Líná 1,6 FSI - chyba 17439

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od bifur »

Tiez ma to napadlo, ventil sice vymenili ale klapka ako taka je OK?

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od falko1983 »

Jj třeba zadrhává klapka v tom samotném sání,nejlepší by bylo to vyndat a zkontrolovat.
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
gorza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2010 09:53
Bydliště: Praha

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od gorza »

falko1983 píše:Jj třeba zadrhává klapka v tom samotném sání,nejlepší by bylo to vyndat a zkontrolovat.
Tak jsem zkoušel tu klapku Vagem ovšem nikde jsem nenašel zda ty hodnoty jsou OK. Nicméně klapka při vypnutém motoru není na 0% což by asi být měla... Zkoušel jsem to při studeném motoru.
Jinak klapka je čistá a koukal jsem i na okraje a ty jsou přesné a měly by zapadat bez vůle.
Nevěděl by někdo jaké mají být správné hodnoty?
Také jsem se dočetl, že hodnota na 3 bloku po základním nastavení by měla být 0 - já tam mám 8. (na druhém obrázku)
Ty hodnoty jsou na obrázcích.
Ještě mě napadlo jestli to není tím, že je zašpiněný nebo špatný MAF.
Ten by snad neměl být problém vyčistit, jen mít trochu času :-)
Přílohy
klapka_Stránka_1.jpg
klapka_Stránka_2.jpg
Golf IV 1,6 FSI r.2002 150000km
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=203272" onclick="window.open(this.href);return false; - Programování dojezdu oken, zvuku zamykání, autozamykání...

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od bifur »

Ale kanal 60 je skrtiaca klapka a nie ta klapka v sani. Neviem ci sa ta da sledovat cez VAG, ale asi ano, lebo by tam mal byt potenciometer.. Ak je ten zlomeny ventil vymeneny a klapka mechanicky funguje, este by mohol byt vadny ten potenciometer a davat zly signal a na zaklade toho hadze na VAGu chybu.

Uživatelský avatar
gorza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2010 09:53
Bydliště: Praha

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od gorza »

bifur píše:Ale kanal 60 je skrtiaca klapka a nie ta klapka v sani. Neviem ci sa ta da sledovat cez VAG, ale asi ano, lebo by tam mal byt potenciometer.. Ak je ten zlomeny ventil vymeneny a klapka mechanicky funguje, este by mohol byt vadny ten potenciometer a davat zly signal a na zaklade toho hadze na VAGu chybu.
Tak to jsi mě dokonale zmátnul :-) Škrtící klapka není ta hned za vzduchovým filtrem? Já myslím že je, nebo myslíš ještě nějakou jinou?
Golf IV 1,6 FSI r.2002 150000km
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=203272" onclick="window.open(this.href);return false; - Programování dojezdu oken, zvuku zamykání, autozamykání...

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od falko1983 »

Ano škrtící klapka je ta hned za vzduchovým filtrem.Ale motory FSI mají ještě klapky mezi sáním a blokem motoru tam jsi měnil tu membránu a jak píše bifur jistě je snímaná jaký má úhel natočení a je možné že snímací elektronika je vadná a nebo se také musí provést základní nastavení jako u škrtící klapky.
Přílohy
klapky FSI.jpg
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od bifur »

Presne tak som to myslel ako pise Falko.. Skusim doma popozerat nejake subory z VAGu, ci najdem kanal kde by to mohlo byt, ale nemyslim ze pojde spravit zakladne nastavenie, ale aspon by mala byt niekde hodnota natocenia..

Uživatelský avatar
gorza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2010 09:53
Bydliště: Praha

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od gorza »

bifur píše:Presne tak som to myslel ako pise Falko.. Skusim doma popozerat nejake subory z VAGu, ci najdem kanal kde by to mohlo byt, ale nemyslim ze pojde spravit zakladne nastavenie, ale aspon by mala byt niekde hodnota natocenia..
Ahá :-) No jestli mohu soudit tak podle změny jízdních vlastností po výměně té podtlakové nádobky je tam v té oblasti ASI vše OK... Pro sledující jsem našel pár obrázků toho celého systému. Sice je to od rusů, ale aspoň něco... Je toho na internetu fakt dosti málo...
Přílohy
sáníBAD.jpg
sání2BAD.jpg
Golf IV 1,6 FSI r.2002 150000km
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=203272" onclick="window.open(this.href);return false; - Programování dojezdu oken, zvuku zamykání, autozamykání...

Uživatelský avatar
gorza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2010 09:53
Bydliště: Praha

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od gorza »

Tak už je to kaput :-( Dnes jsem to natočil a hned mi to chcíplo... Pak už to chcípalo i při zařazené rychlosti a při jízdě to skákalo jak splašená koza, musel na mě být pohled pro bohy když jsem doskákal do křižovatky, tam mi to 2x chcíplo a já se rozjížděl při 5 tis otáčkách. Takže klapka? Asi se nějak zbláznilo to servo jinak si to neumím vysvětlit. Ještě jsem na to neměl čas ale hodím to na Vag. Mohlo by to být i tím snímačem co je hned za filtrem (MAF tuším). Ten jsem měl předtím venku tak jestli jsem ho nějak nepoškodil.... ACH JO!
Golf IV 1,6 FSI r.2002 150000km
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=203272" onclick="window.open(this.href);return false; - Programování dojezdu oken, zvuku zamykání, autozamykání...

