kolisave otacky

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

juki
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 23.02.2009 15:05

kolisave otacky

Příspěvek od juki »

Nazdar,
mam problem, obcas (hlavne za studena) mi na neturale klesaju a stupaju otacky. Ked je auto zohriate, tak vacsinou nie je problem, na neutrale okolo 1000 otacok. Za studena 1000/500 a za kazdu cca 1.5 sekundy klesne skoro na 500, auto ide takmer skapat. Vedlajsim efektom je, ze pri poklese otacok sa znizi intentiza svetiel a svetielok (asi malo stavy alebo co).
Dneska mi dokonca zasvietila kontrolka chyby. Tak som napojil na vag, a okrem nejakych blbosti pisalo:
2 Faults Found:
17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 1: System too Lean
P1151 - 35-00 - -
16786 - EGR System: Excessive Flow
P0402 - 35-00 - -
Tak som chyby zmazal, ze ci sa objavia znovu. Auto sa po nastartovani skoro rozsypalo. Chyby sice nepise, ale tie otacky su na neutrali totalne rozhasene. Nestalo sa niekomu nieco podobne?

Golf4 variant 1.4 77kW
130tis km

Uživatelský avatar
Toxyz
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: kolisave otacky

Příspěvek od Toxyz »

co že to je za motor? 8O

nečistil jsi třeba škrtící klapku? pokud ne zkusil bych ji vyčistit a provést základní nastavení a zkontrolovat svíčky!
GI Cabrio 1,8 16v - White Edition + daily TDI "slepice"

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: kolisave otacky

Příspěvek od bifur »

Vycisti klapku, daj zakladne nastavenie a vycisti egr a daj zakladne nastavenie. Potom to prebehni a znovu napichni na VAG..

Uživatelský avatar
raduzzz
Profík
Profík
Příspěvky: 1003
Registrován: 13.12.2008 09:26
Bydliště: u Hostýnských vrchů

Re: kolisave otacky

Příspěvek od raduzzz »

kua neumím anglicky :lol: ale taky taky doporučuju řešit první škrtící klapku.
Pásovec 81 kW

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: kolisave otacky

Příspěvek od bifur »

No, prva chyba hovori o chudobnej zmesi a druha o velkom prietoku cez egr. Takze pravdepodobne je egr za.raty a klapka na egr sa zasekava a tym prepusta do sania viac vyfukovych plynov ako ma. Preto moze byt zmes prilis chudobna a na volnobehu pokial nie je egr uplne zavrety, tak sa auto dusi. Ked na volnobehu otvoris egr uplne, tak motor skape. Takze ako som pisal, vycistit skertiacu klapku aj egr a obom dat zakladne nastavenie. Predtym samozrejme zmazat adaptacne hodnoty.. Potom sa uvidi ci treba nieco riesit dalej..

Uživatelský avatar
SVIHAK-4089
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 27.02.2009 11:04
Bydliště: Hradec Králové

Re: kolisave otacky

Příspěvek od SVIHAK-4089 »

dělá mi to teď to samé. Co to znamená zákládní nastavení kalpky a egr? jak se provede??

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: kolisave otacky

Příspěvek od bifur »

Zakladne nastevenie sa robi cez VAG. Najprv vymazat adaptacne hodnoty - vybrat rj motora, prisposobenie - ulozit kanal 00. Potom v rj motora zakladne nastavenie, kanal 060(elektronicka klapka) alebo 098 (lanko) a potvrdiť enter. Pri lanku musi byť teplota motora aspon 80° a pri elektrike cca 30°. Vsetky spotrebice su vypnute. Potom vypnut zapalovanie na min. 30 sekund. EGR sa robi tak isto, len v kanali 074. (ak je elktronicky. ak nie je, tak len vycistit...)

juki
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 23.02.2009 15:05

Re: kolisave otacky

Příspěvek od juki »

bifur píše:Zakladne nastevenie sa robi cez VAG. Najprv vymazat adaptacne hodnoty - vybrat rj motora, prisposobenie - ulozit kanal 00. Potom v rj motora zakladne nastavenie, kanal 060(elektronicka klapka) alebo 098 (lanko) a potvrdiť enter. Pri lanku musi byť teplota motora aspon 80° a pri elektrike cca 30°. Vsetky spotrebice su vypnute. Potom vypnut zapalovanie na min. 30 sekund. EGR sa robi tak isto, len v kanali 074. (ak je elktronicky. ak nie je, tak len vycistit...)
Dakujem za rady, skusim teda vycistit klapku a potom tu magiu s VAGom. Snad to auto prezije.

