Záhadná závada GIV 1,6 16V
Cívky se měnily tuším jen dvě, a zkoušelo se je i navzájem přehazovat. S napíchnutým vagem za jízdy to nikdo nezkoušel. Záhadou je hlavně ten tlak ve druhém válci.
- vinař
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 12.06.2009 15:45
- Bydliště: okr.Znojmo
Re: Záhadná závada GIV 1,6 16V
Ještě by mohli být špatné pístní kroužky na druhém válci,co je malý tlak,je možné že i špatně přebrousili ventilysmana píše:Cívky se měnily tuším jen dvě, a zkoušelo se je i navzájem přehazovat. S napíchnutým vagem za jízdy to nikdo nezkoušel. Záhadou je hlavně ten tlak ve druhém válci.
- Toxyz
- Moderátor
- Příspěvky: 4623
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záhadná závada GIV 1,6 16V
zainvestuj a vyměn všechny cívky, mě odešly 3 najednou a počase jsem vyměnil i tu čtvrtou...pak bych řešil dál
GI Cabrio 1,8 16v - White Edition + daily TDI "slepice"
- smana
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostravwa
Re: Záhadná závada GIV 1,6 16V
Jj, to je možné. Ještě by mohlo být pravděpodobné, že je v tom druhém válci špatný ventil, může být třeba přidřený nebo natažený, v nejbližší době půjde opět hlava dolů a uvidíme. Samo i ty kroužky by mohly být KO. Divné je, že ta závada je velice nepravidelná. Většinou to nastane, když se dojíždí na křižovatku a motor jde z vyšších otášek do volnoběhu.vinař píše:Ještě by mohli být špatné pístní kroužky na druhém válci,co je malý tlak,je možné že i špatně přebrousili ventilysmana píše:Cívky se měnily tuším jen dvě, a zkoušelo se je i navzájem přehazovat. S napíchnutým vagem za jízdy to nikdo nezkoušel. Záhadou je hlavně ten tlak ve druhém válci.
- Užakluk
- Jezdec
- Příspěvky: 245
- Registrován: 30.08.2009 19:43
- Bydliště: Zlončice
Re: Záhadná závada GIV 1,6 16V
ahoj podobnou zavadu sem mel take,je pravdepodobne ucpanej katalizator nebo vadna lamdasonda.
- smana
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostravwa
Re: Záhadná závada GIV 1,6 16V
Ahoj, víš že mě to taky napadlo, ale říkal jsem si jestli to není blbost. Hned zítra to ještě zavolám máti ať na to mrknou než sundají hlavu, díkyUžakluk píše:ahoj podobnou zavadu sem mel take,je pravdepodobne ucpanej katalizator nebo vadna lamdasonda.
- Užakluk
- Jezdec
- Příspěvky: 245
- Registrován: 30.08.2009 19:43
- Bydliště: Zlončice
Re: Záhadná závada GIV 1,6 16V
cau cau jeste me napada EGR ventil,pac ten diagnostika nemusi vubec poznat.
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Záhadná závada GIV 1,6 16V
Asi je to už pasé, ale známej měl něco podobného. Kontrolka občas svítila a občas ne. V origo servise si s tím nevěděli rady, ale nakonec po čase vyměnily lambdu a jede to už v pohodě.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: Záhadná závada GIV 1,6 16V
To je taky mechanismus, 2 lambdasondy- nedivil bych se, kdyby v tom byl zakopanej pes......zkusil bych všecky kontakty od nich vyčistit a veškerou elektroniku motoru zkontrolovat a eventuelně kontakty stříknout WDčkem...Jinak je důežitý, jestli se ti ta chyba děje vždycky po stejné době a za stejnejch podmínek, jestli ano, katalyzátor bych nechal určitě bejt..Nadruhou stranu- lambdasonda řídí spaliny motoru, ale jako cekového, řekl bych, že kdyby ubrala palivo autu jako takovému, chovalo by se celé divně a ne že by běželo na 3 válce a jeden nic, ne? Taky bych zkusil tu cívku, prostě si myslím, že tam bude elektronickej problém. Ten tlak toho válce pokud není nějak extra malej oproti jinejm, takovej vliv by to mít nemuselo
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 25.05.2012 00:02
Re: Záhadná závada GIV 1,6 16V
zdravim
nevite nekdo jak to dopadlo s tou zahadnou zavadou??protoze ja mam uplne to stejny...i na tom 2 valci mam mensi tlak..vsechny maji 9 akorad tamten ma 8.5..
akorat motor jsem nemel jeste rozhozenej...(3 civky jsem menil,svicky a kontrolka si taky blika jak chce..)diky predem za nejake odpovedi..
nevite nekdo jak to dopadlo s tou zahadnou zavadou??protoze ja mam uplne to stejny...i na tom 2 valci mam mensi tlak..vsechny maji 9 akorad tamten ma 8.5..
akorat motor jsem nemel jeste rozhozenej...(3 civky jsem menil,svicky a kontrolka si taky blika jak chce..)diky predem za nejake odpovedi..
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: Záhadná závada GIV 1,6 16V
Chlape to neporadím vůbec netuším jak se projevují tlaky v motoru atd. Já jsem spíše přes elektro. Ale pokud je to tlakama, to nepomůžu.....
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Záhadná závada GIV 1,6 16V
TO:petrjonas pokud máš tlaky 9 a v jednom 8.5 tak to ještě není tak nejhorší měřil jsi tlaky u studeného mooru?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 25.05.2012 00:02
Re: Záhadná závada GIV 1,6 16V
jj za studena..jeste mi radili jestli neni dira nekde v podtlakovy hadici..ale to by prece nezlobil jen ten 2 valec...jeste me napadlo jestli nemuze hazet nejaky spatny hodnoty konektor co se dava na vstrikovat...??sem to meril akorat obycejnou zkouseckou..jinak uz nevim..