Chování motoru 1.6 16V

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od xerxes »

nazdár mrkni se ještě na svíčky,po případě vyměn ale pokud máš 16V tak dej NGK-platin ale jednobodové žádné tři bodové a tak

Uživatelský avatar
Plague
Řidič
Řidič
Příspěvky: 180
Registrován: 05.10.2016 20:12
Bydliště: Brno

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Plague »

xerxes píše:nazdár mrkni se ještě na svíčky,po případě vyměn ale pokud máš 16V tak dej NGK-platin ale jednobodové žádné tři bodové a tak
Já 16V nemám, ptáms e jen ze zvědavosti, abych příště věděl, v čem je lepší použít jednobodové? Jiný tvar spalování a ten je nevhodný pro tento motor?

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od 11mAjA11 »

Pokud není výrobcem osazená více elektrodová svíčka, povětšinou to zhoršuje chod motoru a celkové chování (třeba studený start, volnoběh, atp.), více jiskřišť ne vždy znamená lepší chování.
Systém zapalování je konstruován optimálně na nějakou zátěž, tudíž když jsou originálně použity "jednobodové" svíčky, tak budou fungovat lépe než dvoj a více.
Typický příklad je Felicia MPi, ta s neoriginální svíčkou nikdy dobře nefungovala a fungovat nebude, vždy když nám do servisu přijela Felda se závadou nepravidelný chod motoru, špatný start za studena, stačilo vyndat "zázračné" tříbodové svíčky Brisk, nahradit originál Championkou a auto fungovalo bez závady..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Shorty »

Tady u 16V se občas ty tříbodové dávaly kvůli úspoře, jelikož elektroda u daného rozměru svíček byla z niklu a tudíž levnější a vetší než výrobcem doporučená platina. Navíc ta niklová byla pro 8V motory, takže to třeba nějaký servis mohl zmotat a zároveň byly u nás o dost dostupnější (motor se montoval i do škodovky). Dobře mi to fungovalo s iridiovou, kde je elektroda ještě menší a usazovalo se tam asi i méně bordelu.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Matyáš Petr
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 24.04.2017 21:40

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Matyáš Petr »

xerxes píše:nazdár mrkni se ještě na svíčky,po případě vyměn ale pokud máš 16V tak dej NGK-platin ale jednobodové žádné tři bodové a tak
mám jednobodové ngk platinum :D ale mám trošku díru v vlnovci jestli to s tím vyfukem nemuže bejt ? protože to jakoby prdí občas na volnobeh a při jízde vubec a klepaní motoru jsem vyřešil vynechávala mi cívka :) :D ale díky!

denton
Řidič
Řidič
Příspěvky: 120
Registrován: 23.01.2015 19:25
Bydliště: ostrava

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od denton »

zdravim klubaci mam takovy problem nekteri maji podobne priznaky jako ja ale asi na tom nejsem tak spatne....muj problem spociva v tom ze rano kdyz je zima a motor je studeny tak pri startu motor normalne naskoci chvili bez pak zacnou otacky klesat a motor chcipne pri druhem startu uz bezi normalne....ale pokud nastartuju poprve a hned se rozjedu tak auto zacne cukat a plynovy pedal nereaguje po chvili to zase ustane a auto jede celou dobu v poradku a muj dotaz zni co to muze zavinit jednou se mi ukazala chyba P0171 dik za kazdou radu

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od 11mAjA11 »

Ano souviset to muze, je to zavada na systemu rizeni smesi - v tomto pripade smes prilis "chuda" pravdepodobne lambda, pripadne netesnosti v sani atp..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
rcRadim
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 05.06.2016 21:41

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od rcRadim »

Zdar borci , mám teď s autem takovej problém : Jedu si po dálnici , odbocuju k benzínce že si skočím na malou a najednou se během jízdy vypne motor . ( Nejsem si úplně jistý jestli jsem tam měl neutrál nebo ne) , po zastavení a opětovném startování se motor snažil trochu chytit ale nic . Pak už se to chovalo jako bych neměl benzín ale měl jsem ho dost . Po odtažení k servisu jsem vychladlé auto zkusil znova nastartovat a chytlo :/ . Všude čtu že když měl někdo podobný problém tak jim to po zastavení hned šlo nastartovat ale u mě ne . Na pristrojovce ani na vagu v jednotce motoru žádná chyba . Auto je v servisu tak snad na něco přijdou ale mám trochu strach ,že se jim to neprojeví a jezdit s autem co může kdykoliv zdechnout někde na dálnici ... :D . Že by Hallův snímač , palivové čerpadlo nebo nějaké to jeho relé ?

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od xerxes »

nazdár co to je za motor?

Uživatelský avatar
rcRadim
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 05.06.2016 21:41

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od rcRadim »

Sorry já blbec to sem nenapsal :D , je to 1.6 16V ATN

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od xerxes »

sice jsem si to myslel ale pro jistotu,škoda že jsi něměl v ten moment diagnostiku a hned to napojit a mrknout na bloky hodnot.bude to nějaká blbost,možná teplotní čidlo,možná čerpadlo v nádrží těžko takhle soudit :wink:

Uživatelský avatar
rcRadim
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 05.06.2016 21:41

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od rcRadim »

Já ji tam právě měl aji jsem to hned napíchnul akorát s těma blokama hodnot moc neumím tak jsem se akorát podíval jestli to nevypsalo nějakou chybu ale nic :/ :D

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od xerxes »

no však uvidíš čerpadlo by to mohlo být....

Uživatelský avatar
rcRadim
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 05.06.2016 21:41

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od rcRadim »

Jasně , dám pak vědět co zjistili . Když už tady píšu tak se ještě na něco zeptám . Tuto zimu když auto stojí třeba přes noc nebo 9 hodin u práce skoro vždy při startu tak na sekundu dvě hlasitě zacvaká a pak už to při dalšim startu se zahřátým motorem neuděla. Minulou zimu to nedělalo , zatím teda nevím jestli to bude dělat třeba i na jaře jak bude tepleji. Dělá to úplně to stejné jako tady borcovi v tomhle videu , olej používám Valvoline Maxlife 10W40 https://www.youtube.com/watch?v=xY9DG8jkJoI" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od xerxes »

klepou to hydroštely tak vyměnit olej z anějaký hustší,jde o to že jak je motor teplý tak z hydroštelu vyteče olej no a jak to pak kopneš tak trva chvili než čerpadlo zpět natlačí olej do hyder

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“