Chování motoru 1.6 16V
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Chování motoru 1.6 16V
Zdarec,
je normální prodleva po sešlápnutí pl.pedálu u tohoto motoru???
A když potřebuju nahle zrychlit,šlápnu pedál na podlahu(3nebo4 rychlost)a motor hned duní,což by bylo asi normální,ale dost hlasitě oproti jiným značkám!!! Je to normální?? Jinak pružnost mě zklamala,hold je to na ten motor těžky auto
Je to Bora Variant a zatím jinak spokojenost
Díky.
je normální prodleva po sešlápnutí pl.pedálu u tohoto motoru???
A když potřebuju nahle zrychlit,šlápnu pedál na podlahu(3nebo4 rychlost)a motor hned duní,což by bylo asi normální,ale dost hlasitě oproti jiným značkám!!! Je to normální?? Jinak pružnost mě zklamala,hold je to na ten motor těžky auto
Je to Bora Variant a zatím jinak spokojenost
Díky.
- falko1983
- VWjunior
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 12.08.2008 16:30
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování motoru 1.6 16V
Ahoj určitá prodleva je u tohodle motoru normální.Pokud se ti motor ale dusí a potom vyrazí pak by mohla být špatná lambda,klapka,teplotní čidlo atd atd je toho dost co by to mohlo způsobovat.Asi všichni ti poradí nejprve to napíchnout na VAG a zjistit jestli není v regisru závad nějaká chyba.Píšeš že ti motor po šlápnutí na pokladu duní tak bych ti poradil v první řadě zkusit nějaký značkový palivo s 98 oktany,tenthle motor má správně jezdit ne N98 a alternativně pak na N95,osobně mám dobrý zkušenosti s Carerou 100.Vyzkus změnu benzínu a napiš jestli jsi pozoroval nějakou změnu...
VW GIV 1.6 16V
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Chování motoru 1.6 16V
To auto mám od známé a než jsem to koupil tak to bylo napichnutý na kompu,a prý ok.Jinak to chyby nemá,krásně drží volnoběh,spotřeba malá,tichý motor.Teda pokud nedám tu podlahu.falko1983 píše:Ahoj určitá prodleva je u tohodle motoru normální.Pokud se ti motor ale dusí a potom vyrazí pak by mohla být špatná lambda,klapka,teplotní čidlo atd atd je toho dost co by to mohlo způsobovat.Asi všichni ti poradí nejprve to napíchnout na VAG a zjistit jestli není v regisru závad nějaká chyba.Píšeš že ti motor po šlápnutí na pokladu duní tak bych ti poradil v první řadě zkusit nějaký značkový palivo s 98 oktany,tenthle motor má správně jezdit ne N98 a alternativně pak na N95,osobně mám dobrý zkušenosti s Carerou 100.Vyzkus změnu benzínu a napiš jestli jsi pozoroval nějakou změnu...
Jsem zvyklý na starší stroj a tam ta reakce byla pohotová a neduněl tak hlubokým tonem
Tak já tam zatím lil N95,tam má být 98?? v malým tp je N95
Zkusím teda změnit...
Díky
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Chování motoru 1.6 16V
16V má trošku prodlevu je tam elektronická klapka,řešilo se to tu http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... odleva+16V" onclick="window.open(this.href);return false;
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: Chování motoru 1.6 16V
A to dunenie robi iba pri plyne na podlahe? Spravidla dunenie a divne zvuky = vyfukova sustava..
- falko1983
- VWjunior
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 12.08.2008 16:30
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování motoru 1.6 16V
Má pravdu ten pán to mě ani nenapadlo že by mohl být na vině i výkuk.Zaměřil bych se na vlnovce pod motorem ty trpí z celýho výfuku asi nejvíc...bifur píše:A to dunenie robi iba pri plyne na podlahe? Spravidla dunenie a divne zvuky = vyfukova sustava..
VW GIV 1.6 16V
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Chování motoru 1.6 16V
Vlnovec je tam uplně novýfalko1983 píše:Má pravdu ten pán to mě ani nenapadlo že by mohl být na vině i výkuk.Zaměřil bych se na vlnovce pod motorem ty trpí z celýho výfuku asi nejvíc...bifur píše:A to dunenie robi iba pri plyne na podlahe? Spravidla dunenie a divne zvuky = vyfukova sustava..
To moje prostě duní (když dám podlahu),jakoby to šlo ze sání.Můj starý ital vydával šelest při plným plynu,podoba HTP zvuku to byly asi ventily. ale nic to nebylo oproti tomu dunění.
