Kolísání otáček 1.8T

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
Kobrik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 116
Registrován: 28.01.2011 19:31
Bydliště: Veselí nad Moravou

Kolísání otáček 1.8T

Příspěvek od Kobrik »

Ahoj, potřeboval bych radu. Sice nemám VW, ale Octavii s motorem 1.8T AGU. Na škodováckém fóru je to mrtvé, tak píši radši sem :wink: .

Teď k problému. Při volnoběhu mi kolísají otáčky, není to moc, ale děje se tak. Kolísají zhruba v rozmezí 300-750 ot/min a to takovým způsobem, že to takhle houpe hlavně při jízdě. Jakmile zabrzdím třeba na křižovatce, tak se to zhoupne třeba jen 1x a volnoběh se ustálí tak jak to má být. Jakmile se ale rozjedu, tak při jakékoliv rychlosti při vyřazení to začne znovu houpat.
Další věcí je to, že to mám chiplé na 185 hp u Sportmotoru v Praze. Problém je v tom, že to začalo dělat až bezprostředně po chipu. No řekli mi, že to zlobit chvíli bude (vymazané data v řídící jednotce) a po cca 5 km se to ustálí. Každopádně neustálilo se to ani po 5, ani po 50 a ani po 300 km. Volal jsem jim znovu a prý to chce čas, že se to ustálí!!!! Údajně do tohohle při chipu vůbec nezasahují a nemá to s tím nic společného. Taky jsem zjistil, že ucházel vzduch z jakési "přetlakové" hadice, co vede z posilovače brzd do sání (ucházelo to v místě, kde už to bylo fušované el. páskou). Zfušoval jsem to tedy znovu 8) a už to nesyčí, ale problém přetrvává :twisted: . Na VAGu jsem to zatím neměl, ale chystám se (snad :-)).
Netušíte někdo?......
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC

Uživatelský avatar
golfar
Pilot
Pilot
Příspěvky: 821
Registrován: 23.09.2008 13:02
Bydliště: Kostomlaty p\Mil (Teplice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček

Příspěvek od golfar »

to syčení, to ti zdrhal podtlak...řek bych že to má pořád souvislost s tím houpáním otáček...pořádně si projdi všechny hadičky a tu co máš zfušovanou páskou si radši sežeň novou, bude rozhodně jistější
jettule http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=131541" onclick="window.open(this.href);return false;
varoš http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=128&t=114063" onclick="window.open(this.href);return false; PRODÁNO

http://www.sdhkostomlaty.webnode.cz

Uživatelský avatar
Kobrik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 116
Registrován: 28.01.2011 19:31
Bydliště: Veselí nad Moravou

Re: Kolísání otáček

Příspěvek od Kobrik »

Zkusím to ještě celé projít... Tu hadici koupím určitě ponděli novou. Auto mám zatím chvíli, tak se s tím zatím seznamuju. Co tak čtu a procházím diskuze, tak zjištuji, že údržba 1.8T mi připadá jako stavění domečku z karet, kdy se pořád něco bortí :mrgreen: .

Jinak se zeptám ještě na jednu věc. Pár stránek z5 jsem četl diskuzi o cvakání zdvihátek. No pravdou je, že motor při běhu "tiká" (nemyslím filtr aktivního uhlí) těžko to popsat, spíš by asi chtělo aby to někdo slyšel. Měl jsem za to, že je to tak má být, možná už jsem paranoidní :roll: .

