Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 77 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: nemrznoucí kapalina G12
PříspěvekNapsal: 02.11.2012 21:04 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

11.04.2012

Příspěvky:

57

je nutné ředit nemrznoucí kapalinu G12?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: nemrznoucí kapalina G12
PříspěvekNapsal: 02.11.2012 21:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.10.2011

Příspěvky:

1279

Bydliště:

MoraVWa

Nemusíš..

_________________
VW Golf IV black magic, 1.9 TDi, 81 kW, r.v. 2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: nemrznoucí kapalina G12
PříspěvekNapsal: 02.11.2012 22:57 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.03.2010

Příspěvky:

2302

Bydliště:

Uherské Hradiště

Proč bez ředění, tady nejsou teploty jako na Aljašce.. :mrgreen:

_________________
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
viewtopic.php?f=78&t=206636
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
viewtopic.php?f=40&t=231905


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: nemrznoucí kapalina G12
PříspěvekNapsal: 02.11.2012 23:18 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8612

Bydliště:

Liberecký Kraj

A co náporovej vzduch na chladič? S tím už nikdo nepočítá ve vysokých mrazech? Já nevidim důvod to ředit když to i z fabriky jezdí neředěné.

_________________
VW PERFORMANCE

http://www.detailingpro.cz/ - OPT, CarPro
MM DETAIL - Údržba automobilů REFERENCE

_________________
VW MK4 Black GTI 1.8T, VW MK2 Gray GTI 1.8 8V


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: nemrznoucí kapalina G12
PříspěvekNapsal: 03.11.2012 00:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.03.2010

Příspěvky:

2302

Bydliště:

Uherské Hradiště

Tak potom je třeba myslet i na účinek chlazení v létě... protože neředěná kapalina tyhle vlastnosti zhoršuje - hůř chladí, odebírá méně tepla, protože má horší tepelnou kapacitu, navíc je i více hustá - menší průtok...

Nejsem si jist, ale neředěná má i jiný bod tuhnutí...tuhne dříve než ředěná.

Co se týče aut z výroby, nevím o tom, že by to jezdilo s neředěnou, je to podle mě blbost... i v servisních manuálech píšou, že se musí ředit....tady je něco z "jak na to"...kde se píše, že se nesmí překročit poměr 60% G12 jinak se snižuje ochrana před mrazem a chladící účinek..:!:
Příloha:
1.png
1.png (389.98 KiB) Zobrazeno 2261 krát



Třeba zde http://www.mazivashop.cz/product/velvan ... s-1-l:282/ - taky uvedeno nepoužívat bez ředění.
Něco se řešilo i zde...viewtopic.php?f=50&t=42914
Takže za mně jednoznačně naředit dle tabulky vzadu na obalu, protože paradoxně zde platí méně je více. :wink:

_________________
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
viewtopic.php?f=78&t=206636
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
viewtopic.php?f=40&t=231905


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: nemrznoucí kapalina G12
PříspěvekNapsal: 03.11.2012 11:36 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8612

Bydliště:

Liberecký Kraj

Zase ty Tvoje odkazy a tabulky apod. co takhle osobní zkušenosti? Mě nezajímá to co si někde vygooglíš, ale praxe. Ono se toho všude napovídá a nakonec je to uplně naopak. Já s neředěným fridexem nemám problém v ani jednom ročním obdobím.

Nevim proč by si lidi, který to tam ve fabrice lijou vymýšleli.

Já důvěřuju vlastním zkušenostem, né tomu co kde píšou.

_________________
VW PERFORMANCE

http://www.detailingpro.cz/ - OPT, CarPro
MM DETAIL - Údržba automobilů REFERENCE

_________________
VW MK4 Black GTI 1.8T, VW MK2 Gray GTI 1.8 8V


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: nemrznoucí kapalina G12
PříspěvekNapsal: 03.11.2012 11:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.06.2008

Příspěvky:

270

Bydliště:

Třinec

Tak oni to všichni ředí, všude o tom píšou, že se to tak ma dělat a to všechno asi jenom z nudy. To jsou nazory proboha.

_________________
VW Passat B5 1.8T


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: nemrznoucí kapalina G12
PříspěvekNapsal: 03.11.2012 11:58 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8612

Bydliště:

Liberecký Kraj

Dolož mi důkaz z reálného života o tom, že neředěná kapalina je špatně. Pak se tu můžeme dohadovat dál.

_________________
VW PERFORMANCE

http://www.detailingpro.cz/ - OPT, CarPro
MM DETAIL - Údržba automobilů REFERENCE

_________________
VW MK4 Black GTI 1.8T, VW MK2 Gray GTI 1.8 8V


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: nemrznoucí kapalina G12
PříspěvekNapsal: 03.11.2012 12:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.06.2008

Příspěvky:

270

Bydliště:

Třinec

Proboha proč by to někdo dělal. Proč bych lil do chladiče čistou G12 za "pětikilo" když ji tam naliju polovinu za poloviční cenu plus destilku za dvě pětky a udělám vše tak jak ma být?

_________________
VW Passat B5 1.8T


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: nemrznoucí kapalina G12
PříspěvekNapsal: 03.11.2012 15:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.03.2010

Příspěvky:

2302

Bydliště:

Uherské Hradiště

VWMysak píše:
Zase ty Tvoje odkazy a tabulky apod. co takhle osobní zkušenosti? Mě nezajímá to co si někde vygooglíš, ale praxe. Ono se toho všude napovídá a nakonec je to uplně naopak. Já s neředěným fridexem nemám problém v ani jednom ročním obdobím.

Nevim proč by si lidi, který to tam ve fabrice lijou vymýšleli.

Já důvěřuju vlastním zkušenostem, né tomu co kde píšou.


Myšáku, tak abych to vzal popořádku...nepotřebuji si něco někde googlit, když to mám napsané na etiketě a pokud je tam napsáno, že se to má ředit v nějakém poměru, tak nepotřebuji mít zkušenost, abych to tak neudělal. Je to prostě návod od výrobce, který za něco ručí. Není to jen návod na etiketě, ale vždyť je to i v servisním manuálu VW, tak by si pak srali do huby, kdyby tam dávali něco jiné jako píšou, ne?
Brožuru k autu jsem taky dostal jen tak? Když tam tedy píšou něco jiné? Si přečti tohle, jsem ti to schválně vyfotil...Nejenom, že tam zase píšou o poměru ředění, ale píšou, že vozidla, které jsou určené pro export do Norska, Švédska, Finska jsou z výroby naplněna kapalinou do -35C, kde je poměr 50% G12. A ty mi chceš říct, že v ČR, kde teploty zdaleka nedosahují teplot v Norsku... lijí čistou G12? 8O
Příloha:
ch.jpg
ch.jpg (253.1 KiB) Zobrazeno 2210 krát


Řekni mi, když už jsme u těch zkušeností, jaká zkušenost tě vedla k tomu, že to tam potřebuješ dávat neředěné, když 1:1 je do -35C? Nebo 3:2, což je do -50C dle výrobce.... Mi chceš snad říct, že náporem vzduchu jsi měl v zimě na chladiči -50C??? Dolož mi důkaz z reálného života. :mrgreen: když takhle neředěné to z výroby nejde ani do severní Evropy.

Na tohle nepotřebuje mít člověk zkušenosti. Já ředím 1:1 a bohatě mi do -35C stačí - má zkušenost. Takže nevidím důvod na to, abych to neředil, když navíc to pak snese méně a ještě hůř to chladí. Já neříkám, že s tím zadřeš motor, ale lepší to není i když se nemusí vůbec nic stát ale rozhodně bych to tady nedával jako doporučení lidem, jelikož když to funguje tobě, neznamená, že to bude fungovat i někomu jinému. Proto se řídím obecným pravidlem od výrobce a nemusím hazardovat, když je dokázáno, že ředěné to snese více.

Další věc, já to tady nepsal tobě, píšu to tomu co se ptal a lidem co to budou číst. A ti mají na výběr, jestli dají na tvé zkušenosti, anebo dají na to, co se dočtou v mých odkazech... :wink:, je to diskuze, fórum. Rozhodně to nepíšu na to, abych se s někým hádal...není se totiž o čem hádat. :drinks:

_________________
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
viewtopic.php?f=78&t=206636
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
viewtopic.php?f=40&t=231905


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: nemrznoucí kapalina G12
PříspěvekNapsal: 03.11.2012 16:01 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.04.2011

Příspěvky:

3027

Bydliště:

Česká Třebová

ja nevim ale vlete to ma dobre vlastnosti G12 ma vetsi bod varu

_________________
VW Golf IV 1.9 TDI 96 kw ASZ 2003 HIGHLINE Chip TDIfun EGR OFF KAT OFF
Srazy VW GROUP meetings


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: nemrznoucí kapalina G12
PříspěvekNapsal: 03.11.2012 16:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.03.2010

Příspěvky:

2302

Bydliště:

Uherské Hradiště

To samozřejmě ano, proto je nutné tam mít v létě alespoň těch 40%. Ale od 60% koncentrace se to pak začíná chovat opačně, má i nižší tepelnou kapacitu, takže dokáže přijat méně tepla, které pak zase odevzdá...tudíž horší chlazení. Samozřejmě jsou pak i jiné nemrznoucí směsi, které se třeba neředí, nebo chladící kapaliny pro použití v motorsportu jsou zase jiné...

_________________
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
viewtopic.php?f=78&t=206636
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
viewtopic.php?f=40&t=231905


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: nemrznoucí kapalina G12
PříspěvekNapsal: 03.11.2012 17:07 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

15020

Bydliště:

BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

tak já se vložím do debaty jen tak s připomenutím že na zaparkovaným autě těžko někdo bude mít v náporu -50 stupňů.. :idea:

(což je možný... protože se narůstajícím větrem - at už přírodním nebo vytvořeným jízdou klesá teplota... takže při nějakých -18 stupních a rychlosti 75km/h je výsledná teplota -47 (proto vám třeba zamrzá směs do -25 do ostřikovačů na skle :wink: )

a jakmile motor běží :arrow: tak si reguluje malý a velký chladící okruh termostatem :idea: takže i když na tom chladiči třeba -50 je... tak tam ta kapalina co má třeba 40stupňů nestihne zamrznout ..protože se za tu chvíli než proteče nestihne ochladit o 90 stupňů ... :idea:

_________________
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

_________________
GTI v naftě, je jako ferrari v kombi... sice to existuje, ale je to 3,14čovina


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: nemrznoucí kapalina G12
PříspěvekNapsal: 03.11.2012 17:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.03.2010

Příspěvky:

2302

Bydliště:

Uherské Hradiště

Zajímavé, nepředpokládal jsem, že to klesne až tak co se týče reálné teploty. Ale zase jsem o něco moudřejší... :wink:
Každopádně s tím asi výrobci nemrznoucích směsí počítají... zase takový magoři tam nebudou, aby si to neuměli spočítat... protože teplota udaná ředěním není teplota, která je při náporu vzduchu.

EDIT:
Vtuni, nejedná se ale o teplotu pocitovou, kterou jsi psal výše? Která se počítá ze vzorce na základě reálné teploty a rychlosti větru? Protože to sedí s tím tvým číslem... Otázka je jaký je rozdíl mezi reálnou a pocitovou teplotou... podle toho co jsem četl, tak pocitová teplota je ta, kterou vnímají lidé a zvířata, není to fyzikální veličina a teplota na teploměru se vlivem větru nemění...tudíž by jsi tam naměřil cca. to samé jako v bezvětří... :idea:

EDIT 2: Ještě jsem tedy mrkl co stojí za tím, že směs z ostřikovačů mrzne na skle... je to tím, že nemrznoucí složkou v levnějších kapalinách bývá většinou samotný ethanol, který je ale těkavý a rychle se odpaří, takže zůstane jen čistá voda, která rychle zamrzá.
Lepší směsi obsahují etylenglykol, který je netěkavý a směs stabilizuje - vydrží déle nemrznoucí. :idea: Tudíž lepší zase mrknout na etiketu a kupovat si tu směs, která obsahuje etylenglykol.

_________________
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
viewtopic.php?f=78&t=206636
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
viewtopic.php?f=40&t=231905


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: nemrznoucí kapalina G12
PříspěvekNapsal: 03.11.2012 20:19 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

15020

Bydliště:

BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

jo je to v obou případech tak jak píšeš... :wink:
ted je jen otázka jestli to u toho chladiče nefunguje taky "pocitově"... tj na stejným principu... :idea:
např vzduchem chlazený motory u motorek.. v létě se pořád chladí vzduchem o teplotě pořád 35 stupňů a za jízdy to stačí..ale při stání na místě bude problém... a taky to chladí pořád stejně teplým vzduchem...

_________________
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

_________________
GTI v naftě, je jako ferrari v kombi... sice to existuje, ale je to 3,14čovina


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 77 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group