životnost motoru 1.4 16V
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01.12.2016 00:09
životnost motoru 1.4 16V
ahoj, chtěl bych info ohledně životnosti motoru 1.4 16V kolik ještě vydrží?? já mam ho v golfu r.v.: 2000, najeto 180.000km (mam ho od 20.000km), z toho 52.000km na LPG. zatím jen 1x výměna rozvodů a každý rok / 15.000km olej+fitr. olej si vezme ca 1l na rok max. Jezdím rozumě, žádná brzda plyn.
Tak zkušenosti prosím na kolika km a co se bude muset dělat?
Ale jak píšu výše zatím, zatím! Vše ok.
Díky za postřehy.
Tak zkušenosti prosím na kolika km a co se bude muset dělat?
Ale jak píšu výše zatím, zatím! Vše ok.
Díky za postřehy.
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: životnost motoru 1.4 16V
olej měn častěji max co 10tis pokud ho budeš šetřít tak ti muže vydržet i 500 pokud ti už bere olej tak nejspíš bere přes gufera ventilu výměna v poho,rozvody máš pak už jen svíčky a bežná udržba,časem možná přijdou hydroštěly ale pokud neklepou tak to je v klidu mužeš použít aditivum do oleje a každopádně dávej aditivum do benzinu ikdyž to je lpg
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01.12.2016 00:09
Re: životnost motoru 1.4 16V
diky za rady - postřehy, kdyby vydržel 250.000km byl bych max spokojený.
- sedli01
- Řidič
- Příspěvky: 118
- Registrován: 11.11.2015 21:14
- Bydliště: Brno
Re: životnost motoru 1.4 16V
Dotaz. K čemu je dobré měnit svíčky při každé 2.výměně oleje ( někdo dokonce při každé ), pokud s nimi není problém a fungují, start bez problémů a nevynechává jiskra ? Na co to má vliv ?
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: životnost motoru 1.4 16V
no pokud měniš olej co 30tis tak proč ne?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 30.06.2009 14:25
- Bydliště: Stramberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: životnost motoru 1.4 16V
Aktualne mam 265 000 km na tacho (v roce 2009 dovoz z italie se 105 000 s vyplnenou serviskou, LPG montovano pri 90k). Z toho ujeto min 160 000 na LPG coz mu dava zabrat.
Olej 10W-40 kazdych 15k, dolivam litr mezi vymenami - hlavne po jizde po dalnici. Svicky cca co 30k, spis mene. Prevodovka a spojka puvodni. Jede v pohode, startuje v pohode, na LPG je uz cosi chciplejsi nez byl (i na chciplych 55kW).
90k rozvody
160k stredni a zadni dil vyfuku
170k dutiny a spodek
170k rozvody (pro jistotu, nevim kolik mel stoceno)
180k Obe lambdy
200k gufero kdesi mezi motorem a prevodovkou (200k, tekl olej).
200k hadice odlucovace oleje (zhorela, velke stesti ze ne cele auto)
230k chladic (tekl)
230k dutiny a spodek
250k Zapalovaci civka
260k Praskla trubka od spojky
260k Zadni a stredni dil vyfuku
Zapalovaci kabely 2x, bo kunam obzvlast chutnaji.
Katalyzator je original, ale mam podezreni ze uz neni v nejlepsi forme (posledni technicka na hrane, ale mozna to bylo kvuli LPG).
LPG menena nadrz, reduktor, vstriky pri cca 230k a pak prubezne nake drobnosti.
Vymeny na napravach asi nema cenu rozepisovat, ty zalezi na kvalite cest a stylu jizdy, kotouce mi vydrzi dost pres 100k, desky tak 80k.
Pak nejake ty snimace otacek hridele, tlaku oleje, teploty, nekolikrat termostat a dalsi drobnosti.
Bez koroze co by stala za rec.
Ad vymena svicek - na LPG je podle mych zkusenosti vhodne opravdu menit docela casto, moje LPG je dost citlive na jiskru.
Olej 10W-40 kazdych 15k, dolivam litr mezi vymenami - hlavne po jizde po dalnici. Svicky cca co 30k, spis mene. Prevodovka a spojka puvodni. Jede v pohode, startuje v pohode, na LPG je uz cosi chciplejsi nez byl (i na chciplych 55kW).
