Koupě VW Golf 1.6
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- Slider
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Koupě VW Golf 1.6
Ahoj,chystám se koupit Golfa 1.6 a chtěl jsem se zeptat,na co si mám dát pozor,popř.Který typ motoru nebrat a jaké jsou příznaky nejčastějších závad,které nejsou na 1. pohled lajkem videt. Diky
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Koupě VW Golf 1.6
nechceš raději 1.8T?
- Slider
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: Koupě VW Golf 1.6
Jezdím kratké vzdálenosti,bojím se,že to turbo by šlo brzo do věčných lovišťluki píše:nechceš raději 1.8T?
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Koupě VW Golf 1.6
aby jsi nebyl zklamaný po přechodu z 1.8 GTI 8v..
ale pokud ji tak chceš, tak se dělají 1.6 SR 8v mechanický lankový plyn (74 a asi 75kW) benzín N95 a 1.6 16v el.plyn (77 a 81kW(FSI)) benzín N98 alternativa N95, ale s tím to moc nejede a žere.
SR jede lépe odspodu a ve vyšších otáčkách se ztrácí a 16v ten zase jede tak od 3000ot nahoru. u SR odchází častěji převodovky (střihnou se nýty)
a 16v (má o něco silnejší nýty ale pořád to jsou jen nýty a občas se to taky střihne (já mám najeto 210 000km a zatím dobrý)
po čtyřech letech jsem konečně s 1.6 16V celkem spokojen jak to jede (ale chce to prostě origo přívod sání a filtrbox z TDI/GTI pak to jede hnedka jinak a vyrovnaněji)
1.8T pěkné svezení ale bez LPG bych to nechtěl ta spotřeba mě děsila i když tady píšou cosi o 8l na 100km ale nevím jestli jim tak nechybí 1 před tím, ale asi s dědkovským stylem se to dá trochu srazit. občas se tady objeví názor že to žere stejně jako 1.6 a víc jede s tím druhým názorem souhlasím ale s prvním ani náhodou
ale pokud ji tak chceš, tak se dělají 1.6 SR 8v mechanický lankový plyn (74 a asi 75kW) benzín N95 a 1.6 16v el.plyn (77 a 81kW(FSI)) benzín N98 alternativa N95, ale s tím to moc nejede a žere.
SR jede lépe odspodu a ve vyšších otáčkách se ztrácí a 16v ten zase jede tak od 3000ot nahoru. u SR odchází častěji převodovky (střihnou se nýty)
a 16v (má o něco silnejší nýty ale pořád to jsou jen nýty a občas se to taky střihne (já mám najeto 210 000km a zatím dobrý)
po čtyřech letech jsem konečně s 1.6 16V celkem spokojen jak to jede (ale chce to prostě origo přívod sání a filtrbox z TDI/GTI pak to jede hnedka jinak a vyrovnaněji)
1.8T pěkné svezení ale bez LPG bych to nechtěl ta spotřeba mě děsila i když tady píšou cosi o 8l na 100km ale nevím jestli jim tak nechybí 1 před tím, ale asi s dědkovským stylem se to dá trochu srazit. občas se tady objeví názor že to žere stejně jako 1.6 a víc jede s tím druhým názorem souhlasím ale s prvním ani náhodou
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 29.10.2012 12:11, celkem upraveno 1 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Koupě VW Golf 1.6
V podstatě u vw žádný benzín není hightech a těžko se radí až na 1,8T,ten je prý výborný.
1.6SR nemám zkušenost ale prý papá olej a v životnosti žádná sláva,však si to tu pročti.Navíc hrozí destrukce převodovky(nýty).
1.6 16V nedoporučuju pokud se jezdí ve městě,slabý tah odpod-klepou ventily při zatížení,nepružný motor,navíc jede dobře jen na drahý N98.Ale na dálky umí i do 6L.A prý taky nýty v převodovce..
1.6SR nemám zkušenost ale prý papá olej a v životnosti žádná sláva,však si to tu pročti.Navíc hrozí destrukce převodovky(nýty).
1.6 16V nedoporučuju pokud se jezdí ve městě,slabý tah odpod-klepou ventily při zatížení,nepružný motor,navíc jede dobře jen na drahý N98.Ale na dálky umí i do 6L.A prý taky nýty v převodovce..
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Koupě VW Golf 1.6
majrek001:
O tom filtrboxu mi prosím napiš něco víc,třeba do zprávy.díky
O tom filtrboxu mi prosím napiš něco víc,třeba do zprávy.díky
- Slider
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: Koupě VW Golf 1.6
Děkuju za odpověďmajrek001 píše:aby jsi nebyl zklamaný po přechodu z 1.8 GTI 8v..
ale pokud ji tak chceš, tak se dělají 1.6 SR 8v mechanický lankový plyn (74 a asi 75kW) benzín N95 a 1.6 16v el.plyn (77 a 81kW(FSI)) benzín N98 alternativa N95, ale s tím to moc nejede a žere.
SR jede lépe odspodu a ve vyšších otáčkách se ztrácí a 16v ten zase jede tak od 3000ot nahoru. u SR odchází častěji převodovky (střihnou se nýty)
a 16v (má o něco silnejší nýty ale pořád to jsou jen nýty a občas se to taky střihne (já mám najeto 210 000km a zatím dobrý)
po čtyřech letech jsem konečně s 1.6 16V celkem spokojen jak to jede (ale chce to prostě origo přívod sání a filtrbox z TDI/GTI pak to jede hnedka jinak a vyrovnaněji)
1.8T pěkné svezení ale bez LPG bych to nechtěl ta spotřeba mě děsila i když tady píšou cosi o 8l na 100km ale nevím jestli jim tak nechybí 1 před tím, ale asi s dědkovským stylem se to dá trochu srazit. občas se tady objeví názor že to žere stejně jako 1.6 a víc jede s tím druhým názorem souhlasím ale s prvním ani náhodou
Je mi jasný,že to bude líný,ale nechci jezdit s dvojkou v zimě. Chci auto bez sportovniho podvozku, abych mohl odvézt i prarodiče někam 50km. Prostě potřebuju něco mladšího, na co bude spoleh. Nebudu s tim zavodit,na svezeni mam dvojku Hlavně nechci koupit auto, do kterýho budu jenom sypat peníze za opravy....proto se ptám. 1.4ka si myslim že bude moc líná,proto jsem rovnou koukal na 1.6....Máte někdo zkušenosti i s těmahle motorama. Čtyřkovej golf je pro mě velká neznámá....
- maku
- VWagenista
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 05.10.2011 20:50
- Bydliště: 3nec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě VW Golf 1.6
Tak pokud koupis auto starsi 12let tak si myslim, ze bez oprav se to neobejde a ohledne tech 1.4 dost zerou olej, pokud uz chces 1.6SR 8V obcas problem z prevodovkou DUU a nebo rovnou 1.6 16V a vem sebou VAG jak pujdes kupovat auto a rovnou to projed a pak proskenuj VAGem abys vedel co tomu je nebo neni.
VW GOLF IV 1.6SR 74kW AKL - COMFORTLINE http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=223119" onclick="window.open(this.href);return false; PRODANO
AUDI A4 B8.5 3.0TDI r.v.2014
AUDI A4 B8.5 3.0TDI r.v.2014
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Koupě VW Golf 1.6
přesně tak projeď to diagnostikou.. já mám 1.6 16v 4 roky a krom běžných oprav (olej, brzdy, čepy a řídící tyče) a nedůležitých kravin (jako světla, podvozek, kola atd) jsem kupoval akorát hallův snímač otáček klikovky, brzdový spínač a zkoušel jsem měnit lambdu za katem.. mám z D byl stočený asi o 30 000km a mám s ním najeto nějakých 80 000km a bezproblému, olej nežere ani v 210000km jezdí na klasiku 5W-40 plná syntetika.. u 1.6 16v jde lehce dodělat tempomat protože má vždycky el.plyn neduh je zase jeho prodleva. benzín dávám carreru 100 (maxxmotion100) jak do toho dáváš N95 tak prostě klepou ventily trošku a celkově je to zadušené
za mě bych ti poradil ať vybereš motor jakýkoliv tak od 2000 a novější a s ESP bez toho bych už auto nechtěl (a takovou tu klasiku el. okna, el.zrcátka+výhřev, climatronic).
chce to vyzkoušet všechno, zkontroluj všechny dveře ze zaplím klíčkem jestli rožinají vnitřní osvětlení + přední jestli svítí lampičky při otevření a
jestli při vytaženém klíčku zaplém vypínači světel a otevřených řidičových dveří jestli funguje to řve že jsou zaplé světla (oprava není nějak moc nákladná, ale je to důvod diskutovat o nižší ceně)
el. okna
stěrače přední /zadní odstřikovače
klimu - pokud bude méně jak 5°C tak to neotestuješ protože nesepne
občas bzučí vypínač světel po zapnutí
taky bych ze zaměřil jestli ve vnitř není nějak podezřele mokro, prostě okounout celkový stav a zbytek projížďkou (čepy, podvozek co na něm mlatí)
vag ti řekne téměř všechno načti chyby - elektronika motoru, elektronika brzd, komfort systém, klima/topení
za mě bych ti poradil ať vybereš motor jakýkoliv tak od 2000 a novější a s ESP bez toho bych už auto nechtěl (a takovou tu klasiku el. okna, el.zrcátka+výhřev, climatronic).
chce to vyzkoušet všechno, zkontroluj všechny dveře ze zaplím klíčkem jestli rožinají vnitřní osvětlení + přední jestli svítí lampičky při otevření a
jestli při vytaženém klíčku zaplém vypínači světel a otevřených řidičových dveří jestli funguje to řve že jsou zaplé světla (oprava není nějak moc nákladná, ale je to důvod diskutovat o nižší ceně)
el. okna
stěrače přední /zadní odstřikovače
klimu - pokud bude méně jak 5°C tak to neotestuješ protože nesepne
občas bzučí vypínač světel po zapnutí
taky bych ze zaměřil jestli ve vnitř není nějak podezřele mokro, prostě okounout celkový stav a zbytek projížďkou (čepy, podvozek co na něm mlatí)
vag ti řekne téměř všechno načti chyby - elektronika motoru, elektronika brzd, komfort systém, klima/topení
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 73
- Registrován: 26.08.2012 16:24
- Bydliště: Velký Ořechov (kusek od Zlína)
Re: Koupě VW Golf 1.6
Omlouvám se že vám skáču do tématu, ale koupil jsem golfa 1.6 SR, rv 98, ale motor po zadření rv 01. Jen mě tady zaráží ty věci o převodovkách. Na kolik vyjde repas převodovky když se podělá (pokud to jde) nebo na kolik vyjde přehození jiné převodovky (třeba z druhé ruky).
Golf IV 1.6SR & lpg
- Slider
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: Koupě VW Golf 1.6
Tak už jsem koupil 1.6 SR dekuju za rady
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě VW Golf 1.6
Zdar, tak to jsem byl asi já, kdo to psal... Jelikož jsem oba motory měl. Abych to uvedl na správnou míru, žerou cca. stejně při "stejném stylu jízdy"... a pokud chceš se 180PS jezdit jako se 100PS, tak je to skutečně na ten výkon dědkovský styl, ale jedeš pořád stejně jako na té 1.6. Já jsem přesel z jednoho motoru na druhý a fakt jsem si nevšiml skoro žádné vyšší spotřeby, možná ve městě o něco, ale kombinovaná se mi zdá být stejná, jelikož jsem zatím i kvůli 14" kolům a "pidi" brzdám tomu moc nenakládal a jezdil stejným stylem jako předtím.majrek001 píše:občas se tady objeví názor že to žere stejně jako 1.6 a víc jede s tím druhým názorem souhlasím ale s prvním ani náhodou
Hlavně co se pak týče jízdy po dálnici, tak tam je to cca. taky stejné až na komfort, kde díky delším kvaltům u motoru AUQ to točí na stejný převodový stupeň podstatně méně otáček při stejné rychlosti, z čeho vyplývá tišší chod, při přebíhaní není nutno žádného podřazení a točení vysokých otáček a to nejdůležitější, že když si chceš s tím vyhrát takto fakt jede.
czab Já převodovku prodával za 7 tis. Tak nějak se to pohybuje. Najel jsem na SRku asi 170tis. km a nebyl problém až na otáčky, které mně nějakou dobu zlobili, ale ve směs pohodový motor díky absenci různé elektroniky a dalších výmyslů, které mají jiné 1.6tky...jeden z nejlépe povedených motorů co se týče 1.6.
Slider Myslím, že jsi udělal dobře s tím SR... ať slouží...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Koupě VW Golf 1.6
čau, tak jako byli jsme se projet v GTI 110kW (zhruba stejným stylem jízdy jak jezdím ze svým palubák ukazoval po 30km cca 18l, ale na nádrž to snad nebude tak hrozný) a nevím no, ten svůj 16v točím běžně kolem 4000 ale i po omezovač a občas si jdu zablbnout že to prostě točím všechno přes 6000 a pak když vezmu kolik jsem najel na nádrž a kolik km tak přes 8,5l/100km (na 17" vw santa monica) (běžne od plné nadrže tak než se rozsvítí hladové oko tak je to od 600-680km a vejde tam 43-48l) mě to nikdy nevyšlo a to zase jako dědko-stylem prakticky nejezdím prostě spotřebu neřeším jak je možnost předjet tak než jet za autem kde na zadním platě leží kloubouk, tak ho raději předjedu protože tady těm "ridičům" vůbec nevěřím..
ale zase v 1.8T je jiné svezení a těch pár litrů navíc za to stojí, ale pokud by to stejně jelo na LPG tak by to nebylo špatný to bych to 132kW šel hnedka nebo do TDI, alel problém je že už to je srdeční záležitost.
jurod: p.s. jinak jsme se za tu sezonu nějak nestihli srazit tak až budou na autě zase letní kola tak se budeme muset někde domluvit a prohodit řeč
ale zase v 1.8T je jiné svezení a těch pár litrů navíc za to stojí, ale pokud by to stejně jelo na LPG tak by to nebylo špatný to bych to 132kW šel hnedka nebo do TDI, alel problém je že už to je srdeční záležitost.
jurod: p.s. jinak jsme se za tu sezonu nějak nestihli srazit tak až budou na autě zase letní kola tak se budeme muset někde domluvit a prohodit řeč
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 07.11.2012 19:32, celkem upraveno 1 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- Slider
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: Koupě VW Golf 1.6
Ahoj,jaký problém s otáčkama?Občas mi docela houpe volnoběh a podle MFA se nemužu dostat pod 10l spotřeby :-/ Čím to může být? Doufám že ne klapka......jurod píše:Zdar, tak to jsem byl asi já, kdo to psal... Jelikož jsem oba motory měl. Abych to uvedl na správnou míru, žerou cca. stejně při "stejném stylu jízdy"... a pokud chceš se 180PS jezdit jako se 100PS, tak je to skutečně na ten výkon dědkovský styl, ale jedeš pořád stejně jako na té 1.6. Já jsem přesel z jednoho motoru na druhý a fakt jsem si nevšiml skoro žádné vyšší spotřeby, možná ve městě o něco, ale kombinovaná se mi zdá být stejná, jelikož jsem zatím i kvůli 14" kolům a "pidi" brzdám tomu moc nenakládal a jezdil stejným stylem jako předtím.majrek001 píše:občas se tady objeví názor že to žere stejně jako 1.6 a víc jede s tím druhým názorem souhlasím ale s prvním ani náhodou
Hlavně co se pak týče jízdy po dálnici, tak tam je to cca. taky stejné až na komfort, kde díky delším kvaltům u motoru AUQ to točí na stejný převodový stupeň podstatně méně otáček při stejné rychlosti, z čeho vyplývá tišší chod, při přebíhaní není nutno žádného podřazení a točení vysokých otáček a to nejdůležitější, že když si chceš s tím vyhrát takto fakt jede.
czab Já převodovku prodával za 7 tis. Tak nějak se to pohybuje. Najel jsem na SRku asi 170tis. km a nebyl problém až na otáčky, které mně nějakou dobu zlobili, ale ve směs pohodový motor díky absenci různé elektroniky a dalších výmyslů, které mají jiné 1.6tky...jeden z nejlépe povedených motorů co se týče 1.6.
Slider Myslím, že jsi udělal dobře s tím SR... ať slouží...
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě VW Golf 1.6
Tyhle motory docela na otáčky trpí.... v první řadě to chce vyčistit škrtící klapku, udělat základní nastavení a mrknout na diagnostiku co vše to bude ukazovat...podle toho eventuálně dále postupovat.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;