Chování motoru 1.6 16V
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Chování motoru 1.6 16V
kdysi jsem řešil mxslím že to byl někdo z clubu měl dělané rozvody a od té doby měl slabý výkon a měl špadné udělané rozvody někdo se seknul o jeden zub
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30.12.2010 14:57
Re: Chování motoru 1.6 16V
Tak rozvody jsem dneska zkouknul a jsou OK. Řemenice od kliky na rysce a obě vrchní řemenice jsou proti dírám.
Ale ještě by mě zajímalo jaké mají být otáčky motoru na volnoběh ? Auto jsem jel projet a zkoušel jsem ve vagu ty testy na lambdu, a po testech (které jsou také OK) jsem měl otáčky na volnoběh cca 950 (jinak mám kolem 700) a zdálo se mi že auto jede lépe, ale cca po 10km svižnější jízdy se objevila kontrolka EPC a ve vag závada 17961 čidlo barometr. tlaku - nevěrohodný poměr a autu se přestalo chtít jet.
Zastavil jsem, smazal závadu, ale po smazání otáčky 700, kontrolka nesvítí, závada žádná, ale stejně se mu nechce.
Zkusit dát nové čidlo tlaku v sání ?
A druhá věc teplota vody - VAG ukazuje teplotu 100°C ale na budíkách je pořád jen 90°C. Pak když podle vag spadne na 90°C tak i na budíkách je 90°C. Jinak na budíkách teplota nekolísá a od studeného motoru stoupá normálně.
Může to mít souvislost s tím výkonem ? nějaké čidlo teploty ?
A pro zajímavost měřil tlaky v motoru a jsou 13-13,5-13,2-13 Tak nějak nevím proč si bere olej ?- najeto podle budíků 260tis.
Ještě jedna věc- při plynulé jízdě (je jedno jestli na dvojku nebo trojku...) cca u 2- 2,5 tis otáček auto přestane jet úplně jakoby došel benzín i padají otáčky a začne cukat motor, po sešlápnutí plynu na podlahu auto pocukne a má snahu se rozjet ale ten výkon co tam má být tam stejně není.
Napadá někoho čím by to mohlo být ? Něco v benzínu ? Regulace paliva ? Diagnostika bez závad.
Ale ještě by mě zajímalo jaké mají být otáčky motoru na volnoběh ? Auto jsem jel projet a zkoušel jsem ve vagu ty testy na lambdu, a po testech (které jsou také OK) jsem měl otáčky na volnoběh cca 950 (jinak mám kolem 700) a zdálo se mi že auto jede lépe, ale cca po 10km svižnější jízdy se objevila kontrolka EPC a ve vag závada 17961 čidlo barometr. tlaku - nevěrohodný poměr a autu se přestalo chtít jet.
Zastavil jsem, smazal závadu, ale po smazání otáčky 700, kontrolka nesvítí, závada žádná, ale stejně se mu nechce.
Zkusit dát nové čidlo tlaku v sání ?
A druhá věc teplota vody - VAG ukazuje teplotu 100°C ale na budíkách je pořád jen 90°C. Pak když podle vag spadne na 90°C tak i na budíkách je 90°C. Jinak na budíkách teplota nekolísá a od studeného motoru stoupá normálně.
Může to mít souvislost s tím výkonem ? nějaké čidlo teploty ?
A pro zajímavost měřil tlaky v motoru a jsou 13-13,5-13,2-13 Tak nějak nevím proč si bere olej ?- najeto podle budíků 260tis.
Ještě jedna věc- při plynulé jízdě (je jedno jestli na dvojku nebo trojku...) cca u 2- 2,5 tis otáček auto přestane jet úplně jakoby došel benzín i padají otáčky a začne cukat motor, po sešlápnutí plynu na podlahu auto pocukne a má snahu se rozjet ale ten výkon co tam má být tam stejně není.
Napadá někoho čím by to mohlo být ? Něco v benzínu ? Regulace paliva ? Diagnostika bez závad.
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Chování motoru 1.6 16V
Ahoj, můžete mi prosím poslat odkaz na VAG, který je kompatibilní s G4 1.6 16V ATN ? Díky
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Chování motoru 1.6 16V
to jsou všechny.. je pokud máš KKL kabel je vhodnější snížit rychlost komunikace pak motorovka jde vpohodě.. Hex-can s tím problém nemá
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Chování motoru 1.6 16V
Chajda-vyměn teplotní čidlo hodnoty by měly být stejné jak do jednotky motoru tak do budíku,zkus ještě nastavit klapku vyměn čidlo v sání to by dávalo smysl že po smazání závady otáčky spadmou na 700
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30.12.2010 14:57
Re: Chování motoru 1.6 16V
Čidlo v sání a teplotní čidlo jsem dal nové. Klapku jsem vyndal vyčistil a nastavil ale žádná změna. Už domlouvám servis kde budou schopní zjistit co je špatně...
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Chování motoru 1.6 16V
jestli budou schopni vemou ti za to peníze a ve finále stejný
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30.12.2010 14:57
Re: Chování motoru 1.6 16V
Doufám že ne, uvidíme.
A nebo druhá možnost sehnat někoho kdo mi půjčí Golfa s tím samým motorem a já bych mohl jen přehazovat věci a zkoušet co je špatné, ale to je taky poněkud nereálné...
A nebo druhá možnost sehnat někoho kdo mi půjčí Golfa s tím samým motorem a já bych mohl jen přehazovat věci a zkoušet co je špatné, ale to je taky poněkud nereálné...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 12.10.2014 02:58
Re: Chování motoru 1.6 16V
Ahoj, začala mi blbout sahara u motoru AZD... Při otočení klíčkem už začne běžet a běží neustále. Přestane vždy přesně 10 minut po vypnutí motoru. Nezáleží na teplotě ani na ničem jiném, prostě vždy. Podle diagnostiky žádná chyba... nesetkal se s tím někdo? Teplota vody krásně drží mezi 80-90 stupněma po zahřátí podle diagnostiky. Preventivně jsem saharu odpojil a teplotu si hlídám, abych si nevytloukl baterku. V servisu mi řekli, že neví co to může být... za každou radu budu rád.
Golf IV 2001 3D 1.6 16v 77kW AZD
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4757
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Chování motoru 1.6 16V
Tipoval bych na ŘJ dochlazování. Zkus od někoho půjčit druhou a vyzkoušej.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Chování motoru 1.6 16V
Pánové,když praskne vodní pumpa(klepe,voda vytekla),můžou se potkat ventily s pístama? má to spojitost vodní pumpa a rozvod??
Díky
Díky
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Chování motoru 1.6 16V
No leda že by praskla i řemenice neb na pumpě je ozubené kolo. Případně kdyby se zasekly lopatky tak to bude bránit hladkemu točení řemene
Jinak spíš hrozí že prdne těsnění hlavy pokud se s tím jede.
Jinak spíš hrozí že prdne těsnění hlavy pokud se s tím jede.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4757
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Chování motoru 1.6 16V
Vodní pumpa je poháněná rozv.řemenem takže ano,pumpa má spojitost s rozvody. Pokud by se úplně kousla,mohly by rozvody přeskočit o nějaký ten zub a teoreticky by se mohli potkat ventily s písty.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Chování motoru 1.6 16V
To jste mě nepotěšili zatím čekám až bude mít mechanik čas.
Nevím co se moc poškodilo,ale strašně to z míst rozvodů(pumpy?) rachtá.když naliju Petku vody do nádržky,tak rychle vyteče někde dole.
Dojížděl jsem ke křižovatce bez plynu,když začalo být něco slyšet,pak hned byla benzínka a zastavil jsem.cca 300m
Nevím co se moc poškodilo,ale strašně to z míst rozvodů(pumpy?) rachtá.když naliju Petku vody do nádržky,tak rychle vyteče někde dole.
Dojížděl jsem ke křižovatce bez plynu,když začalo být něco slyšet,pak hned byla benzínka a zastavil jsem.cca 300m
- Plague
- Řidič
- Příspěvky: 180
- Registrován: 05.10.2016 20:12
- Bydliště: Brno
Re: Chování motoru 1.6 16V
Když mi naposledy rachtaly rozvody tak to byla vysypaná pumpa a to mě mechanik chválil že jsem s tím nejezdil, protože kdyby se kousla tak přeskočí řemen a potkají se písty.
Takže nejlépe čekat ale s vypnutým autem .
Takže nejlépe čekat ale s vypnutým autem .