CHECK COOLANT - STOP!

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
nefer
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 05.01.2011 07:08

CHECK COOLANT - STOP!

Příspěvek od nefer »

Ahoj, odkoupil jsem staršího Golfíka (MK4-1.6 SR), se kterým nebyly nikdy žádné závažnější potíže. Dnes jsem jel do práce a objevil se na palubním PC nápis "CHECK COOLANT - STOP!" společně se svíticí červenou kontrolkou chlazení. Zastavil jsem tedy a šel jsem se podívat na stav chladící kapaliny. V nádobce bylo pod minimem, ale ješte před třemi dny jsem kontroloval náplně a vše bylo v pořádku, chladící kapaliny bylo lehce pod maximem. Na víčku oleje je trošku emulze, ale je možné, aby se téměř celá nádobka přelila do oleje? Auto necuká, kontrolka mazání také nesvítí a když jsem se se díval na měrku oleje, tak jsem taky nic zvláštního nevypozoroval. Zběžně jsem hledal i nějaké další místa v motoru, kde by byla nějaká tekutina, ale nic jsem nenašel. Máte někdo tip na problém? Přetěsnit motor?

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: CHECK COOLANT - STOP!

Příspěvek od vtuni »

nejdřív zjisti kam to mizne :!: ... což v tomhle deštivým počasí může být i docela těžký.. :mrgreen: . ale může třeba prosakovat chladičová stěna.. (dosti obvyklé že už bývá po letech vyžraná a prosakuje na boku u pánve...)

prostě dolít... nastartovat... nechat zahřát..nechat zchládnout.. kouknout pod auto jestli není někde louže... prozkoumat pohledem hadice..příruby.... nemalovat hned čerta na zeď.. :wink:

ale to taky nevylučuje to že máš prasklou hlavu, že odešlo těsnění pod hlavou nebo tak něco...
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: CHECK COOLANT - STOP!

Příspěvek od Doctor Driver »

Mě u 1,6 tekl kohoutek na chladiči...těsnění za dvacku vše napravilo - docela slabé místo. Pokud s ním někdo hýbal, tak mohl začít téci. Zkus se podívat tam a nebo jen baterkou po jízdě posviť z motorového prostoru dolu ke chladiči na to plastový "lízátko" co je pod chladičem, jestli tam není mokro a budeš moudřejší, zda to neuniká tam. Jinak ten kohout je vpravo na chladiči při pohledu shora skrz motorový prostor
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
iroc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 235
Registrován: 28.08.2008 12:54
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: CHECK COOLANT - STOP!

Příspěvek od iroc »

Víše uvedené ok , ještě kontrola příruby u hlavy , z předu je to pravá strana hlavy jest tam snímač teploty chladící kap. Příruba je plast a pod ní o kroužek , dle mých zkušenností nejčastěsjíší místo průsaku . Dolejvám co dva dny , nová příruba i s těsněním se mi vozí v kufru (nebyl čas ) . Nejlépe budeš li mít místo průsaku tam dát novou přírubu i s těsněním a nebo větší okroužek. Já to měnil komplet i s přírubou bo je k tomu přístup jak cip že jsem původní poškodil nechtěně .. Mám druhé AKL 1,6SR a u obou stejnej problém ( u prvního motoru mi to sáklo i na chladiči ) : ) Jak psali kolegové zjistit kde to sákne já mám auto v karáži a stačilo dát pod motor kus karonu a vidělo se hned kudyma to leze ven... emulze na krátké tratě a v zimě normál...
Martin Kolín

nefer
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 05.01.2011 07:08

Re: CHECK COOLANT - STOP!

Příspěvek od nefer »

Díky za tipy, zjistím kudy to teče. Dnes jsem přijel domů z práce a odkrytoval jsem motor, ale jelikož jsem po cestě projel pár kalužemi, byl motor mokrý a moc jsem toho neviděl :( Zkusil jsem koupit ten sajrajt na utěsnění chladičů, tak jsem to tam nalil a jsem zvědav, co se bude dít dále. Příští týden mám domluvenou diagnostiku, tak snad budu do té doby moudřejší :)

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“