Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Teplota katalyzátoru vs lambda II
PříspěvekNapsal: 25.12.2011 15:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.06.2010

Příspěvky:

1759

Bydliště:

Prostějov

Zdarec, nikde jsem tu nic podobného nenašel. Možná mi nefunguje lambda regulace jak má. Moje zadní lambda má 204tis km - 40tis po intervalu měnění. Tato lambda má za úkol sledovat výfukové plyny a teplotu katalyzátoru. Údajně lambda regulace je aktivní od nějaké teploty je tomu tak? Jinak lambda před katem má mít 450C a lambda sonda za katem má mít vlivem reakce katalyzátoru v průměru 650C. Co mi bylo řečeno, je pro motor a lambda regulace velice potřebná veličina teplota katalyzátoru, která se získává z odporu topných těles lambda sond. Následně se vypočte podle koeficientu teplota katalyzátoru, která má být 400-800C. A u mě v autě po zahřátí má max 250 a včera spadla z těch 250ti při zahřátém motoru na 12C. Když chci 300 tak jsem tomu musel dost dávat. Včera jsem testoval lambdu 2 a má nepravidelné kmity / zasekává se a úplně vypadává - je vadná, tudíž za tepla i odpor. Nicméně ŘJ motoru problém nedetekuje, je to naprosto normální. Já se Vás proto ptám, jakou máte teplotu katalyzátoru vy, jestli to nějak ovlivňuje motor, lambda regulaci atd, díky :) :wink: Kamarád říkal, že pokud je vadná informace o teplotě katíku, špatná odezva lambdy, pak je silně narušena celá lambda regulace včetně lambdy I.

_________________
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

_________________
Golf IV Variant 1.6 16V 77kW 270tis km


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Teplota katalyzátoru vs lambda II
PříspěvekNapsal: 27.12.2011 17:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8972

pokud máš špatnout teplotu katu tak zaprve bych bych řešil lambdu není vyloučeno že muže být přehořelý kat

_________________
Strojvedoucí


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Teplota katalyzátoru vs lambda II
PříspěvekNapsal: 29.12.2011 00:32 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.06.2010

Příspěvky:

1759

Bydliště:

Prostějov

Tak, lambda sonda je nová. Ale nekupoval jsem přesně tu, jak tam má být - jen s delším kabelem stojí 3000,- Ta samá na fabii za 1000 origo jen menší kabel, takže jsem musel letovat. Je to daleko od katu a ztrátový odpor by neměl být žádný. Lambda perfektně reaguje, úplně jinak než ta minulá. Motor jede líp.

Teplota katu se nezlepšila, je stejná - kolem 200-250 max přes 300 i jak psal jeden kolega z Ol. Po dnešní cestě 150km se vytvořil readiness s chybou "system katalyzatoru- ucinek prilis maly" ale je to divné, jel jsem z 95% na LPG a na benzin mám účinnost katu 60% Nu nevím, po 205 tis km kat asi v háji bude, když má vydržet max 150tis.

_________________
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

_________________
Golf IV Variant 1.6 16V 77kW 270tis km


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Teplota katalyzátoru vs lambda II
PříspěvekNapsal: 29.12.2011 18:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.08.2008

Příspěvky:

1692

Bydliště:

Litvínov

Zdarec taky bych se přikláněl k vádnému katalyzátoru,pokud jsi dal II.sondu novou a teplota katalyzátoru je nedostatečná tak nefunguje správně.Co si pamatuju už někde jsem ti psal aby jsi vyndal potrubí s katalyzátorem a zatřásl s ním jestli nechrastí.¨

p.s pokud máš původní trubku tak jí v kuse nevyndáš vadí tomu přední náprava.

_________________
VW GIV 1.6 16V


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Teplota katalyzátoru vs lambda II
PříspěvekNapsal: 29.12.2011 20:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.06.2010

Příspěvky:

1759

Bydliště:

Prostějov

No s tím katem nehnu, z jedné strany to vadí tam u motoru a ze druhé je tam taková železná vzpěra nebo co, zatřást se s ním rozhodně nedá nu...Já kontroloval akorád ten minikat co je u svodů a ten je celej i vizuelně zevnitř. Ono teplota za katem má být vždy vlivem chemické reakce větší.....viz youtube...vstup plynu a výstup - kat skoro červenej.....prostě už má hodně za sebou no tak lambda je vyhřátá jen potrubím a teplem z plynů..... Mám původní vše.

_________________
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

_________________
Golf IV Variant 1.6 16V 77kW 270tis km


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group