LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanice.

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

Přesně to jsem sháněl pánové .... ale měl jsem na to tehdy 100 tis a chtěl jsem to už s LPG zástavbou. Tu octu bych tenkrát ucházející sehnal tak kolem 110tis nejmíň, plus 30tis LPG. Na to jsem neměl. To co mám byl prostě kompromis mezi vším no. Teď za ty prachy se dá sehnat už cokoliv, to jo.....hold co se dalo dělat. I toho golfa kombi v LPG byl celkem problém aspoň rok 2002 sehnat, sháněl jsem půl roku. Předtím jsem měl nabídku na octávku kombi 1.6SR LPG za 85 ale ta byla hned pryč.

Hold se teď už nedá nic dělat. Trochu sem to poopravoval a už to celkem i jede, když sem tam sám, teda aspoň trošičku :D
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

stařik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 14.03.2011 00:44
Bydliště: Plzen jih brána Brd

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od stařik »

Zdravím
VW Sharan I -- R.V.1996 -- (stav tach.157000Km údajně) jsem si pořídil také.Pro mne bylo rozhodující seg.vstřik.LPG z platnou revizí a platností nádrže LPG ještě na šest let.Výhodou je také platná STK na skoro dva roky.Motor byl značně hlučný prodejce myslel že je volný přidřený na klice nebo uložení vačkového hřídele říkal i něco o pístních čepech.Při poslechu pazvuků jsem usoudil na 70% že je vada jinde tak jsem mu neoponoval jednalo se o cenu.VW jsem koupil vím že to byl risk kdyby se potvrdila jeho diagnoza a moje byla chybná. Jen jsem se obával dojezdu 100Km domů po ose ale dojel jsem z velkou opatrností v pohodě.
Jsem dědek ale nedalo mi hned po ránu jsem se pustil do řemenů které jsem vyhodil a kontrol nap.kladek ložisek alternátoru, hydromotoru,kompresoru a vodního čerpadla.A závada byla jasná vodní čerpadlo totálně vydřené div že neteklo a že jsem dojel,ostatní uvedené v pořádku.
Koupil jsem nové vodní čerpadlo všechny řemeny napínací kladku rozvod.řemene a provedl montáž.Motor jede tiše a bezvadně.

pan.beri
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 28.09.2011 22:57

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od pan.beri »

jurod píše:
pan.beri píše:1.8T.... já ale potřebuju kombi na převážení, na výkonu mi tak nezáleží
sice moje minulé auto byla e46 325i 141kw :)) ale ve městě k ničemu, za městem střela.

Poraďte tedy co mám pořídit.. potřebuju kombi, LPG, 70% město 30% dálnice
rok 2000+
Tak 1.8T není 2.5... u 1.8T se dá jezdit za stejnou spotřebu jako u 1.6, mimo město bych řekl, že i lepší.... aby jsi pak nenadával, že to žere a h***o jede... jakou jsi dělal spotřebu na té e46?
No s E46kou sem jezdil mimo město kolem 7L a ve městě to bylo od 9-13ti,
No když se budu koukat po těch octavkách 1.8T, tak ty dobré to jsou kolika kw motory? 110kw nebo 132kw?

našel sem pár inzerátů
http://www.sportovnivozy.cz/18903-skoda ... -18t-tabor" onclick="window.open(this.href);return false;
http://skoda.sbazar.cz/prodam-skoda-oct ... 88768.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://auto.bazos.cz/inzerat/15005100/S ... -132kw.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://skoda.sbazar.cz/skoda-octavia-l- ... 30839.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda civic 1.6 Vtec 92kw(rv.1992), Renault Twingo 1.2 55kw(rv.1996), BMW E46 325i 141kw (rv.2003)

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od jurod »

