Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Kolísání otáček 1.8T
PříspěvekNapsal: 26.02.2011 15:36 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.01.2011

Příspěvky:

116

Bydliště:

Veselí nad Moravou

Ahoj, potřeboval bych radu. Sice nemám VW, ale Octavii s motorem 1.8T AGU. Na škodováckém fóru je to mrtvé, tak píši radši sem :wink: .

Teď k problému. Při volnoběhu mi kolísají otáčky, není to moc, ale děje se tak. Kolísají zhruba v rozmezí 300-750 ot/min a to takovým způsobem, že to takhle houpe hlavně při jízdě. Jakmile zabrzdím třeba na křižovatce, tak se to zhoupne třeba jen 1x a volnoběh se ustálí tak jak to má být. Jakmile se ale rozjedu, tak při jakékoliv rychlosti při vyřazení to začne znovu houpat.
Další věcí je to, že to mám chiplé na 185 hp u Sportmotoru v Praze. Problém je v tom, že to začalo dělat až bezprostředně po chipu. No řekli mi, že to zlobit chvíli bude (vymazané data v řídící jednotce) a po cca 5 km se to ustálí. Každopádně neustálilo se to ani po 5, ani po 50 a ani po 300 km. Volal jsem jim znovu a prý to chce čas, že se to ustálí!!!! Údajně do tohohle při chipu vůbec nezasahují a nemá to s tím nic společného. Taky jsem zjistil, že ucházel vzduch z jakési "přetlakové" hadice, co vede z posilovače brzd do sání (ucházelo to v místě, kde už to bylo fušované el. páskou). Zfušoval jsem to tedy znovu 8) a už to nesyčí, ale problém přetrvává :twisted: . Na VAGu jsem to zatím neměl, ale chystám se (snad :-)).
Netušíte někdo?......

_________________
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolísání otáček
PříspěvekNapsal: 26.02.2011 15:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.09.2008

Příspěvky:

817

Bydliště:

Kostomlaty p\Mil (Teplice)

to syčení, to ti zdrhal podtlak...řek bych že to má pořád souvislost s tím houpáním otáček...pořádně si projdi všechny hadičky a tu co máš zfušovanou páskou si radši sežeň novou, bude rozhodně jistější

_________________
jettule viewtopic.php?f=121&t=131541
varoš viewtopic.php?f=128&t=114063 PRODÁNO

http://www.sdhkostomlaty.webnode.cz

_________________
IFA F9 1,0 drei Kolben zweitakt, rodinná Octa 1,9 TDI, Citroen C5 HDi


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolísání otáček
PříspěvekNapsal: 26.02.2011 16:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.01.2011

Příspěvky:

116

Bydliště:

Veselí nad Moravou

Zkusím to ještě celé projít... Tu hadici koupím určitě ponděli novou. Auto mám zatím chvíli, tak se s tím zatím seznamuju. Co tak čtu a procházím diskuze, tak zjištuji, že údržba 1.8T mi připadá jako stavění domečku z karet, kdy se pořád něco bortí :mrgreen: .

Jinak se zeptám ještě na jednu věc. Pár stránek z5 jsem četl diskuzi o cvakání zdvihátek. No pravdou je, že motor při běhu "tiká" (nemyslím filtr aktivního uhlí) těžko to popsat, spíš by asi chtělo aby to někdo slyšel. Měl jsem za to, že je to tak má být, možná už jsem paranoidní :roll: .

Začínám z tohodle motoru mít kopřivku 8O :mrgreen: .

_________________
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolísání otáček
PříspěvekNapsal: 26.02.2011 21:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.01.2011

Příspěvky:

116

Bydliště:

Veselí nad Moravou

Tak jsem trochu bádal kvůli tomu tikání. No každopádně vyměním olej a pro jistotu sundám i vanu, vyměním olejové čerpadlo (doporučujete original, nebo stačí nečínská náhrada?) a vyčistím sací koš. Jistota je kulomet :wink: . To tikání se dá lehce přirovnat k tomu aktivnímu uhlí, ale když začne cvakat to relátko, tak to ten tikot motoru přehluší (je to tak 3x víc nahlas). Když přidám plynu, tak se tikání ztratí v hluku motoru. Do kabiny se tikot nepřenáší. Člověk co neví by si možná ničeho nevšiml, ale já jsem strašně háklivý na jakékoliv vrzání, nebo cokoliv co si myslím, že tam nemá být :lol: .
Jinak může mi někdo poradit v tom, jestli se mám připravit na nějaké záludnosti, nebo komplikace? Ten sací koš se dá vyčistit v domácích podmínkách? Jinak můžu ještě něco udělat pro správnou funkci mazání?

