Stránka 1 z 1

Teplota katalyzátoru vs lambda II

Napsal: 25.12.2011 14:53
od tomakecTD
Zdarec, nikde jsem tu nic podobného nenašel. Možná mi nefunguje lambda regulace jak má. Moje zadní lambda má 204tis km - 40tis po intervalu měnění. Tato lambda má za úkol sledovat výfukové plyny a teplotu katalyzátoru. Údajně lambda regulace je aktivní od nějaké teploty je tomu tak? Jinak lambda před katem má mít 450C a lambda sonda za katem má mít vlivem reakce katalyzátoru v průměru 650C. Co mi bylo řečeno, je pro motor a lambda regulace velice potřebná veličina teplota katalyzátoru, která se získává z odporu topných těles lambda sond. Následně se vypočte podle koeficientu teplota katalyzátoru, která má být 400-800C. A u mě v autě po zahřátí má max 250 a včera spadla z těch 250ti při zahřátém motoru na 12C. Když chci 300 tak jsem tomu musel dost dávat. Včera jsem testoval lambdu 2 a má nepravidelné kmity / zasekává se a úplně vypadává - je vadná, tudíž za tepla i odpor. Nicméně ŘJ motoru problém nedetekuje, je to naprosto normální. Já se Vás proto ptám, jakou máte teplotu katalyzátoru vy, jestli to nějak ovlivňuje motor, lambda regulaci atd, díky :) :wink: Kamarád říkal, že pokud je vadná informace o teplotě katíku, špatná odezva lambdy, pak je silně narušena celá lambda regulace včetně lambdy I.

Re: Teplota katalyzátoru vs lambda II

Napsal: 27.12.2011 16:59
od xerxes
pokud máš špatnout teplotu katu tak zaprve bych bych řešil lambdu není vyloučeno že muže být přehořelý kat

Re: Teplota katalyzátoru vs lambda II

Napsal: 28.12.2011 23:32
od tomakecTD
Tak, lambda sonda je nová. Ale nekupoval jsem přesně tu, jak tam má být - jen s delším kabelem stojí 3000,- Ta samá na fabii za 1000 origo jen menší kabel, takže jsem musel letovat. Je to daleko od katu a ztrátový odpor by neměl být žádný. Lambda perfektně reaguje, úplně jinak než ta minulá. Motor jede líp.

Teplota katu se nezlepšila, je stejná - kolem 200-250 max přes 300 i jak psal jeden kolega z Ol. Po dnešní cestě 150km se vytvořil readiness s chybou "system katalyzatoru- ucinek prilis maly" ale je to divné, jel jsem z 95% na LPG a na benzin mám účinnost katu 60% Nu nevím, po 205 tis km kat asi v háji bude, když má vydržet max 150tis.

Re: Teplota katalyzátoru vs lambda II

Napsal: 29.12.2011 17:56
od falko1983
Zdarec taky bych se přikláněl k vádnému katalyzátoru,pokud jsi dal II.sondu novou a teplota katalyzátoru je nedostatečná tak nefunguje správně.Co si pamatuju už někde jsem ti psal aby jsi vyndal potrubí s katalyzátorem a zatřásl s ním jestli nechrastí.¨

p.s pokud máš původní trubku tak jí v kuse nevyndáš vadí tomu přední náprava.

Re: Teplota katalyzátoru vs lambda II

Napsal: 29.12.2011 19:08
od tomakecTD
No s tím katem nehnu, z jedné strany to vadí tam u motoru a ze druhé je tam taková železná vzpěra nebo co, zatřást se s ním rozhodně nedá nu...Já kontroloval akorád ten minikat co je u svodů a ten je celej i vizuelně zevnitř. Ono teplota za katem má být vždy vlivem chemické reakce větší.....viz youtube...vstup plynu a výstup - kat skoro červenej.....prostě už má hodně za sebou no tak lambda je vyhřátá jen potrubím a teplem z plynů..... Mám původní vše.