Jinak je ten motor tichoučký.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Chování motoru 1.6 16V
Už si pomalu zvykám,idealní to není,zlatý lanko.luki píše:16V má trošku prodlevu je tam elektronická klapka,řešilo se to tu http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... odleva+16V" onclick="window.open(this.href);return false;
Kdyby mi to tak dělala moje motorka(kawasaki) tak bych se z toho asi zblaznil Připomíná mi to starou jawu 250 z roku 59
- Killer2142
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17.03.2009 15:44
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování motoru 1.6 16V
Je to 16-ti ventil tak to zkus točit víc. 16-ti ventil táhne míň od spodu. Zkus tomu naložit pořádně někde do 6tis. otáček ať tomu vyženeš saze a zkus natankovat jednou za třeba 2 měsíc(podle toho jak často jezdíš) plnou carrera 95 nebo carrera 100.
Jinak prodleva tam je malá, tak není to karbec starý no
Jinak prodleva tam je malá, tak není to karbec starý no
- falko1983
- VWjunior
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 12.08.2008 16:30
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování motoru 1.6 16V
Zkus vyčištit klapku a udělat základní nastavení+ prohlédni těsnost pod klapkou já si pod ní dával těsnění a motor se trošičku zklidnil.
VW GIV 1.6 16V
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Chování motoru 1.6 16V
Díky,zkusím
Pánové,kde najdu technické informace o Boře Variant 1,6 16V ???
Potřebuju...
-kolik oleje do motoru a jaký?při kolika výměna?
-svíčky?
-olej do převodovky?kolik?
a atd.ted mě nic víc nenapadá
Nikde to tu nenacházím a knihu JAK NA TO?? nemám!!!
Pánové,kde najdu technické informace o Boře Variant 1,6 16V ???
Potřebuju...
-kolik oleje do motoru a jaký?při kolika výměna?
-svíčky?
-olej do převodovky?kolik?
a atd.ted mě nic víc nenapadá
Nikde to tu nenacházím a knihu JAK NA TO?? nemám!!!
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: Chování motoru 1.6 16V
Skus FAQ, minimalne ten olej by tam mal byt a tusim aj tabulka na typ sviecok..
- Killer2142
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17.03.2009 15:44
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování motoru 1.6 16V
Sonny píše:Díky,zkusím
Pánové,kde najdu technické informace o Boře Variant 1,6 16V ???
Potřebuju...
-kolik oleje do motoru a jaký?při kolika výměna?- lej ten co tam už je a výměnu máš napsanou na tom štítku z předchozí výměny.
-svíčky?- hodně se to tu řešilo už. Hodně se mluví o NGK
-olej do převodovky?kolik?- olej tam patří 75w-90 pokud se nemílím a vlezou se tam +-2litry
a atd.ted mě nic víc nenapadá
Nikde to tu nenacházím a knihu JAK NA TO?? nemám!!!
- falko1983
- VWjunior
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 12.08.2008 16:30
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování motoru 1.6 16V
Udaje tady z fora
Olej pro 1.6
AEH/AKL/APF/AVU/BFQ ... 4.5 l
ATN/AUS/AZD/BCB ... 3.2 l
BAD ... 3.4 l
Osobně jezdím na Casrol Edge 0W - 40.Výměnu provádím vždy po 10 tkm nebo 1 roce.U svíček je podle mého jedno jakou značku zvolíš pouze musíš dodržet technické specifikace pro tuto motorizaci.A nakonec olej do převodovky bych ti doporučil originál VW 1L stojí cca +- 200,- a potřebuješ asi 2,1 - 2,2L
Olej pro 1.6
AEH/AKL/APF/AVU/BFQ ... 4.5 l
ATN/AUS/AZD/BCB ... 3.2 l
BAD ... 3.4 l
Osobně jezdím na Casrol Edge 0W - 40.Výměnu provádím vždy po 10 tkm nebo 1 roce.U svíček je podle mého jedno jakou značku zvolíš pouze musíš dodržet technické specifikace pro tuto motorizaci.A nakonec olej do převodovky bych ti doporučil originál VW 1L stojí cca +- 200,- a potřebuješ asi 2,1 - 2,2L
VW GIV 1.6 16V
-
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 05.02.2009 00:15
Re: Chování motoru 1.6 16V
K tomu dunění-velmi pravděpodobně to dělá ten vyměněný vlnovec,měnil jsem loni a od té doby v otáčkách kolem 2,5 tis.duní,někdy mě to vytáčí.Někdo to tady taky řešil,duněl taky a to dokonce v přibližně stejných otáčkách.K těm olejům,kde vám mizí příručky pro provoz a údržbu auta??Žeby ji prodávájící"ztratil"? Tam jsou základní věci jasně napsány!Olej do motoru-3,5l,specifikace VW 50200,u auta s long life servisem(kód QC1 na štítku zřejmě pod krytem podlahy v kufru)50300 nebo 50400,5-30W,výměna po 30000km nebo 2 letech.U auta bez tohoto kódu po 15000km nebo po 1roce.