LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanice.

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
G3-lower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3599
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od G3-lower »

tomakecTD píše:Zdarec, no ten splyňovač tam musí někde bejt. Záleží kolik máš s tím systémem najeto. Obecně se některé membrány mění po 50tis km, některé 80, 100, atd. Já to mám 2 roky a neměnil jsem na tom nic. Mám LANDIRENZO. Poměrně drahej systém. Všecko automatický. Problém není absolutně nikde. Taky mám přepínání na 40C. Je to sice na nic, ale aspoň máme 100% jistotu, že neodejdou vstřiky na benzin no a pro motor je to volba dobrá. Osobně bych řekl, že když to vypneš na LPG, možná máš nějaké špatné vstřiky LPG a zanesou ti sání plynem. Potom startuješ na benzin a směs je moc bohatá a startuje to hůře. Něco podobného jsem měl na felicii. Co myslíš? Jinak splyňovač je vyhříván vodou z motoru, vedou k němu dvě hadice. Musíš je najít a jsi u něj. Je to taková hliníková krabička - kulatá, nebo čtvercová. tak 15x15cm. Jinak taky mi to na LPG lítá líp jak na benzin. A to že na benzin jsem teď ujel 2 nádržel na pročištění střiků atd. ALe pořád plyn vede. Prostě ten motor využije jeho potenciálu.

Já měl s LPG jen jedinný problém. Jel jsem na tempomat a došel mi LPG. Ten motor to dost nepobral a nepochopil. Pak jsem nastartoval a svítilo co mohlo :D
Udelam nejake fotky a kdyztak ten zplynovac identifikujeme spolecne, ale myslim, ze tam mam kovovy valec jak plechovka redbulu :-) osaham ho jestli neprosakuje neco. Jinak LPG je tam druhym rokem a najeto tak 25tis max. Ted sem byl na emisich LPG a vse OK aj to mel na compu napichle a dival se na nastaveni a rikal, ze je prepinani na 30°C a ze zadne blbosti tam nastavene nejsou, ze s tim startovanim mam ja problem nekde, ze to neni chyba LPG systemu, coz mi prijde divne. Proste je divne, ze musim po startu manualne zapinat LPG a pred zhasnutim motoru ho zase cvaknout a vypnout jinak bych startoval 3sekundy a starter tocil jak, kdyz je v zime slaba baterka :-(

Uživatelský avatar
Tomas GOLF 1.6SR
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 18.11.2011 19:27
Bydliště: Čelákovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od Tomas GOLF 1.6SR »

tomakecTD píše:Chlape já měl taky podobný problémy, vyměnil jsem toho hrozně moc. Ale jen doufám, že si vše nekupoval nový ..... to by totiž byl mazec. Já koupil novou jen přední lambdu za 3000. Jinak klapka - raději použitá origo bych radil.

Jakej máš LPG systém? Jak přepínáš na LPG? Dělá to to samé na benzin i plyn? Zkoukl si ventily? Zkoušel jsi chvíli jezdit jen na benzin?

U mě to bylo souhrou příčin : načatá lambda II ( nebyla špatná, nikde chyba, ale měla dlouhou dobu kvantifikace ), MAP senzor ( ukazoval o 20C větší teplotu sání než ve skutečnosti ), zanesenej egr ventil ale ten myslím nemáš.

A hlavně!! rozházená benzinová mapa v ECU - řídící jednotce motoru. Jezdil jsem pak asi 1000km na benzin a auto se dalo krásně do pořádku. Nikde není jedinej problém.

