Koupě VW Golf 1.6

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
Slider
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Koupě VW Golf 1.6

Příspěvek od Slider »

Ahoj,chystám se koupit Golfa 1.6 a chtěl jsem se zeptat,na co si mám dát pozor,popř.Který typ motoru nebrat a jaké jsou příznaky nejčastějších závad,které nejsou na 1. pohled lajkem videt. Diky

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Koupě VW Golf 1.6

Příspěvek od xerxes »

nechceš raději 1.8T?

Uživatelský avatar
Slider
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: Koupě VW Golf 1.6

Příspěvek od Slider »

luki píše:nechceš raději 1.8T?
Jezdím kratké vzdálenosti,bojím se,že to turbo by šlo brzo do věčných lovišť :-(

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Koupě VW Golf 1.6

Příspěvek od majrek001 »

aby jsi nebyl zklamaný po přechodu z 1.8 GTI 8v..

ale pokud ji tak chceš, tak se dělají 1.6 SR 8v mechanický lankový plyn (74 a asi 75kW) benzín N95 a 1.6 16v el.plyn (77 a 81kW(FSI)) benzín N98 alternativa N95, ale s tím to moc nejede a žere.

SR jede lépe odspodu a ve vyšších otáčkách se ztrácí a 16v ten zase jede tak od 3000ot nahoru. u SR odchází častěji převodovky (střihnou se nýty)

a 16v (má o něco silnejší nýty ale pořád to jsou jen nýty a občas se to taky střihne (já mám najeto 210 000km a zatím dobrý)

po čtyřech letech jsem konečně s 1.6 16V celkem spokojen jak to jede (ale chce to prostě origo přívod sání a filtrbox z TDI/GTI pak to jede hnedka jinak a vyrovnaněji)

1.8T pěkné svezení ale bez LPG bych to nechtěl ta spotřeba mě děsila i když tady píšou cosi o 8l na 100km ale nevím jestli jim tak nechybí 1 před tím, ale asi s dědkovským stylem se to dá trochu srazit. občas se tady objeví názor že to žere stejně jako 1.6 a víc jede s tím druhým názorem souhlasím ale s prvním ani náhodou
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 29.10.2012 12:11, celkem upraveno 1 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Koupě VW Golf 1.6

Příspěvek od Sonny »

V podstatě u vw žádný benzín není hightech a těžko se radí :lol: až na 1,8T,ten je prý výborný.

1.6SR nemám zkušenost ale prý papá olej a v životnosti žádná sláva,však si to tu pročti.Navíc hrozí destrukce převodovky(nýty).
1.6 16V nedoporučuju pokud se jezdí ve městě,slabý tah odpod-klepou ventily při zatížení,nepružný motor,navíc jede dobře jen na drahý N98.Ale na dálky umí i do 6L.A prý taky nýty v převodovce.. 8O

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Koupě VW Golf 1.6

Příspěvek od Sonny »

majrek001:

O tom filtrboxu mi prosím napiš něco víc,třeba do zprávy.díky :wink:

Uživatelský avatar
Slider
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: Koupě VW Golf 1.6

Příspěvek od Slider »

majrek001 píše:aby jsi nebyl zklamaný po přechodu z 1.8 GTI 8v..

ale pokud ji tak chceš, tak se dělají 1.6 SR 8v mechanický lankový plyn (74 a asi 75kW) benzín N95 a 1.6 16v el.plyn (77 a 81kW(FSI)) benzín N98 alternativa N95, ale s tím to moc nejede a žere.

SR jede lépe odspodu a ve vyšších otáčkách se ztrácí a 16v ten zase jede tak od 3000ot nahoru. u SR odchází častěji převodovky (střihnou se nýty)

a 16v (má o něco silnejší nýty ale pořád to jsou jen nýty a občas se to taky střihne (já mám najeto 210 000km a zatím dobrý)

po čtyřech letech jsem konečně s 1.6 16V celkem spokojen jak to jede (ale chce to prostě origo přívod sání a filtrbox z TDI/GTI pak to jede hnedka jinak a vyrovnaněji)

1.8T pěkné svezení ale bez LPG bych to nechtěl ta spotřeba mě děsila i když tady píšou cosi o 8l na 100km ale nevím jestli jim tak nechybí 1 před tím, ale asi s dědkovským stylem se to dá trochu srazit. občas se tady objeví názor že to žere stejně jako 1.6 a víc jede s tím druhým názorem souhlasím ale s prvním ani náhodou
Děkuju za odpověď :-)
Je mi jasný,že to bude líný,ale nechci jezdit s dvojkou v zimě. Chci auto bez sportovniho podvozku, abych mohl odvézt i prarodiče někam 50km. Prostě potřebuju něco mladšího, na co bude spoleh. Nebudu s tim zavodit,na svezeni mam dvojku ;-) Hlavně nechci koupit auto, do kterýho budu jenom sypat peníze za opravy....proto se ptám. 1.4ka si myslim že bude moc líná,proto jsem rovnou koukal na 1.6....Máte někdo zkušenosti i s těmahle motorama. Čtyřkovej golf je pro mě velká neznámá....

Uživatelský avatar
maku
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1223
Registrován: 05.10.2011 20:50
Bydliště: 3nec
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě VW Golf 1.6

Příspěvek od maku »

Tak pokud koupis auto starsi 12let tak si myslim, ze bez oprav se to neobejde a ohledne tech 1.4 dost zerou olej, pokud uz chces 1.6SR 8V obcas problem z prevodovkou DUU a nebo rovnou 1.6 16V a vem sebou VAG jak pujdes kupovat auto a rovnou to projed a pak proskenuj VAGem abys vedel co tomu je nebo neni. :mrgreen:
VW GOLF IV 1.6SR 74kW AKL - COMFORTLINE http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=223119" onclick="window.open(this.href);return false; PRODANO
AUDI A4 B8.5 3.0TDI r.v.2014

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Koupě VW Golf 1.6

Příspěvek od majrek001 »

přesně tak projeď to diagnostikou.. já mám 1.6 16v 4 roky a krom běžných oprav (olej, brzdy, čepy a řídící tyče) a nedůležitých kravin (jako světla, podvozek, kola atd) jsem kupoval akorát hallův snímač otáček klikovky, brzdový spínač a zkoušel jsem měnit lambdu za katem.. mám z D byl stočený asi o 30 000km a mám s ním najeto nějakých 80 000km a bezproblému, olej nežere ani v 210000km jezdí na klasiku 5W-40 plná syntetika.. u 1.6 16v jde lehce dodělat tempomat protože má vždycky el.plyn neduh je zase jeho prodleva. benzín dávám carreru 100 (maxxmotion100) jak do toho dáváš N95 tak prostě klepou ventily trošku a celkově je to zadušené

za mě bych ti poradil ať vybereš motor jakýkoliv tak od 2000 a novější a s ESP bez toho bych už auto nechtěl (a takovou tu klasiku el. okna, el.zrcátka+výhřev, climatronic).

chce to vyzkoušet všechno, zkontroluj všechny dveře ze zaplím klíčkem jestli rožinají vnitřní osvětlení + přední jestli svítí lampičky při otevření a
jestli při vytaženém klíčku zaplém vypínači světel a otevřených řidičových dveří jestli funguje to řve že jsou zaplé světla (oprava není nějak moc nákladná, ale je to důvod diskutovat o nižší ceně)
el. okna
stěrače přední /zadní odstřikovače
klimu - pokud bude méně jak 5°C tak to neotestuješ protože nesepne
občas bzučí vypínač světel po zapnutí
taky bych ze zaměřil jestli ve vnitř není nějak podezřele mokro, prostě okounout celkový stav a zbytek projížďkou (čepy, podvozek co na něm mlatí)

vag ti řekne téměř všechno načti chyby - elektronika motoru, elektronika brzd, komfort systém, klima/topení
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

czab
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 26.08.2012 16:24
Bydliště: Velký Ořechov (kusek od Zlína)

Re: Koupě VW Golf 1.6

Příspěvek od czab »

Omlouvám se že vám skáču do tématu, ale koupil jsem golfa 1.6 SR, rv 98, ale motor po zadření rv 01. Jen mě tady zaráží ty věci o převodovkách. Na kolik vyjde repas převodovky když se podělá (pokud to jde) nebo na kolik vyjde přehození jiné převodovky (třeba z druhé ruky).
Golf IV 1.6SR & lpg

Uživatelský avatar
Slider
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: Koupě VW Golf 1.6

Příspěvek od Slider »

Tak už jsem koupil 1.6 SR dekuju za rady :-)

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě VW Golf 1.6

Příspěvek od jurod »

majrek001 píše:občas se tady objeví názor že to žere stejně jako 1.6 a víc jede s tím druhým názorem souhlasím ale s prvním ani náhodou
Zdar, tak to jsem byl asi já, kdo to psal... :D Jelikož jsem oba motory měl. Abych to uvedl na správnou míru, žerou cca. stejně při "stejném stylu jízdy"... a pokud chceš se 180PS jezdit jako se 100PS, tak je to skutečně na ten výkon dědkovský styl, ale jedeš pořád stejně jako na té 1.6. Já jsem přesel z jednoho motoru na druhý a fakt jsem si nevšiml skoro žádné vyšší spotřeby, možná ve městě o něco, ale kombinovaná se mi zdá být stejná, jelikož jsem zatím i kvůli 14" kolům a "pidi" brzdám tomu moc nenakládal a jezdil stejným stylem jako předtím.

Hlavně co se pak týče jízdy po dálnici, tak tam je to cca. taky stejné až na komfort, kde díky delším kvaltům u motoru AUQ to točí na stejný převodový stupeň podstatně méně otáček při stejné rychlosti, z čeho vyplývá tišší chod, při přebíhaní není nutno žádného podřazení a točení vysokých otáček a to nejdůležitější, že když si chceš s tím vyhrát takto fakt jede.

:arrow: czab Já převodovku prodával za 7 tis. Tak nějak se to pohybuje. Najel jsem na SRku asi 170tis. km a nebyl problém až na otáčky, které mně nějakou dobu zlobili, ale ve směs pohodový motor díky absenci různé elektroniky a dalších výmyslů, které mají jiné 1.6tky...jeden z nejlépe povedených motorů co se týče 1.6.

:arrow: Slider Myslím, že jsi udělal dobře s tím SR... ať slouží... :wink:
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Koupě VW Golf 1.6

Příspěvek od majrek001 »

čau, tak jako byli jsme se projet v GTI 110kW (zhruba stejným stylem jízdy jak jezdím ze svým palubák ukazoval po 30km cca 18l, ale na nádrž to snad nebude tak hrozný) a nevím no, ten svůj 16v točím běžně kolem 4000 ale i po omezovač a občas si jdu zablbnout že to prostě točím všechno přes 6000 a pak když vezmu kolik jsem najel na nádrž a kolik km tak přes 8,5l/100km (na 17" vw santa monica) (běžne od plné nadrže tak než se rozsvítí hladové oko tak je to od 600-680km a vejde tam 43-48l) mě to nikdy nevyšlo a to zase jako dědko-stylem prakticky nejezdím prostě spotřebu neřeším jak je možnost předjet tak než jet za autem kde na zadním platě leží kloubouk, tak ho raději předjedu protože tady těm "ridičům" vůbec nevěřím..

ale zase v 1.8T je jiné svezení a těch pár litrů navíc za to stojí, ale pokud by to stejně jelo na LPG tak by to nebylo špatný to bych to 132kW šel hnedka nebo do TDI, alel problém je že už to je srdeční záležitost.

jurod: p.s. jinak jsme se za tu sezonu nějak nestihli srazit tak až budou na autě zase letní kola tak se budeme muset někde domluvit a prohodit řeč
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 07.11.2012 19:32, celkem upraveno 1 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
Slider
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: Koupě VW Golf 1.6

Příspěvek od Slider »

jurod píše:
majrek001 píše:občas se tady objeví názor že to žere stejně jako 1.6 a víc jede s tím druhým názorem souhlasím ale s prvním ani náhodou
Zdar, tak to jsem byl asi já, kdo to psal... :D Jelikož jsem oba motory měl. Abych to uvedl na správnou míru, žerou cca. stejně při "stejném stylu jízdy"... a pokud chceš se 180PS jezdit jako se 100PS, tak je to skutečně na ten výkon dědkovský styl, ale jedeš pořád stejně jako na té 1.6. Já jsem přesel z jednoho motoru na druhý a fakt jsem si nevšiml skoro žádné vyšší spotřeby, možná ve městě o něco, ale kombinovaná se mi zdá být stejná, jelikož jsem zatím i kvůli 14" kolům a "pidi" brzdám tomu moc nenakládal a jezdil stejným stylem jako předtím.

Hlavně co se pak týče jízdy po dálnici, tak tam je to cca. taky stejné až na komfort, kde díky delším kvaltům u motoru AUQ to točí na stejný převodový stupeň podstatně méně otáček při stejné rychlosti, z čeho vyplývá tišší chod, při přebíhaní není nutno žádného podřazení a točení vysokých otáček a to nejdůležitější, že když si chceš s tím vyhrát takto fakt jede.

:arrow: czab Já převodovku prodával za 7 tis. Tak nějak se to pohybuje. Najel jsem na SRku asi 170tis. km a nebyl problém až na otáčky, které mně nějakou dobu zlobili, ale ve směs pohodový motor díky absenci různé elektroniky a dalších výmyslů, které mají jiné 1.6tky...jeden z nejlépe povedených motorů co se týče 1.6.

:arrow: Slider Myslím, že jsi udělal dobře s tím SR... ať slouží... :wink:
Ahoj,jaký problém s otáčkama?Občas mi docela houpe volnoběh a podle MFA se nemužu dostat pod 10l spotřeby :-/ Čím to může být? Doufám že ne klapka......

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě VW Golf 1.6

Příspěvek od jurod »

Tyhle motory docela na otáčky trpí.... v první řadě to chce vyčistit škrtící klapku, udělat základní nastavení a mrknout na diagnostiku co vše to bude ukazovat...podle toho eventuálně dále postupovat.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“