Stránka 1 z 1

Motor 1.6SR

Napsal: 07.04.2010 20:21
od solouch
Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli je normální jev poměrně výrazné cukání vozu při uvolnění plynového pedálu, taky mám pocit, že auto příliš netáhne a při volnoběhu kolísají otáčky. Je to r.v. 1998, takže už má něco za sebou, ale byl vzorně servisovaný a 154tkm taky není zas taková porce. Rád bych věděl kde je filtr klimatizace, raději ji ani nepouštím, protože to smrdí jako kdyby něco chcíplo pod kapotou... Díky za odpověď

Re: Motor 1.6SR

Napsal: 07.04.2010 20:33
od Jirgi
solouch píše:Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli je normální jev poměrně výrazné cukání vozu při uvolnění plynového pedálu, taky mám pocit, že auto příliš netáhne a při volnoběhu kolísají otáčky. Je to r.v. 1998, takže už má něco za sebou, ale byl vzorně servisovaný a 154tkm taky není zas taková porce. Rád bych věděl kde je filtr klimatizace, raději ji ani nepouštím, protože to smrdí jako kdyby něco chcíplo pod kapotou... Díky za odpověď
Kolísání otáček vyřešíš vyčištěním škrtící klapky a nastavením základního nastavení přes VAG. To cukání je za jízdy nebo při stání? Mohli by to bejt svíčky.....

Re: Motor 1.6SR

Napsal: 07.04.2010 20:37
od solouch
Jirgi píše:
solouch píše:Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli je normální jev poměrně výrazné cukání vozu při uvolnění plynového pedálu, taky mám pocit, že auto příliš netáhne a při volnoběhu kolísají otáčky. Je to r.v. 1998, takže už má něco za sebou, ale byl vzorně servisovaný a 154tkm taky není zas taková porce. Rád bych věděl kde je filtr klimatizace, raději ji ani nepouštím, protože to smrdí jako kdyby něco chcíplo pod kapotou... Díky za odpověď
Kolísání otáček vyřešíš vyčištěním škrtící klapky a nastavením základního nastavení přes VAG. To cukání je za jízdy nebo při stání? Mohli by to bejt svíčky.....
Při jízdě, když sundám nohu z plynu tak to škubne, není to nějak moc, ale asi víc než je zdrávo, pamatuju tohle u starýho Daewa se kterým jsem párkrát jel, dělá to už od začátku. Další problém už od počátku elektrika: na DO zamkne občas jen půl auta, už nějakej pátek raději zavírám klíčem, po tom co mi auto stálo otevřené přes noc v centru HK, vys*alo se mi světlo v kufru a nefunguje akustická ani visuální signalizace rozsvícených potkávaček. Jsou to blbosti, ale rád bych to řešil

Re: Motor 1.6SR

Napsal: 07.04.2010 21:53
od Marah
:wink: JJ, zkus vyčistit tu klapku a udělat její zákl. nastavení. Co se týče kolísání otáček a škubání, tak úplně se mi to vyřešilo až při výměně EGR ventilu, ale to nemusí být tvůj problém. Co se týká těch zvukových signalizací a nezamykání auta, tak budou na vině mikrospínače v zámcích dveří.
Všechno k tomu najdeš tady
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=33&t=176&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Motor 1.6SR

Napsal: 08.04.2010 14:41
od raduzzz
otáčky ti kolísají jak?? Někdy kolísají pomalu dolů, pak vyletí zpět a pak třeba zas chvilu klid a pak zas to samý - to je klapka. Druhá možnost, otáčky houpou rychle a pravidelně a v malém rozsahu - to je s největší pravděpodobností váha. Nejlépe se připojit na VAG a kontrolovat hodnoty váhy v bloku. Dále cukání má často na svědomí VN okruh - jak už někdo radil - svíčky, hlavně VN kabely, očisti jejich kontakty a při té příležistosti, pokud máš možnost změř odpor proti zemi, pokud ukazují nekonečný odpor, jebni s nima o zeď :wink:

Re: Motor 1.6SR

Napsal: 10.04.2010 14:48
od solouch
Radek19_ae píše:otáčky ti kolísají jak?? Někdy kolísají pomalu dolů, pak vyletí zpět a pak třeba zas chvilu klid a pak zas to samý - to je klapka. Druhá možnost, otáčky houpou rychle a pravidelně a v malém rozsahu - to je s největší pravděpodobností váha. Nejlépe se připojit na VAG a kontrolovat hodnoty váhy v bloku. Dále cukání má často na svědomí VN okruh - jak už někdo radil - svíčky, hlavně VN kabely, očisti jejich kontakty a při té příležistosti, pokud máš možnost změř odpor proti zemi, pokud ukazují nekonečný odpor, jebni s nima o zeď :wink:
Otáčky kolísají spíš rovnoměrně v pravidelných vlnách, křivka sjíždí pomalu a pak hned vyjedou na původní úroveň. Zkusím svíčky, ještě jsem ani nekotroloval v jakém jsou stavu a při technické nechám zkouknout klapku, já jsem rád když si sám vyměním žárovku nebo filtr u klimatizace... Co je jediné významné mínus tak jsou u tohohle auta vleklé potíže s elektrikou, ale jinak si nemůžu stěžovat. Plánuju pořídit kit přímého sání, snad by to motoru prospělo a přidalo trochu na agilnosti. Jak moc velký vliv má počet elektrod na svíčce? Převodovka je už taky trochu zatuhlá, hlavně 5.st. nechodí moc ochotně, ale zatím to nevyžaduje moc síly. 12 let je 12 let