Kdyby cokoli, napiš. T.
Tak se obávám,že všechny výměny, co ukazovala diagnostika sem měnil zbytečně,mám vše Od bosch,SKF dost toho origo-lambda sonda měněná,vzduch filtr olej filtr, snímač klikové hřídele to mě poradily všude na diagnostice,pak to bude Ok říkali. Při odpojení váhy vzduchu to jede stejně,při teplém motoru to startuje okamžitě,... už mě to auto vyšlo na 20 000 kč a koupě za 70 000kč Systém STAG 300,řídící jednotka STAG 300-4 Redukton,vstřiky AG nebo A6 GIAC 01 , no máš pravdu EGR ventil tohle auto nemá , zkusím za týden vyměnit vačku klikové hřídele pak ještě teda u nějakého odborníka svíčky, protože palivo se vstříkuje rovnou do Sání přepíná se samo LPG při 30-40 stupních motoru. To je normální no na benzín to má nižší otáčky, ale stejně 1000-1100.Na benzín to jede stejně jeslti vyměnit filtr plynovej nebo směšovač. Já zkusím teda ještě origo tu škrtící klapku, protože mě přijde že v ní je ta velká část chyb, ale je to zase darda peněz , to bude za dlouho .No ventily jsem nekoukal to bude další ranec, myslím že jeden stojí 800 jinak mám motor uplně v pořádku, co mě koukali, tak jen pístní kroužky přidřený a to bylo vše udělané v odborném servisu ŠKODA ,ani hlavu nerovnaly a o ventilech nic neříkali.To je zase moe další smůla s koupí auta.díky, je toho hafo no , mám to skoro vše vyměněný, už to je skoro jak nový auto.. to nepočítám celý nápravy komplet..Mám dotaz není jen blbá komunikace mezi benzínovou Řj a LPG Řj že bych měl rozhozený benzínovou mapu s LPG mapou, že si neví rady jak nastavit starty,a směs paliva . Ale už jsem to měl seřízený a jelo to ohodně lepší.. jenže se pak rozhodí otáčky a je to horší a horší,, a při startu mě to kolikrát nechce držet volnoběh jako by to jelo na 3 válce,, a pak po přidání plynu Ok, ale jak kdy zase.-)Spíš mimořádně:-), no To by chtěl ospíš vyzkoušet jinou origo škrtící klapku .CHyba byla na škrtící klapce jak se vymažou a nastaví klapka jen snímač vačky to ukazuje. Bylo to už 4 krát na diagnostice ,i na diagnostice LPG,všechny hodnoty OK.Plyn je tam od roku 19.03.2010 tudíž něco málo přes 2 roky, kontrola proběhla 12.03.2012 a vše OK.
GOLF IV 1.6 74KW benzín +LPG :-)

Uživatelský avatar
iroc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 235
Registrován: 28.08.2008 12:54
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od iroc »

Tomas GOLF 1.6SR píše:
tomakecTD píše:Chlape já měl taky podobný problémy, vyměnil jsem toho hrozně moc. Ale jen doufám, že si vše nekupoval nový ..... to by totiž byl mazec. Já koupil novou jen přední lambdu za 3000. Jinak klapka - raději použitá origo bych radil.

Jakej máš LPG systém? Jak přepínáš na LPG? Dělá to to samé na benzin i plyn? Zkoukl si ventily? Zkoušel jsi chvíli jezdit jen na benzin?

U mě to bylo souhrou příčin : načatá lambda II ( nebyla špatná, nikde chyba, ale měla dlouhou dobu kvantifikace ), MAP senzor ( ukazoval o 20C větší teplotu sání než ve skutečnosti ), zanesenej egr ventil ale ten myslím nemáš.

A hlavně!! rozházená benzinová mapa v ECU - řídící jednotce motoru. Jezdil jsem pak asi 1000km na benzin a auto se dalo krásně do pořádku. Nikde není jedinej problém.

