Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: zahřátí motoru
PříspěvekNapsal: 08.12.2011 19:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.10.2009

Příspěvky:

4

Zdar lidi,
mám Boru 1,6 SR 74Kw LPG a auto se mi zahřeje na 90°C při +5°C asi až po deseti kilometrech, přitom vloni to bylo asi po pěti kilometrech. Termostat a čidlo teploty vody jsem vyměnil a jsou na 100% OK. Je fakt že jsem v létě naninstaloval LPG, ale na benzín mi to dělá taky. Za radu moc děkuji


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: zahřátí motoru
PříspěvekNapsal: 08.12.2011 20:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.03.2010

Příspěvky:

90

Bydliště:

Budějice

nooo,a není to v normě? řekl bych že to mám stejný...topit začne za chvilku, ale na 90 se dostane taky tak nějak...

_________________
VW Bora, r.v. 2003


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: zahřátí motoru
PříspěvekNapsal: 11.12.2011 23:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.11.2008

Příspěvky:

63

nemas zapnuty ventilator pocas studeneho motora? pokial je zapnute fukanie vzduchu pri studenom motore,auto sa zohrieva pomalsie..


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: zahřátí motoru
PříspěvekNapsal: 13.12.2011 20:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.10.2009

Příspěvky:

4

Ne to mě taky napadlo, ale ventilátor stojí. Navíc když jedu z práce, tak vyjíždím asi 3km do velkého kopce, auto se zahřeje asi na 80°C a když pak klesám z kopce klesá i teplota motoru. Když jedu do stejného kopce s firemním dieslem 2,5l tak je zahřátý už v polovině kopce.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: zahřátí motoru
PříspěvekNapsal: 13.12.2011 20:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.03.2010

Příspěvky:

2302

Bydliště:

Uherské Hradiště

Pokud ti teplota za jízdy klesá třeba z 80C na 70C a podobně, tak je špatný termostat...
Teplota nemůže klesnout pod 87C to znamená na budíku je pořád 90C.
Dle mně špatný termostat.

_________________
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
viewtopic.php?f=78&t=206636
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
viewtopic.php?f=40&t=231905


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: zahřátí motoru
PříspěvekNapsal: 13.12.2011 21:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.06.2010

Příspěvky:

1759

Bydliště:

Prostějov

Já to auto poslední měsíc na 90 nezahřál už dlouho. Ale když jedu mimo město, dle budíku je teplota na 90 cca po 5-6 km teď v zimě

Mám pro tebe jeden test. Jeď a až začne na teploměru stoupat teplota - cca 1/4 šáhni na hadici od termostatu a i na samotný chladič. Musí být ledové. Pak těsně před 90C dle ukazatele ( přepne to od 70 cca ) pak by to mělo být taky studené. Prostě až termostat a teplota motoru dosáhne těch 83C a více, pak by se měl termostat otevřit a trubky a chladič by měl být teplý. Jestli je to teplé i před tím, je špatný termostat a je otevřen. LPG s tím nemá nic společného, mám ho taky :good:

_________________
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

_________________
Golf IV Variant 1.6 16V 77kW 270tis km


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: zahřátí motoru
PříspěvekNapsal: 13.12.2011 22:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.03.2010

Příspěvky:

2302

Bydliště:

Uherské Hradiště

Termostat otvírá při 87C... ale o to nejde... http://www.cc-autodily.cz/termostat-oct-1-8-2-0
Pokud jede z kopce, tak mu nemůže klesnout teplota z 80C.... u téhle teploty je termostat zavřený a teplota jen roste...nikdy neklesá...
Na to nemusí dělat žádné testy, jednoduše je buď špatný termostat, nebo teplotní čidlo... :) Ale u téhle situace je to 99% termostat... :wink:

_________________
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
viewtopic.php?f=78&t=206636
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
viewtopic.php?f=40&t=231905


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: zahřátí motoru
PříspěvekNapsal: 14.12.2011 04:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.11.2011

Příspěvky:

23

Vím, že tady všude po fóru píšete, že když není 87, tak motor se nemůže ochlazovat, když je všechno v pořádku.
Ale mám takovej dotaz.

Když jedu z prace pravidelně kolem 6 ráno/večer, jedu cca po 10 minutách 2 km dlouhý táhli kopec,
Vzhledem k tomu že ho jedu na 4-ku a brzdím motorem, opravdu se nemůže ochladit motor, když je venku
cca -2 - 0?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: zahřátí motoru
PříspěvekNapsal: 14.12.2011 08:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.06.2010

Příspěvky:

1759

Bydliště:

Prostějov

No jestli je to fakt dlouhej kopec, tak může. Když brzdíš motorem nespaluje se vůbec nic. Jen snad tření válců tam je. Auto se rozhodně nezahřívá a když takto jedeš dlouho a je i zima, může se to samozřejmě ochladit. Já jel na SK z dlouhého kopce cca 5km bez plynu a brzdil sem motorem - ten motor byl celou dobu studenej nemá se o co zahřát.

