EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vejce-CZ
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 09.10.2011 20:46
Bydliště: Brno

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od Vejce-CZ »

Falco, díky. Já jsem na aukru našel nějaký káble i za 200-500kč :), ale nevím jestli to bude použitelný.

Mě to dělá víc snad až je motor zahřátej. U studenýho motoru bych řekl, že to cukání není až tak poznat. Ale to je možná tím, že na to nešlapu když je to studený.
Každopádně včera se mi to začlo fest dusit, sledoval jsem otáčkoměr a řekl bych že otáčky aspoň podle oka, stoupali docela normálně, plynule, žádnej náznak toho že s motorem něco je.
Během posledních 14-ti dní, jsem si těch golfů ať už 1,4 nebo 1,6 vyzkoušel asi 10, včetně otcové fábky taky 1,4 a dá se říct, že cukaly uplně všechny auta. Možná je to tak správně :D
Golf IV 1,4 16V

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od djrix »

Já mám kábl z aukra bratru 400 i s poštou a funguje OK.....

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od tomakecTD »

Já taky no, modrej KKL kabel, diagnostikoval jsem s ním 3 auta a u každého šlo vše normálně. Stál taky necelý 4kilka :good: Tam se spíš jedná o SW. Jestli ti dá SW za litr, tak to špatný není...jestli bez, ber todle..
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od falko1983 »

Je to ždy se SW
VW GIV 1.6 16V

pinda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 26.07.2008 22:34
Bydliště: Sokolov

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od pinda »

Tak je pravda že jsem se potýkal se stejným jevem na svém Toledu II 1,6 16V AUS a pravda je ta že výrazné zlepšení nastalo po výměně snímače otáček vačkové hřídele a snímače klepání mototu, ale úplné zmizení nastalo po výměně katalyzátoru, když jsem přidával plynule tak jelo dobře, když jsem cca ve 2000ot dal plný plyn tak kolem 2500 - 3000ot bylo cítit škubání, nic dramatického , ale bylo to tam.Pravda je ta že mám najeto cca 180 000km, tak si myslím že i ten katík měl už nárok odejít.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od tomakecTD »

Tak jsem se dnes díval na fýfukovou soustavu. Povolil sem výfuk u vlnovce a našel jsem 2x katalyzátor, je to možný? U svodů a na podvozku :roll: A střední díl výfuku má na spod cca 20cm odchlíplou prasklinu, ale očuzené to není, nemělo by to tama utíkat :roll: A i kdyby utíkalo, mohlo by to způsobovat to cukání?

Jinak je to naprosto tichý, nerachotí prasklej výfuk tak jsem chybu tam ani nehledal. Najeto je 203tis km vše původní.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od falko1983 »

Je to tak!
16V má dva katy jeden je součástí svodů a druhej je pod autem.Na výfuku nemůže být žádná prasklina vše musí být těsný.Pokud máš už přes 200tis tak bych se ani nedivil že bude kat KO on se i zanáší a snižuje se propustnost.Já jsem dal UNI od Walkera za 2500,- a jede krásně.
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od tomakecTD »

A tys měnil jen ten jeden jo? U svodů jsi ho nechal? To se musí uřezat flexou, dát novej a zavařit, že? :D Ten tvůj byl zacpanej? Taky ti to před tím cukalo nebo co?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od falko1983 »

Měnil jsem jen ten pod autem,zvětšoval jsem výfukové potrubí a chtěl jsem zachovat i katalyzátor takže volba padla na univerzální katalyzátor.Jinak samozřejmě starej katalyzátor se uřízne a navaří nový.Každej šikovnej mechoš to navaří.
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od tomakecTD »

Mno a než si ho měnil, tak přesný příznaky byly teda jaký? :wink: Co to dělalo? přesně to prosím popiš. A jinak ten tvůj katík byl zacpanej nebo vysypanej?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od tomakecTD »

je pravda, že nejezdím po dálnici, nevytáčím auto, řadím na 2500ot.... Cuká to víc a víc, že by to chtělo pořádně protáhnout? Už dlouho sem to nevytočil do 6ti..to by se měl ten kat vyčistit, ne? :D Jinak sem zkoušel tlakovat výfukovou soustavu a ten střední díl při tlaku opravdu mírně uniká. Ale jinak průchod snad špatnej není. ....
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od falko1983 »

Neměl jsem s ním problém,dělal jsem komplet jiný výfuk tak jsem ho musel vyměnit za jiný s větším průměrem.Ale zkušenosti mám u jiných aut.Jinak katalyzátor se nečistí mění se po určitých kilometrech za nový ale málokdo to dělá protože je to drahá sranda.Jediná schůdná alternativa je navařit univerzální a máš klid je to otázka 3tis.
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od tomakecTD »

Tak bys mohl povyprávět ty zkušenosti :D Já kat rozhodně novej dávat nebudu, kdybych měl jistotu, že je špatnej, kde kat ven, žádnej další nechci. Jeden stačí :D
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od falko1983 »

Na stanici STK by ti měli dokázat podle měření zjistit jestli je OK.Pak je ještě varianta rozříznout ho,vymlátit kmen a vnitřek nahradit trubkou.Aby to vypadalo aspoň na oko že tam je.Nějakou dobu jsem bez katalyzátoru taky jezdil a kdybych nemusel projít STK (nechtěl jsem nikomu zbytečně připlácet) tak bych ho ani nedával.Motor se o trošku zlepšil v pružnosti,žádná chyba motoru nevyskakovala,prostě v pohodě.
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: EGR ventil- cukání motoru 1800-2300 ot

Příspěvek od tomakecTD »

Ale to prej projdeš i bez něj, prej to neni takový krutý. A navíc jsou tam dva. Chybějící jeden nebude dělat takový peklo. Sám motor mi ho píše jako nefunkční už i teď. Takže emisema jsem prošel.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“