kolisave otacky
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 23.02.2009 15:05
kolisave otacky
Nazdar,
mam problem, obcas (hlavne za studena) mi na neturale klesaju a stupaju otacky. Ked je auto zohriate, tak vacsinou nie je problem, na neutrale okolo 1000 otacok. Za studena 1000/500 a za kazdu cca 1.5 sekundy klesne skoro na 500, auto ide takmer skapat. Vedlajsim efektom je, ze pri poklese otacok sa znizi intentiza svetiel a svetielok (asi malo stavy alebo co).
Dneska mi dokonca zasvietila kontrolka chyby. Tak som napojil na vag, a okrem nejakych blbosti pisalo:
2 Faults Found:
17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 1: System too Lean
P1151 - 35-00 - -
16786 - EGR System: Excessive Flow
P0402 - 35-00 - -
Tak som chyby zmazal, ze ci sa objavia znovu. Auto sa po nastartovani skoro rozsypalo. Chyby sice nepise, ale tie otacky su na neutrali totalne rozhasene. Nestalo sa niekomu nieco podobne?
Golf4 variant 1.4 77kW
130tis km
mam problem, obcas (hlavne za studena) mi na neturale klesaju a stupaju otacky. Ked je auto zohriate, tak vacsinou nie je problem, na neutrale okolo 1000 otacok. Za studena 1000/500 a za kazdu cca 1.5 sekundy klesne skoro na 500, auto ide takmer skapat. Vedlajsim efektom je, ze pri poklese otacok sa znizi intentiza svetiel a svetielok (asi malo stavy alebo co).
Dneska mi dokonca zasvietila kontrolka chyby. Tak som napojil na vag, a okrem nejakych blbosti pisalo:
2 Faults Found:
17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 1: System too Lean
P1151 - 35-00 - -
16786 - EGR System: Excessive Flow
P0402 - 35-00 - -
Tak som chyby zmazal, ze ci sa objavia znovu. Auto sa po nastartovani skoro rozsypalo. Chyby sice nepise, ale tie otacky su na neutrali totalne rozhasene. Nestalo sa niekomu nieco podobne?
Golf4 variant 1.4 77kW
130tis km
- Toxyz
- Moderátor
- Příspěvky: 4623
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolisave otacky
co že to je za motor?
nečistil jsi třeba škrtící klapku? pokud ne zkusil bych ji vyčistit a provést základní nastavení a zkontrolovat svíčky!
nečistil jsi třeba škrtící klapku? pokud ne zkusil bych ji vyčistit a provést základní nastavení a zkontrolovat svíčky!
GI Cabrio 1,8 16v - White Edition + daily TDI "slepice"
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: kolisave otacky
Vycisti klapku, daj zakladne nastavenie a vycisti egr a daj zakladne nastavenie. Potom to prebehni a znovu napichni na VAG..
- raduzzz
- Profík
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 13.12.2008 09:26
- Bydliště: u Hostýnských vrchů
Re: kolisave otacky
kua neumím anglicky ale taky taky doporučuju řešit první škrtící klapku.
Pásovec 81 kW
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: kolisave otacky
No, prva chyba hovori o chudobnej zmesi a druha o velkom prietoku cez egr. Takze pravdepodobne je egr za.raty a klapka na egr sa zasekava a tym prepusta do sania viac vyfukovych plynov ako ma. Preto moze byt zmes prilis chudobna a na volnobehu pokial nie je egr uplne zavrety, tak sa auto dusi. Ked na volnobehu otvoris egr uplne, tak motor skape. Takze ako som pisal, vycistit skertiacu klapku aj egr a obom dat zakladne nastavenie. Predtym samozrejme zmazat adaptacne hodnoty.. Potom sa uvidi ci treba nieco riesit dalej..
- SVIHAK-4089
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 27.02.2009 11:04
- Bydliště: Hradec Králové
Re: kolisave otacky
dělá mi to teď to samé. Co to znamená zákládní nastavení kalpky a egr? jak se provede??
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: kolisave otacky
Zakladne nastevenie sa robi cez VAG. Najprv vymazat adaptacne hodnoty - vybrat rj motora, prisposobenie - ulozit kanal 00. Potom v rj motora zakladne nastavenie, kanal 060(elektronicka klapka) alebo 098 (lanko) a potvrdiť enter. Pri lanku musi byť teplota motora aspon 80° a pri elektrike cca 30°. Vsetky spotrebice su vypnute. Potom vypnut zapalovanie na min. 30 sekund. EGR sa robi tak isto, len v kanali 074. (ak je elktronicky. ak nie je, tak len vycistit...)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 23.02.2009 15:05
Re: kolisave otacky
Dakujem za rady, skusim teda vycistit klapku a potom tu magiu s VAGom. Snad to auto prezije.bifur píše:Zakladne nastevenie sa robi cez VAG. Najprv vymazat adaptacne hodnoty - vybrat rj motora, prisposobenie - ulozit kanal 00. Potom v rj motora zakladne nastavenie, kanal 060(elektronicka klapka) alebo 098 (lanko) a potvrdiť enter. Pri lanku musi byť teplota motora aspon 80° a pri elektrike cca 30°. Vsetky spotrebice su vypnute. Potom vypnut zapalovanie na min. 30 sekund. EGR sa robi tak isto, len v kanali 074. (ak je elktronicky. ak nie je, tak len vycistit...)
BTW. je to motor 1.6 16V 77kW oznacenie: ATN/AUS/AZD/BSB (nevim ako sa mi mohol stat taky preklep v prvom poste)
- Killer2142
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17.03.2009 15:44
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolisave otacky
Pokud to bude pokračovat dále i po nastavení škrtící klapky tak by to mohly byt lamba sondy. Pokud tam jsou ještě původní tak taky budou KO. Já to taky řeším až na to že mně to jede v pohodě, akorát na neutrál lítají občas ale v rozmezí 550-750, takže se to dá vydržet ještě.
Jednu lambdu jsem měnil a stejně to dělá ještě i druhá takže jsem si vydělal pěkně.
PS: u těhle motorů jak to taky tak různě pročítám tak to dělá moc litem s 1.6 16V že jim lítají otáčky.
Prostě: klapka, lambdy...
Jednu lambdu jsem měnil a stejně to dělá ještě i druhá takže jsem si vydělal pěkně.
PS: u těhle motorů jak to taky tak různě pročítám tak to dělá moc litem s 1.6 16V že jim lítají otáčky.
Prostě: klapka, lambdy...
- raduzzz
- Profík
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 13.12.2008 09:26
- Bydliště: u Hostýnských vrchů
Re: kolisave otacky
chlapi a ještě dělá bordel váha konkrétně na 8V, 16V má myslím čtyřpin čidlo (tlak a teplota v sacím potrubí)
Pásovec 81 kW
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: kolisave otacky
Presne tak, aj MAP na 16V vie urobit pekny bordel. Ked blbne tlakove cidlo tak sa motor dusi a hapruje a netaha. Ked blbbne cidlo teploty nasavaneho vzduchu, tak zvyknu kolisat otacky na volnobeh. Spadnu dole k cca 500 a potom vybehnu spet. Doporucujem aj MAP precistit, najlepsie cisticom na brzdy. Auto potom pekne ozije..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 23.02.2009 15:05
Re: kolisave otacky
Dal som vycistit skrtiacu klapku. Prefukat potrubie a nastavit zakladne nastavenie v pocitaci. Auto odvtedy slape ako hodinky
- TriGGerian
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolisave otacky
ted resim ten samy problem... jenze mi prestalo startovat auto... potom jsme zjistili ze se klapka poradne nezavira bo je zasrana skrz egr... po vycisteni a uvedeni do puvodniho nastaveni se nic nestalo.... myslite ze ta klapka je KO nebo s tim pujde jeste neco udelat?
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: kolisave otacky
Na VAGu nie je ziadna chyba? Iskry ficia? Napis kod motoru, nech vieme ci mas 4 cievky ci jeden modul atd.. Kazdopadne najprv treba spravit diagnostiku, az potom strielat naslepo.. Kedze ste robili zakladne nastavenie, tak pamet zavad by mala byt cista, je tak? Pozri ten zapalovaci modul, popripade cievky (ale ked mas 4, tak pochybujem zeby odisli naraz..) EGR je cisty? Pokial je naplno otvoreny, tak ti motor nenabehne. Lambda? MAP? Cidlo teploty? Je vela veci co to moze sposobovat. Skus odpojit cidlo teploty a vyskusaj nastartovat. Ked nic, tak zapoj cidlo a odpoj lambdu - zase vyskusaj. Ked nic tak treba hladat dalej... BTW, ked ste robili zakladne nastavenie, zmazali ste adaptacne hodnoty?
- TriGGerian
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolisave otacky
VAG psal neco s nadmorskou vyskou jinak nic to jsme vymazali... mam 4 civky a vsechny jsou ok... nejvic nas zarazilo ze jak to neslo startovat tak jsem zkusil vyhodit jednu svicku jestli haze jiskru a na ty 3 valce to normalne chytlo... ted jsme zkouseli vytahnout egr a je dosti zajebany a vypada ze se nedovira muze to delat to ze pri nizkych otackach to potom kolisa? no a s tou lambda sondou by to snad neco na VAGu hlasilo ne?