_________________
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

_________________
Golf IV Variant 1.6 16V 77kW 270tis km


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: zahřátí motoru
PříspěvekNapsal: 14.12.2011 13:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.03.2010

Příspěvky:

2302

Bydliště:

Uherské Hradiště

To máš odkud že se nespaluje vůbec nic? 8O
Tady ti můžu citovat jeden příspěvek, protože se mi to nechce znovu psát:
"Ten kto pozná princíp riadenia vstrekovania vie že NIKDY sa pri brzdení motorom nevypína prívod paliva ani sa nevypínajú vstrekovače. To že niekto vidí na palubnom počítači 0,0 ešte neznamená že je nulová spotreba. Stačí si uvedomiť že spotreba je udávaná v litroch na 100 kilometrov. Vtedy údaj 0,0 znamená malé nmožstvo ale nie nič. Keby bola spotreba nulová tak je udávaná nemerateľná hodnota...."

"Pri brzdení motorom z kopca nebudeš mať menšiu spotrebu ako pri vyradení rýchlosti. Nevyraďovať rýchlosť pri jazde z kopca je bezpečnostné odporúčanie ale nie ekonomické."

To je jedna věc. Druhá věc je, že se motor nemá ochladit čím.... protože termostat neotvírá chladič. Chladič je zavřený. V podstatě by se mohl ochladit jen zvenku, ale při teplotě 0C nebo -2C aby šla teplota za pár minut o řádově desítky stupňů dole :?: To mně nedělalo nikdy ani když bylo -20C. Vždy se buď držela stejná teplota, nebo šla výš, nikdy mi neklesla. To mi neklesne ani když dojedu s autem a nechám ho 5-10 minut před domem, tak když do nej sednu tak na budíku rozdíl nepoznám. A to je motor vyplej.

To jsou moje zkušenosti.... ale zase neříkám, že to není možné aby se motor ochladil zvenku, záleží jen za jaký čas... 8O a jestli vůbec....
Po 2km se mi nechce věřit, že by spadla teplota. To by tam musel mít dodělané nějaké náporové chlazení :) Ale nechci kecat... Co bych doporučil je výměna termostatu, to není zas taková položka abych se v tom neujistil, zda mi to funguje správně nebo ne....
Pak nám sem můžeš napsat jak se to změnilo...

A co se týče samotného ohřívaní oproti naftě, tak by se benzín měl ohřát mnohem dřív než nafta. Protože benzín má nižší účinnost, než naftový motor, to znamená, že větší část se promění na teplo. U naftového se tolik toho na teplo nemění, tudíž se zahřívá delší dobu. :wink:

_________________
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
viewtopic.php?f=78&t=206636
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
viewtopic.php?f=40&t=231905


Naposledy upravil jurod dne 14.12.2011 14:49, celkově upraveno 4

Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: zahřátí motoru
PříspěvekNapsal: 14.12.2011 14:36 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.03.2010

Příspěvky:

90

Bydliště:

Budějice

Naprostej souhlas....vždycky mě pobaví, když někdo argumentuje spotřebou 0 l .... motor spaluje benzín pořád, i bez plynu s kvaltem z kopce...já osobně z kopce vyřadím, motor se pak nemusí namáhat (nepřekonává žádnou sílu, převodovka atd. nemusí se dusit) jde jen na volnoběh...

_________________
VW Bora, r.v. 2003


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: zahřátí motoru
PříspěvekNapsal: 22.12.2011 15:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

11.11.2008

Příspěvky:

371

Bydliště:

Brno

jurod píše:
"Pri brzdení motorom z kopca nebudeš mať menšiu spotrebu ako pri vyradení rýchlosti. Nevyraďovať rýchlosť pri jazde z kopca je bezpečnostné odporúčanie ale nie ekonomické."


To zas není až tak pravda že když jedeš s rychlostí že je to ekonomické než když vyřadím.

_________________
Auto Emocion V5
Das Auto TDI


Naposledy upravil L.i.b.o.r dne 23.12.2011 09:37, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: zahřátí motoru
PříspěvekNapsal: 22.12.2011 18:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.03.2010

Příspěvky:

2302

Bydliště:

Uherské Hradiště

Kde tam vidíš něco o ekologii? :roll: :D Vidím, že slovensky už lidi přestávají rozumět.

Je tam napsané, že pokud jedeš s kvaltem, tak je to bezpečností doporučení, ne ekonomické.

_________________
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
viewtopic.php?f=78&t=206636
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
viewtopic.php?f=40&t=231905


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: zahřátí motoru
PříspěvekNapsal: 23.12.2011 09:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

11.11.2008

Příspěvky:

371

Bydliště:

Brno

ekonomické se snad píše uplně stejně, jsem se zrovna bavil v praci o EURO normách a nějak se v to zamotal. :D

_________________
Auto Emocion V5
Das Auto TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: zahřátí motoru
PříspěvekNapsal: 24.12.2011 01:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.03.2010

Příspěvky:

2302

Bydliště:

Uherské Hradiště

Ekonomické se píše stejně jako ekologické? Celkem to nechápu, ale nechme to tak...

Proč tedy myslíš, že to není stejně ekonomické...?

_________________
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
viewtopic.php?f=78&t=206636
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
viewtopic.php?f=40&t=231905


Nahoru
 ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group