nemrznoucí kapalina G12
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 11.04.2012 21:23
nemrznoucí kapalina G12
je nutné ředit nemrznoucí kapalinu G12?
- kmara
- VWagenista
- Příspěvky: 1276
- Registrován: 16.10.2011 21:06
- Bydliště: MoraVWa
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: nemrznoucí kapalina G12
Proč bez ředění, tady nejsou teploty jako na Aljašce..
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- VWMysak
- Moderátor
- Příspěvky: 8701
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberecký Kraj
Re: nemrznoucí kapalina G12
A co náporovej vzduch na chladič? S tím už nikdo nepočítá ve vysokých mrazech? Já nevidim důvod to ředit když to i z fabriky jezdí neředěné.
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: nemrznoucí kapalina G12
Tak potom je třeba myslet i na účinek chlazení v létě... protože neředěná kapalina tyhle vlastnosti zhoršuje - hůř chladí, odebírá méně tepla, protože má horší tepelnou kapacitu, navíc je i více hustá - menší průtok...
Nejsem si jist, ale neředěná má i jiný bod tuhnutí...tuhne dříve než ředěná.
Co se týče aut z výroby, nevím o tom, že by to jezdilo s neředěnou, je to podle mě blbost... i v servisních manuálech píšou, že se musí ředit....tady je něco z "jak na to"...kde se píše, že se nesmí překročit poměr 60% G12 jinak se snižuje ochrana před mrazem a chladící účinek.. Třeba zde http://www.mazivashop.cz/product/velvan ... s-1-l:282/" onclick="window.open(this.href);return false; - taky uvedeno nepoužívat bez ředění.
Něco se řešilo i zde...http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=42914" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže za mně jednoznačně naředit dle tabulky vzadu na obalu, protože paradoxně zde platí méně je více.
Nejsem si jist, ale neředěná má i jiný bod tuhnutí...tuhne dříve než ředěná.
Co se týče aut z výroby, nevím o tom, že by to jezdilo s neředěnou, je to podle mě blbost... i v servisních manuálech píšou, že se musí ředit....tady je něco z "jak na to"...kde se píše, že se nesmí překročit poměr 60% G12 jinak se snižuje ochrana před mrazem a chladící účinek.. Třeba zde http://www.mazivashop.cz/product/velvan ... s-1-l:282/" onclick="window.open(this.href);return false; - taky uvedeno nepoužívat bez ředění.
Něco se řešilo i zde...http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=42914" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže za mně jednoznačně naředit dle tabulky vzadu na obalu, protože paradoxně zde platí méně je více.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- VWMysak
- Moderátor
- Příspěvky: 8701
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberecký Kraj
Re: nemrznoucí kapalina G12
Zase ty Tvoje odkazy a tabulky apod. co takhle osobní zkušenosti? Mě nezajímá to co si někde vygooglíš, ale praxe. Ono se toho všude napovídá a nakonec je to uplně naopak. Já s neředěným fridexem nemám problém v ani jednom ročním obdobím.
Nevim proč by si lidi, který to tam ve fabrice lijou vymýšleli.
Já důvěřuju vlastním zkušenostem, né tomu co kde píšou.
Nevim proč by si lidi, který to tam ve fabrice lijou vymýšleli.
Já důvěřuju vlastním zkušenostem, né tomu co kde píšou.
- Mario02
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 17.06.2008 18:25
- Bydliště: Třinec
Re: nemrznoucí kapalina G12
Tak oni to všichni ředí, všude o tom píšou, že se to tak ma dělat a to všechno asi jenom z nudy. To jsou nazory proboha.
- VWMysak
- Moderátor
- Příspěvky: 8701
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberecký Kraj
Re: nemrznoucí kapalina G12
Dolož mi důkaz z reálného života o tom, že neředěná kapalina je špatně. Pak se tu můžeme dohadovat dál.
- Mario02
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 17.06.2008 18:25
- Bydliště: Třinec
Re: nemrznoucí kapalina G12
Proboha proč by to někdo dělal. Proč bych lil do chladiče čistou G12 za "pětikilo" když ji tam naliju polovinu za poloviční cenu plus destilku za dvě pětky a udělám vše tak jak ma být?
