Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

NikdoNevi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 26.04.2011 15:13

Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

Příspěvek od NikdoNevi »

Asi dva týdny mi cukal motor (1.4 16V AHW) na volnoběh, špatně táhnul. Celé auto se klepalo až jednou mi chcíplo za jízdy, pak chcíplo ještě několikrát než jsem dojel do servisu.

Domníval jsem se, že to je nevyměněnou svíčkou, která nešla povolit. Nakonec se povedlo pod rizikem "sundání hlavy" svíčku vyšroubovat. Ale svíčkou to nebylo. Zkoušeli se startovací kabely, zapalovací modul, klapka čistá..zakladni nastaveni OK,..nic.

Ani VAG nic neukázal. Nakonec se přišlo, že po odpojení elektromagnetického ventilu vše jede jak má. Novej vychází něco kolem 4tis. Tak jsem řek, že to chci jen odpojit. Zatím to jezdí uplně v pohodě...co v pohodě, supr. Práce něco přes tisíc.

Tímto Vám chci sdělit, co tento problém může způsobovat a také...

se chci zeptat, jestli se může něco stát, když tento elektromag. ventil budu mít odpojenej nastálo nebo jestli musím koupit novej.

Díky za radu.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

Příspěvek od tomakecTD »

Myslíš EGR ventil? Já když ho odpojím, tak motor jede příšerně a motor nemá výkon. Když je připojenej, je ok. Máš to nějak naopak, ne? Elektronika motoru s tím počítá, nechápul, jak to může jet líp...
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

Příspěvek od majrek001 »

no nevím jak to chodí u 1.4 16v, ale u 1.6 16v to časem jednotka stejně pozná že je odpojen (zaslepený). já ho měl zaslepený a 400km to jezdilo jak divý bylo to dost znát, až pak za jízdy přestal fungovat plyn a začal reagovat až po několika startech. a je to určitě tím egr není spíš někde zacpané sání a jak je tam velký poměr splodin tak se to dusí? Protože egr je ventil pro zpětné vedení vyfukových plynů a funguje jen v určitých otáčkach někde od 2000-3000ot.

co jsem zprůchodinil sání tak není poznat jestli je egr zaslepený nebo ne a na 1.4 bývá to stejné sání jak 1.6 16v ATN jde kolem nádobky odstřikovačů. začal bych kontrolou klapky teplý/studený vzduch. až to zprůchodníš odstraněnín ovládání této klapky tak to teprve začne trochu jezdit
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 02.11.2011 19:22, celkem upraveno 1 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

Příspěvek od tomakecTD »

Co myslíš pojmem zprůchodnit sání? Tam vevnitř nemůže bejt žádnej bordel snad, nebo může???!! :good:

A jinak nemyslí N80 ventil aktivního uhlí?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

Příspěvek od majrek001 »

tak pokud má stejné sání viz odkaz http://www.google.cz/imgres?q=1.4+16V+A ... =76&ty=100" onclick="window.open(this.href);return false; tak je tam bordel už z výroby - ovládání klapky které nesmyslně zabírá cca 80% z celého průměru trubky a pokud je třeba ještě zanesený filtr nebo ještě někde přicpané tak je zázrak že to vůbec nastartuje a když tam egr pustí ještě vyfukové plyny tak čistého vzduchu tam moc nebude. ale taky to může být někde dál trochu zanešený a už se to dusí. tím že odpojili egr tak nejdou splodiny do sání, ale neřeší to zcela jeho problém.
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 02.11.2011 19:30, celkem upraveno 2 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

Příspěvek od tomakecTD »

Jo myslíš filtrbox a přívod k němu. Já myslel sání pod klapkou :D Sem si říkal, co by tam bylo....
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

NikdoNevi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 26.04.2011 15:13

Re: Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

Příspěvek od NikdoNevi »

Obrázek

Cituji z faktury:
Zjištěn vadný elektromagentický ventil ovládání ventilu zpětného vedení spalin. Na přání zákazníka ventil jen odpojen.

NikdoNevi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 26.04.2011 15:13

Re: Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

Příspěvek od NikdoNevi »

Ta železná trubka co vede z "Toho ne" do klapky tam zůstala.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

Příspěvek od majrek001 »

koukám že to tvoje sání mají taky pěkně om*daný už z výroby toho tam půlka chybí to saje extra teplý vzduch od svodu a druhou dírou už jen teplý vzduch. nemůžu najít fotku ale tady jen extra malá http://www.google.cz/imgres?q=golf+moto ... x=36&ty=61" onclick="window.open(this.href);return false;
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

Příspěvek od majrek001 »

tak pokud odpojili egr tak se tím rozumí, že vytáhnuli konektor a tím pádem nepropouští splodiny. nebo snad něco vymontovali ven? o tom velice pochybuji.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

NikdoNevi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 26.04.2011 15:13

Re: Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

Příspěvek od NikdoNevi »

Všechno tam zůstalo, nečekal jsem že rozpoutám takovou diskuzi, nejspíš to ještě dojdu vyfotit. Co jsem tak zběžně koukal, je tam vytáhlá hadička, ale jestli je odpojeno něco víc, to nevím.

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

Příspěvek od xerxes »

motor ti pujde v nouzovém režimu zkus sehnat starší třeba tady na clubu :wink:

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

Příspěvek od majrek001 »

spíš je otázka jestli po výměně ventilu ti to pojede líp. egr přece nemá takový vliv, aby ti zdechalo auto. přes zdechaní by o něčem věděl a to oblíbená závada snímač otáček.

myslím, že vytáhli konektor z ventilu. a na něm je taková slabá hadička a na konci je malý filtr
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

NikdoNevi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 26.04.2011 15:13

Re: Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

Příspěvek od NikdoNevi »

Tak teď jsem z toho úplně blbej. Nedali jste mi a šel jsem projet auto.

Tady je foto co odpojili:

Obrázek

a tady je svíčka kterou po rizikovym pokusu vyndali.

Obrázek

Když jsem s tím teď jel se zapojenou hadičkou nebo vypojenou, tak se to auto chovalo stejně. Jde si za plynem a motor je v klidu. Teď už opravdu nevim co s tim v servisu dělali, ale motor už necuká. Mohlo to být tou svíčkou a chtěli mě jen natáhnout?

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Motor 1.4 cuká - Elektromagnetický ventil

Příspěvek od tomakecTD »

Není ta hadička na přisávání vzduchu při volnoběhu jako u mě u elektronickýcho EGRu? Jestli ano, nemá to na nic žádný vliv. :wink:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“