Stránka 3 z 126

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 09.11.2010 13:43
od mikeg
Mám stejný motor ve své, něco to papá, ale proti Tobě je to nic cca. jeden litr na výměnu tedy 15 000km. Castrol Magnatec 5W40. Jinak u predcoziho auta (megane) jsem taky vylil presne co jsem nalil nez jsem sejmul srnku :roll: .

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 09.11.2010 15:03
od bifur
Ako diskusia je to pekna chalani, ale nic nevyriesite. Ako som pisal, dat 10W-40 a ked nezaberie tak gufera a kruzky..

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 23.11.2010 20:43
od tomakecTD
Jak tu řešíte, že duní. Je to tak :roll: A bohužel prodlevu na plynu má, malej krouťák a moc žere :lol: Taky když šlápnu na plnej, chvilku nic, pak jakoby se dusil, 4 tis ten motor začíná nabírat výkon a v 6tis jede jako má :lol: Je trošku nešťastně řešenej a taky mne to mrzí, mám ho a trochu mne zklamal. Je to pro závodníky, ne pro lidi co jezdí ve 2500ot. Měl sem před tím 1.6 AEE 55kW a na ten nedám dopustit.

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 23.11.2010 22:01
od Sonny
Moje poznatky: když se s tím umí řadit tak to docela jede.ale! nejde vystartovat z nízkých otáček bez podřazení,ta pružnost je prostě mizerná :x Štve mě že bych tam měl lít N98,a liju :roll: 35Kč/litr. asi se na to vykašlu a budu tam lít z Unikornu za 30,50 :lol:
Jinak fajn autíčko :D

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 23.11.2010 23:12
od tomakecTD
Hele klid, já tam liju 95ku od tesca a jinak jezdím 90% na LPG :D ale divil by ses, vždy co sem měl sequent LPG a perfektně seřízený, tak to jelo líp jak na benzín. Myslím že krouťáku to moc nepomůže ten 98 a opravdu při dnešních cenách a takovou spotřebou ..... Jako já aby to jelo "normálně" tak normálně zařadím, 1ka,plnej, do 2600, 2ka plnej, zase do těch otáček do 2tis a pak to má krouťák jako moje bejvalý auto, ovšem za spotřebu 18/100 že....

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 23.11.2010 23:19
od tomakecTD
pro SONNY: Koukám si měl tipo, to jsme kolegové :lol: já měl 1.7D jezdil sem za 4,2nafty :D 1,6DOHC měl strejda a kamoš měl 2.0 grandtourismo, to byly stroje :lol: Jinak sry za mou zmínku do tohodle tématu, moc sem nepatří ale musel sem :wink:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 24.11.2010 22:25
od Sonny
tomakecTD píše:Hele klid, já tam liju 95ku od tesca a jinak jezdím 90% na LPG :D ale divil by ses, vždy co sem měl sequent LPG a perfektně seřízený, tak to jelo líp jak na benzín. Myslím že krouťáku to moc nepomůže ten 98 a opravdu při dnešních cenách a takovou spotřebou ..... Jako já aby to jelo "normálně" tak normálně zařadím, 1ka,plnej, do 2600, 2ka plnej, zase do těch otáček do 2tis a pak to má krouťák jako moje bejvalý auto, ovšem za spotřebu 18/100 že....
A jak ti to jede s plynem?? asi hrůza co??jaký pozoruješ rozdíl když jedeš na N95 nebo plyn? Jsem si říkal že bych to hodil na LPG ale to se spíš hodí ten 2,0 motor.
Bere ti motor olej??

Jo Tipo bylo srdcová záležitost 8) S motorem i elektronikou za 8 let nebyl problém 8O Na tu dobu super auto!!