Re: Motor 1.6SR

Napsal: 10.04.2010 14:56
od cubic214
na vagu ukazuje ake chyby? aj sporadicke...

Re: Motor 1.6SR

Napsal: 10.04.2010 15:42
od solouch
cubic214 píše:na vagu ukazuje ake chyby? aj sporadicke...
Ještě jsem to neměl napojené na diagnostiku

Re: Motor 1.6SR

Napsal: 10.04.2010 18:07
od cheetah
filtr klimatizece - kabinový filtr se nachází vlevo pod oknem před spolujezdcem. Vyndáš ho jednoduše - otevřeš kapotu, povolíš šrouby na plastovém krytu pod předním oknem před spolujezdcem. TeĎ nevím jestli odehneš, bo vyndáš část toho krytu a měl by jsi před sebou mít kabinový filtr. Nejlépe bílý jako sníh, bo našedlý uhlíkový. Koupíš jiný a jednoduše vyměníš. Předtím ještě doporučuju koupit sprej na čištění klima, napereš ho do prostoru, kde má být filtr, pak do všech výdechů v autě až po okraj(k tomu spreji je taková trubička asi 25 cm - tu nacpi celou do výdechů). Necháš tu pěnu působit a když zmizí namontuješ to vše zpět. Doporučuju nechat auto vyvětrat jedno odpoledne, protože ten čistič je dost ostrý na dýchání.

Re: Motor 1.6SR

Napsal: 10.04.2010 19:27
od solouch
cheetah píše:filtr klimatizece - kabinový filtr se nachází vlevo pod oknem před spolujezdcem. Vyndáš ho jednoduše - otevřeš kapotu, povolíš šrouby na plastovém krytu pod předním oknem před spolujezdcem. TeĎ nevím jestli odehneš, bo vyndáš část toho krytu a měl by jsi před sebou mít kabinový filtr. Nejlépe bílý jako sníh, bo našedlý uhlíkový. Koupíš jiný a jednoduše vyměníš. Předtím ještě doporučuju koupit sprej na čištění klima, napereš ho do prostoru, kde má být filtr, pak do všech výdechů v autě až po okraj(k tomu spreji je taková trubička asi 25 cm - tu nacpi celou do výdechů). Necháš tu pěnu působit a když zmizí namontuješ to vše zpět. Doporučuju nechat auto vyvětrat jedno odpoledne, protože ten čistič je dost ostrý na dýchání.
Děkuji za info ke klimatizaci, formou pokus-omyl se povedlo. Auto nemám dlouho, ještě budu muset nechat vyměnit klimakapalinu, auto jezdím 2. rok a zdá se, že climatronic moc ideálně nechladí. Filtr vyměněn, koupil jsem raději uhlíkový s ionty stříbra, údajně proti bakteriím atd. Pořád by se dalo do auta investovat a čím starší tím horší, naštěstí na GIV slyším vesměs chválu co se týče spolehlivosti

Re: Motor 1.6SR

Napsal: 27.04.2010 21:21
od solouch
Tak, auto bylo v servisu a hoch kterej se v tom vrtal nedokázal opravit tu signalizaci světel. Mikrospínač to prý nebude, nejsem si jist, jestli je tam kontrolka v budíkách, ale asi by být měla, no a akustický signál nefunguje, tak to nejspíš bude problém v budíkách jak jsem tu někde vyčet. Nemáte s tím někdo zkušenosti? A ještě bych potřeboval doporučit, jaké svíčky se ideálně hodí pro 8V 1.6SR. Díky

Re: Motor 1.6SR

Napsal: 28.04.2010 14:12
od raduzzz
poradím aspoň svíce - NGK BKUR6ET-10 tady za dobrý prachy http://www.aukro.cz/item1002793328_svicky_ngk.html" onclick="window.open(this.href);return false; teď jsem je bral do Leoša

Re: Motor 1.6SR

Napsal: 28.04.2010 21:26
od solouch
Radek19_ae píše:poradím aspoň svíce - NGK BKUR6ET-10 tady za dobrý prachy <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.aukro.cz/item1002793328_svicky_ngk.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.aukro.cz/item1002793328_svicky_ngk.html</a><!-- m --> teď jsem je bral do Leoša
Rozhoduje nějak počet elektrod, kterými je svíčka osazena? Já vždycky koukal na Brisky nebo Bosche, ale rád si nechám poradit