opet potíže s olejem 1,4 16V

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

zonex
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 15.04.2011 10:20

opet potíže s olejem 1,4 16V

Příspěvek od zonex »

Ahoj, vím, že je to již nekolikrat rozebírané ale už si opravdu nevím rady. Mam GIV 1999, 1,4 16V je to pro me srdcovka ale starostí přibejvá:( Když jsem ho koupil pouzival jsem olej 5W40 (plnou s.) ale motor mi bral olej. Bral si tak cca 0,75 - 1l na 1000km. V Zimě si nevzal prakticky nic ale nyní v léte to opet zaclo. Tak jsme tu získal radu nalít mu polos. 10w40, že by díky změně v řidkosi oleje mohl mít menší uniky. Načež jsem rady vyzkoušel, bohužel to byla rána pod pás. Ujel jsem cca 600 km a olej je na spodní hrane rysky! Takovouhle pomoc jsem si nepředstavoval a tak trosku jsem doufal, že to zůstane alespon ve stejném stavu, přičemž 10w40 je levnejsí olej. Nechaval jsme si po koupi vozu ( loni) meřit tlaky na válcích byly ok, menili mi tam nejake menší gumičky ( bohužel jsem neznalec, tak nevim o co se jednalo), kaluže pod vozem nejsou, netesnosti take videt nejsou! Při sešlápnutí plynu vuz s olejem 5w40 nekouril po výmene za 10w40 pomerne dost hulí. Pokud jsou otáčky kolem 4-6 t. , vychází z něj bílý oblak kouře v poměrně velkém množství.

Nyní se potýkám s otázkou co dál. Prodat vůz? vymenit motor? nechat ho celý přetěsnit s riskováním, že to může být zádrhel jinde a zbytečne vyhodím peníze. Poslední co mě napadlo, nestrkat do auta již žádné peníze a jen vymenit olej zpět n 5w40 a dojezdit co to dá? Nyní sem píšu spíše o radu co by mi mohlo pomoci, či jak byste řešili vzniklou situaci.

Vím, že to sem nepatří ale jsem student takže finanční problematika se me také týká:( bohužel. Niméne jsem ochoten zaplatit nejaký peníz za vyřešení problemu. Děkuji moc
1.4 16V .......

Uživatelský avatar
Skrat-G4
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3525
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Příspěvek od Skrat-G4 »

Pokud by jsi byl ochoten do toho nějaký love dát, tak bych zkusil změnit servis a ať na to někdo zkušenej přez motory tento problém vyřeší.

A co jsem slyšel z doslechu, tak toto se stává, lidem, kteří motor vytáčí když je studenej

zonex
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 15.04.2011 10:20

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Příspěvek od zonex »

No to je právě ono, že motoru jsem ted vubec zabrat nedal nejvice 4000ot. na dálnici. Jenže Každá z možností je poměrně dost nákladná a neni tu jistota, že to bude ok. Kdybych tam vrazil zpet plnou s. 5w40 vrátilo by se to alespon k puvodní spotřebe oleje nebo už se to nevratí ? Protože tohle je fakt nesnesitelné !
1.4 16V .......

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Příspěvek od xerxes »

jak jsi psal talaky mužou být dobré takže pístni kroužky O.K ale stíraci kroužky budou v Hájí :oops: jiná možnost než vymenik kroužky ti nezbývá

Uživatelský avatar
tom.ik
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1327
Registrován: 07.11.2009 16:10
Bydliště: Písek ok.F-M sev.morava
Kontaktovat uživatele:

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Příspěvek od tom.ik »

Podle mně lit tam plnou syntetiku je totální blbost,polosyntetika je hustší a tím pádem by ti ji mělo brat mín,když dáš řídší olej tak to bude ještě horší,pokud máš už po vyměně těch gumiček kolem ventilu tak pak jedině ty pístní kroužky!
SEAT ALHAMBRA 1.9 Tdi 85 kW+chip od Tdi Drapek
vw golf IV 1.9Tdi 81kW+chip
škoda SUPERB 1.8T tiptr. LPG
BMW 320i 6V,vw golf I 1.6i,golf II 1.6D,golf III 1.9D

zonex
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 15.04.2011 10:20

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Příspěvek od zonex »

No toho jsem si vědom. Ale nejde mi do hlavy proč to v zimě olej nebere vubec ?? A nebo je tu vec kterou absolutne nechapu. Minuly týden jsem tam mel 5w40 a bralo to cca 4krat neme než když jsem ve ctvrtek do motoru nalil 10w40, jakto ? Vsak to je upne opačný efekt bo snad ne ??
1.4 16V .......

sortnerr
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 28.07.2009 16:27
Bydliště: Volyně,Neuslužická 395
Kontaktovat uživatele:

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Příspěvek od sortnerr »

čau,mám uplně stejnej motor a stejnej problém:(:( nikde olej neteče ale ubíva hrozně rychle,jediný co ti řeknu tak do tohodle motoru je největší kravina lejt 10W/40 protože hydroštely mají uzoučký kanálky a strašně dlouho trva než se natlakujou a tim pádem je ničíš..ted auto potřebuju ale přemýšlím taky o pístních kroužkách udělat protože už jsem toho vyzkoušel taky dost..

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Příspěvek od xerxes »

To sortnerr každý mechanik ti řekne že pokud má motor nalitano víc jak 100 000 tak je blbost do něho cpát full syntetiku,takže přikláním se k 10W 40

sortnerr
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 28.07.2009 16:27
Bydliště: Volyně,Neuslužická 395
Kontaktovat uživatele:

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Příspěvek od sortnerr »

jo to sice jo ale když ti to oddělá hydroštěly a musíš jích kupovat 16 po 300,- tak už ho tam nedáš zpátky..

MajkX
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 323
Registrován: 14.04.2008 18:38

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Příspěvek od MajkX »

sortnerr píše:jediný co ti řeknu tak do tohodle motoru je největší kravina lejt 10W/40 protože hydroštely mají uzoučký kanálky a strašně dlouho trva než se natlakujou a tim pádem je ničíš..ted auto potřebuju ale přemýšlím taky o pístních kroužkách udělat protože už jsem toho vyzkoušel taky dost..
zajímavé, to slyším poprvé. Akorát přemýšlím, že by výrobce byl tak hloupej a předepsal do toho motoru olej, kterej ho ničí.. K čemu se ale přikláním je výměna stíracích kroužků. A ikdyž chápu situaci studenta, sám nejsem milionář, ale když už jsem měl motor na prvočinitele, vyměnil jsem co šlo.. Protože nevím kolikrát kdo dělá motor, ale já to každého půl roku v plánu nemám. Ještě k těm hydroštelům, slyšel sem o tom, že není moc poznat, když se spatně docvakne kyvadlo do hydroštelu,tím pádem jde křivě a tím ho odkouří. Možná za 5tis možná za 30tis km..
Já teda na 5W40 nejezdím, nicméně si o tom pár věcí přečtu, v tuhle chvíli si ale myslím, že do motoru patří 10W40 polos. Magnatec od Castrolu to jistí.

Výsledek: je škoda, že člověk co ti měnil těsnění na dříkách ventilů, což bývá častá příčina úniku oleje, nešel rovnou i po těch stíracích kroužkách, páč to je druhý podezřelý v řadě. Ušetřil by si za další demontáž motoru, další těsnění pod hlavu, další šlouby do hlavy.. atd...
Zábava začíná tam, kde to všichni otáčí..

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Příspěvek od xerxes »

taky o tom silně pochybuju že by se vlivem použiti oleje 10W ničily hydroštely a co se týče použití oleje castrol tak už to není olej co býval nějak se mi prostě nezdá raději už používím Valvoline,Shell,Esso

Uživatelský avatar
Kobrik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 116
Registrován: 28.01.2011 19:31
Bydliště: Veselí nad Moravou

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Příspěvek od Kobrik »

Taky si myslím, že je to blbost. Někdy měním olej 2x ročně. U předchozích aut, kdy bylo předepsáno 5W-40 jsem na léto dával 10W-40 a na zimu 5W-40. Nikdy jsem problém nezaznamenal. Více info: http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... sti_oleju2" onclick="window.open(this.href);return false; . V podstatě je to jedno, co tam člověk nalije. Za provozních teplot mají tyto viskosní třídy v téměř stejné mazací účinky. Důležitá je specifikace.
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Příspěvek od bifur »

sortnerr: Vysvetlis mi potom preco sa mi zlepsil a zkultivoval chod motora po prechode na 10W-40? Ja by som skor povedal, ze celkovo mazanie tohto motora je trosku poddimenzovane. Casom jak sa motor vybeha, zacne mat problem s tlakom oleja (samozrejme ze nie vsetky, zalezi aj od stavu a majitelov). Potom prave dochadza k tomu co popisujes. Spodok je mazany obstrekom, tam by problem byt nemal, ale hore to uz pekne straca tlak. Potom len vyzeraju hydrostely a hlavne voditka ventilov. Ja som dal spravit aj spodok aj vrch motora a potom len zacala sranda. S 5W-40 mi tlak neprelezie cez 1,5 baru (pri 2000 ot. ma mat 2 bary a viac). S 10W-40 tlak ide do 1,8 baru. S Shell Helix Ultra Sport 10W-60 (jediny 10W-60 co splna pozadovanu vw normu) konecne to auto ide poriadne. Tlak este zmerany nemam, ale urcite napisem ked to zmerame. A co sa tyka hydrostelov, s 10W-60 ich za studena pocujem iba trochu, s 5W-40 to bola ina zvonkohra.. Velmi silno pochybujem ze by vyrobca odporucal 10W-60 do motora ktoremu skodi uz 10W-40 (jasne ze 10W je 10W, ale treba si pozriet viskozitu za studena a rozhodne nie je rovnaka).

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Příspěvek od xerxes »

bifur to napsal dobře ví o čem píše :!: do nového motoru 5W proč ne ale do starého motoru určitě 10W

Uživatelský avatar
Baltazar_
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 06.01.2009 16:43
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: opet potíže s olejem 1,4 16V

Příspěvek od Baltazar_ »

Ahoj klubáci, mám stejný problém, mam tedy 1,6 16V 77 kW, ale začal se mi ztrácet olej.. co jsem měnil olej naposledy..tak problém nebyl, co jsem tam nalil, tak sem při výměně vylil.. ale teď se mi začal ztrácet a docela dost.. nevím čím to je, někdo mi říká že buď to bude dřík, někdo zase pístní kroužky..když mi to sečetl suma sumárum kolem 9000, myslel sem si že by to taky mohlo bejt olejem jeden teď už rádoby si říkajíc mechanik mi doporučil olej Havoline 5W 30, myslím si, že to bude špatně..protože jak začne bejt trochu tepleji.. tak při zatáčce se mi skoro vždy rozbliká kontrolka oleje, který má hladinu dobrou, protože si to hlídám..když vím, že se začal ztrácet..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“