Ano mal som na mysli Shell Helix Ultra Racing 10W-60. Specifikacie splna, len to netreba hladat na pri.rbanych webshopoch, ale v produktovej specifikacii priamo u vyrobcu. Ak chces poslem ti pdf-ko so vsetkymi parametrami a specifikaciami. Co sa tyka zimy, problem som ziadny nespozoroval, auto islo super a viac ako 4 roky ho uz dufam mat nebudem. Potom ho nemienim predavat, mam uz vyhliadnuty jeden vrakac kde si mozes auto doslova uzit so sekerou, baseballkou atd. v ruke . Vsetky 5W-50 mali moc nizku viskozitu, vyberal som dlho a viem preco davam to co davam. Takzvane supersportove oleje si mozete riesit vy co mate v aute motory, ja co tam mam vysavac a vo vrecku tenku penazenku som spokojny s tym co tam lejem.jurod píše:Mas na mysli Shell Helix Ultra Racing 10W-60? Ten ale VW specifikaciu nema udanu ani jednu... http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-60-1l" onclick="window.open(this.href);return false;
Moja skusenost a aj doporucania inych s olejom s viskozitou 10W-60, ze na zimne kazdodenne jazdenie to nieje idealna volba... volil by som 5W-50 na celorocne jazdenie. V 5W-50 najdes aj normy VW.
Myslim si, že by to bola pre teba lepšia volba, pokial by to riesilo aj problem s tlakom oleja...
Inak paradox, ze ti klesla spotreba, ak si prechadzal z nejakej 5W-40, 10W-40, tak 10W-60 je viac husty, teda kladie vacsi odpor v motore - tym vyssia spotreba...
Co sa tyka toho paradoxu, ja tam ziadny nevidim. Pokial mas nahovno tlak oleja, posledne loziska na vacke idu skoro na sucho, hydrostely klepu lebo je slaby tlak atd, tak spotreba asi optimalna nebude.. S 5W-40 som hydrostely pocul este pekne dlho potom co teplomer ukazoval 90°C. S 10W-60 su tichucko uz niekde pri 75°C.