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 28.11.2010 12:56
od tomakecTD
Víš co ti povím? Je to moc divný, ale na LPG to jede líp jak na benzin (95). Kdosi uváděl octanové číslo LPG, že je 100, nevím jestli je to pravda nebo ne, ale když je LPG dobře seřízený, fakt to jede. Nepozná nikdo rozdíl.Údajně co jsem kdysi studoval RJ AEE 1.6 tak u LPG mají motory vyžší kroutící moment. S LPG je všeobecně víc problému. Seřídit jednou za X let a zdar, tak to u toho není. Ale jedeš za stejnej výkon a za polovinu!! Není to jako dříve u favoritů starý BRC na přepínač. To si bralo 10l, smrdělo a nejelo. Dnešní systémy jsou mnohem lepší a srovnatelné s benzínem. Byste se divili, co vidívám za stroje u čerpaček LPG. LPG má děsně moc aut, ale mají to skryté. Taková AUDI 4,2 za 1,5 mil asi nebude mít v zadu žlutou nálepku LPG :lol: :lol:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 28.11.2010 12:58
od tomakecTD
Jinak ještě se vrátím k tomu oleji. Mám to auto 4 měsíce? Najel sem 5tis km, zatím nepozorují nějaký rapidní úbytek. Bude to v normě tak na interval 0,5l beztak :wink:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 04.12.2010 17:02
od ito
Nazdar, tento problem som tiež riešil po kúpe auta. Ja mam motor LongLife ale olej mením každý rok 4,5l oleja+filter.
Olej CASTROL EDGE 5W30 od výmeny do výmeny /cca14000km/ a spapá 0,5l oleja, najazdených 199000km.
http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7041397" onclick="window.open(this.href);return false;

Niekde som čítal že tolerancia spotreby oleja u VW je 1l - 1000km.

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 21.03.2011 12:39
od 7lucas7
Dunění :
mám ten samý problém, přesně v 2000° otáčkách při 1/4 plynu to duní cca začne v 2000 do 2200° , dunění je to dost silné (jako bych měl sportovní výfuk), na volnoběh to nedělá když to vytáčím nezatížené auto, ani to nedělá na plný plyn při plným zrychlení.

Vlnovec (byl už špatný, dokonce už tam byla díra a podfukoval) tak sem čekal na jeho výměnu a výměněný dneska, a po výměně vlnovce to dunění je víc silnější než předtím a dělá to zase v tom rozsahu jak jsem psal. Výměna vlnovce 1400kč.
Výměna vlnovce vyřešila díru na tom starém, ale tento problém s duněním se tím zhoršil.

Dost mě to štve motor je tichý , ale když jedu lehce na 1/4 plynu a minu ty otáčka 2000° tak je to hrozný zvuk (poradíte )
Díky

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 21.03.2011 18:44
od lumberjack
Zdarec, mám 1,6 16V BCB a olej bez problémů, mám tam longlife a vždy tam tenhle olej byl, od výměny už rok a pořád na max :D

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 13.04.2011 15:58
od Reska
Pokud to žere olej tak tam dej Valvoline Maxlife 10W40. Jestli ten motor není úplně v trapu pomůže to.

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 13.05.2011 13:16
od Sonny
Tak další poznatky :wink:

Po zahřátí(90C),mi lehce kolísá volnoběh,cca 100 ot/min a je to pravidelný kolísání.Hlavně když jezdím ve městě nebo kopce,prostě když je motor tepelně víc zatěžovaný.
Nevíte čím by to mohlo být????

Dodávám:jezdím na N98,při 2500 ot/min cítím krátce výk.díru a motor nejvíc řve.

Díky :wink:

Re: Chování motoru 1.6 16V

Napsal: 22.06.2011 17:52
od Sonny
Ahoj,
Jak vám jezdí 1,6 16 V ???
Táhne vám plynule??? já už delší dobu pozoruju výkonovou díru v cca 2300 ot/min a od cca 2600 to jde zase výkonem nahoru.Druhá věc je že v těchto otáčkách motor víc řve a jakoby rezonuje(vibruje?)
Jak vám to jede v těchto otáčkách???
Jinak startuje v pohodě a spotřeba je taky OK.
Díky :wink: