Stránka 122 z 126

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 10.07.2018 14:47
od maxik900
SHORTY : Po nastartování se drží otáčky na cca 1600ot/min. postupně padají , jakmile se motor ohřeje na cca 70 stupňů začnou právě houpat v rozmezí 1700 - 1800 ot./min.

Jakmile se ale rozjedu a dostanu se s otáčkama pod 2000ot./min. začne se motor dusit , když v ten moment vyřadím otáčky spadnou na cca 800-900 ot./min. a motor se celý třepe , spatně jde zase vytočit... Pokud ale během jízdy držím otáčky nad 2000ot./min. tak motor jede normálně relativně ok

Mám tomu ještě dát den ? Je divné že po čisté výměně klapky bez zakladního nastavení jela v pořádku , jen měla vyšší otáčky

Bylo by moc sprosté , kdybych nahodil zpět origo , udělal zakladní nastavení , nechal ji tam den než se ustálí otáčky a pak tam natvrdo dal tu 1.8T ? ŘJ si ji stejně pak nastavuje dalších xx km ne ?

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 10.07.2018 14:59
od Shorty
Já už teda auto dávno nemám, ale bylo to BCB, takže předělání sacího potrubí bylo bez problémů díky vývodu odvětrání pod klapku, ale právě po změně klapky za větší se začalo projevovat to houpání. Auto už teda několik let nemám, ale bylo to asi takle:

- výměna sacího potrubí bez problémů
- po výměně klapky bez základního nastavení vyskákaly chyby přípravy směsy
- základní nastavení nové větší klapky nešlo provézt, musela se připojit ta původní a pak prohodit
- stejně to po zahřátí houpalo, ale až po delší jízdě a následném popojíždění v koloně, rozhodně ne při provozní teplotě
- s EGR jsem nic nedělal a taky jsem tam neměl podložky (ani pod ventilem, ale pod vývodem pod klapku)

Good luck

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 10.07.2018 15:11
od maxik900
Ještě dodám že když otáčky spadnou pod těch 2000ot./min. a začne se motor dusit , vyskočí na budíkách EPC a emisní kontrolka , na vagu pak byli chybi typu "nesmyslný tlak v sacím potrubí" jakoby senzor MAP nepobral tolik vzduchu. Zkusím s tím ještě zítra jet , a pokud ne nahodím origo , provedu zakladní nastavení a pak je zkusím prohodit...

Moc díky za rady !!

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 20.11.2018 20:17
od Sonny
Ahoj všem,
ví někdo objednací čísla těch dvou o-kroužku odlučovače oleje? a prosím doporučení kde koupit.
A je výměna jednoduchá? :D prý se musí sundat poloosa :!: Prolíná mi tama olej a chtěl bych zkusit si je vyměnit sám(nikomu se do toho nechce).

Díky.Motor AZD !

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 20.11.2018 20:31
od majrek001
koupit original N90617501 a 036103677

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 12.04.2019 00:55
od jery
ahoj,
můžu se zeptat kde je u motoru AZD egr ventil a snímač otáček na klikové hřídeli ?před týdnem mi mechanik řekl že mám vadnou škrtící klapku ,chtěl za klapku 13 000 a 7 000 za práci. ale prý to mám radši sešrotovat. pátral jsem co tak složitého bude na té výměně škrtící klapky, nastudoval jsem a za 5 minut byla dole a vyčistěná.nicméně pořád kolísají otáčky a při vyřazení na neutrál za jízdy se vypne motor. dělá to jak za studena tak i za tepla. pokud tedy nepomůže jiná klapka ,kterou sháním ,tak budu pokračovat v opravách svépomocí.na diagnostice mu to nic neukázalo ale prý klapka už nejde nastavit -ty potenciometry.ted musim nastudovat kde je kliková hřidel ,nemám tušení )))

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 12.04.2019 07:31
od Graun
Tak nejdříve vyměň toho žida co si říká mechanik.
S tou klapkou jsem si taky užil své, ale napodruhé to vyšlo (obě z vrakáče).
To čidlo otáček je umístěné u převodovky (na pravé straně z čela, při pohledu zepředu). Je to dole, kousek od olej.filtru.
Výměna není nic složitého, zabere pár minut, jen se musíš "ponořit" do motorového prostoru. Doporučuji koupit originál, ty repliky dělaly některým lidem problémy.
Je tam ještě jedno čidlo - vačkové hřídele, ale to je pod rozvody.
Někdy to chcípání způsobovalo i čidlo tlaku na posilovači řízení.
Ta klapka však bude první věc co je třeba udělat. Nezapomenout udělat základní nastavení klapky.

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 12.04.2019 14:59
od jery
děkuju , jdu to naštudovat )))

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 24.04.2019 22:04
od rcRadim
Zdarec, čistil jsem o víkendu škrtící klapku a poprvé za celou dobu jsem si všiml že mám v motoru nějakou zaslepenou hadici... nikdy předtím jsem si toho nevšiml asi jsem slepec :D nevíte k čemu původně má být ?

Obrázek

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 26.04.2019 17:20
od jery
ahoj, tak jsem vyměnil škrtící klapku a je to ještě horší, teď to chcípá na volnoběh i když stojím.nemůžu najít tu klikovou hřídel a ten snimač, nemá někdo fotku ? a nedá se z internetu stáhnout ten program vag?

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 27.04.2019 22:24
od majrek001
udělal jsi základní nastavení klapky přes VAG?

je to zezadu motoru uprostřed vede tam jediný kabel a je za gumovou zátkou u setrváku - konektor je u měrky oleje a pak vede zezadu (od mezistěny) do cca doprostřed spoj motoru a převodovky

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 28.04.2019 20:16
od jery
základní nastavení jsem neudělal ,nemám bohužel diagnostiku, ale odpojil jsem párkrát baterku, to by mohlo stačit ne?

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 29.04.2019 15:22
od Shorty
V Praze kdyžtak diagnostiku mám a měl jsem stejný motor ve dvou (vlastně třech) autech, tak si možná ještě na nějaký fígle vzpomenu. Návod na základní nastavení už asi z hlavy nedám.

Klapka se nechá otestovat na akčních členech a ostatně i EGR, což jsi taky tuším psal, že ti servisák vyhodnotil jako špatnej.

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 01.05.2019 08:14
od majrek001
odpojením baterky to není vždy úplně ono

zakladní nastavení - motor - základní nastavení - kanál 060 - adp OK

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 01.05.2019 18:08
od Chajda
Zdravím, měly bych na Vás dotaz.
Tento motor mi nechce nějak táhnout. Odspodu na 1 a na 2 má snahu jet, ale na 3 a otáčky od 3tis víš je pak auto líné.
Je měněná škrtící klapka a EGR- následně zákl. nastavení. A lambda za katem hlásila chybu na diag. takže nová lambda. Svíčky a filtry také vyměněny.
Aktuálně žádná kontrolka nesvítí a na vag žádná závada.
Cca před měsícem dělané rozvody ale to už svítila kontrolka motoru na lambda sondu, tak jsem tomu nepřikládal takovou váhu že auto nemá výkon.
Může toto způsobovat přesazený řemen ? Nebo nějaký snímač ? Třeba MAP senzor ?
Co tlaky v motoru ? (auto olej žere) Jaké jsou předepsané tlaky ?
Můžete mi někdo poradit co s tím ? Co zkoušet ?
Díky.