Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat - VYŘEŠENO!!!!
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- Vampir_CZ
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 20.11.2011 11:16
Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat - VYŘEŠENO!!!!
Ahoj všem,
info: GOLF IV, 1.6SR 74KW, AKL 1999.
Auto jede naprosto v pořádku i když je zahřáté. Krásně jde do otáček a jede pěkně, ale po zahřátí mi při volnoběhu lítají otáčky mezi 600 - 800 až do doby, než úplně chcípne. Potom nejde nastartovat třeba 10 minut. Někdy se stane, že to chytne, ale jede to jakoby v nouzáku,,, prostě nahovno. Ale když to nějakou dobu nechám(třeba těch 5 - 10 min), tak to zase startuje perfektně.
Diagnostika mi psala:
snímač otáček sporadicky(vymazáno, již neukazuje)
váha vzduchu sporadicky(vymazáno, již neukazuje)
zkrat na lambda sondě(vyměněna, byla opravdu v prd..., již neukazuje)
dále jsem vyčistil váhu vzduchu a otestoval, jestli reaguje(když jí odpojim, tak to dělá bordel, takže funguje a i ve vagu mi ukazuje prutok na volnoběh kolem 100)
vyčistil škrtící klapku a udělal základní nastavení ve vagu
hledal netěsnosti na sání (našel jsem, utěsnil, nyní vypadá, že nikde nepřisává)
Ale už fakt nevím, co to může být
Někdo nějakej nápad? Mohu klidně udělat log....
Děkuji za rady
info: GOLF IV, 1.6SR 74KW, AKL 1999.
Auto jede naprosto v pořádku i když je zahřáté. Krásně jde do otáček a jede pěkně, ale po zahřátí mi při volnoběhu lítají otáčky mezi 600 - 800 až do doby, než úplně chcípne. Potom nejde nastartovat třeba 10 minut. Někdy se stane, že to chytne, ale jede to jakoby v nouzáku,,, prostě nahovno. Ale když to nějakou dobu nechám(třeba těch 5 - 10 min), tak to zase startuje perfektně.
Diagnostika mi psala:
snímač otáček sporadicky(vymazáno, již neukazuje)
váha vzduchu sporadicky(vymazáno, již neukazuje)
zkrat na lambda sondě(vyměněna, byla opravdu v prd..., již neukazuje)
dále jsem vyčistil váhu vzduchu a otestoval, jestli reaguje(když jí odpojim, tak to dělá bordel, takže funguje a i ve vagu mi ukazuje prutok na volnoběh kolem 100)
vyčistil škrtící klapku a udělal základní nastavení ve vagu
hledal netěsnosti na sání (našel jsem, utěsnil, nyní vypadá, že nikde nepřisává)
Ale už fakt nevím, co to může být
Někdo nějakej nápad? Mohu klidně udělat log....
Děkuji za rady
Naposledy upravil(a) Vampir_CZ dne 04.04.2019 23:14, celkem upraveno 2 x.
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.
Cidlo teploty chladici kapaliny
- Vampir_CZ
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 20.11.2011 11:16
Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.
Tak jsem si otevřel vag, ale bohužel nemám labels pro tenhle model auta do Vagu, tak přesně nevím jaká skupina to je. V příloze jsou dvě skupiny, kde teplota je rozdílná od 90st.
Chybové hlášky 0, ale otáčky stále lítaly.
Díky
Chybové hlášky 0, ale otáčky stále lítaly.
Díky
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
-
- Jezdec
- Příspěvky: 295
- Registrován: 05.06.2012 12:50
Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.
Jak píše kolega - čidlo teploty
Odesláno z mého BKL-L09 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého BKL-L09 pomocí Tapatalk
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.
Mám zkušenost, že byť mi neukazovala diagnostika vadu a lítaly mi otáčky, tak byla chyba ve škrtící klapce. V ní jsou uhlíkové dráhy, které jsou za ty roky vychozené a nereguluje to pak jak má.
Určitě bych začal tím čidlem a pak pokračoval tou klapkou.
Kupoval jsem starší na vrakáči, která vydržela rok. Pak jsem sehnal druhou, když začla zase blbnout.
Jinak co se týče startování, tak je třeba hledat i chybu v čidle otáček. Jsou tam dvě - na klice (celkem snadná výměna) a na vačce (pod rozvody, takže je třeba je shodit). Určitě dávat originál Bosch, repliky nefunguji jak mají. Mám už taky vyměněné obě.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Určitě bych začal tím čidlem a pak pokračoval tou klapkou.
Kupoval jsem starší na vrakáči, která vydržela rok. Pak jsem sehnal druhou, když začla zase blbnout.
Jinak co se týče startování, tak je třeba hledat i chybu v čidle otáček. Jsou tam dvě - na klice (celkem snadná výměna) a na vačce (pod rozvody, takže je třeba je shodit). Určitě dávat originál Bosch, repliky nefunguji jak mají. Mám už taky vyměněné obě.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- Vampir_CZ
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 20.11.2011 11:16
Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.
Čidlo koupeno, dnes vyměním a dám vědět jak to dopadlo
Zatím děkuju
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Zatím děkuju
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
- Vampir_CZ
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 20.11.2011 11:16
Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.
Tak čidlo vyměněno a nic se nestalo, furt stejné. Klapku jsem trochu prostříknul, ale nevyndal jsem jí, takže to udělám asi až zítra.
Při samovolném chcípnutí mi to hodilo chybu 00668 - palubni napeti, svorka 30
Jo a ještě jedna věc, vzduchová hadice, která mi vede z filtru do klapky, tak má odbočku na odvetrani motoru. Je tam nějaká membrána a ještě jedna malá hadička. Co to má principialně dělat? Má to být otevřené? Nebo ta malá hadička co tam vede je podtlak který tu membranku otvírá?
Díky
Při samovolném chcípnutí mi to hodilo chybu 00668 - palubni napeti, svorka 30
Jo a ještě jedna věc, vzduchová hadice, která mi vede z filtru do klapky, tak má odbočku na odvetrani motoru. Je tam nějaká membrána a ještě jedna malá hadička. Co to má principialně dělat? Má to být otevřené? Nebo ta malá hadička co tam vede je podtlak který tu membranku otvírá?
Díky
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.
Ta malá hadička má být vsazená mezi sáním a odvětráváním klikové skříně. Pokud to nemáš spojené tak to přisává falešný vzduch.
Jak si čistil tu škrtící klapku? Byla celá venku a vypraná čističem/benzínem?
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Jak si čistil tu škrtící klapku? Byla celá venku a vypraná čističem/benzínem?
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Naposledy upravil(a) Graun dne 19.02.2019 21:03, celkem upraveno 1 x.
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- Vampir_CZ
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 20.11.2011 11:16
Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.
Tu mám samozřejmě zapojenou, ale přijde mi, že ta membrána netěsní a je pořád otevřená. Proto se ptám na princip, jestli když fouknu do tý membrány, jestli to mám profoknout či nikoliv...
Děkuji
Děkuji
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
- Vampir_CZ
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 20.11.2011 11:16
Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.
Klapku jsem jen zvenku profouknul čističem, vyndám ji zítra celou a pořádně ji vydrbu...
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.
Myslím si, že ta membrána má zabránit přílišnému průniku oleje z odvětrávání klik.skříně do prostoru sání. Úplně to těsnit nebude.
Nezapomeň po čištění na základní nastavení klapky. Většinou tam bude nános nečistot v místě dosedu klapky.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Nezapomeň po čištění na základní nastavení klapky. Většinou tam bude nános nečistot v místě dosedu klapky.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- Vampir_CZ
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 20.11.2011 11:16
Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.
Zítra tedy udělám toto:
Zkontroluju baterii bez zátěže a se zátěží (z důvody té chyby 00668)
Vyčistim klapku a vymažu adaptaci (základní nastavení)
Mrknu na kontakty z baterie, jestli není někde nějakej přechoďák.
A pak se uvidí
Určitě dám vědět, díky
Zkontroluju baterii bez zátěže a se zátěží (z důvody té chyby 00668)
Vyčistim klapku a vymažu adaptaci (základní nastavení)
Mrknu na kontakty z baterie, jestli není někde nějakej přechoďák.
A pak se uvidí
Určitě dám vědět, díky
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.
To můžeš zkusit. Mně se ta chyba zobrazuje dlouhodobě a nepřišel jsem na to čím to je. Vyměnil jsem a zkontroloval spoustu věci, ale bohužel stále stejný výsledek (chybu 00668 smažu a po otočení klíčků se opět načte).
Jinak jsem měnil kabel od altíku k baterce (byly tam ztráty-přechodový odpor), pojistkovku na baterce - byla vyhřívaná tím přechod.odporem z kabelu od altíku, kontroloval kontakty v pojistkovce pod volantem a v motorovému prostoru, kostření, vyměnil spínačku. Bohužel všechno bylo liché. Po původním majiteli tam je zapojené autom.spínání světel (připojené externí periferie) tak je možné, že to dělá ono. Je pravdou, že ta chyba nic jiného nedělá, pouze se zobrazuje na diagnostice. Auto jinak jezdí jak má, jak na LPG tak i na benzín.
OT : koukám, že nemáš jen stejný motor, ale i stejný mobil (Honor8)
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Jinak jsem měnil kabel od altíku k baterce (byly tam ztráty-přechodový odpor), pojistkovku na baterce - byla vyhřívaná tím přechod.odporem z kabelu od altíku, kontroloval kontakty v pojistkovce pod volantem a v motorovému prostoru, kostření, vyměnil spínačku. Bohužel všechno bylo liché. Po původním majiteli tam je zapojené autom.spínání světel (připojené externí periferie) tak je možné, že to dělá ono. Je pravdou, že ta chyba nic jiného nedělá, pouze se zobrazuje na diagnostice. Auto jinak jezdí jak má, jak na LPG tak i na benzín.
OT : koukám, že nemáš jen stejný motor, ale i stejný mobil (Honor8)
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- Vampir_CZ
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 20.11.2011 11:16
Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.
Ahoj,
tak jsem sundal klapku a byla celkem čistá. Pořádně jsem ji vydrhnul cleanerem, mrknul jsem na uhlíky, jestli tam není nikde nějakej problém, pořádně jsem to vycistil i tam sprejem na kontakty, hodil jsem to zpět, auto záhřál, udělal základní nastavení a nic
Furt stejný problém.
Lítají otáčky při volnoběhu po zahřátí a někdy to při tom lítání chcípne. Auto jede jinak suprově, jen při tom volnoběhu to blbe.
Někdo nějakej nápad? Svíčky? Kabely k svíčkám? Nějaký čidlo? Chybu ve vagu to neukazuje žádnou
tak jsem sundal klapku a byla celkem čistá. Pořádně jsem ji vydrhnul cleanerem, mrknul jsem na uhlíky, jestli tam není nikde nějakej problém, pořádně jsem to vycistil i tam sprejem na kontakty, hodil jsem to zpět, auto záhřál, udělal základní nastavení a nic
Furt stejný problém.
Lítají otáčky při volnoběhu po zahřátí a někdy to při tom lítání chcípne. Auto jede jinak suprově, jen při tom volnoběhu to blbe.
Někdo nějakej nápad? Svíčky? Kabely k svíčkám? Nějaký čidlo? Chybu ve vagu to neukazuje žádnou
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.
Tipuji to na vadnou klapku. Máš možnost si nějakou vypůjčit na zkoušku?
Já měl to stejné. Bylo to v klapce.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Já měl to stejné. Bylo to v klapce.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG