Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Lambda sonda - kolísání otáček
PříspěvekNapsal: 04.03.2012 22:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.01.2010

Příspěvky:

150

Potřeboval bych radu a nebo jestli se s takovýmhle problémem někdo nesetkal:

Koupil jsem GIV 1,6 AKL a kolísaly otáčky - jen mezi 800-760. Měl jsem to hned na diagnostice a byla špatná lambda sonda - přímo chyba "napětí lambda sondy"(napětí lítalo v rozpětí 0,1 - 1,0). Tu jsem vyměnil, vyčistil škrtící klapku, udělali jsme základní nastavení a všechno bylo ok asi tak na 50km. Pak otáčky zase začaly kolísat, ale chybu lambdy už to nevyhodilo, ale napětí zase kolísá mezi hodnotou, jak jsem psal. Řešili jsme, jestli to někde nepřifoukává vzduch, ale všechno je v pořádku. Výfuk děravej taky není, jen mezi prvním a druhým dílem ta spona profukovala, ale to jsem zpravil a nic se nezměnilo.
Mohla by odejít ta nová lambda sonda? Nebo nevíte, kde by to mohlo ten vzduch přifoukávat, kdyby to mohlo být tím?

_________________
Golf IV., 1,6 74kW Highline a nově Passat B5 2,5TDi 110kW

_________________
Prodejce u firmy Onio s.r.o., www.pneumatiky.cz


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Lambda sonda - kolísání otáček
PříspěvekNapsal: 04.03.2012 22:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.03.2010

Příspěvky:

2302

Bydliště:

Uherské Hradiště

Ahoj,
kolísání 760-800 je dle mně v pořádku, nikdy to není, že by to drželo stejnou hodnotu. Nebo to kolísá i víc?

Že by odešla i druhá sonda, to pochybuji. Spíše to dle mně nasává někde vzduch.

To že ti napětí na lambdě lítá mezi tou hodnou je úplně v pořádku. Špatné by bylo, kdyby to drželo konstantní hodnotu.

Jinak jak se i tady na fóru vzpomínalo, tenhle motor na to trpí, příčin je víc, zapalovací modul, svíčky, kabely, palivová soustava, netěsnosti v sání, váha vzduchu... je toho celkem dost, je třeba některé možnosti vyřadit dle diagnostiky a ostatní jsou tak trochu risk jestli je vyměnit nebo ne... zkus tady trošku toho přečíst... ale 760-800 bych já osobně neřešil.

_________________
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
viewtopic.php?f=78&t=206636
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
viewtopic.php?f=40&t=231905


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Lambda sonda - kolísání otáček
PříspěvekNapsal: 04.03.2012 22:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.01.2010

Příspěvky:

150

Díky, díky..
Já to taky až tak neřeším, víc to nelítá, jen mi nejde do hlavy, že jak jsem ji vyměnil, tak auto bylo na volnoběh úplně na hladko, bez jakýhokoliv kolísání a z ničeho nic to zas udělalo. Když by to někde přisávalo, tak si myslím, že by to jen tak z ničeho nic nepřestalo dělat a pak zase začalo. Zas na druhou stranu, nikde nestojím tak dlouho na neutrál, aby mi to vadilo nebo tak.
Na diagnostice nic víc není, všechno je v pořádku.
S tím kolísáním napětí u lambdy - má to dělat, ale ne tolik, mělo by to být tak mezi 0,7 - 1, ale jak jsem psal, když jsem vyměnil za tu novou, tak to drželo 0,85 bez kolísání.
teď mi ale tak došlo, že to lítání otáček přestalo až potom, co jsem vyčistil tu klapku a udělal základní nastavení, takže jestli nebude trochu víc pootevřená ta klapka, než by měla být.

_________________
Golf IV., 1,6 74kW Highline a nově Passat B5 2,5TDi 110kW

_________________
Prodejce u firmy Onio s.r.o., www.pneumatiky.cz


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Lambda sonda - kolísání otáček
PříspěvekNapsal: 04.03.2012 22:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.03.2010

Příspěvky:

2302

Bydliště:

Uherské Hradiště

Je toho samozřejmě více, ale takové jemné zakolísání bych řekl, že je normál.
Zkus udělat základní nastavení klapky ještě jednou, uvidíš jak se to změní.

Jinak tvá lambda sonda funguje určitě v rozmezí 0-1V... měl jsem tenhle motor a lambdu novou, je to úplně normální tahle hodnota i dle dílenské příručky.. nevím o tom, že by to mělo být 0,7-1V... nebo držet konstantu...
Tady se můžeš podívat jak běhá lambda... i ostatní skupiny a hodnoty na VAGu... http://www.uloz.to/xPfCFkz/m4v00190-mp4

_________________
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
viewtopic.php?f=78&t=206636
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
viewtopic.php?f=40&t=231905


Nahoru
 ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group