Nad 3000ot přejde do nouzáku

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Petr B3
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 29.07.2010 23:49
Bydliště: Opava

Nad 3000ot přejde do nouzáku

Příspěvek od Petr B3 »

Zdravím chlapi, pomožte mi prosím vyřešit problémek:)

Mám Golfika 1.6 16v motor AUS, rv. 2001
a zlobí haj.l:)

Před pár dny jsme jeli na výlet když tu a tam co se stalo začlo to netahat, rozsvítilo se EPC a motor přešel do nouzáku.
Nechal jsem to asi půl hodinky vydechnout, z toho asi 10 min vydávala nádobka s aktivním uhlím divné bzučívé až pisklavé zvuky a zkusil se dostat zpět, ujel asi kilometr a znovu. No nic, nakonec mě odtáhl bratranec. (nic ve zlém s dvojkařema ale nic příjemného není když táhne golf II golfa IV:))
Doma jsem to projel VAGem a napsalo mi to dvě chybičky a to:
17912 - System sani Zjistena netesnost
P1504 - 35-10 - -
17961 - Signal snimace nadmorske vysky/tlak v sacim potrubi Nesmyslny pomer
P1553 - 35-00 - -
Všo jsem vymazal a začal čistit, vytáh jsem EGR a vyčistil i s trubičkou, která mě dala práce, mrška, sundal klapku a vyčistil, vytáhl snímač teploty a tlaku vzduchu a vyčistil (ten byl celkem pěkný, takový karbonový, pak to dal všechno zpátky a udělal základní nastavení.
Všechno se zdálo v pořádku, teda na neutrál, to to bylo doslova i lepší, ale jak jsem jel tak do dvou tisíc otáček v pohodě, ale pak nevím kdy přesně ale řekl bych nad 3 tisíce otáček se rožne EPC a motor opět přejde do nouzového režimu, plyn nereaguje a motor točí na 1200 ot.
Na VAGu opět stejné chybičky.
Hadičky jsem zkoušel skoro všechny a nejsou ani ucpané, ani děravé.
Napadá mě už tedy jenom ta nádobka s aktivním uhlím? nebo ten snímač na něm jenom? nebo pak to čidlo nebo senzor nebo co to je teploty a tlaku vzduchu? nebo díra někde, ale kde? kde je to náchylné? nebo EGR v háji?to ještě zkusím odpojit a uvidím a napíšu:):):D
Tak už nevím, nechci to dávat do servisu, kde si zaúčtují i pozdrav, nebo kupovat všechny součásti, to by bylo krapet nad mé možnosti:)
Máte někdo zkušenost s touto chybou? Prosím poraďte:)

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Nad 3000ot přejde do nouzáku

Příspěvek od tomakecTD »

Zdarec, toto mi dělalo taky. Byla to ruplá hliníková hadice od EGR ventilu. Odpoj hadici od odvětrávání nádrže - ta část, co vede do sání, rukou ucpi škrtící klapku a začni foukat. Pokud bude sání těsný, tak EGR a již zmíněná nádobka s aktivním uhlím může být vadná. Je možnost ji vyzkoušet v aktivních členech. Nebo ji prostě odpoj. MAP senzor bude OK, ten bych neřešil.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nad 3000ot přejde do nouzáku

Příspěvek od falko1983 »

Taky bych ověřil těsnost sání jak radí tomakecTD ta chyba toho snímače tlaku sání bude způsobená případnou netěsností.Jinak EGR vyzkoušej v akčních poslechni jestli fyzicky cvaká.
VW GIV 1.6 16V

Petr B3
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 29.07.2010 23:49
Bydliště: Opava

Re: Nad 3000ot přejde do nouzáku

Příspěvek od Petr B3 »

Chlapi, tak EGR jsem odpojil a jedu, zadna chyba, jen teda to odpojene EGR. Obcas mi to moc moc netahne ale to je asi kvuli tomu odpojeni a ta chyba ktera skakala predtim uz nic. Myslite teda, ze je Egr v dupe nebo tam je teda nekde durka? Kuuuuran, novy EGR za čtverku, no to me po..r:)
Naposledy upravil(a) Petr B3 dne 09.05.2012 11:20, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Nad 3000ot přejde do nouzáku

Příspěvek od jurod »

Tak ho dej do háje a máš klid. Nový bych ho určitě nekupoval...když tak na vrakáči nebo tady v bazaru... :wink:
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Nad 3000ot přejde do nouzáku

Příspěvek od tomakecTD »

Já kdyby mi odešel egr, dám za něj max 500. Kdybych nesehnal, vyřadit :D Třeba je novej a z výroby zmetek. Zjistit čím, popř reklamace :!:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Petr B3
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 29.07.2010 23:49
Bydliště: Opava

Re: Nad 3000ot přejde do nouzáku

Příspěvek od Petr B3 »

Mám elektronický, nový stojí teda 4 tyšonce v autokelly, mám trochu obavy to brát někde z vrakáče nebo tak, že to bude to samé a i tak dám 1500.. Nemáte někdo nějaký tip?:)

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Nad 3000ot přejde do nouzáku

Příspěvek od jurod »

1500KČ za něj určitě nedáš.... hodně lidí to zaslepuje, takže myslím, že když si to dáš do poptávky, seženeš funkční třeba za 500KČ. Dám za to 4000KČ je naprostý nesmysl.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Nad 3000ot přejde do nouzáku

Příspěvek od Doctor Driver »

EGR a Kat bych zrušil uplně! :mrgreen: pokud nepatříte k těm zeleným paragánům, kteří se čas od času někde spoutají řetězy, aby zachránili např. 1 strom, tak přitom zašlapou tisíce dalších rostlin v té eko-kultuře, kam se vydávají "pomáhat a chránit!" :mrgreen:
VW Golf IV V6 4_MOTION

Petr B3
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 29.07.2010 23:49
Bydliště: Opava

Re: Nad 3000ot přejde do nouzáku

Příspěvek od Petr B3 »

Tak chlapi, pro jistotu jsem to jeste nekolikrat testoval a bez agr v poho, s hned chyba ve snimaci teploty a tlaku vzduchu a netesnost sani. Uz jsem aj sehnal, nakonec teda novy egr. K tomu bych chtel jen rict, v helleru 4200 s dph ale pres znameho za 2700, taky z helleru, samozrejme novej. Takze uz jsem na to prisel, oni si neuctuji v helleru i pozdrav, oni uz to maji v cene produktu...:) diky bohu za konexe:)
Kdyby nebyl elektronicky, uz by byl zaslepeny nebo dokonce.pryc:) a na.kat se chystam, bud tam prijde nejakej juniverzal, nebo juniverzal trubka:) mam jen obavy z druhe lambdy, bez katu bude delat problemik jestli se nemylim:/ uvidime:) jinak diky moc za rady, vubec by me to nenapadlo, zkousel jsem odpojit jen nadobku s aktivnim uhlim, ale to mi zacal motor haprovat jeste vic:):) ze to bude egr, ktere jsem pracne vytahoval a procistil, no jeste ze vas mam:)

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nad 3000ot přejde do nouzáku

Příspěvek od falko1983 »

Hlavně že jsi přišel nato co to dělá.
VW GIV 1.6 16V

Petr B3
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 29.07.2010 23:49
Bydliště: Opava

Re: Nad 3000ot přejde do nouzáku

Příspěvek od Petr B3 »

Zdravim chlapi, jsem tu zas:)
EGR vyměněn, MAP senzor vyměněn a ještě jsem měl v háji přední lambdu. Pokrok tu trošku je ale přece jen furt něco..:/¨
Dalo by se říct stejný problém:) teď ale jede jakš takš normálně, nemá takový výkon akorát a hlásí mi to chybu 17961 myslim.
což je ten snímač bar. tlaku..... A ja su normálně debil...:) kupil jsem MAP v domění že je to to ten snímač a jak se teď dívám tak mejlka:):)
Nu což, poskočte si prosím, někdo mi určitě musí stát na vedení:)
Takže říkáte nový snímač? nebo by mohla být teoreticky někde dírka? popřípadě kde se zaměřit? ta hliniková od egr se zdáá být fpoho, měl jsem jí venku a zkoušel fukat a nezdálo se že by unikalo ... Ještě, ale asi to s tím nesouvisí, slyším pod autem takový chrochlavý zvuk, jak kdyby se něco kovového točilo v něčem a bouchalo o stěny, je to povětšinou pořád v nízkých otáčkách. vypadá to mezi katem a středovou částí, nebo na začatku té středové části:) rosypanej kat? nebo ta středovka? ta třebá vůbec nevím jak uvnitř vypadá ale pohledám to teď ať jsem zaběhlý:):) Ještě mě napadlo, někde jsem to četl, že by to mohlo bejt rozvodama, poskočené o zub, ale to si zas říkám, že by to bolo víc v dupě.. mám totiž něco víc než je optimum pro výměnu a cvaká to tam trošku:) chtěl jsem ale ať to jezdí než to pošlu na výměnu:/ Mám koupit ten snímač? zajet na kontrolu tlaku někam jestli to je:)? nééééébo???:):) děkuji:)

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Nad 3000ot přejde do nouzáku

Příspěvek od tomakecTD »

Raději žádnej snímač zatím nekupuj, ale pozoruj příznaky a diagnostikuj :!: Kat bejt rozsypanej může no, vlnovec načatej, příčky ve výfuku. Cokoli. Rozvody poskočený - jde ti to krásně vytočit do vyšších otáček? Jestli ano i s požadovaným výkonem, tím to nebude.

Jestli chceš vyzkoušet těsnost sání, už jsem to sem psal. Sundej kryt motoru a dále máš dvě varianty - jak to dělal já.

1) nastartuj motor a dej ruku na klapku a ucpi ji. Motor by měl hned chcípnout. Jestli bude ještě brblat a nasávat to někde jinde, poznáš to.
2) oddělej hadičku od aktivního uhlí - černá krabička. Ta hadička vede do sání. Ucpi rukou klapku a do té hadičky foukni. Měl by to být 100% těsný systém, takže by jsi měl poznat únik.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

pinda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 26.07.2008 22:34
Bydliště: Sokolov

Re: Nad 3000ot přejde do nouzáku

Příspěvek od pinda »

Ahoj, a kde by měl ten snímač barometrického tlaku umístěnej, mám také AUS a nic takového jsem nenašel.

Petr B3
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 29.07.2010 23:49
Bydliště: Opava

Re: Nad 3000ot přejde do nouzáku

Příspěvek od Petr B3 »

tak, zkousel jsem ucpat klapku pri nastartovanem motoru a zdechlo to hned, zkousel jsem foukat zkrs tu trubicku od odvetravani a zda se byt vso ok, tak ja nevim.. :-? Ten magneticky ventil? Ale cvaka tak by mel byt vpoho nie..
Co zkusit dal? :)
Odesláno z mého ST18i pomocí Tapatalk 2

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“