EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od tomakecTD »

Může mi prosím někdo poradit, co je to za hodnotu a z jakého čidla? CHová se to děsně chaoticky. Skáče si to jak chce, někdy je tam 0, je to divný, tak se to má chovat? Není to lambda 2? Lambda 1 má 6,225V



http://tomakec.rajce.idnes.cz/nastenka#Beznzvu_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

A kdyby to byla druhá lambda, může nějak ovlivňovat chod motoru? Jinak okolo 2500 ot to mám vyřešené, bylo to zas**** čidlem klepání. Vždy ve stejných otáčkách asi byla nějaká rezonace a to čidlo bylo zmatené. Teď už jen hledám mouchy :D
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od falko1983 »

Podle mě je to lambda 2
VW GIV 1.6 16V

stawaFK
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1316
Registrován: 11.05.2010 17:46

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od stawaFK »

falko1983 píše:Podle mě je to lambda 2
za mě též
Ženská a auto se nepůjčuje. Ámen

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=156847" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.truhlarstvisimic.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

-v případě zájmu napsat SZ

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od tomakecTD »

No chlapi, jestli je, tak jaké má dávat hodnoty? :) nevíte aspoň přibližně?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od jurod »

Tak pokud ti lambda 1 - což je regulační lambda a má přímo vliv na složení směsi ukazuje hodnotu stálou, dokonce 6,225V tak to má už s největší pravděpodobností za sebou.
Druhá sonda - diagnostická - za katem - ta má na starosti kontrolu katalyzátoru a jeho funkčnost. To že se její hodnoty rychle mění jen znamená, že je v pořádku.

Hodnoty by se měli měnit co vteřina a v rozmezí 0-1V.
Spíš bych tedy řešil sondu 1.
Ale to se divím, že ta sonda 2 nevyhodila chybu... 8O Katalyzátor asi zatím stíhá... :)
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od tomakecTD »

Chlape ta první je NGK origo za 3ku najeto s ní 2tis km :D Před startem je hodnota 6,225 u té druhé před startem 0,025 Prostě ta první se hýbe dost, ale ta zadní jen řádově max 0,5V to mi přijde divné. No tak já ji můžu rovnou odpojit jeslti na nic nemá vliv :D Vypadá tom že je špatná
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od jurod »

Počkat, před startem ti to může být snad jedno ne? Nač takové měření? Asi jsem to přehlédl, myslel jsem, že je to při běhu motoru.
Lambda začne pracovat až několik vteřin po startu... až se zahřeje...

A samozřejmě že hodnoty té druhé budou úplně jiné, protože je za katem, kde výfukové plyny mají už úplně jiné složení jako před.

Jo jinak, jestli je za litr a půl, nebo za pět, jestli je nová, nebo ne neznamená, že je i funkční... už se to víc krát potvrdilo, že i nová věc může blbnout. :wink:

EDIT: Ještě jsem ti chtěl napsat, že na chod motoru vliv druhá lambda nemá... je jen kontrolní... na chod má vliv jen regulační.. ale když ji odpojíš, asi to bude hlásit chybu..
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
OndraV5
Závodník
Závodník
Příspěvky: 547
Registrován: 15.11.2010 14:50
Bydliště: Krucemburk, VWysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od OndraV5 »

tak že by mohla mít lambda vliv na můj problém, když mě auto začne od 4tis. otáček cukat, na každý zařazený stupeň.. Viz http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=72&t=212347" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od tomakecTD »

OndraV5 píše:tak že by mohla mít lambda vliv na můj problém, když mě auto začne od 4tis. otáček cukat, na každý zařazený stupeň.. Viz http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=72&t=212347" onclick="window.open(this.href);return false;

nevím nevím, řekl bych, že ne. Měl jsem na 1.6 AEE vadnou lambdu a necukalo nic, jen to zřalo jak tank a nemělo výkon. To samé jsem ji odpojil u golfa na zkoušku a jelo to. Lambdou to nebude.....
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
OndraV5
Závodník
Závodník
Příspěvky: 547
Registrován: 15.11.2010 14:50
Bydliště: Krucemburk, VWysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od OndraV5 »

a vždy mě to střelí do výfuku, když to začne cukat...

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od tomakecTD »

Tak to auto zahřej a odpoj lambdu a projeď se. Uvidíš změnu. Neřekl bych, že je to tím....Vag máš? Sledoval bys lambda regulaci. A spotřebu bys měl mít tak 12 a více jestli je vadná lambda.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
OndraV5
Závodník
Závodník
Příspěvky: 547
Registrován: 15.11.2010 14:50
Bydliště: Krucemburk, VWysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od OndraV5 »

uvidím... VAG nemám, ale byl jsem na něm a ještě pojedu.. jinak teď jsem měl dlouhodobou z 9.1L na 12.1L, ale už klesá dolu, tak nevím co najednou taková změna...

ale proč, střílí do výfuku..?

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od jurod »

Zkus mrknout na rozvody... jestli to tam nemáš přeskočené...
Pokud ti to střílí do výfuku, směs je moc bohatá a nespálený plyn se zapaluje až ve výfuku..
Zda tohle může způsobit lambda nedokážu odhadnout, ale zvykne hodně potrápit. Zkusil bych ji odpojit a projet to.
Mělo by se to změnit.
Ty cívky jak ti tam radili jsi už omrkl?
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
OndraV5
Závodník
Závodník
Příspěvky: 547
Registrován: 15.11.2010 14:50
Bydliště: Krucemburk, VWysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od OndraV5 »

jurod píše:Zkus mrknout na rozvody... jestli to tam nemáš přeskočené...
Pokud ti to střílí do výfuku, směs je moc bohatá a nespálený plyn se zapaluje až ve výfuku..
Zda tohle může způsobit lambda nedokážu odhadnout, ale zvykne hodně potrápit. Zkusil bych ji odpojit a projet to.
Mělo by se to změnit.
Ty cívky jak ti tam radili jsi už omrkl?

a jak se zjistí že jsou přeskočené rozvody.?? cívky jsem tam měl nové na zkoušku a i váhu vzduchu...

Uživatelský avatar
OndraV5
Závodník
Závodník
Příspěvky: 547
Registrován: 15.11.2010 14:50
Bydliště: Krucemburk, VWysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od OndraV5 »

a ty preskocene rozvody maj vliv na to, ze to strili do vyfuku?

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“