BTW. je to motor 1.6 16V 77kW oznacenie: ATN/AUS/AZD/BSB (nevim ako sa mi mohol stat taky preklep v prvom poste)

Uživatelský avatar
Killer2142
Závodník
Závodník
Příspěvky: 517
Registrován: 17.03.2009 15:44
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: kolisave otacky

Příspěvek od Killer2142 »

Pokud to bude pokračovat dále i po nastavení škrtící klapky tak by to mohly byt lamba sondy. Pokud tam jsou ještě původní tak taky budou KO. Já to taky řeším až na to že mně to jede v pohodě, akorát na neutrál lítají občas ale v rozmezí 550-750, takže se to dá vydržet ještě.

Jednu lambdu jsem měnil a stejně to dělá ještě i druhá takže jsem si vydělal pěkně.

PS: u těhle motorů jak to taky tak různě pročítám tak to dělá moc litem s 1.6 16V že jim lítají otáčky.

Prostě: klapka, lambdy...

Uživatelský avatar
raduzzz
Profík
Profík
Příspěvky: 1003
Registrován: 13.12.2008 09:26
Bydliště: u Hostýnských vrchů

Re: kolisave otacky

Příspěvek od raduzzz »

chlapi a ještě dělá bordel váha konkrétně na 8V, 16V má myslím čtyřpin čidlo (tlak a teplota v sacím potrubí)
Pásovec 81 kW

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: kolisave otacky

Příspěvek od bifur »

Presne tak, aj MAP na 16V vie urobit pekny bordel. Ked blbne tlakove cidlo tak sa motor dusi a hapruje a netaha. Ked blbbne cidlo teploty nasavaneho vzduchu, tak zvyknu kolisat otacky na volnobeh. Spadnu dole k cca 500 a potom vybehnu spet. Doporucujem aj MAP precistit, najlepsie cisticom na brzdy. Auto potom pekne ozije..

juki
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 23.02.2009 15:05

Re: kolisave otacky

Příspěvek od juki »

Dal som vycistit skrtiacu klapku. Prefukat potrubie a nastavit zakladne nastavenie v pocitaci. Auto odvtedy slape ako hodinky :)

Uživatelský avatar
TriGGerian
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: kolisave otacky

Příspěvek od TriGGerian »

ted resim ten samy problem... jenze mi prestalo startovat auto... potom jsme zjistili ze se klapka poradne nezavira bo je zasrana skrz egr... po vycisteni a uvedeni do puvodniho nastaveni se nic nestalo.... myslite ze ta klapka je KO nebo s tim pujde jeste neco udelat?

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: kolisave otacky

Příspěvek od bifur »

Na VAGu nie je ziadna chyba? Iskry ficia? Napis kod motoru, nech vieme ci mas 4 cievky ci jeden modul atd.. Kazdopadne najprv treba spravit diagnostiku, az potom strielat naslepo.. Kedze ste robili zakladne nastavenie, tak pamet zavad by mala byt cista, je tak? Pozri ten zapalovaci modul, popripade cievky (ale ked mas 4, tak pochybujem zeby odisli naraz..) EGR je cisty? Pokial je naplno otvoreny, tak ti motor nenabehne. Lambda? MAP? Cidlo teploty? Je vela veci co to moze sposobovat. Skus odpojit cidlo teploty a vyskusaj nastartovat. Ked nic, tak zapoj cidlo a odpoj lambdu - zase vyskusaj. Ked nic tak treba hladat dalej... BTW, ked ste robili zakladne nastavenie, zmazali ste adaptacne hodnoty?

Uživatelský avatar
TriGGerian
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: kolisave otacky

Příspěvek od TriGGerian »

VAG psal neco s nadmorskou vyskou jinak nic to jsme vymazali... mam 4 civky a vsechny jsou ok... nejvic nas zarazilo ze jak to neslo startovat tak jsem zkusil vyhodit jednu svicku jestli haze jiskru a na ty 3 valce to normalne chytlo... ted jsme zkouseli vytahnout egr a je dosti zajebany a vypada ze se nedovira muze to delat to ze pri nizkych otackach to potom kolisa? no a s tou lambda sondou by to snad neco na VAGu hlasilo ne?

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“