Uživatelský avatar
gorza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2010 09:53
Bydliště: Praha

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od gorza »

Tak jsem tam dnes dal novou (starou) váhu vzduchu a cukání a chcípání ustalo. Nicméně mám pocit, že to jede úplně stejně jako když jsem od té staré, rozbité odpojil konektor.
Nevíte někdo jak poznám, že ta váha vzduchu pracuje správně?
Chyba samozřejmě stále svítí...
Nikde nemohu najít správné hodnoty pro můj motor - nebo je to pro všechny motory podobné?

- Motor měřící blok 003
- nahrávat data
- na vyšší převodový stupeň 4/5, dejte plný plyn od 2500 až do 3500 otáček
- otevřete Log soubor
- zobrazte graf
- jestliže aktuální hodnota je nejméně 850-900 mg/h při 3500 ot., je MAF ok

jiný způsob (např. porovnání skutečné a žádané hodnoty na volnoběh) je zkreslující


Díky předem :-)
Naposledy upravil(a) gorza dne 19.07.2011 16:11, celkem upraveno 1 x.
Golf IV 1,6 FSI r.2002 150000km
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=203272" onclick="window.open(this.href);return false; - Programování dojezdu oken, zvuku zamykání, autozamykání...

Uživatelský avatar
gorza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2010 09:53
Bydliště: Praha

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od gorza »

falko1983 píše:Tak klapka v sání se hýbe volně a hýbe se?
Klapka se hýbe s odporem, nikoliv volně. Prsty ji snadno, i když tlakem pootočím.

Nevím zda to k něčemu bude ale když chybu vymažu tak se při první cestě neobjeví (+- 5km) (svítící kontrolka motoru) Ovšem po druhém nastartování a ujetí pár metrů hned vyskočí.

Toto jsem našel na jiných forech:
P1031 - Heated Oxygen Sensor (HO2S) Heater Current Monitor Control Circuit Banks 1 and 2 Sensor 1


P1031 VOLKSWAGEN - Intake Manifold Air Control Valve Position Sensor Specification Not Attained
Symptoms
- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
Possible causes
- Intake manifold air control valve position sensor circuit open circuit
- Intake manifold air control valve position sensor circuit poor electrical connection
- Faulty intake manifold air control valve position sensor
- Intake manifold air control flap too tight or sticking

Mohl by to PROSÍM někdo přeložit do hovorové češtiny? Nejsem si zcela jist zda jsem to správně pochopil. Děkuji
Golf IV 1,6 FSI r.2002 150000km
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=203272" onclick="window.open(this.href);return false; - Programování dojezdu oken, zvuku zamykání, autozamykání...

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od bifur »

Prekladam len priciny:
senzor pozicie klapky v sani (potenciometer) ma preruseny obvod.
poskodene elektricke pripojenie (poskodena kabelaz) k senzoru pozicie klapky v sani.
vadny senzor pozicie klapky v sani.
klapka v sani sa tazko hybe alebo je zaseknuta.

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od falko1983 »

Podle toho co přeložil bifur tak bych se zaměřil na ten snímač polohy klapky v sání.
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
ROMIK
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od ROMIK »

Už se ti to nějak podařilo dát dohromady,mám stejný problém stejná chyba narozdíl od tebe mně se páčka neulomila.
Klapka chodí v akčních členách ale nikde nemohu najít hodnoty v měřených polohy klapky.Kolik to má chodit.

Uživatelský avatar
gorza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2010 09:53
Bydliště: Praha

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od gorza »

ROMIK píše:Už se ti to nějak podařilo dát dohromady,mám stejný problém stejná chyba narozdíl od tebe mně se páčka neulomila.
Klapka chodí v akčních členách ale nikde nemohu najít hodnoty v měřených polohy klapky.Kolik to má chodit.
Zdar lidi, neměl jsem teď vůbec na auto čas...
Nicméně dnes jsem koupil novou váhu vzduchu (dodnes jsem jezdil na L-kovou). Hned jsem jí tam šoupnul a zítra to projedu Vagem. Chyba motoru stále svítí a myslím, že to žere čím dál tím více :-(
Projel jsem to Vagem s tou špatnou váhou a napsalo mi to toto:

17439 - Ventil klapky v sani: rizeni proudu vzduchu (N316) Pozad.hodn. neni dosazena
P1031 - 35-00 - -
17951 - Snimac uhlu pro pohon skrtici klapky (G187) Signal prilis maly
P1543 - 35-10 - - - Sporadicky
17580 - Snimac uhlu 2 pro pohon skrtici klapky (G188) Signal prilis maly
P1172 - 35-10 - - - Sporadicky
16486 - Meric hmotnosti vzduchu (G70) Signal prilis maly
P0102 - 35-10 - - - Sporadicky
16497 - Snimac teploty nasavaneho vzduchu (G42) Signal prilis velky
P0113 - 35-00 - -
17912 - System sani Zjistena netesnost
P1504 - 35-10 - - - Sporadicky

Mám trochu problém s tím snímačem teploty nasávaného vzduchu. Projel jsem celou Etku a nikde jsem ten díl nenašel. Nevíte někdo kde bych ho měl v motoru hledat? Nebo je to součást té váhy vzduchu?
Poslední dobou mi také nejde sytič, který dřív při nižších teplotách zvyšoval otáčky na volnoběh, což s tím asi bude nějak souviset.

Také jsem zjistil že najít škrtící klapku na fsi bude dooost velkej problem. Neví o ni dokonce ani pan Google, což už je fakt síla. Mám tam 036133062 D a nevím zda se dá nahradit nějakou jinou. Projel a obvolal jsem snad všechny vrakáče a nikde nic...
Golf IV 1,6 FSI r.2002 150000km
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=203272" onclick="window.open(this.href);return false; - Programování dojezdu oken, zvuku zamykání, autozamykání...

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“