Chování motoru 1.6 16V

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

Dobře , pokud teda udělám readness status za provozní teploty s nastartovaným motorem, musí být vše v pořádku. Pokud nebude , značí to chybu ano? Moc diky :good:
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

to nemusí značit chybu jen nedokončený test - já mám třeba nové lambdy NGK a i egr ventil a testy nedokončím všechny ani kdybych motor utavil
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
matasimek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 772
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravák su ze Zlínska

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od matasimek »

Čau klubáci, nízký účinek katalyzátoru vyhodnocuje zadní lambda sonda (ta za katalyzátorem) může být vadná nebo mít prokousanou kabeláž, nebo je katalyzátor opravdu v pánu. Doporučuju ti zajet na emise, jít přímo za chlapíkem, a domluvit se tam zda ti (třeba za flašku)hodí sondu do výfuku co z toho výfuku fakt leze. Odhalí ti zda je katalyzátor vpořádku. Jinak přední Lambdu najdeš v 08-blok naměřených hodnot, kanál zkus 001, 005, 007. U koncernu jsem ji v jednom vždy našel. Její správná funkce je když se na ní neustále mění napětí (hodnota skáče) mezi 0.1 Voltu a 0.9 Voltu ....výkmity mají mít 0,3hz (cca 3x za sekundu) to ale umí vyhodnotit jen osciloskop. No a zadní lambda vyhodnocuje kyslík za katalyzátorem (teorie je, že pokud neprobíhá katalycká redukce, tak se kyslík nenaváže na vodík a uhlík a je ho za katíkem moc, což zadní lambda zachytí a rozsvítí kontrolku).

Uživatelský avatar
matasimek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 772
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravák su ze Zlínska

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od matasimek »

Pokud se ti podaří dokončit readnes u účinnosti katalyzátoru, tak bude OK.
postup s VAG:
01-elektronika motoru
04- uvedení do základního nastavení,
zadáš skupina 046.
šlápneš na brzdu, řj sama zvýší otáčky na 1400 ot/min.
počkáš až teplota v poli 2 bude alespon 400 stupnů
v poli 4 se zobrazuje TEST VYP. , počkáš až se tam oběví TEST ZAP.
stále držíš brzdu až se ti objeví nápis KAT R1 OK.
pokud se to povede je kat i zadní lambda ok.
PS: pozor na netěsné spoje kolem EGR, svodů, prasklé vlnovce apod. tamtudy to přisává venkovní vzduch a pak to hlásí neučinné katíky a vadné lambdy.

Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

Super. Moc diky Matasimku !!!! Hned to dneska zkusím a dám echo... :good: :good:
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

Kluci, dneska jsem si všiml , že při přidání plynu na volnoběh neudržím stabilní otáčky. Bez plynu mi krásně drží volnoběh ale když chci udržet třeba 2000ot./min. tak se otáčky pravidelně pohupují. Ne o moc ale stabilní nejsou. To by mohlo taky naznačovat na klapku nebo lambdu ne ?
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Uživatelský avatar
matasimek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 772
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravák su ze Zlínska

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od matasimek »

Jestli to neškube za jízdy tak je to buď normál, nebo to přisává falešný vzduch. Některé auta s elektronickým plynem prostě udržet v rozmezí otáček nejde, bojuju s tím když měřím emise, dle metodiky musím je tam držet 10s v daném úzkém rozmezí a třeba 9 sekundu spadnou nebo vzrostou a je to v p**li. :-)

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od xerxes »

nedělá tenhle bordel teplotní čidlo?

Petr1969
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 02.03.2018 20:01

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Petr1969 »

Dobrý den , jaká je prosím adekvátní cena i s prací přetěsnění víka ventilů u toho motoru? ( 1.6 16V ) . Ptám se informativně aby mě v servise nějak nenatáhli . Předem děkuji za každou radu a odpověď.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

mě u série nešlo udržet otáčky (a to jsem měl i nový origo pedál), tak jako třeba u tdi kde to jde krásně - pak jsem u motorpowera nechal poladit odezvu plynu a krom toho že je to mnohem citlivější, tak jdou i držet otáčky
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

Tak zdar kluci. Mám tady jeden velký souhrn...

Po týdnu jsem se dostal k tomu abych ho napíchnul na VAg a měl provozní teplotu..

Najel jsem tedy kanal 046, psalo TEST OFF ...zamáčknu brzdu a nic se neděje (pamět závad prázdná,provozní teplota , teplota katu cca 204 stupňů) , když jsem sám zvýšil otáčky , teplota katu stoupala k cca 270-280 a sem tam skočilo TEST ON a pak zase TEST OFF .

Pak jsem zkusil test na kanálu 036 a tam napsalo na lambdě za katem B1-S2 OK ...

Zkusil jsem taky READNESS Status a vše bylo zeleně čili PASSED

Pak jsem přijel domů a během jízdy začal mít motor nepravidelný chod. Napíchnul jsem to znovu a najednou vyjela chyba 01039 Coolent Temperature Senzor (G2) a 16555 Fuel trim bank 1 ( což přisuzuji k první chybě , ta nejspíše dáva špatnou směs)

Dále vyskočili další 2 chyby v motoru

16524 a 16518 což jsou obě lambdy (to ale taky přisuzuji první chybě)

Následně jsem opět zkusit test na kanaálu 036 a už psalo že lambda za katem je NOT OK ...

Zkusím vyměnit to čidlo a uvidím co dále. Pak bych asi začal kompletním přetěsněním (sani,klapa, EGR)

Mimochodem u EGR jsem si všimnul že má být mezi přírubou a EGR ventilem plechové těsnění, to tam já nemám...

Kdyby někoho cokoliv napadlo moc děkuji za radu !!! :good:
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

Doplňuji....

Aktálně jsem s nim jel a zase se chová uplně normálně. Jede hladce , žádné vynechávání nebo nepravidelný chod...

Tohle mě prostě se*e .... Nejhorší když člověk neví CO tomu je.... Když to člověk ví , tak normálně s radostí do něho ty prachy nasypu :rofl:
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Uživatelský avatar
matasimek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 772
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravák su ze Zlínska

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od matasimek »

dal bych nejdříve to těsnění k EGRu, podle mne to tamtudy přisává kyslík zvenku a zkresluje tak hodnoty obou lambdasond, taky je to nejlevněší věc čím můžeš začít....
Ktomu nedokončenému READNES testu, zkus to auto pořádně prohnat, nebo namístě podržet minutku na 3tis ot. snad se ty teploty lambdy v poli 2 dostanou na požadovaných 400 stupnů aby Test mohl proběhnout...

Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

No já ten motor držel abych nekecal tak 2-3 minuty určitě a vyšplhala se teplota na cca 280 a to bylo celé... Udělal jsem verdikt. Nakoupim kompletni těsnění od sání,klapka,EGR a kompletně celý okruh přetěsním,vyčistím a znovu udělám základní nastavení . Pak uvidím co dále
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od xerxes »

a ve finále ho prodáš :D

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“