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: nemrznoucí kapalina G12
Myšáku, tak abych to vzal popořádku...nepotřebuji si něco někde googlit, když to mám napsané na etiketě a pokud je tam napsáno, že se to má ředit v nějakém poměru, tak nepotřebuji mít zkušenost, abych to tak neudělal. Je to prostě návod od výrobce, který za něco ručí. Není to jen návod na etiketě, ale vždyť je to i v servisním manuálu VW, tak by si pak srali do huby, kdyby tam dávali něco jiné jako píšou, ne?VWMysak píše:Zase ty Tvoje odkazy a tabulky apod. co takhle osobní zkušenosti? Mě nezajímá to co si někde vygooglíš, ale praxe. Ono se toho všude napovídá a nakonec je to uplně naopak. Já s neředěným fridexem nemám problém v ani jednom ročním obdobím.
Nevim proč by si lidi, který to tam ve fabrice lijou vymýšleli.
Já důvěřuju vlastním zkušenostem, né tomu co kde píšou.
Brožuru k autu jsem taky dostal jen tak? Když tam tedy píšou něco jiné? Si přečti tohle, jsem ti to schválně vyfotil...Nejenom, že tam zase píšou o poměru ředění, ale píšou, že vozidla, které jsou určené pro export do Norska, Švédska, Finska jsou z výroby naplněna kapalinou do -35C, kde je poměr 50% G12. A ty mi chceš říct, že v ČR, kde teploty zdaleka nedosahují teplot v Norsku... lijí čistou G12? Řekni mi, když už jsme u těch zkušeností, jaká zkušenost tě vedla k tomu, že to tam potřebuješ dávat neředěné, když 1:1 je do -35C? Nebo 3:2, což je do -50C dle výrobce.... Mi chceš snad říct, že náporem vzduchu jsi měl v zimě na chladiči -50C??? Dolož mi důkaz z reálného života. když takhle neředěné to z výroby nejde ani do severní Evropy.
Na tohle nepotřebuje mít člověk zkušenosti. Já ředím 1:1 a bohatě mi do -35C stačí - má zkušenost. Takže nevidím důvod na to, abych to neředil, když navíc to pak snese méně a ještě hůř to chladí. Já neříkám, že s tím zadřeš motor, ale lepší to není i když se nemusí vůbec nic stát ale rozhodně bych to tady nedával jako doporučení lidem, jelikož když to funguje tobě, neznamená, že to bude fungovat i někomu jinému. Proto se řídím obecným pravidlem od výrobce a nemusím hazardovat, když je dokázáno, že ředěné to snese více.
Další věc, já to tady nepsal tobě, píšu to tomu co se ptal a lidem co to budou číst. A ti mají na výběr, jestli dají na tvé zkušenosti, anebo dají na to, co se dočtou v mých odkazech... , je to diskuze, fórum. Rozhodně to nepíšu na to, abych se s někým hádal...není se totiž o čem hádat.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- morlog
- VWexpert
- Příspěvky: 3035
- Registrován: 19.04.2011 20:29
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: nemrznoucí kapalina G12
ja nevim ale vlete to ma dobre vlastnosti G12 ma vetsi bod varu
Octavia 3 RS TDI
Srazy VW GROUP meetings
_________________
EX:VW Golf IV 1.9 TDI 96 kw ASZ 2003 HIGHLINE Chip TDIfun EGR OFF KAT OFF
Srazy VW GROUP meetings
_________________
EX:VW Golf IV 1.9 TDI 96 kw ASZ 2003 HIGHLINE Chip TDIfun EGR OFF KAT OFF
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: nemrznoucí kapalina G12
To samozřejmě ano, proto je nutné tam mít v létě alespoň těch 40%. Ale od 60% koncentrace se to pak začíná chovat opačně, má i nižší tepelnou kapacitu, takže dokáže přijat méně tepla, které pak zase odevzdá...tudíž horší chlazení. Samozřejmě jsou pak i jiné nemrznoucí směsi, které se třeba neředí, nebo chladící kapaliny pro použití v motorsportu jsou zase jiné...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- vtuni
- Moderátor
- Příspěvky: 15402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road
Re: nemrznoucí kapalina G12
tak já se vložím do debaty jen tak s připomenutím že na zaparkovaným autě těžko někdo bude mít v náporu -50 stupňů..
(což je možný... protože se narůstajícím větrem - at už přírodním nebo vytvořeným jízdou klesá teplota... takže při nějakých -18 stupních a rychlosti 75km/h je výsledná teplota -47 (proto vám třeba zamrzá směs do -25 do ostřikovačů na skle )
a jakmile motor běží tak si reguluje malý a velký chladící okruh termostatem takže i když na tom chladiči třeba -50 je... tak tam ta kapalina co má třeba 40stupňů nestihne zamrznout ..protože se za tu chvíli než proteče nestihne ochladit o 90 stupňů ...
(což je možný... protože se narůstajícím větrem - at už přírodním nebo vytvořeným jízdou klesá teplota... takže při nějakých -18 stupních a rychlosti 75km/h je výsledná teplota -47 (proto vám třeba zamrzá směs do -25 do ostřikovačů na skle )
a jakmile motor běží tak si reguluje malý a velký chladící okruh termostatem takže i když na tom chladiči třeba -50 je... tak tam ta kapalina co má třeba 40stupňů nestihne zamrznout ..protože se za tu chvíli než proteče nestihne ochladit o 90 stupňů ...
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: nemrznoucí kapalina G12
Zajímavé, nepředpokládal jsem, že to klesne až tak co se týče reálné teploty. Ale zase jsem o něco moudřejší...
Každopádně s tím asi výrobci nemrznoucích směsí počítají... zase takový magoři tam nebudou, aby si to neuměli spočítat... protože teplota udaná ředěním není teplota, která je při náporu vzduchu.
EDIT:
Vtuni, nejedná se ale o teplotu pocitovou, kterou jsi psal výše? Která se počítá ze vzorce na základě reálné teploty a rychlosti větru? Protože to sedí s tím tvým číslem... Otázka je jaký je rozdíl mezi reálnou a pocitovou teplotou... podle toho co jsem četl, tak pocitová teplota je ta, kterou vnímají lidé a zvířata, není to fyzikální veličina a teplota na teploměru se vlivem větru nemění...tudíž by jsi tam naměřil cca. to samé jako v bezvětří...
EDIT 2: Ještě jsem tedy mrkl co stojí za tím, že směs z ostřikovačů mrzne na skle... je to tím, že nemrznoucí složkou v levnějších kapalinách bývá většinou samotný ethanol, který je ale těkavý a rychle se odpaří, takže zůstane jen čistá voda, která rychle zamrzá.
Lepší směsi obsahují etylenglykol, který je netěkavý a směs stabilizuje - vydrží déle nemrznoucí. Tudíž lepší zase mrknout na etiketu a kupovat si tu směs, která obsahuje etylenglykol.
Každopádně s tím asi výrobci nemrznoucích směsí počítají... zase takový magoři tam nebudou, aby si to neuměli spočítat... protože teplota udaná ředěním není teplota, která je při náporu vzduchu.
EDIT:
Vtuni, nejedná se ale o teplotu pocitovou, kterou jsi psal výše? Která se počítá ze vzorce na základě reálné teploty a rychlosti větru? Protože to sedí s tím tvým číslem... Otázka je jaký je rozdíl mezi reálnou a pocitovou teplotou... podle toho co jsem četl, tak pocitová teplota je ta, kterou vnímají lidé a zvířata, není to fyzikální veličina a teplota na teploměru se vlivem větru nemění...tudíž by jsi tam naměřil cca. to samé jako v bezvětří...
EDIT 2: Ještě jsem tedy mrkl co stojí za tím, že směs z ostřikovačů mrzne na skle... je to tím, že nemrznoucí složkou v levnějších kapalinách bývá většinou samotný ethanol, který je ale těkavý a rychle se odpaří, takže zůstane jen čistá voda, která rychle zamrzá.
Lepší směsi obsahují etylenglykol, který je netěkavý a směs stabilizuje - vydrží déle nemrznoucí. Tudíž lepší zase mrknout na etiketu a kupovat si tu směs, která obsahuje etylenglykol.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- vtuni
- Moderátor
- Příspěvky: 15402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road
Re: nemrznoucí kapalina G12
jo je to v obou případech tak jak píšeš...
ted je jen otázka jestli to u toho chladiče nefunguje taky "pocitově"... tj na stejným principu...
např vzduchem chlazený motory u motorek.. v létě se pořád chladí vzduchem o teplotě pořád 35 stupňů a za jízdy to stačí..ale při stání na místě bude problém... a taky to chladí pořád stejně teplým vzduchem...
ted je jen otázka jestli to u toho chladiče nefunguje taky "pocitově"... tj na stejným principu...
např vzduchem chlazený motory u motorek.. v létě se pořád chladí vzduchem o teplotě pořád 35 stupňů a za jízdy to stačí..ale při stání na místě bude problém... a taky to chladí pořád stejně teplým vzduchem...
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO