Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1700 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 114  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Chování motoru 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 21.07.2010 21:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.06.2009

Příspěvky:

12

Vozidlo píše:
K tomu dunění-velmi pravděpodobně to dělá ten vyměněný vlnovec,měnil jsem loni a od té doby v otáčkách kolem 2,5 tis.duní,někdy mě to vytáčí.Někdo to tady taky řešil,duněl taky a to dokonce v přibližně stejných otáčkách.K těm olejům,kde vám mizí příručky pro provoz a údržbu auta??Žeby ji prodávájící"ztratil"? Tam jsou základní věci jasně napsány!Olej do motoru-3,5l,specifikace VW 50200,u auta s long life servisem(kód QC1 na štítku zřejmě pod krytem podlahy v kufru)50300 nebo 50400,5-30W,výměna po 30000km nebo 2 letech.U auta bez tohoto kódu po 15000km nebo po 1roce. 8)

Zdravím, já řeším úplně stejný problém s tím duněním u motoru 1,6 16V. Myslel jsem si, že to dělá vlnovec, protože byl už dost rozpáraný, když jsem golfa koupil. Po výměně za nový se to ale vůbec nezlepšilo, spíš je to možná ještě trochu horší.

Jinak mi to duní po zahřátí motoru, při studeném motoru jsem vypozoroval, že to nedělá. Jakmile se ale teplota motoru přiblíží 90 stupňům začně to hučet při 2500ot/min a pak ještě v menší míře při cca 1800ot/min a ještě při cca 3900ot/min. Zřejmě asi teda dochází k rezonanci asi něčeho na výfuku, otázka ale co konkrétně rezonuje...

Hučení je výraznější, když se v těch kritických otáčkách zatíží motor, např. když jedu do kopce, předjíždím. Se zapnutou klimou je to pak ještě hlasitější. Stačí ale překročit uvedené otáčky a motor je zas tichý.

V práci máme golfa se stejným motorem 1,6 16V, najeto 150tis a tam není slyšet ani náznak po nějakém hučení.

Tak kdyby někdo věděl, jak se toho hučení zbavit, byl bych rád. Je to dost nepříjemný zvuk a pěkně mě to s..e, nějaké vrzání interiéru je proti tomu prkotina.

Díky

_________________
Golf IV 1,6 16V AZD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování motoru 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 22.07.2010 09:45 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.02.2009

Příspěvky:

34

Jezek1 píše:
Vozidlo píše:
K tomu dunění-velmi pravděpodobně to dělá ten vyměněný vlnovec,měnil jsem loni a od té doby v otáčkách kolem 2,5 tis.duní,někdy mě to vytáčí.Někdo to tady taky řešil,duněl taky a to dokonce v přibližně stejných otáčkách.K těm olejům,kde vám mizí příručky pro provoz a údržbu auta??Žeby ji prodávájící"ztratil"? Tam jsou základní věci jasně napsány!Olej do motoru-3,5l,specifikace VW 50200,u auta s long life servisem(kód QC1 na štítku zřejmě pod krytem podlahy v kufru)50300 nebo 50400,5-30W,výměna po 30000km nebo 2 letech.U auta bez tohoto kódu po 15000km nebo po 1roce. 8)

Zdravím, já řeším úplně stejný problém s tím duněním u motoru 1,6 16V. Myslel jsem si, že to dělá vlnovec, protože byl už dost rozpáraný, když jsem golfa koupil. Po výměně za nový se to ale vůbec nezlepšilo, spíš je to možná ještě trochu horší.

Jinak mi to duní po zahřátí motoru, při studeném motoru jsem vypozoroval, že to nedělá. Jakmile se ale teplota motoru přiblíží 90 stupňům začně to hučet při 2500ot/min a pak ještě v menší míře při cca 1800ot/min a ještě při cca 3900ot/min. Zřejmě asi teda dochází k rezonanci asi něčeho na výfuku, otázka ale co konkrétně rezonuje...

Hučení je výraznější, když se v těch kritických otáčkách zatíží motor, např. když jedu do kopce, předjíždím. Se zapnutou klimou je to pak ještě hlasitější. Stačí ale překročit uvedené otáčky a motor je zas tichý.

V práci máme golfa se stejným motorem 1,6 16V, najeto 150tis a tam není slyšet ani náznak po nějakém hučení.

Tak kdyby někdo věděl, jak se toho hučení zbavit, byl bych rád. Je to dost nepříjemný zvuk a pěkně mě to s..e, nějaké vrzání interiéru je proti tomu prkotina.

Díky

Taky se blížím k najetým 150tis.km,ovšem,jak jsem už psal,dunění v určitých otáčkách začalo až po výměně vlnovce.Radikálním řešením by možná bylo výměna celého výf.potrubí,ale to by byla trochu drahá sranda :roll: Navíc,na jaře po STK a emisích byly naměřené hodnoty vynikající,takže do toho nebudu vrtat 8)

_________________
VW IV 1,6-16V BCB,Edition r.v.2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování motoru 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 22.07.2010 16:04 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.06.2010

Příspěvky:

302

Bydliště:

Brno

Každý auto,i jiné značky,vydává při náhlém zatížení motoru(4kvalt)zvuk který je pro toto typické.Akorát u VW 16V je prostě ten zvuk víc nepříjemný,prostě to duní jak basa.A asi je to normální :? Musí se podřazovat,jinak to nevidím.

Jinak díky za info :wink: Už jsem koupil olej-Mobil1

_________________
Bora 1,6 16V Variant-HIGHLINE, Bývale:Fiat TIPO 1,6-výborné auto


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování motoru 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 22.07.2010 21:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.06.2009

Příspěvky:

12

Sonny píše:
Každý auto,i jiné značky,vydává při náhlém zatížení motoru(4kvalt)zvuk který je pro toto typické.Akorát u VW 16V je prostě ten zvuk víc nepříjemný,prostě to duní jak basa.A asi je to normální :? Musí se podřazovat,jinak to nevidím.

Jinak díky za info :wink: Už jsem koupil olej-Mobil1

Při velkém zatížení je každý motor určitě hlasitější než při minimálním zatížení, s tím určitě souhlasím.
Ale toto hučení je jen při určitých otáčkách, aspoň teda u mého golfa. Když na to šlápnu při 3000ot/min nebo při 2100ot/min, hučení se neozývá.

Podle mě je hučení způsobeno rezonancí, zřejmě výfuku. Napadlo mě, že už jsou možná špatné (příliž měkké) pryžové silentbloky uchycení výfuku...
Taky se mi zdá, že plechový kryt katalyzátoru není na mém golfu není zrovna festovně přichycen. Myslím ale, že ten plech to hučení nezpůsobuje, na to je moc malý.

_________________
Golf IV 1,6 16V AZD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování motoru 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 25.07.2010 20:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.06.2010

Příspěvky:

302

Bydliště:

Brno

A další věc....

Když je po dešti,nebo auto umyju wapkou,tak se mi na palubce rožne žlutá kontrolka(motorek).asi cca den to svítí a pak to zhasne.
Je to normální???
Prý tu u VW dělává(známe i u Fabky).prostě nachylnost nějakých čidel na vlhkost.
A dnes jsem si všimnul že k tomu jedou i ventilatory na chladiči,i při studeným motoru po nastarování.
:?: :?: :?:


Díky za rady :wink: asi napíchnout,já vím :)

_________________
Bora 1,6 16V Variant-HIGHLINE, Bývale:Fiat TIPO 1,6-výborné auto


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování motoru 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 26.07.2010 10:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.02.2009

Příspěvky:

34

Jo,napíchnout na VAG,zjistit chyby,vymazat paměť závad,no a při dnešním počasí nemusíš dlouho čekat na déšť a uvidíš,jestli se to objeví znovu.S těmi čidly nebo s kontakty může být občas patálie.

_________________
VW IV 1,6-16V BCB,Edition r.v.2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování motoru 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 25.08.2010 22:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.06.2009

Příspěvky:

12

Pořád řeším problém s tím hučením motoru při 2500 otáčkách a podělím se s vámi o další zkušenosti. Doufám, že vás neodradím od čtení délkou příspěvku :)

Byl jsem s Golfem u kámoše a nechal jsem si dle jeho rady vyměnit střední tlumič výfuku s trubkou, protože byl už v horším stavu a bylo možné, že dělá neplechu zbořená přepážka v tlumiči.
Zadní tlumič šel vyměnit nakonec taky - trubka mezi zadním a střední tlumičem byla už taky dost rezlá a nemusela by přežít navaření středního dílu výfuku.

Nicméně po výměně výfuku se žádné zlepšení nekonalo. Výfuk má sice trochu jiný zvuk než origo (teď mám Bosal), ale hučení při těch 2500 otáčkách tam pořád je stejné :(

Takže jsme hledali příčinu jinde. Zkoušeli jsme odmontovat plechový kryt na svodech (bez výsledku), na zkoušku jsme vyměnili silentblok motoru na straně převodovky - je už částečně vydrolený (bez výsledku), odpojili klimatizaci - vymontovali jsme plochý řemen, vše bez výsledku.

Zjistili jsme, že i při tůrování motoru na místě, jsou malinko cítit vibrace na volantu a na pedálech při těch 2500 otáčkách. Takže vibrace se musí někde přenášet z motoru nebo výfuku na kastli.
A to místo je mostové uchycení výfuku v přední části u druhého katalyzátoru, protože v těch otáčkách hooodně vibrovalo a při zapáčení páčidlem toho uchycení vibrace prakticky zmizely.

Ideálně by to uchycení i se silnetbloky chtělo vyměnit, no zatím tam mám to původní, zdeformované páčidlem, ale vibrace na volantu a na pedálech úplně zmizely a hučení je taky trošku menší, ale pořád je dost slyšet. Prostě zmizely následky toho hučení (vibrace na volantu a pedálech) ale pravý důvod hučení bude někde jinde (v motoře :?: ).

No strávili jsme půl dne hledáním příčiny toho hučení, ale až na odstranění vibrací při tom hučení jsme si marně lámali hlavu, čím by to mohlo být.

Kdy měl někdo ještě nějaký nápad, čím by to mohly být, tak sem s ním...

Díky

_________________
Golf IV 1,6 16V AZD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování motoru 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 27.08.2010 15:12 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

11.04.2009

Příspěvky:

328

hučení nijak neodstraníte, tenhle motor prostě hučí při 2500-3000 pak se zase trochu zklidní, pak kolem 3700-400 zase začne, ale je to prostě 16ti ventil kámoši co maj 1.6 sr s tím problém nemaj, jinak já najeto 155tkm hučí jak ucpanej vysavač, kámoš najeto 58tkm hučí možná ještě víc, prostě to tak je, není to vada, prostě to dělá ;-) smiřte se s tím

_________________
autoservis/diagnostika/autoelektrika:www.autotoncev.cz
instalace audiovizuální techniky u vás doma:www.domacikina.eu

my car VW BORA 1.6 16V

na prodej:

http://sport.bazos.cz/inzerat/52046379/Jednorucky-domyos-10kg.php
http://sport.bazos.cz/inzerat/52046214/Velka-cinka-hop-sport-45-kg.php
http://sport.bazos.cz/inzerat/52044035/Cinky-jednorucky-laubr-sport.php
http://obleceni.bazos.cz/inzerat/52036729/Kozena-bunda-UNCLE-SAM.php


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování motoru 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 27.08.2010 16:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.07.2008

Příspěvky:

125

Bydliště:

Sokolov

Já řešil to stejné po výměně vlnovce na toledu II 1,16 16v a nakonec to byl ten nový vlnovec.Při demontáži jsme zjistily že jak se navařeval na potrubí tak ¨vtrubce byl steklej svár a navíc ten novej vlnovec byl praskle.Teď tam mám 3 vrstvej a auto je klidný jako dřív, v tom servise co mi na to přišli tak se mě ptali co mi to dělalo za amatéra, dělali mi to v jiném servise.Na rovinu mi řekli že to bylo způsobeno tím že ten vlnovec tam byl moc naravanej silou a na h***o zavařené, vprvním servise jsem za to dal 2000kč a v tom co mi to opravili dobře tak 1500kč a dali tam bosal.

_________________
Seat Toledo II 1,6 16v


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování motoru 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 27.08.2010 19:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.02.2009

Příspěvky:

34

pinda píše:
Já řešil to stejné po výměně vlnovce na toledu II 1,16 16v a nakonec to byl ten nový vlnovec.Při demontáži jsme zjistily že jak se navařeval na potrubí tak ¨vtrubce byl steklej svár a navíc ten novej vlnovec byl praskle.Teď tam mám 3 vrstvej a auto je klidný jako dřív, v tom servise co mi na to přišli tak se mě ptali co mi to dělalo za amatéra, dělali mi to v jiném servise.Na rovinu mi řekli že to bylo způsobeno tím že ten vlnovec tam byl moc naravanej silou a na h***o zavařené, vprvním servise jsem za to dal 2000kč a v tom co mi to opravili dobře tak 1500kč a dali tam bosal.



To potvrzuje moje podezření na nový vlnovec,ale nekontroloval jsem,jak je přivařený.Popisoval jsem výše,toto nastalo PO VÝMĚNĚ VLNOVCE.V podstatě by se pro klid duše musel vyměnit celý přední díl výf. potrubí-ovšem to je podstatně dražší varianta :evil:

_________________
VW IV 1,6-16V BCB,Edition r.v.2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování motoru 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 09.11.2010 01:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.06.2010

Příspěvky:

302

Bydliště:

Brno

ŽERE OLEJ :evil:

Zdarec,
opět jsem tu :(
Mám najeto od koupi cca 4500km a zjištuju že motor si bere olej.Už jsem dolíval!!a po cca 1200km kontoluju měrku a zase ubylo :evil:
Uplně přesně jsem to neměřil,ale odhaduju že si motor vezme 0,3-0,5 Litru oleje na 1000km.
Je to u tohoto motoru normální????
Má najeto poctivých 173tis.km.Jezdím s tím fakt slušně,nevytáčím to,ani za studena,spotřeba N98 do 7litrů.Olej měněn po koupi,je tam Mobil 5w40.Jinak olej nikde neteče.
Je 21.století,jsem si myslel že ty motory žerou jen benzín!! To je jak dvoutakt :roll:

Díky za názory.