Jinak co se týče toho volnoběhu, tak zítra jsem domluvený na VAG. Tak jsem zvědavý, jestli vůbec něco.... Zjistil jsem, že když jedu "klobouka" tak je to dá se říct v cajku (1 se to zhoupne lehulinko), ale jak tomu "vytnu" tak se to po vyřazení rozhoupe hned a lítá to dokud nezastavím, nebo nezařadím.

_________________
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolísání otáček
PříspěvekNapsal: 27.02.2011 13:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

7971

Bydliště:

Svitavsko

a škrtící klapka to nemůže dělat? když už ti nikde nic neuchází.. zkusit udělat základní nastavení.. případně ji před tím vyčistit, ale uvídíš co řekne vag

_________________
http://www.detailing.cz
kódování a diagnostika vw koncernu

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolísání otáček 1.8T
PříspěvekNapsal: 27.02.2011 18:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5646

Bydliště:

Severní čechy-VW City

na tu klapku bych se taky zaměřil,vyčisti a udělat základní nastavení,tím nic nezkazíš ,ale po vagu budeš třeba chytřejší :wink:

_________________
Sraz pro Ústečáky a okolí zde

_________________
VW Golf IV GTI+BBS LM+KO4 in progress


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolísání otáček 1.8T
PříspěvekNapsal: 27.02.2011 19:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.01.2011

Příspěvky:

116

Bydliště:

Veselí nad Moravou

Takže klapka vyčištěna, 3 ubrousky černé jak protažené komínem :-). Základní nastavení se nám jaksi nepodařilo udělat, měli jsme málo času a musel jsem do práce. Teď mám otáčky po vyřazení cca 1300 a po chvíli se to ustálí jak má, ale žere to min. o 2l víc :? . Zítra to doděláme. Jinak nalezena sporadická chyba čidla teploty vody - nesmyslné údaje. To si myslím mohlo být ono + ta hadice co jsem fušoval, tak ta stejně ještě syčí přímo u posilovače brzd. To tomu asi taky moc nepřidá. Jinak před klapkou v hadici od IC byly stopy oleje, ale předpokládám, že to může být. Je to tak? Olej nežere a motor nehulí.
Zatím jdu googlit, jak udělat to základní nastavení :mrgreen: .

_________________
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolísání otáček 1.8T
PříspěvekNapsal: 27.02.2011 20:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

7971

Bydliště:

Svitavsko

stačí hledat tady je tu vše. ale když jsi tady nový viewtopic.php?f=33&t=176&start=73

_________________
http://www.detailing.cz
kódování a diagnostika vw koncernu

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolísání otáček 1.8T
PříspěvekNapsal: 27.02.2011 20:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.01.2011

Příspěvky:

116

Bydliště:

Veselí nad Moravou

Tak podle toho obrázku jsme to zkoušeli, ale vůbec to nesedělo s VAGem. Nevím co jsme dělali špatně, ale každopádně já nevím, protože VAG neznám, ale brzo to snad napravím. V bloku měřených hodnot 003 žádná hodnota v % nebyla, jestli si vzpomínám, tak tam byla teplota vody, ot/min a ještě něco. Naklonění klapky v % bylo ve skupině 004. Byly tam nějaké nesrovnalosti. Tak nevím, googlím :idea:

_________________
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolísání otáček 1.8T
PříspěvekNapsal: 27.02.2011 21:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.01.2011

Příspěvky:

116

Bydliště:

Veselí nad Moravou

Tady ještě přikládám výpis z toho VAGu:

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 06A 906 018 GA
Komponent a/nebo - verze: 1.8T SPORTMOTOR HS D01
Kódodvání softwaru: 04000
Kód opravny: WSC 31480
3 Nalezeny chyby:
18010 - Napajeni svorky 30 Napeti prilis male
P1602 - 35-10 - - - Sporadicky
16500 - Snimac teploty chladici kapaliny (G62) Nesmyslny signal
P0116 - 35-10 - - - Sporadicky
16486 - Meric hmotnosti vzduchu (G70) Signal prilis maly
P0102 - 35-10 - - - Sporadicky

Ještě dodám, že jsem měl odpojenou baterku a podařilo se mě nastartovat bez váhy vzduchu :-)

_________________
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolísání otáček 1.8T
PříspěvekNapsal: 27.02.2011 22:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.01.2011

Příspěvky:

116

Bydliště:

Veselí nad Moravou

Ještě jedna věc, co si myslíte o tomhle:
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=771

Nemůže to motoru spíš ublížit? Má to někdo vyzkoušené?

_________________
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolísání otáček 1.8T
PříspěvekNapsal: 27.02.2011 22:56 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8612

Bydliště:

Liberecký Kraj

Toto je běžná věc když se mění olej za jinou značku nebo viskozitu oleje.

_________________
VW PERFORMANCE

http://www.detailingpro.cz/ - OPT, CarPro
MM DETAIL - Údržba automobilů REFERENCE

_________________
VW MK4 Black GTI 1.8T, VW MK2 Gray GTI 1.8 8V


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolísání otáček 1.8T
PříspěvekNapsal: 28.02.2011 00:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

7971

Bydliště:

Svitavsko

já jsem to tím taky čistil, ale od valeo... teď budu ještě jednou jak budu měnit olej

_________________
http://www.detailing.cz
kódování a diagnostika vw koncernu

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolísání otáček 1.8T
PříspěvekNapsal: 28.02.2011 00:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4915

Bydliště:

Curitiba, Brazil

18010
Popis : napájecí napětí svorka 30 - napětí příliš malé
Příčina : přerušené vedení , alternátor nebo regulátor dobíjení je vadný, napětí na akumulátoru je menší než 11,5V
Možné projevy : motor zhasíná
Doporučený postup : kontrola elektrického vedení, kontrola alternátoru a regulátoru dobíjení případně vyměnit


16500
Popis : čidlo teploty chladící kapaliny (G62) - nevěrohodný signál
Příčina : poškozené vedení nebo konektor, čidlo teploty vadné, termostat vadný, vstup signálu ŘJ motoru vadný nebo ŘJ vadná
Možné projevy : špatné studené starty, špatné jízdní vlastnosti, emise neodpovídají stanoveným hodnotám, zvýšená spotřeba paliva
Doporučený postup : číst měřené hodnoty skupina 007,kontrola vedení a konektoru, čidlo teploty kontrola nebo výměna, termostat kontrola nebo výměna, ŘJ kontrola nebo výměna


16486
Popis : Měřič hmotnosti vzduchu (G70) - signál příliš malý
Příčina : ?
Možné projevy : ?
Doporučený postup : číst měřené hodnoty skupiny 002 pole 4, kontrola vedení a zapojení konektoru, kontrola těsnosti sacího potrubí, při znečištění vzduchového filtru


takže proměř baterku jestli je nabitá , alternátor jestli dobíjí, zjisti co je v háji jestli čidlo teploty bo termostat , a zkontroluj filtr a těsnost sací soustavy

snad ti to pomůže

_________________
VW GOLF IV 1.8TurboGLS AWP


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Kolísání otáček 1.8T
PříspěvekNapsal: 28.02.2011 00:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.01.2011

Příspěvky:

116

Bydliště:

Veselí nad Moravou

18010 - měl jsem odpojenou baterku. To by mělo být ono ne?
16486 - to by mělo být taky v pořádku. Zapoměl jsem připojit váhu vzduchu a nastartoval jsem. Je to ono?

16500 - to mě zajímá, je možné, že tohle může způsobit chip ŘJ (Příčina : poškozené vedení nebo konektor, čidlo teploty vadné, termostat vadný, vstup signálu ŘJ motoru vadný nebo ŘJ vadná)? Jak jsem uváděl v prvním příspěvku. Kolísá mi volnoběh

_________________
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group