Stránka 2 z 6

Re: 1.8 20v 92kw

Napsal: 18.10.2011 22:16
od vrtalmichal
no hele jezdil sem v letě a motor se zahřál na 90,a držel.tet i kdyš jedu těch 15km a víc,tak se zahřeje tak na80,a pak to o neco spadne a drží se to na nějakejch 70 a víc ani prd.a jakmile zastavim,a nechám to běžet tak se na 90 zahřeje.tak nevím

Re: 1.8 20v 92kw

Napsal: 18.10.2011 22:19
od jurod
Tak to je příznak toho, že je termostat v prdeli.... buď termostat, nebo teplotní čidlo.

Říkám, jednoduchý test. Ráno nastartuj motor a zkoušej chladič, jestli se bude zahřívat hned... nebo hadici co jde ke chladiči zkus držet v ruce.

Voda by tam měla proudit až má motor 87C. Dřív ne.

Re: 1.8 20v 92kw

Napsal: 18.10.2011 22:24
od vrtalmichal
no jo,jenže kdyby byl termostat v haji.tak to nebude přece hned topit.mam tam climatronic,nastartuju,ujedu 300metrů a už cejtím že to začína topit.kdyby to ohřívalo celej chladič.tak to bude topit aš dový kdy ne?

Re: 1.8 20v 92kw

Napsal: 19.10.2011 00:05
od jurod
Za 15km ujetých teď to musí mít 90C. Jako topit to bude, ale to poznáš, až by jsi chtěl topit naplno, tak to netopí tak, jak by mělo.

Říkám, dohadovat se tady je úplně zbytečné. Ráno si zkus chytit hadici co jde do chladiče a uvidíš zda tam po pár minutách proudí voda co má třeba 40C...

Re: 1.8 20v 92kw

Napsal: 19.10.2011 06:44
od vrtalmichal
jasny no,zkusím to.a ty maš taky 1.8??

Re: 1.8 20v 92kw

Napsal: 19.10.2011 14:09
od jurod
No 1.8 mám... ale zatím jsem na tom ujel asi 2km :mrgreen: :mrgreen:

Re: 1.8 20v 92kw

Napsal: 19.10.2011 15:35
od vrtalmichal
jak to? :-D

Re: 1.8 20v 92kw

Napsal: 19.10.2011 16:25
od jurod
To je na dlouho... viz můj topic v podpisu.. :wink:

Jak dopadl termostat? Zkoušel jsi to?

Re: 1.8 20v 92kw

Napsal: 19.10.2011 16:55
od vrtalmichal
jo takhle :-D ja ten motor mám ve čtverkovým golfu :-) termostat sem tet zkoušel.nastartoval sem.za 3minuty byla trošku teplá horni hadice,a začel se zahřívat tak 10cm od vržku chladič.dál byl studenej.a spáteční spodní hadice z chladiče byla studena.rafička na budíku se ani nepohla.tak sem to jel projet.najel sem cca 13km,a rafička se zvedla na 60stupnů a furt to drželo,zbyvali 2čarky do 90.a furt se to drželo na těch 60.zastavil sem.motor sem nechal běžet a za chvilku to bylo na 90.rozjel sem se,a zase to spadlo na tech 60.nebo nevím kolik to je.jsou to 2čarky před 90.tak co radíš?koukal sem jen tak od oka.a nemohl sem ten termostat nikde na autě najít.kde je umistěnej?myslíš že to bude dělat termostat?bude v haji?nebo to bude jinej problem?abych ten termostat pracně nevyměnil,a ono to nebylo furt steny :-(

Re: 1.8 20v 92kw

Napsal: 19.10.2011 18:07
od jurod
Ano, je to termostat. Pokud ti tam po 3 minutách proudí vlažná voda, tak máš otevřený termostat a nezavírá se ti.
Jak ti psal VWMysak... návod je ve FAQ.. tady je odkaz http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=3 ... &start=104" onclick="window.open(this.href);return false;

Tady je termostat, číslo 6 na obrázku.
termostat.jpg

Re: 1.8 20v 92kw

Napsal: 19.10.2011 18:27
od vrtalmichal
no počkej.pokud to podle toho schématu chápu dobře.tak k termostatu vede ta spodní hadice co jde do chladiče.a tu jsem měl studenou.tepla začla bejt ta horní co vede do chladiče.takže ten termostat pracuje dobře ne?kdyš by byl špatnej tak bude přece ta hadice od termostatu.tedy ta spodní tepla ne????
a kdyš bych ten termostat náhodou vyndaval tak to budu muset vyndat i klimakompresor co?ten termostat je akorad za ním?

Re: 1.8 20v 92kw

Napsal: 19.10.2011 18:34
od jurod
Ano, ta spodní hadice.
Ale voda proudí z té vrchní do té spodní. Takže se chladič ohřívá z vrchu směrem dolů.
Ze spodku auta by jsi se tam měl dostat.

Re: 1.8 20v 92kw

Napsal: 19.10.2011 19:01
od vrtalmichal
ale teoreticky je to blbost ne???to by tam ten termostat byl na nic, když by se to ohrivalo tak jak ty říkas.prvne se musí nahřát motor a pak termostat pusti vodu do chladiče ne???takže aby to fungovalo tak jak má, tak musí voda proudit ze spodní hadice do chladiče a pak zpátky do motoru.když by se chladič ohříval z vrchu dolu jak říkáš ty tak se prvne ohreje motor zaroven z chladičem,protože je propojen přímo z motorem a pak až otevře termostat tak to pustí do motoru.to je blbost ne???aby termostat plnil učel tak voda musi logicky proudit ze spoda nahoru.

Re: 1.8 20v 92kw

Napsal: 19.10.2011 19:21
od jurod
To co píšeš ty je pak ale taky teoretická blbost ne?

I kdyby to bylo tak jak píšeš, že by voda proudila zdola - navrch, tak by se ten vrch neohříval? Ten by byl taky uzavřený dalším termostatem nebo čím? :D

Termostat nepouští nikam vodu. Termostat jen otvírá velký okruh chlazení. Když se otevře, voda cirkuluje. Když se zavře, voda stojí.
Tady nejde ani tak o to, jestli se ta voda časem ohřeje, tady jde o to, aby neproudila a nechladila se v chladiči.

Takže ten vrch se časem ohřeje, ale určitě nebude půl chladiče teplého za 3 minuty :wink:

Re: 1.8 20v 92kw

Napsal: 19.10.2011 19:34
od vrtalmichal
aha.tak maš asi pravdu.ale to že je horní hadice tepla,a pak i chladič nahoře.je dobře?kdyš to napíchnu na počítač tak to nepoznam že je termostat KO co?mě jde oto abych nevymenil termostat,a nebylo to stejny.myslíš že to bude na 100%termostat?