Chování motoru 1.6 16V

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

Zdar chlapy..

Mám na Vás prosím 2 dotazy

Golf mkIV 1.6 16v AZD

1. dotaz: Pročetl jsem milion příspěvků ohledně výměny rozvodů... 1. výměnu jsem dělal v cca 120 000km , nyní mám 180 000km. Pokud tedy s výměnou počkám do 200 000,- tak je to cajk že ?

2. dotaz : Chtěl bych koupit klapku z 1.8t , obecně je jedno zda to bude z passata,octavie nebo třeba seata pokud bude klapka elektronická?

Díky moc a hezký den !
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

nejlepší je dělat max po 90tkm po 120tkm bych to neriskoval


1.8t je více druhů první mají manuální klapku - já mám z kokty RS - AUM, AUQ atd nové z passata těžko říct jak je tvarovaná
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

majrek001 píše:nejlepší je dělat max po 90tkm po 120tkm bych to neriskoval


1.8t je více druhů první mají manuální klapku - já mám z kokty RS - AUM, AUQ atd nové z passata těžko říct jak je tvarovaná

Tak obecně první rozvody se dělaji později ne? Pokud bych teď dělal v 200tkm tak na nich budu mít 80tkm což je v pořádku ne ?

Takže radši shánět z klasických 1.8t jako GTI/RS ?
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

jo první většinou jsou kolem 120tkm a pak je vhodné pokračovat po 90tkm / 10let

raději bych sháněl z golfa/leona/toleda/kokty atd AUM 110kW AUQ 132kW - i tak je tam jeden boční výbod, který se musí zaslepit
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

Ano o tom vývodu jsem četl, to problém nebude. Mužů se zeptat ještě na něco ?

Chci kouknout i na map senzor. Má cenu jej pouze vyčistit nebo koupit hned nový ? Za dobu co jej mám jsem ten senzor ještě neměl venku. Moc díky
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

budu určitě od oleje takže trošku by mu to pomohlo problém je čím to vyčistit a nezhoršit jeho stav - pokud máš izopropylalkohol tak to v něm jen vymáchat, ale nedotýkat se
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

Super moc diky za radu !! :good:
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

Kluci rychlý dotaz.

Máte těsnění EGR ventilu? Nedávno jsem ho čistil a neměl jsem tam žadné těsnění..
Dle info na netu tam má být plechové? Má být mezi sáním a EGR i mezi EGR a trubkou? Popřípadě i na svodech ? Diky
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

ano plechové
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

Takže plechové na obě strany EGR ?

Jinak jsem dnes nasadil škrtící klapku z Octavie RS (tuším že to byl AGU motor a po pár upravách vše sedlo. Nicméně Jsem zapojil baterii, potočil klíčem , klapka udělala polohy a nastartoval. Otáčky děsně kolíbali,motor se třepal a vůbec nereagovala na plyn , pak jsem konektor vytáhnul a prakticky bezezměny .

Netušíte co s tím ? Musel jsem vyčistit původní abych byl pojízdný. Mám o číslo te klapky pokud by někdo chtěl..
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

zaslepil jsi to koleno co tam je v té klapce?

těsnění jsou tam tři jedno u klapky a u egr z každé strany

AGU to určitě nebylo to má mech klapku AQU je RS z ní mám klapku já - udělal bych základní nastavení přes diagnsotiku - smazat adaptaci atd
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

Ano , koleno jsem vytahnul , v díře udělal zavit,dal červíka a zalepil lepidlem
Ano , je to z AQU :-)
Takže až bude více času , zkusím ji zase nahodit a udělat zakladní nastavení přes vag ?
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

Tak lidi klapu jsem zase nahodil,zkusil startnout bez zakladního nastaveni a olá motor se choval uplně normálně , možná trošku vyšší otáčky , tak jsem vymazal adaptační hodnoty (přízpůsobení , 00 uložit ) , motor zahřaty,spotřebiče vypnuté a závady žádné
Pak kanál 060 , adaptace proběhla OK , vypnout na 30s zapalování

Pak jsem nastartoval, otáčky lítaly (běžná věc) , když jsem se chtěl rozjet tak to padá pod volnoběh a skoro chcípal , ale po rozjezdu to škube ale jede dobře.
Dneska jsem ještě odpojil baterii protože pod kanálem 074 kde bych měl mít EGR (pokud jsem dobře hledal) mám nějaký test .
Takže ji večer zapojím , aby si udělal i EGR ventil zakladní nastavení a uvidím zítra.
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Shorty »

Mě to s tou větší klapkou taky trochu zlobilo a když se motor hodně zahřál, tak pak houpaly otáčky. Projevovalo se to hlavně v létě v koloně
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

zkusil bych odpojit za chodu konektor od egr ventilu co to bude dělat..

mě to chodilo bez problému tak 2 roky teď už začala zlobit (hold jetá klapka), tak jsem tam vrátil původní
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“