Chování motoru 1.6 16V

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

SHORTY : Po nastartování se drží otáčky na cca 1600ot/min. postupně padají , jakmile se motor ohřeje na cca 70 stupňů začnou právě houpat v rozmezí 1700 - 1800 ot./min.

Jakmile se ale rozjedu a dostanu se s otáčkama pod 2000ot./min. začne se motor dusit , když v ten moment vyřadím otáčky spadnou na cca 800-900 ot./min. a motor se celý třepe , spatně jde zase vytočit... Pokud ale během jízdy držím otáčky nad 2000ot./min. tak motor jede normálně relativně ok

Mám tomu ještě dát den ? Je divné že po čisté výměně klapky bez zakladního nastavení jela v pořádku , jen měla vyšší otáčky

Bylo by moc sprosté , kdybych nahodil zpět origo , udělal zakladní nastavení , nechal ji tam den než se ustálí otáčky a pak tam natvrdo dal tu 1.8T ? ŘJ si ji stejně pak nastavuje dalších xx km ne ?
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Shorty »

Já už teda auto dávno nemám, ale bylo to BCB, takže předělání sacího potrubí bylo bez problémů díky vývodu odvětrání pod klapku, ale právě po změně klapky za větší se začalo projevovat to houpání. Auto už teda několik let nemám, ale bylo to asi takle:

- výměna sacího potrubí bez problémů
- po výměně klapky bez základního nastavení vyskákaly chyby přípravy směsy
- základní nastavení nové větší klapky nešlo provézt, musela se připojit ta původní a pak prohodit
- stejně to po zahřátí houpalo, ale až po delší jízdě a následném popojíždění v koloně, rozhodně ne při provozní teplotě
- s EGR jsem nic nedělal a taky jsem tam neměl podložky (ani pod ventilem, ale pod vývodem pod klapku)

Good luck
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
maxik900
Závodník
Závodník
Příspěvky: 675
Registrován: 30.09.2008 20:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od maxik900 »

Ještě dodám že když otáčky spadnou pod těch 2000ot./min. a začne se motor dusit , vyskočí na budíkách EPC a emisní kontrolka , na vagu pak byli chybi typu "nesmyslný tlak v sacím potrubí" jakoby senzor MAP nepobral tolik vzduchu. Zkusím s tím ještě zítra jet , a pokud ne nahodím origo , provedu zakladní nastavení a pak je zkusím prohodit...

Moc díky za rady !!
ex mk3, nyní mk4
I LOVE VW

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

Ahoj všem,
ví někdo objednací čísla těch dvou o-kroužku odlučovače oleje? a prosím doporučení kde koupit.
A je výměna jednoduchá? :D prý se musí sundat poloosa :!: Prolíná mi tama olej a chtěl bych zkusit si je vyměnit sám(nikomu se do toho nechce).

Díky.Motor AZD !

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

koupit original N90617501 a 036103677
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
jery
Závodník
Závodník
Příspěvky: 567
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od jery »

ahoj,
můžu se zeptat kde je u motoru AZD egr ventil a snímač otáček na klikové hřídeli ?před týdnem mi mechanik řekl že mám vadnou škrtící klapku ,chtěl za klapku 13 000 a 7 000 za práci. ale prý to mám radši sešrotovat. pátral jsem co tak složitého bude na té výměně škrtící klapky, nastudoval jsem a za 5 minut byla dole a vyčistěná.nicméně pořád kolísají otáčky a při vyřazení na neutrál za jízdy se vypne motor. dělá to jak za studena tak i za tepla. pokud tedy nepomůže jiná klapka ,kterou sháním ,tak budu pokračovat v opravách svépomocí.na diagnostice mu to nic neukázalo ale prý klapka už nejde nastavit -ty potenciometry.ted musim nastudovat kde je kliková hřidel ,nemám tušení )))

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Graun »

Tak nejdříve vyměň toho žida co si říká mechanik.
S tou klapkou jsem si taky užil své, ale napodruhé to vyšlo (obě z vrakáče).
To čidlo otáček je umístěné u převodovky (na pravé straně z čela, při pohledu zepředu). Je to dole, kousek od olej.filtru.
Výměna není nic složitého, zabere pár minut, jen se musíš "ponořit" do motorového prostoru. Doporučuji koupit originál, ty repliky dělaly některým lidem problémy.
Je tam ještě jedno čidlo - vačkové hřídele, ale to je pod rozvody.
Někdy to chcípání způsobovalo i čidlo tlaku na posilovači řízení.
Ta klapka však bude první věc co je třeba udělat. Nezapomenout udělat základní nastavení klapky.
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
jery
Závodník
Závodník
Příspěvky: 567
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od jery »

děkuju , jdu to naštudovat )))

Uživatelský avatar
rcRadim
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 05.06.2016 21:41

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od rcRadim »

Zdarec, čistil jsem o víkendu škrtící klapku a poprvé za celou dobu jsem si všiml že mám v motoru nějakou zaslepenou hadici... nikdy předtím jsem si toho nevšiml asi jsem slepec :D nevíte k čemu původně má být ?

Obrázek

Uživatelský avatar
jery
Závodník
Závodník
Příspěvky: 567
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od jery »

ahoj, tak jsem vyměnil škrtící klapku a je to ještě horší, teď to chcípá na volnoběh i když stojím.nemůžu najít tu klikovou hřídel a ten snimač, nemá někdo fotku ? a nedá se z internetu stáhnout ten program vag?

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

udělal jsi základní nastavení klapky přes VAG?

je to zezadu motoru uprostřed vede tam jediný kabel a je za gumovou zátkou u setrváku - konektor je u měrky oleje a pak vede zezadu (od mezistěny) do cca doprostřed spoj motoru a převodovky
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
jery
Závodník
Závodník
Příspěvky: 567
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od jery »

základní nastavení jsem neudělal ,nemám bohužel diagnostiku, ale odpojil jsem párkrát baterku, to by mohlo stačit ne?

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Shorty »

V Praze kdyžtak diagnostiku mám a měl jsem stejný motor ve dvou (vlastně třech) autech, tak si možná ještě na nějaký fígle vzpomenu. Návod na základní nastavení už asi z hlavy nedám.

Klapka se nechá otestovat na akčních členech a ostatně i EGR, což jsi taky tuším psal, že ti servisák vyhodnotil jako špatnej.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

odpojením baterky to není vždy úplně ono

zakladní nastavení - motor - základní nastavení - kanál 060 - adp OK
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Chajda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 30.12.2010 14:57

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Chajda »

Zdravím, měly bych na Vás dotaz.
Tento motor mi nechce nějak táhnout. Odspodu na 1 a na 2 má snahu jet, ale na 3 a otáčky od 3tis víš je pak auto líné.
Je měněná škrtící klapka a EGR- následně zákl. nastavení. A lambda za katem hlásila chybu na diag. takže nová lambda. Svíčky a filtry také vyměněny.
Aktuálně žádná kontrolka nesvítí a na vag žádná závada.
Cca před měsícem dělané rozvody ale to už svítila kontrolka motoru na lambda sondu, tak jsem tomu nepřikládal takovou váhu že auto nemá výkon.
Může toto způsobovat přesazený řemen ? Nebo nějaký snímač ? Třeba MAP senzor ?
Co tlaky v motoru ? (auto olej žere) Jaké jsou předepsané tlaky ?
Můžete mi někdo poradit co s tím ? Co zkoušet ?
Díky.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“