Stránka 114 z 126

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 31.08.2016 14:02
od majrek001
ona odezva pak je kdykoliv šlápneš na plyn než se začne něco dít

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 31.08.2016 14:09
od kufus
Já to chápu, jen pro mě je odezva už i jen to, když prošlápneš a vyletí ti otáčky i když jen částečně. Prostě se něco stane, ne že se to stane "špatně" :D

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 03.10.2016 20:24
od Sonny
Ahoj,po dlouhé době se zase něco děje :mrgreen:
Byl jsem na STK a tam mi technik řekl že mám něco s EGR ventilem(načetl nějaké chyby).Pozoruji na volnoběh kolísání otáček 100ot. a někdy se to uplně splaší,lítá to sem tam i 500ot.a po chvilce se to zase ustálí.(to nikdy nedělalo!)Další věc..mám ruku na řadičce a pozoruji lehké vynechávání,takové drbnutí.Nově se někdy hned po studeným startu rožne kontrolka motoru a nyní zatím svítí stále.
Je to EGR?? nemám to ted jak ověřit.Co se s tím dá dělat??
Jinak auto má pořád stejnou spotřebu,olej nebere a klapka je čistá jak dětská prdýlka:) najeto 232tis.km motor AZD

Díky za rady.

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 03.10.2016 21:32
od majrek001
jo taky mě blbne egr trošku litají otáčky tak o 10ot a jak odpojíš konektor od egr tak je klid

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 04.10.2016 19:44
od Sonny
Odpojil jsem konektor,kontrolka motoru svítí..shasne??

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 28.12.2016 01:37
od patrikfeng
jenom přidám mé zkušenosti s EGR...

Autu kolísaly otáčky nejdřív jen občas, většinou když bylo vlhko a o pár desítek otáček, postupně se to zhoršovalo dokud auto chcípalo pořád na volnoběh a nakonec už ani nestartovalo. Došlo na vyčištění EGR systému a resetování hodnot přes diagnostiku, problém to vyřešilo pouze na pár desítek km, tak jsem se rozhodl koupít nový EGR od Pierburgu tuším (cca 2500kč). Všechno v pohodě pár měsíců, ale pak jsem jel na dálnici a auto přestalo jet z ničeho nic a chcíplo, nechalo mě to uprostřed Německa, 600km od Prahy. Byl to opět problém s EGR, praskla trubka která vede od EGR do škrtící klapky, trubka s těsněním se vyměnila (cca 1500 kč originál) a od té doby je pokoj. Auto jede jak má a jsem s tím spokojen. Samozřejmě stačí odpojit EGR kabelem a auto pojede, ovšem já měl před STK, tak jsem to musel vyřešit takto. EGR musí být zapojené a plně funkční, aby kontrolka emisí nesvítila, i když se chyba vymaže a v EGR je problém nebo je odpojené, vždy se po pár km rozsvítí. Čidla jsou ohledně EGR hodně citlivý, stačí maličká netěsnost a jednotka už hlásí chybu.

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 28.12.2016 20:12
od Shorty
Ty kráso, jak může prasknout ta kovová trubka od EGR :fool:
A citlivost na netěsnost ti nevím čéče - žádné těsnění tam není a několik let jsem jezdil jen s částečně připevněnou trubkou, jelikož byl jeden šroub zlomen v sání a jen to občas zahlasilo příliš otevřený ventil a stačilo to pořádně protáhnout s kvalitním palivem a zmizelo to

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 28.12.2016 23:26
od xerxes
no čumít že praskla ta trubka ale stát se muže všechno s egr jsem taky kombinoval a si nejlíp jak bude zapojen a nezaslepen hold není to TDI

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 31.12.2016 10:23
od Sonny
Mě už kontrolka svítí stále...zkusil jsem EGR vyčistit ale bohužel to nepomohlo,byl zanesený minimálně,to víc byla zanesená ta trubka u klapky.
Každopádně zatím se nic hrozného neděje,jen lehce kolísají otáčky.

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 01.01.2017 19:41
od xerxes
koukal ses na těsnění pod klapkou?to je taky častá závada kolisání....

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 02.01.2017 10:03
od Graun
Pokud měl rozhozené sání, tak se má měnit i těsnění na přírubách, které nejsou při demontáži a následné montáži schopny dostatečně těsnit.
Taky mi kolísaly otáčky, ale po repasy hlavy a kompletní výměně těsnění na sacím potrubí (horní+spodní 8ks) a vstřikovačích (8ks) již drží jak mají.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 02.01.2017 13:23
od Sonny
xerxes píše:koukal ses na těsnění pod klapkou?to je taky častá závada kolisání....
Klapku jsem něměl nikdy oddělanou a ani čištěnou,nebylo potřeba.vyměnil jsem jen tu manžetu na klapce a gumy na filtrboxu.Každopádně otáčky nikdy nekolísaly,jen až teď co zlobí ten EGR.A to kolísaní je jen občasný :wink:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 02.01.2017 23:01
od xerxes
pochybuju že za ty roky máš klapku pořád čistou :wink:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 24.01.2017 14:24
od patrikfeng
ahoj, chtěl bych se zeptat zda-li už tu někdo měnil olej v převodovce na Golfu IV 1.6 16v... chci ho v blízké době vyměnit a potřeboval bych s tím poradit. Je na převodovce někde výpustný šroub nebo se to dělá jiným způsobem?

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 24.01.2017 20:50
od Shorty
Ano, je tam výpušťák a pak se to napouští pomocí kontrolního šroubu a doporučuje se to decánko naklonit napravo, ať se tam vejde celých 1.9 litru. Řeší se to tady

Ve stručnosti: Zvednout - undat LP kolo, podběh a levý boční kryt pod motorem - Zkusit si povolit oba šrouby - Postavit na zem a vypustit (ať je to trochu zahřáté) - Nalejt litr a kousek a lehce přizvednout doprava - Na skoro prázdnou druhou lahev od origo oleje nasadit tu plastovou nálevku z lahve na kapalinu ostřiku (takový ten červený zobák), pak jí můžeš otočit vzhůru nohama a lejt dál - Až tam budou skoro 2 litry tak rychle zašpuntovat a dál už jen pozpátku...good luck