Kdyby cokoli, napiš. T.
Tak se obávám,že všechny výměny, co ukazovala diagnostika sem měnil zbytečně,mám vše Od bosch,SKF dost toho origo-lambda sonda měněná,vzduch filtr olej filtr, snímač klikové hřídele to mě poradily všude na diagnostice,pak to bude Ok říkali. Při odpojení váhy vzduchu to jede stejně,při teplém motoru to startuje okamžitě,... už mě to auto vyšlo na 20 000 kč a koupě za 70 000kč Systém STAG 300,řídící jednotka STAG 300-4 Redukton,vstřiky AG nebo A6 GIAC 01 , no máš pravdu EGR ventil tohle auto nemá , zkusím za týden vyměnit vačku klikové hřídele pak ještě teda u nějakého odborníka svíčky, protože palivo se vstříkuje rovnou do Sání přepíná se samo LPG při 30-40 stupních motoru. To je normální no na benzín to má nižší otáčky, ale stejně 1000-1100.Na benzín to jede stejně jeslti vyměnit filtr plynovej nebo směšovač. Já zkusím teda ještě origo tu škrtící klapku, protože mě přijde že v ní je ta velká část chyb, ale je to zase darda peněz , to bude za dlouho .No ventily jsem nekoukal to bude další ranec, myslím že jeden stojí 800 jinak mám motor uplně v pořádku, co mě koukali, tak jen pístní kroužky přidřený a to bylo vše udělané v odborném servisu ŠKODA ,ani hlavu nerovnaly a o ventilech nic neříkali.To je zase moe další smůla s koupí auta.díky, je toho hafo no , mám to skoro vše vyměněný, už to je skoro jak nový auto.. to nepočítám celý nápravy komplet..Mám dotaz není jen blbá komunikace mezi benzínovou Řj a LPG Řj že bych měl rozhozený benzínovou mapu s LPG mapou, že si neví rady jak nastavit starty,a směs paliva . Ale už jsem to měl seřízený a jelo to ohodně lepší.. jenže se pak rozhodí otáčky a je to horší a horší,, a při startu mě to kolikrát nechce držet volnoběh jako by to jelo na 3 válce,, a pak po přidání plynu Ok, ale jak kdy zase.-)Spíš mimořádně:-), no To by chtěl ospíš vyzkoušet jinou origo škrtící klapku .CHyba byla na škrtící klapce jak se vymažou a nastaví klapka jen snímač vačky to ukazuje. Bylo to už 4 krát na diagnostice ,i na diagnostice LPG,všechny hodnoty OK.Plyn je tam od roku 19.03.2010 tudíž něco málo přes 2 roky, kontrola proběhla 12.03.2012 a vše OK.

Ahoj mám též SRKo už druhé a zatím bez problému

Jen je mi divný ten popis GO trošku jsem to nepobral jak dělali písní kroužky a je mi dost divné to s tou hlavou. Ta musela být dole a měla být rotzebrána vyčištna srovnána a dána zpět a možno dělat i vetil sedla a zabrus sakryš vím že tu někde je dílenská příručka na 1,6 sr někdo mi ji posílal a dle ní jít kro k za krokem až najdu pošlu
Martin Kolín

Uživatelský avatar
Tomas GOLF 1.6SR
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 18.11.2011 19:27
Bydliště: Čelákovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od Tomas GOLF 1.6SR »

No to mám napsané na faktuře srovnání hlavy prý nemuselo proběhnout nebyla nijak křivá, možná malinko to zabrousily, ventily stopro nedělali , nevím bylo to 14 dní v servise od té doby mě neteče ani kapalina ani olej:-).Takže úplný Go motoru to nebyl, ale prostě tlaky byli v háji, kvůli přidřeným pístním kroužkům.Víc toho nevím ale nějaká rada ?Jinak GO ještě jednou píšu to není..:-).A pokud to dělali v odborném servisu tak si myslím že se na to nevyprdli přece néé:-), nevím jak to jinde chodí.-) hlava byla stopro dole protože museli dát nové těsnění, pod hlavu.díky za rady a odpovědí.. asi jsem narazil zrovna na kousek úplně v háji:-)stává se...Jinak ventily neměnily, protože to bylo zadarmo tak byn a tom akorát prodělali ještě víc, jak díly tak práce byla v rámci reklamace..
GOLF IV 1.6 74KW benzín +LPG :-)

George22
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 14.08.2011 17:46
Bydliště: Olmik

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od George22 »

Zdravím pánové, chystám se taky na přestavbu na plyn, všechno to vypadá hezky a bez komplikací, i cena mi nepřijde tak přemrštěná, vzhledem k tomu, že u mě bude návratnost za 1,5 roku, ale přecejen mi něco pořád vrtá hlavou. Všude se vychloubají, jak pohon na LPG míň zatěžuje motor a šetří jej, ale naproti tomu čtu různě po netu, že odcházejí ventily a bůhví aby to nebylo ještě něco dalšího, co vy na to? Dělají se dokonce nějaké další serepetičky na přimazávání těch ventilů, ale to pak je další investice navíc a pořád do toho dokupovávat tu spešl sr.jdu..a jestli to není jen marketingový tah.. A byl mi nabídnut systém STAG, sekvenční, je to firma co se tím zabývá léta a prý s tím nejsou problémy, co vy na to? V porovnání např.s Lovato... Jinak motor 1.6 SR AKL, díky :-)

Uživatelský avatar
iroc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 235
Registrován: 28.08.2008 12:54
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od iroc »

Zdarec, tož ventilaci odcházeli u motoru s měkčím materialem sedel u fordů tuším že a škoda 105 :) , mám druhej motor 1,6 AKL překoplej na LPG a no problém s LPG první byl golf teď je to toledo ( koncern vše stejné ) . přimazávání sedel ventilů mi též příjde jako marketingový tah, Pokud je systém dobře nastaven a seřízen tak no problem. Mrkni se po více výrobcích já mám tuším itala :). Najdi si firmu co ti vyndá svíčky změří tlaky mrkne se kamerou ( endoskopem ) do prostoru válců a omrkne i sedla zevnitř a pak montuj :). První zástavba při 192 tis do AKL , druhá do Seatu při 150 tis .
Martin Kolín

George22
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 14.08.2011 17:46
Bydliště: Olmik

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od George22 »

Ok a to omrknuti sedel delaji primo firmy co montuji LPG, nebo to si mam asi zajet do servisu co? Jinak kolik km mas nalitano na LPG? Protoze to mi hlavne vypovi o spolehlivosti ze jo..ale videl jsem ze tu nekdo jezdi roky s tim a ok, tak snad to bude dobry no..

Uživatelský avatar
iroc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 235
Registrován: 28.08.2008 12:54
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od iroc »

Ahoj Závodníku, mno s prvním LPG jsem najel cca 15 tis bez poruchy něž jsem to rozstřelil. Teď mám druhé a od montáže najeto 5 tis. jezdím denně takže baz plynu bych prodělal gatě . Jnak s 1,6 na běžný courání bohatě dostačujcí
Martin Kolín

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

Vídím co tu chlapci píšete a máte pravdu. Svíčky a mazání na LPG opravdu je marketingový tah. Jedinný problém je vyšší teplota spalování, jako kdyby jsi jel Xhodin na 6tis ot, tak by sis ty ventily možná poškodil :D Já tak jel pár minut a nestalo se nic :D Na můj motor najeto kolem 206 tis km na LPG.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
iroc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 235
Registrován: 28.08.2008 12:54
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od iroc »

Má recht pane, ale málokdo jezdí na 6 is :) :) ot
Martin Kolín

George22
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 14.08.2011 17:46
Bydliště: Olmik

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od George22 »

Díky chlapi, přesně tohle jsem potřeboval slyšet :-) 200k km na lpg je už pro mě silný argument :good: no a 6k otáček, to nehrozí, max 4000 po dálnici, když to ženu :D . Teď už jen se rozhodnout jestli STAG nebo Lovato, někde jsem tu zahlíd, že Lovato je takový nejlepší komromis mezi kvalitou a cenou, musím se ještě zeptat toho fachmana jestli to Lovato je taky sekvenční, jakože asi nejspíš bude, tak potom je to asi jasné :)

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

No nesekvence do toho dát ani nejde :mrgreen: Tak se neboj, určitě to bude sekvence. Já mám systém landirenzo, mohu doporučit. Montáž vyjde okolo 32tis.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

George22
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 14.08.2011 17:46
Bydliště: Olmik

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od George22 »

Tak to potom jo :mrgreen: díky za doporučení, optám se jestli to u nás dělají vůbec, ale asi to stejně vidím na to Lovato..uvidím podle konečné ceny :good:

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

Kdyby né, FEDOR Prostějov - drahej jak sviňa, nejezdím tam, ale udělá vše a celkem kvalitně.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

George22
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 14.08.2011 17:46
Bydliště: Olmik

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od George22 »

Tak jsem se dneska byl znovu optat a přesně jak říkáš, za 32 000 landirenzo a montují spoustu dalších značek. Jinak mi potvrdil, že Lovato je takový nejlepší kompromis mezi cenou a kvalitou a prý je to dost podobné tomu landirenzo, používá to dokonce stejný systém a snad jediný větší rozdíl jestli jsem to pochopil správně tak je ve vstřicích, kde je je landirenzo o chlup lepší. Jinak Stag není špatný, ale častěji u toho čistí vstřiky prý a ten systém tam je celkově jiný a míň promakaný. Každopádně mě ujišťoval, že s žádnou značkou v podstatě nejsou problémy, ani být nemůžou. Ale Lovato u mě vítězí :), do půlky července ze mě taky bude plynař :D

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“