Stránka 2 z 2

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Napsal: 24.08.2011 12:03
od xerxes
už to tu bylo psáno dávej tak 10W 40 5w 40 pro tento motor už není vhodný kdyby to byl nový motor tak proč ne ale už to jsou staré mototry

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Napsal: 24.08.2011 12:18
od bifur
Pokial ti blika kontrolka tak si pre istotu zmeraj tlak oleja. Olej musi mat min. 80°C.

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Napsal: 24.08.2011 12:23
od Baltazar_
a jak to změřím?? Já tomu moc nerozumim.. jinak kontrolka bliká když je moc velký vedro.. a já najedu do zatáčky..jako by olej byl moc řídkej a přelil se hodně.. většinou pak zase na rovince to přestane blikat..

jinak díky za radu oleje.. :-)

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Napsal: 24.08.2011 12:53
od bifur
Zmerias to jedine tlakomerom, ktory nasrobujes na miesto cidla tlaku ktore je na hlave. Prave za tepla byva problem, lebo je olej riedky a tym ma slabsi tlak. Tlakomer asi nemas, tak treba pohladat nejakeho servisaka pobliz..

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Napsal: 24.08.2011 15:13
od Baltazar_
ok.. díky moc za radu.. :-) jak tak koukam, tak i přes to, že to nemam změřený, budu muset vyměnit olej.. protože tam mam zřejmě jiný než by měl být..

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Napsal: 24.08.2011 22:03
od xerxes
dej tam už každopádně 10W 40 na naše podmínky a teploty ideal :wink:

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Napsal: 25.08.2011 23:48
od MajkX
Baltazar_ píše:ok.. díky moc za radu.. :-) jak tak koukam, tak i přes to, že to nemam změřený, budu muset vyměnit olej.. protože tam mam zřejmě jiný než by měl být..
Nalej tam 10W40 a podle mě se bude ztrácet dál, sice by to mohlo zpomalit, ale ztráta tam asi bude taky.. Když, tak to bývají těsnění na dříkách ventilů, když ne ty, tak kroužky, já osobně měl vypálený i komplet výfukový ventily, takže jsem dával i ty nové.. Ale třeba se to vyřeší jen změnou toho oleje.. Někde jsem to už taky na nějakém fóru četl.. Já osobně takovou zkušenost ale nemám..

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Napsal: 26.08.2011 08:23
od Baltazar_
Tak za pokus rozhodně nic nedám :) ale je fakt, že o dříku nebo kroužcích mi už taky někdo říkal..nedá se nic dělat..buď to bude to..nebo to..co sem slyšel tak levný to taky 2x není..a nejspíš budu posílat svého golfíka do světa..;)

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Napsal: 25.12.2011 15:32
od Martinus.kali
zdravim sice mam polo ale motor 1,4 16V 74kw a taky mi to žere olej -probehla vyměna gufer dříku ventilu , pozdra ventilu , a jeste olej bych chtel vymenit nyni tam mam 5w-40 , a chtel bych tam dat 10w-40 hodne lidi tu pise že valvoline je dobrej tak se chci zeptat zda bych mohl tento nevim zda sedi specifikace je určeny přímo pro motory nad 100 000 km tak jetli se to oplati nebo stači obyčejnej http://www.oilpoint.cz/oilpoint/eshop/5 ... e-10W40-5L" onclick="window.open(this.href);return false; předem diky dyztak mužete i nabidky kdyby nekdo prodaval

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Napsal: 05.12.2012 14:41
od zonex
Vracím se po delší odmlce. Ja jsem již použil asi 4 druhy oleje a nyní to řeším tak, že muj G funguje jako průtokový ohřívač. Vím, že to neni úplně fajn ale bohužel na to již nemám nervy a dolívat jednou měsíčně litr oleje 10W40 je pro mě přijatelné. Nicméně by mě zajímalo, jestli existuje vysvetlení, proc to bere olej jedině když otáčky dosáhnout 3500? Což u 1,4 16V je na dalnici ve 120ti. Napadá vás něco ?

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Napsal: 05.12.2012 15:19
od montér brčko
Ahoj,nedávno jsme dělali na dílně čtyřku s tímhle motorem. Spotřeba oleje byla snad litr na 500km...
Pán měl najeto akorát na rozvody,tak se rovnou shodila hlava,udělala se gufera ventilů(byly tvrdý jak šutr),výfukový ventily,ale to s tim nesouvisí. Ale stačilo vyndat jeden píst,sundat stírací kroužek,dát do válce a bylo jasno...Měl mezeru tak 5mm...Když už to je vyndaný a dávaj se tam kroužky,je potřeba vzít novej a vyzkoušet vůli v drážce pístu,ve který sedí,protože když je ta drážka vymačkaná,lítaj kruhy tam a zpět a funguje jak čerpadlo.
Pak by bylo ještě dobrý změřit ovalitu a opotřebení válců...
Po opravě se jezdí vesele od výměny do výměny,motor má nalítáno asi 240tkm.
Co se týče oleje,nikdy bych tam nelil to co tam není doporučený od výrobce...Za prvý na to dávám záruku,za druhý jsou některý motory dost citlivý na hustotu oleje,protože pak může při určitejch teplotách špatně fungovat ventilovej rozvod.A když už tam chce někdo nalejt olej 10W40 tak ať si pohlídá aspoň normu předepsanou výrobcem,oleje se nedělí jen podle viskozity :wink:

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Napsal: 08.12.2012 15:43
od roman G IV
Zdravím,mám podobný problém,už tu byl taky napsanej,mám G IV 1.4 16 v a ztrácel se mi olej při ubrání plynu,takže při brždění motorem. V sání byl vzduchovej filtr celej od oleje a po brždění motorem auto hulilo jako prase a ztrácel se mi olej ( 10 W 40).Ted holt vyřazuju z kopce a olej se neztrácí :-) .Na jaře chci vyčistit odfuk od motorový skříně.Ale už nežere a nehulí.Filtr jsem vyměnil.Jinak auto předchozím majitelem a jeho údržbou dostalo řádně na pr**l,tak mám co dělat :-). zdravím Vás

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Napsal: 08.12.2012 16:15
od Doctor Driver
Njn. když pak točíte "jen" 4 tis. otáček, tak se nedivte, že to jde do kopru. Když chci nějaký motor, aby mi vydržel, tak u benzínu max. 3500 ot. a u nafty tak 2500 - 2700 ot. (zahřátý) a nemám problém. Jooo, dřív když sem s 1.4 16V točil jak bezmozek, tak to je jasný, že ten motor ke konci než sem ho prodal žral víc oleje než benzínu :D

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Napsal: 08.12.2012 19:41
od xerxes
je divne že to žačlo tak najednou nepřehřal jsi to auto někdy?kouři ti to při studenem motoru?