zapalovací cívka, špatná?
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
zapalovací cívka, špatná?
Zdarec lidi, jak poznám, že je špatná zapalovací cívka? Mám v autě 4x cívku. Dočetl jsem se, že díky tomu může auto i cukat jen v určitém rozmezí.. Myslel jsem, že kdyby byla vadná, nejel by dotyčný válec vůbec Jak je to?
- rombo
- VWjunior
- Příspěvky: 1947
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapalovací cívka, špatná?
jak kdy ale poznáš to třeba po nastartování motoru, pokud jede motor na 3 válce má nepravidelnej zvuk, třepe se a trochu prdí do výfuku .. při jízdě auto nemá tah, pocukává, chvěje se a jde slysět i divnej zvuk motoru.. cívka může třeba i jenom vynechávat a potom se tohle děje třeba když mu dáš čočku
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: zapalovací cívka, špatná?
Mno starty mám horší, jen za studena. Vynechává, ale možná je to jednotkou, ale tu vyměnit je takovej mailand, že na to kašlu. Měnil jsem vše, kromě těch cívek. Kolem 2000ot mi auto cuká. Svíčky měněny. TO samé. Jedna cívka tam již měměná za jinou je. Jak bych poznal, která je eventuelně vadná? Jde to nějak poznat? Vyměnit všechny 4kusy taky není zadarmo
- Moose
- Člen klubu
- Příspěvky: 260
- Registrován: 22.05.2010 12:59
- Bydliště: Přerov nad Labem
Re: zapalovací cívka, špatná?
mě to dělalo taky mám taky 1.6 16V AZD nevěděl jsem si rady... měl jsem otevřenou kapotu klíček otočenej v zapalování a asi po 15 minutách se mi začalo z jedný cívky čoudit, tak podle toho sem usoudil že je špatnátomakecTD píše:Mno starty mám horší, jen za studena. Vynechává, ale možná je to jednotkou, ale tu vyměnit je takovej mailand, že na to kašlu. Měnil jsem vše, kromě těch cívek. Kolem 2000ot mi auto cuká. Svíčky měněny. TO samé. Jedna cívka tam již měměná za jinou je. Jak bych poznal, která je eventuelně vadná? Jde to nějak poznat? Vyměnit všechny 4kusy taky není zadarmo
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10165
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: zapalovací cívka, špatná?
Brachovi dělalo to samé u volnoběhu to bylo dobré ale u vyšších otáček to škubalo nejprve jsme zjistili která cívka to dělala pak se vyměnila,svíčky jsi měnil?
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: zapalovací cívka, špatná?
Já mám svíčky nový, ano. Dokonce NGK na LPG za nehoráznou cenu- ty sem naštěstí nekupoval. Koupil jsem originální NGK na přesně ten typ motoru, někde se to tu řešilo ve foru NGK- BKUR6ET? nebo tak nějak. Cuká to u obouch.
Ale cívky jsem jen čistil, jednou i prohodil. Na jedné je z vrchu videt, jak je to zalité plastem tak je to takové vystouplé, jakoby uvnitř se něco přehřívalo, ale to nevidím jako vadu. Napadlo mě vyndat svíčky a ta nejčernější by mohla ukazovat na špatnou cívku?
Ale cívky jsem jen čistil, jednou i prohodil. Na jedné je z vrchu videt, jak je to zalité plastem tak je to takové vystouplé, jakoby uvnitř se něco přehřívalo, ale to nevidím jako vadu. Napadlo mě vyndat svíčky a ta nejčernější by mohla ukazovat na špatnou cívku?
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: zapalovací cívka, špatná?
Tak cívka ani jedna špatná není. Odpojil jsem jednu po druhé včetně vstřiku pro daný válec ( měl jsem HTP ) cukalo to vždy stejně.....Jedinné, co pomohlo, tak odpojit čidlo teploty chladící kapaliny, pak to téměř necukalo.
Jeden borec mi diagnostikoval špatnou ŘJ, ale pořád nevím jestli tomu věřit. Všeci, že je to nesmysl.Prej v tom kdy to cuká dávkuje málo paliva a po odpojení čidla teploty by ho měla jednotka dávat víc a taky asi že dávala, proto to téměř necukalo a všeobecně líp reagovalo na plyn
Jeden borec mi diagnostikoval špatnou ŘJ, ale pořád nevím jestli tomu věřit. Všeci, že je to nesmysl.Prej v tom kdy to cuká dávkuje málo paliva a po odpojení čidla teploty by ho měla jednotka dávat víc a taky asi že dávala, proto to téměř necukalo a všeobecně líp reagovalo na plyn
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10165
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: zapalovací cívka, špatná?
tak vyměn teplotní čidlo nebo na vagu kukněte jaké dáva hodnoty
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: zapalovací cívka, špatná?
To čidlo je starý 3 měsíce! Ale stálo 120kč, nejhorší shit. TO je opravdu šmejd, co jsem kupoval. Jinak věci origo za tisíce. Dnes jsem chtěl třeba smazat adaptační hodnoty ŘJ a teplota pro provedení je minimálně 80. Hej měl sem to 20min nastartovaný, točil jsem to do 3tis, projel sem se a byla tam pořád 76-78 pak když sem stál na místě a měl sem nohu na plynu tak to teda pak po jízdě k 80 vystoupalo, ale pak hned 76 zas. TO mi přijde divné, na tacho bylo 90. Termostat tam udržuje kolik?