_________________
Bora 1,6 16V Variant-HIGHLINE, Bývale:Fiat TIPO 1,6-výborné auto


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování motoru 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 09.11.2010 10:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1127

Bydliště:

Bratislava

Normálne to nie je. Na nejaky cas pomoze ak prejdes na 10W-40. Potom ak to bude aj tento zrat vela, tak bud gufera na ventiloch alebo rozhodit motor a prekruzkovat.. (ale to uz sa ti oplati komplet GO..)

_________________
Golf IV Slovakia (1,4 16V) AHW


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování motoru 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 09.11.2010 11:35 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.02.2009

Příspěvky:

34

Sonny píše:
ŽERE OLEJ :evil:

Zdarec,
opět jsem tu :(
Mám najeto od koupi cca 4500km a zjištuju že motor si bere olej.Už jsem dolíval!!a po cca 1200km kontoluju měrku a zase ubylo :evil:
Uplně přesně jsem to neměřil,ale odhaduju že si motor vezme 0,3-0,5 Litru oleje na 1000km.
Je to u tohoto motoru normální????
Má najeto poctivých 173tis.km.Jezdím s tím fakt slušně,nevytáčím to,ani za studena,spotřeba N98 do 7litrů.Olej měněn po koupi,je tam Mobil 5w40.Jinak olej nikde neteče.
Je 21.století,jsem si myslel že ty motory žerou jen benzín!! To je jak dvoutakt :roll:

Díky za názory.


Koupil jsi v dobré víře,že nebude žádný problém,ale je otázka,co tam kdo lel za olej před tebou.Pokud nějakou sračku,tak mohou být taky narušeny všechny těsnění v motoru.Výrobce,když testuje,samozřejmě sleduje chování materiálu těsnění vůči použitému oleji.Vím o tom,že kolega měnil jen olej bez filtru :lol: a potom se hodně divil!To,že nevytáčíš za studena je úplně v pořádku.Dodržení termínu výměny je taky někdy kapitola sama pro sebe,ale to si snad uhlídáš.Ještě není zcela jasné,jestli tam byl nebo nebyl prodloužený termín výměny oleje(long life).Protože při long life olejích je jiná specifikace olejů(VW503 00,VW504 00) u normálních olejů je to VW500 00,VW502 00.Tyto oleje vzájemně nemísit a neměnit!Jinak kód,který říká,že auto mělo long life servis je QC1 a měl by být na datovém štítku na podlaze kufru vedle rezervního kola a v servisní knížce,ovšem pokud ji máš.Jinak olej co používáš může být (norma VW502 00),ale není long life.To by nevadilo,pokud auto mělo normální lhůtu,tzn.15000km,nebo po roce.

_________________
VW IV 1,6-16V BCB,Edition r.v.2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování motoru 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 09.11.2010 13:19 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.06.2010

Příspěvky:

302

Bydliště:

Brno

To auto mám od kámošky,měnila olej po 15tis.km a lila tam nějaký CASTROL,víc nevím.

Hlídat olej je pro mě nezvyk.Měl jsem 9let TIPO,co jsem tam nalil,jsem pak vylil,prostě nebral nic.Na Emisích mi řekli že ten motor má emise zajetýho motoru.Měl najeto cca 300 tis.když šel na ND.

Ale jinak jsem s Borou spokojený,až na ten motor :roll:

_________________
Bora 1,6 16V Variant-HIGHLINE, Bývale:Fiat TIPO 1,6-výborné auto


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování motoru 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 09.11.2010 14:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.02.2009

Příspěvky:

34

Sonny píše:
To auto mám od kámošky,měnila olej po 15tis.km a lila tam nějaký CASTROL,víc nevím.

Hlídat olej je pro mě nezvyk.Měl jsem 9let TIPO,co jsem tam nalil,jsem pak vylil,prostě nebral nic.Na Emisích mi řekli že ten motor má emise zajetýho motoru.Měl najeto cca 300 tis.když šel na ND.

Ale jinak jsem s Borou spokojený,až na ten motor :roll:


No,právě,taky to mám tak,že co naliju,tak to vyliju a to u stejného motoru!A to mám long life(asi po 25000km,podle podmínek jízdy-hlídá palubní PC).Doufám,že tam nelila nějaký levný minerální :roll: .Emise mám bez problému.

_________________
VW IV 1,6-16V BCB,Edition r.v.2002


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1700 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 114  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group