Začínám z tohodle motoru mít kopřivku 8O :mrgreen: .
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC

Uživatelský avatar
Kobrik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 116
Registrován: 28.01.2011 19:31
Bydliště: Veselí nad Moravou

Re: Kolísání otáček

Příspěvek od Kobrik »

Tak jsem trochu bádal kvůli tomu tikání. No každopádně vyměním olej a pro jistotu sundám i vanu, vyměním olejové čerpadlo (doporučujete original, nebo stačí nečínská náhrada?) a vyčistím sací koš. Jistota je kulomet :wink: . To tikání se dá lehce přirovnat k tomu aktivnímu uhlí, ale když začne cvakat to relátko, tak to ten tikot motoru přehluší (je to tak 3x víc nahlas). Když přidám plynu, tak se tikání ztratí v hluku motoru. Do kabiny se tikot nepřenáší. Člověk co neví by si možná ničeho nevšiml, ale já jsem strašně háklivý na jakékoliv vrzání, nebo cokoliv co si myslím, že tam nemá být :lol: .
Jinak může mi někdo poradit v tom, jestli se mám připravit na nějaké záludnosti, nebo komplikace? Ten sací koš se dá vyčistit v domácích podmínkách? Jinak můžu ještě něco udělat pro správnou funkci mazání?

Jinak co se týče toho volnoběhu, tak zítra jsem domluvený na VAG. Tak jsem zvědavý, jestli vůbec něco.... Zjistil jsem, že když jedu "klobouka" tak je to dá se říct v cajku (1 se to zhoupne lehulinko), ale jak tomu "vytnu" tak se to po vyřazení rozhoupe hned a lítá to dokud nezastavím, nebo nezařadím.
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Kolísání otáček

Příspěvek od majrek001 »

a škrtící klapka to nemůže dělat? když už ti nikde nic neuchází.. zkusit udělat základní nastavení.. případně ji před tím vyčistit, ale uvídíš co řekne vag
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
DworiBak
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5645
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní čechy-VW City

Re: Kolísání otáček 1.8T

Příspěvek od DworiBak »

na tu klapku bych se taky zaměřil,vyčisti a udělat základní nastavení,tím nic nezkazíš ,ale po vagu budeš třeba chytřejší :wink:

Uživatelský avatar
Kobrik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 116
Registrován: 28.01.2011 19:31
Bydliště: Veselí nad Moravou

Re: Kolísání otáček 1.8T

Příspěvek od Kobrik »

Takže klapka vyčištěna, 3 ubrousky černé jak protažené komínem :-). Základní nastavení se nám jaksi nepodařilo udělat, měli jsme málo času a musel jsem do práce. Teď mám otáčky po vyřazení cca 1300 a po chvíli se to ustálí jak má, ale žere to min. o 2l víc :? . Zítra to doděláme. Jinak nalezena sporadická chyba čidla teploty vody - nesmyslné údaje. To si myslím mohlo být ono + ta hadice co jsem fušoval, tak ta stejně ještě syčí přímo u posilovače brzd. To tomu asi taky moc nepřidá. Jinak před klapkou v hadici od IC byly stopy oleje, ale předpokládám, že to může být. Je to tak? Olej nežere a motor nehulí.
Zatím jdu googlit, jak udělat to základní nastavení :mrgreen: .
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Kolísání otáček 1.8T

Příspěvek od majrek001 »

stačí hledat tady je tu vše. ale když jsi tady nový http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=33&t=176&start=73" onclick="window.open(this.href);return false;
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
Kobrik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 116
Registrován: 28.01.2011 19:31
Bydliště: Veselí nad Moravou

Re: Kolísání otáček 1.8T

Příspěvek od Kobrik »

Tak podle toho obrázku jsme to zkoušeli, ale vůbec to nesedělo s VAGem. Nevím co jsme dělali špatně, ale každopádně já nevím, protože VAG neznám, ale brzo to snad napravím. V bloku měřených hodnot 003 žádná hodnota v % nebyla, jestli si vzpomínám, tak tam byla teplota vody, ot/min a ještě něco. Naklonění klapky v % bylo ve skupině 004. Byly tam nějaké nesrovnalosti. Tak nevím, googlím :idea:
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC

Uživatelský avatar
Kobrik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 116
Registrován: 28.01.2011 19:31
Bydliště: Veselí nad Moravou

Re: Kolísání otáček 1.8T

Příspěvek od Kobrik »

Tady ještě přikládám výpis z toho VAGu:

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 06A 906 018 GA
Komponent a/nebo - verze: 1.8T SPORTMOTOR HS D01
Kódodvání softwaru: 04000
Kód opravny: WSC 31480
3 Nalezeny chyby:
18010 - Napajeni svorky 30 Napeti prilis male
P1602 - 35-10 - - - Sporadicky
16500 - Snimac teploty chladici kapaliny (G62) Nesmyslny signal
P0116 - 35-10 - - - Sporadicky
16486 - Meric hmotnosti vzduchu (G70) Signal prilis maly
P0102 - 35-10 - - - Sporadicky

Ještě dodám, že jsem měl odpojenou baterku a podařilo se mě nastartovat bez váhy vzduchu :-)
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC

Uživatelský avatar
Kobrik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 116
Registrován: 28.01.2011 19:31
Bydliště: Veselí nad Moravou

Re: Kolísání otáček 1.8T

Příspěvek od Kobrik »

Ještě jedna věc, co si myslíte o tomhle:
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=771" onclick="window.open(this.href);return false;

Nemůže to motoru spíš ublížit? Má to někdo vyzkoušené?
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC

Uživatelský avatar
VWMysak
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8701
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberecký Kraj

Re: Kolísání otáček 1.8T

Příspěvek od VWMysak »

Toto je běžná věc když se mění olej za jinou značku nebo viskozitu oleje.
VW PERFORMANCE

MM DETAIL - Údržba automobilů REFERENCE

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Kolísání otáček 1.8T

Příspěvek od majrek001 »

já jsem to tím taky čistil, ale od valeo... teď budu ještě jednou jak budu měnit olej
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
bear
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Curitiba, Brazil
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček 1.8T

Příspěvek od bear »

18010
Popis : napájecí napětí svorka 30 - napětí příliš malé
Příčina : přerušené vedení , alternátor nebo regulátor dobíjení je vadný, napětí na akumulátoru je menší než 11,5V
Možné projevy : motor zhasíná
Doporučený postup : kontrola elektrického vedení, kontrola alternátoru a regulátoru dobíjení případně vyměnit


16500
Popis : čidlo teploty chladící kapaliny (G62) - nevěrohodný signál
Příčina : poškozené vedení nebo konektor, čidlo teploty vadné, termostat vadný, vstup signálu ŘJ motoru vadný nebo ŘJ vadná
Možné projevy : špatné studené starty, špatné jízdní vlastnosti, emise neodpovídají stanoveným hodnotám, zvýšená spotřeba paliva
Doporučený postup : číst měřené hodnoty skupina 007,kontrola vedení a konektoru, čidlo teploty kontrola nebo výměna, termostat kontrola nebo výměna, ŘJ kontrola nebo výměna


16486
Popis : Měřič hmotnosti vzduchu (G70) - signál příliš malý
Příčina : ?
Možné projevy : ?
Doporučený postup : číst měřené hodnoty skupiny 002 pole 4, kontrola vedení a zapojení konektoru, kontrola těsnosti sacího potrubí, při znečištění vzduchového filtru


takže proměř baterku jestli je nabitá , alternátor jestli dobíjí, zjisti co je v háji jestli čidlo teploty bo termostat , a zkontroluj filtr a těsnost sací soustavy

snad ti to pomůže

Uživatelský avatar
Kobrik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 116
Registrován: 28.01.2011 19:31
Bydliště: Veselí nad Moravou

Re: Kolísání otáček 1.8T

Příspěvek od Kobrik »

18010 - měl jsem odpojenou baterku. To by mělo být ono ne?
16486 - to by mělo být taky v pořádku. Zapoměl jsem připojit váhu vzduchu a nastartoval jsem. Je to ono?

16500 - to mě zajímá, je možné, že tohle může způsobit chip ŘJ (Příčina : poškozené vedení nebo konektor, čidlo teploty vadné, termostat vadný, vstup signálu ŘJ motoru vadný nebo ŘJ vadná)? Jak jsem uváděl v prvním příspěvku. Kolísá mi volnoběh
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“