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10165
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: zapalovací cívka, špatná?
no to kdybych věděl kolik termostat udržuje
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: zapalovací cívka, špatná?
No, to bychom mělo zjistit podle mě by měl otvírat něco kolem 82-87C Takže by motor měl mít při jízdě teplotu něco kolem průměr 85C, ne?
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10165
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: zapalovací cívka, špatná?
teoreticky tak nějak ale prakticky nevím
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: zapalovací cívka, špatná?
Tak dnes jsem málem nenastartoval. Startoval jsem 3x a nic a to jsem včera dělal přizpůsobení. Tak jsem si chtěl aspoň změřit teploty čidel. Auto ukazovalo venkovní 7,5C
A v ŘJ Byly dvě teploty: Jedna 5C a druhá 21C - dle meteostanice bylo 7,3C . Takže to asi bude problém, že?
Ale čeho je to teplota, může mi někdo říct? Jak jsem nastartoval 3 sec po startu z 21C hned bylo 31C
http://tomakec.rajce.idnes.cz/nastenka#teplota.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
A v ŘJ Byly dvě teploty: Jedna 5C a druhá 21C - dle meteostanice bylo 7,3C . Takže to asi bude problém, že?
Ale čeho je to teplota, může mi někdo říct? Jak jsem nastartoval 3 sec po startu z 21C hned bylo 31C
http://tomakec.rajce.idnes.cz/nastenka#teplota.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: zapalovací cívka, špatná?
No, mělo by to být čidlo tlaku/teploty sání. Které jsem nedávno měnil za použité. Když auto stojí, mělo by to ukazovat asi skoro teplotu okolí, že? Takže tento rozdíl stupňů může udělat neplechu? Co vy na to kolegové?
DO PR... s prominutím!!!! ČIDLO MAP je naprosto vpořádku, odpojil sem ho a ukazovalo to -20 a žádnej tlak, je ok!!
Je to prachsprosté čidlo teploty chladící kapaliny, které po ránu v 6C ukazuje 31C!! Kupoval jsem ho jako nové!!! Takže to je vono!!! Koho by to napadlo, beztak to vyřeší to cukání nesmyslný...no jo,hold nový věci dnes nejsou co bývaly!
MOHL BY MI PROSIM NEKDO DOPORUCIT, JAKE CIDLO KOUPIT? jakou značku, děkuji. číslo dílu je takové: 059919501A
DO PR... s prominutím!!!! ČIDLO MAP je naprosto vpořádku, odpojil sem ho a ukazovalo to -20 a žádnej tlak, je ok!!
Je to prachsprosté čidlo teploty chladící kapaliny, které po ránu v 6C ukazuje 31C!! Kupoval jsem ho jako nové!!! Takže to je vono!!! Koho by to napadlo, beztak to vyřeší to cukání nesmyslný...no jo,hold nový věci dnes nejsou co bývaly!
MOHL BY MI PROSIM NEKDO DOPORUCIT, JAKE CIDLO KOUPIT? jakou značku, děkuji. číslo dílu je takové: 059919501A
-
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 11.06.2010 20:57
Re: zapalovací cívka, špatná?
mám dotaz pánové, i možná dámy.
to že cívky se do 1,6 16v kupujou jako rohliky je prý tak nějak normální. Jak často (samosebou že to nejde říct přesně, ale přibližně) cívky měníte. Je normální vyměnit všechny 4 cívky během jednoho roku? Nebo by měly držet déle. Dneska jsem z kaslíku musel lovit rezervní co tam vozím, na jaře mi exly dvě během dvou týdnu. Takže zbývá poslední.
Jaké cívky popř. doporučujete kupovat? Bosch jsou v pohodě nebo se jim raději vyhnout?
ad tomakecTD: mi civka proste odejde lusknutím prstu. auto začne vynechávat a po třech vteřinách se začne klepat, tachometru začne blikat kontrolka motoru a na displeji napis "Emise, do dílny". Předtím než mi cívka chcípla jsem měl taky dojem, že to trochu pocukávalo. Mladá tomu pak dala kouř, 1,2,3,4 do 5 tisíc otáček a při dalším nastartování zdechla.
to že cívky se do 1,6 16v kupujou jako rohliky je prý tak nějak normální. Jak často (samosebou že to nejde říct přesně, ale přibližně) cívky měníte. Je normální vyměnit všechny 4 cívky během jednoho roku? Nebo by měly držet déle. Dneska jsem z kaslíku musel lovit rezervní co tam vozím, na jaře mi exly dvě během dvou týdnu. Takže zbývá poslední.
Jaké cívky popř. doporučujete kupovat? Bosch jsou v pohodě nebo se jim raději vyhnout?
ad tomakecTD: mi civka proste odejde lusknutím prstu. auto začne vynechávat a po třech vteřinách se začne klepat, tachometru začne blikat kontrolka motoru a na displeji napis "Emise, do dílny". Předtím než mi cívka chcípla jsem měl taky dojem, že to trochu pocukávalo. Mladá tomu pak dala kouř, 1,2,3,4 do 5 tisíc otáček a při dalším nastartování zdechla.
VW Bora "Froggy" 1.8T GT Sport (AUM), VW Bora "Honey Bunny", 1.6 16V, 77kw (BCB). Vw "Lupo(rn)" , 1.0 (AHT).
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!
No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!