Pískání od motoru

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Pískání od motoru

Příspěvek od jurod »

Víko není potřeba dávat dolu...je to v podstatě ten samý postup.

Na 1.8T je jedno ozubené kolo na jedné vačce a na druhé je snímač otáček.
U tebe jsou 2 ozubené kola a 2 řemeny, které budeš muset demontovat.
Hlavně mrkni odkud ti to přesně teče...může ti téct i ta druhá vačka, jen na to nevidíš..
ono to tam pak stéká po hraně a blbě se to hledá...
Jinak přikládám taky dílenskou příručku...tak na to mrkni...a udělej si to, pokud ti to hází olej
na rozvodový řemen, tak to není moc dobré...
Přílohy
vacka.jpg
vacka_2.jpg
aretace.jpg
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Pískání od motoru

Příspěvek od bifur »

Diky moc. Rozhodujem sa prave ci porobit na motore vsetko co by bolo treba, alebo do toho kupit novy (jazdeny) motor, alebo to predat jak to je. Tak ci tak auto predam, len nechcem aby mal na mna niekto tazke srdce a nechcem to predat moc pod cenu...

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Pískání od motoru

Příspěvek od Doctor Driver »

Tak to pískání znělo jako kompresor od starý ledničky :D Neměl si puštěnou klimu při tom videu? Je možný, že to dělá řemenice klima-kompresoru, ale to se mi moc nezdá.
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
Kubos32
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 08.12.2009 20:07
Bydliště: KarVWina

Re: Pískání od motoru

Příspěvek od Kubos32 »

nemel by nekdo fotku jak to vypada když je rozvodak dole a řemenice myslim u kliky at vidim gufero mel sem to už nekolikrat rozebrane ale nemužu si spomenout jak to tam vypada Diky nejlepe 1.4.16v
Vw Golf 4 . 3dveř

Uživatelský avatar
Kubos32
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 08.12.2009 20:07
Bydliště: KarVWina

Re: Pískání od motoru

Příspěvek od Kubos32 »

To fakt nikdo nemate foto jak to vypada když sou rozvody dole jestly de videt gufero a jaky tam je přistup muže byt i foto 1.6 to by melo byt totožne .at to totiž nerozeberu a nezjistim že to nepujde takhle .Strejda Google my moc nepomohl kdyby nekdo chtel napsat at se podivam tam. Diky
Vw Golf 4 . 3dveř

Uživatelský avatar
lukin2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: Pískání od motoru

Příspěvek od lukin2 »

Ohledně toho pískání od motoru, to může způsobovat více věcí. Nejčastěji drážkový řemen nebo některá z kladek. Nejlíp sundat řemen a zkusit kladky, jestli bude něco slyšet. Při protočení takový ševelení naznačuje, že v kladce už odchází ložisko. A to samé i u serva nebo altíku. Ale vsázel bych nejčastěji na ty kladky, než se hned pouštět do rozvodů.

Dříve se tady někdo ptal jak se mění ten napínací člen s kladkou. Napnák se skládá z válce s vinutou pružinou, k němuž je připevněna kladka. Doporučoval bych to měnit jako celek vzhledem k tomu, že za ty roky ten napínací člen může být už unavený a zcela neplní svůj účel. Cena napínáku s kladkou je cca 1380 Kč,- a vodící kladky cca 680 Kč,- (obojí značka INA což je dodavatel do prvovýroby, tudíž kvalita zaručena), řemen max do 500 Kč,- dle výrobce (doporučuju Gates).

Demontáž napínací kladky u motoru 1.6 16V potažmo 1.4 16V je následující:
Nejdříve se demontuje plastový nátrubek přívodu nasávaného vzduchu do motoru ke vzduchovému filtru (3 křížové šroubky), dále ochranný kryt motoru (4 imbusy č. 6), demontuje se tepelně ochranný kryt sběrného výfukového potrubí (3 šrouby M10), aby šel kryt zcela demontovat tak se musí vyšroubovat lambda sonda (klíč č.22) a poté lze po odpojení kabeláže ve spodní části chranného krytu jej zcela vytáhnout. Tímto jsme si udělali prostor, aby jsme se mohli dostat k zadní straně napínaku, který drží šroub M 16 (zapuštěný za alternátorem). Teď sundáme drážkový řemen a to tak, že napínací kladku (klíč M16) přes středovou matici otáčíme po směru hodinových ručiček proti síle napínací pružiny a tím dojde k uvolnění drážkového řemene a ten sejmeme. Před jeho sejmutím doporučuji si jeho vedení zakreslit nebo vyfotit, aby jste předešli následnému řešení problému při opětovném nasazování kudy řemen mohl vést. Dále demontujeme vodící kladku (šroub M16) a zcela ji vytáhneme, tak abychom měli přístup k přední straně napínáku. Napínák jak jsem již dříve psal je připevněn šroubem M16 ze zadní strany za alternátorem, k jeho demontáži doporučuju použít střední ráčnu. Poloha napínáku je jasně dána klínkem, který zapadá přímo do výbraní a nelze jej namontovat jinak. Před povolením šroubu M16 ještě doporučuju sundat konektor k alternátoru, kdy opět získáme více prostoru. Montáž provádíme v opačném sledu jako demontáž.
Přílohy
DSC00146.JPG
DSC00148.JPG

Sairus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 10.03.2010 20:13
Bydliště: Budějice

Re: Pískání od motoru

Příspěvek od Sairus »

Zdar lidi....no takže asi to napínák nebyl, páč mi to píská furt...pokud ho budete měnit, stačí odmontovat krycí plech na svodech, svody demontovat nemusíte..za svodama prostrčíte 16 ořech s nástavcem, jde to v pohodě...samozřejmě musíte sundat drážkovanej řemen a to tak že chytnete klíčem napínák a napnete ho nahoru čímž se vám řemen povolí (zapamatujte si jak tam byl) Já dělal komplet rozvody včetně kladek, vodní pumpy atd...značka SKF....(SKF - made in France) po 50 tisících začalo auto vydávat zvuk jak traktor...kámoš říká - vodní pumpa...a fakt že jo...prostě ty díly jsou sračky....no...vyměnili jsme vodní pumpu a zvuk motoru super...po pár dnech ševelení a pískání od motoru...už mě to unavuje..všechny kladky vyměněný, fakt nevím..ale asi to bude ložisko alternátoru, to se mi posledně už nezdálo...pak už zbývá jen klima, ta prý to taky dělá..tak pánové kdo má podobný problém se zvukama (těma špatnejma) tak hodně štěstí :-D

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Pískání od motoru

Příspěvek od Doctor Driver »

Rozvody u 16V je doporučeno měnit po 60 tis. km, takže po 50 tis. by to i odpovídalo
VW Golf IV V6 4_MOTION

Sairus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 10.03.2010 20:13
Bydliště: Budějice

Re: Pískání od motoru

Příspěvek od Sairus »

nejsem si jistej, ale mám za to, že je to 80 tis...alespoň tak byly prvně měněný dle servisky...každopádně i kdyby 60 tis. tak to musí vydržet min 70...prostě nevěřte zaručenýmu německýmu značkovýmu dílu no :-)

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Pískání od motoru

Příspěvek od Doctor Driver »

Od výroby ano po 80 tis. ty první, ale potom už kontrola - výměna každých 60 tis. km. Kor, když 1.6 16V má vyšší výkon a v podstatě jsou ty rozvody z menšího 1.4 16V koncepčně. Jsou prostě záměnné (krom vodní pumpy), takže bych moc nevěřil že rozvod z 1.4 vydrží stejně dlouho na motoru 1.6 kde je namáhán vyšším výkonem a točivým momentem. Ty mí rozvody měly najeto 65 tis. a kladky při studeném motoru už dost pískaly, tak bych tomu zase tak moc nevěřil a nespoléhal se, že to všechny kladky vydrží až do 80 tis. km.
VW Golf IV V6 4_MOTION

Sairus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 10.03.2010 20:13
Bydliště: Budějice

Re: Pískání od motoru

Příspěvek od Sairus »

jo tak zas až tak o tomhle nevím...ale stojim si za tím, že taková vychvalovaná značková součástka prostě MUSÍ vydržet víc, než je interval výměny (vlastně nevydržela ani to)...to byl smysl mýho příspěvku...

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“