Co se týče motoru, tak oba jsou 1.8T, no jeden má 110kw a jeden 132kw... který je lepší, tak to je na delší diskuzi :D Ve směs jsou oba dobré...
Ale já bych bral radši Octavii RS se 132kw motorem(30 koní ti nikdo zadarmo nedá, tak proč je nemít hned), lepšími brzdami, výbavou atd... :wink:
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
iroc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 235
Registrován: 28.08.2008 12:54
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od iroc »

Nazdárek LPGisti. Tož přihodím i svou troškou. V sobotu jsem si dojel nachat přeseřídit sekvenční vstřik. Dostal jsem novej rail se vstřikovači , překaliborvalo se a světe div se jede to líp na plyn jan na benzín: volnoběh LPG kolísání nula naula prd. A jak to pěk ně táhne. Po přepnutí zpět na benzín mě trošilinku zlobí volnoběh sem tam si občas škvrkne. Jinak vše ok. Jo a co se týká motoru který se tu řeší, šel bych do toho RSA s LPG to bude neskutečná jízda :) za málo pěněz hodně muziky. Dávat tomu nažrat na benzín t bě mě kleplo ale na LPG bych s tím problém něměl. V pátekl jsem si dotáčel těch 10 litříků na měsíc rozjezdů :) a při ceně 73,90 za litr na AGIP jsem se musel smát. LPG unás kapku poskočilo na 17,50 což je OK jiní KUlišáči zvedli cenu na neuměrných 19,90 .
Martin Kolín

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

Já včera taky schválně zkoušel jet na benzin asi 16km a nejelo to jako na plyn. Na plyn je to živější :D U nás benzin taky kolem 36.30 - 40kč. Hnus velebnosti. LPG 15.19 pořád. V létě se to bude jezdit pěkně :)
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
iroc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 235
Registrován: 28.08.2008 12:54
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od iroc »

tomakecTD píše:Já včera taky schválně zkoušel jet na benzin asi 16km a nejelo to jako na plyn. Na plyn je to živější :D U nás benzin taky kolem 36.30 - 40kč. Hnus velebnosti. LPG 15.19 pořád. V létě se to bude jezdit pěkně :)
Zdarec Tome, Ano velebnosti Hnus ten kdo jezdí do práce 100 km denně jistě ocení cenu bezínu 37,60 dle prognoz v létě můžem očekávat i 40 kč/l

Na léto se těším to už mi to bude rovnou starivat na plyn :):) až bude venku 40
Martin Kolín

pan.beri
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 28.09.2011 22:57

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od pan.beri »

takže váš názor je jít tedy do té octavie rs 132kw? budu s tim jezdit kromě vejletění i do práce cca 4-5km
nebudu v zimě jezdit jenom na benzin? nebo jak to tedy bude? to to jako necham nastratovat - motor se nějak malo ohřeje a jede to na lpg? nerad bych celou zimu vždy jezdil do práce za 10-12l benzínu tam a zpět.
Honda civic 1.6 Vtec 92kw(rv.1992), Renault Twingo 1.2 55kw(rv.1996), BMW E46 325i 141kw (rv.2003)

Uživatelský avatar
iroc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 235
Registrován: 28.08.2008 12:54
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od iroc »

pan.beri píše:takže váš názor je jít tedy do té octavie rs 132kw? budu s tim jezdit kromě vejletění i do práce cca 4-5km
nebudu v zimě jezdit jenom na benzin? nebo jak to tedy bude? to to jako necham nastratovat - motor se nějak malo ohřeje a jede to na lpg? nerad bych celou zimu vždy jezdil do práce za 10-12l benzínu tam a zpět.

Ahoj mno tak teď jsem chytřejší. Pokud budeš jezdit v zimě takhle krátké trasy tak se to moc nevyplatí. Když byli ty mrazy tak se mi to přepínalo celkem za dlouho než se to ohřálo tak 2km jízdy, ale do práce to mám 50 km takže pak v pohodě.
na pět kiláků dojíždění nevím nevím.

Přepíná to automatika která je nastavená na teplotu přepnutí u mě cca 40stupňů celsia.
Teď když je venklu téměř dvacet se to ohřeje po pár metrech a sepne se to za chvilku.

Ta krátká vzdálenost je v tomhle ohledu na zimní provoz celkem na prd. Neb LPG syst je napojenej na vodní okruh topení/chlazení.
Jinak já mít zbytečné prašule tak si RSKo koupím :) to by se to lítalo do práce:)

Na tak krátké trasy bych asi zvážil jiný vůz. Zimní provz počítej i tak na benzín letní(krátká trasa) na jaro až podzim LPG
U mě je to celoročně a když jsem to teď počítal tak investice se mi už vrátila
měsíčně jsem na benál projel 7,5 tis po opravách přetěsnění sání a pod prdy jsem se dostal na 3250 LPG a částečně i benz co tankuju na starování. Takže od listopadu co to mám v autě se mi vrátila platba v hotovosti za přestavbu na účet.
Martin Kolín

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

Zdarec, já jezdím v zimě 3km. Když je -17C, přepne to až parkuji. Mám přepínání na 40C. Lze to ale zmírnit na 25C. To se ta doba podstatně zkrátí. Řešil jsem to tuhle zimu, co je lepší, jestli rovnou jet, nebo zahřívat motor. Na 90% se vyplatí nastartovat auto - v ten moment to bere 1,5-3litry na hodinu a neochlazuje se to prouděním větru. Takže se to rychleji a hlavně - ekonomičtěji zahřeje. Další moment - nepoužívej při jízdě na benzin topení - podstatně to zkracuje přepínání na plyn. Já když vyjel hned na benzin, spotřeba byla 11benzínu a přeplo se to skoro u parkování. Nyní to dělám tak, že nastartuji, nechám motor cca 1-2minuty běžet v mrazech. Pak se to přepne relativně brzo, i spotřeba je lepší a dělají to tak všeci.

Takže - nastavit teplotu přepínání na 25C, nepoužívat topení, nechat minutu na volnoběh na benzin v mrazech. Pak to bude OK. Vše prodiskutuj s mechanikem LPG. V létě se ti to přepne po 1km max.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

pan.beri
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 28.09.2011 22:57

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od pan.beri »

no už sem to řešil s chlápkem co mi eventuelně bude dělat lpg, říkal, že tyhle motory on nastavuje v jednotce na 30C. Takže v létě když to bude stát na slunci takřka hned jedu na LPG, v zimě když bude mrznout to nechám chrochtat na benzin (2-3 litry na volnoběh) zahřeju to trochu a můžu vyrazit (bez topení) Celou tuhle situaci by změnilo webasto což? to je ale dalších nejméňě 7000,- teď už chápu proč si někdo rve ten karton do masky :)
Honda civic 1.6 Vtec 92kw(rv.1992), Renault Twingo 1.2 55kw(rv.1996), BMW E46 325i 141kw (rv.2003)

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od jurod »

Ten karton v masce je zbytečný... do chladiče neproudí voda, pokud to nemá 87C. Termostat je zavřený. To by jsi musel ten motor kartonem obalit celý a stejně by to bylo zanedbatelné. Motor se nechladí vzduchem ale vodou... :wink: Taktéž si myslím, že když vyrazíš dřív, tak se ti to i spíš zahřeje, díky vyšším otáčkám... navíc to jen tak nespálíš do vzduchu a už se někam pohneš... :wink:
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

Jurod, ty nejsi plynař, tak nekecej :D Ekonomičtěji to vyjde fakt nechat nastartovaný na místě.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od jurod »

Jj šéfe :lol: ale tak musím si šťouchnout když vidím něco co se pře fyzice.... :lol:
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: LPG - provoz, problémy, spotřeba, dotazy, čerpací stanic

Příspěvek od tomakecTD »

Měl bys do toho plynu ale taky jít :wink: :) Nevyhazuj za voloviny, z nějaká rádio nesmyslný a raději kup LPG. :good:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“