90k rozvody
160k stredni a zadni dil vyfuku
170k dutiny a spodek
170k rozvody (pro jistotu, nevim kolik mel stoceno)
180k Obe lambdy
200k gufero kdesi mezi motorem a prevodovkou (200k, tekl olej).
200k hadice odlucovace oleje (zhorela, velke stesti ze ne cele auto)
230k chladic (tekl)
230k dutiny a spodek
250k Zapalovaci civka
260k Praskla trubka od spojky
260k Zadni a stredni dil vyfuku
Zapalovaci kabely 2x, bo kunam obzvlast chutnaji.
Katalyzator je original, ale mam podezreni ze uz neni v nejlepsi forme (posledni technicka na hrane, ale mozna to bylo kvuli LPG).
LPG menena nadrz, reduktor, vstriky pri cca 230k a pak prubezne nake drobnosti.
Vymeny na napravach asi nema cenu rozepisovat, ty zalezi na kvalite cest a stylu jizdy, kotouce mi vydrzi dost pres 100k, desky tak 80k.
Pak nejake ty snimace otacek hridele, tlaku oleje, teploty, nekolikrat termostat a dalsi drobnosti.
Bez koroze co by stala za rec.
Ad vymena svicek - na LPG je podle mych zkusenosti vhodne opravdu menit docela casto, moje LPG je dost citlive na jiskru.
Golf IV, 1.4 16V, 2001, 55kW, AXP
- sedli01
- Řidič
- Příspěvky: 118
- Registrován: 11.11.2015 21:14
- Bydliště: Brno
Re: životnost motoru 1.4 16V
Já mám najeto na 1.4 16V variant 160.000 km, mnou 20.000 km, udělány rozvody + vodní pumpa Champion, v podstatě komplet vše co chtělo vyměnit na podvozku a další věci co se mění, spojka atd původní, ztrácel se olej - výměna odlučovače oleje - tvz "domeček", + prolíná trošku olej pod krytem ventilů, ale to se nedělalo, jelikož tento motor to má špatně řešené a musí se shazovat rozvody atd, tak teď uvidím kolik si motor vezme oleje, po jízdě po dálnici při 4.000ot/min to olej žere, bohužel, není to na dálnici stavěný.
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.
- patrabus
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 21.11.2015 12:51
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: životnost motoru 1.4 16V
Já najeto 315k(APE), klepe ale jede
Golf 4 1.4 Generation Techno Blue, ESP, Climatronic, Winter Packet, Polodot, Mlhovky, nově denní svícení Hella
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 4#p3200314" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 4#p3200314" onclick="window.open(this.href);return false;
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: životnost motoru 1.4 16V
Já teda 1.6 16V. 290tis. Funguje uplně všecko. Ježděno D1, města, klima,. Budu to auto držet co nejdýl to půjde, potom půjdu jednoznačně do octavie II MPI.
Ze závad? Za 100 tis - cívka zapalovací, napínací kladka, ložiska přední nápravy, mechanismus stěračů, nějaké silenbloky motoru, 2x EGR, zadní brzdiče, tlumiče,
Pravidelný servis - olej filtr MANN, olej TOTAL 10W40, rozvody CONTITECH, brzdy zimmermann, olej převodovky.
Dobrovolně měněno: Obě lambdy, pár čidel, uložení ramen PN, uložení zadní nápravy.
I: původní výfuk, původní spojka
Ze závad? Za 100 tis - cívka zapalovací, napínací kladka, ložiska přední nápravy, mechanismus stěračů, nějaké silenbloky motoru, 2x EGR, zadní brzdiče, tlumiče,
Pravidelný servis - olej filtr MANN, olej TOTAL 10W40, rozvody CONTITECH, brzdy zimmermann, olej převodovky.
Dobrovolně měněno: Obě lambdy, pár čidel, uložení ramen PN, uložení zadní nápravy.
I: původní výfuk, původní spojka
- Type-17
- Jezdec
- Příspěvky: 413
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karviná
Re: životnost motoru 1.4 16V
Golf IV 1.4 16V (AKQ) r.v.1998 + LPG 265000 km z toho cca 70000 km LPG a pořád jezdí. Kupoval jsem ho při 134000 km se spotřebou oleje 1l na 1000 km - vyměna gufer ventilu snížila spotřebu o 3dc tak výměna pístních kroužků a je klid. Jinak samé prkotiny: zadní třmeny,kabely od svíček, zapalovací cívka,přední stahovačky a nějaké ty čidla.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 30.06.2009 14:25
- Bydliště: Stramberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: životnost motoru 1.4 16V
Po case mensi update...
Aktualne najeto 330 000 km z toho minimalne 230 000 km na LPG (auto mam od 105 000km tachometrovych). Olej nezere, jede a trocha klepe. Bez repase, menil jsem jen ruzne cidla. Jen emise jsou na hrane, ale to muze byt taky spatnym katalyzatorem, menil jsem loni vysypany za nejaky z druhovyroby a plus minus od te doby ty emise haprujou (nevi nekdo jak to overit?).
Akorat to flakam s rozvody, jsou tam uz 170 000km a do vymeny se mi uz nechce, buhvi esi za rok projdu temi emisemi, tak mozna pak, vizualne jsou zatim v poradku .
Aktualne najeto 330 000 km z toho minimalne 230 000 km na LPG (auto mam od 105 000km tachometrovych). Olej nezere, jede a trocha klepe. Bez repase, menil jsem jen ruzne cidla. Jen emise jsou na hrane, ale to muze byt taky spatnym katalyzatorem, menil jsem loni vysypany za nejaky z druhovyroby a plus minus od te doby ty emise haprujou (nevi nekdo jak to overit?).
Akorat to flakam s rozvody, jsou tam uz 170 000km a do vymeny se mi uz nechce, buhvi esi za rok projdu temi emisemi, tak mozna pak, vizualne jsou zatim v poradku .
Golf IV, 1.4 16V, 2001, 55kW, AXP
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: životnost motoru 1.4 16V
Spojku jste ještě neměnil?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
-
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 30.06.2009 14:25
- Bydliště: Stramberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: životnost motoru 1.4 16V
Spojka je originál, neříkám že je jako nová, ale funguje bez problému.
Jen řadící páka má celkem vůli, ale to si myslím že je problém samotné řadičky a táhel řazení, které jsou už dost vychozené. Táhla už se musely 2x promazávat protože hlavně v létě, po zahřátí, šlo řazení ztuha a při tom mi bylo řečeno, že nějaké pouzdra (nebo co to tam je) jsou v horším stavu.
Jen řadící páka má celkem vůli, ale to si myslím že je problém samotné řadičky a táhel řazení, které jsou už dost vychozené. Táhla už se musely 2x promazávat protože hlavně v létě, po zahřátí, šlo řazení ztuha a při tom mi bylo řečeno, že nějaké pouzdra (nebo co to tam je) jsou v horším stavu.
Golf IV, 1.4 16V, 2001, 55kW, AXP
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: životnost motoru 1.4 16V
No já jsem nedávno měnil převodovku- utrhnuté nýty diferáku. Při jednom jsem už vyměnil i spojku a vypadala že už by stejně každou chvíli šla do kytek. A to mám zatím asi 265000km. Tak se divím že máte ještě původní spojku.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
-
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 30.06.2009 14:25
- Bydliště: Stramberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: životnost motoru 1.4 16V
Hodně má vliv používání auta, pokud člověk jezdí naložený, nebo tahá vozík, případně i hodně jízdy po městě, spojka odejde mnohem dřív. Já jezdím vesměs sám a prázdný do práce a z práce většínu mimo město. Pro ženu a děti máme Tourana, takže mojeho golfa mi žena neničí stáním na spojce a jinýma řidičskýma neduhama. A taky je to o štěstí samozřejme.
Ta převodovka odcházela postupně a nějak se to projevovalo? Nebo najednou bác a hotovo? Trochu se o tu svou taky bojím po tolika kilometrech, olej jsem v ní měnil jen jednou.
Ta převodovka odcházela postupně a nějak se to projevovalo? Nebo najednou bác a hotovo? Trochu se o tu svou taky bojím po tolika kilometrech, olej jsem v ní měnil jen jednou.
Golf IV, 1.4 16V, 2001, 55kW, AXP