studený chladič

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
mikja
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 24.03.2012 23:50
Bydliště: Opava

studený chladič

Příspěvek od mikja »

Zdravím všechny,

už si nevím rady a na chybu stále nemůžu přijít.
Golf IV 1,6 74KW typ motoru 1j APF
problém je následující: je vyměněná vodní pumpa, termostat, dvoucestný čidlo a nová chladící kapalina
po ujetí cca 2 km se auto začne zahřívat, teplota plynule vystoupí těsně pod 90°C a drží a topí jak má, ale po ujetí cca 30 km zastavím a vypnu motor. Hadice malého okruhu je natlakovaná a skoro na ní neudržím ruku, když uvolním víčko od expanzky, tak v trubkách je slyšet rachot a voda v expanzce vyletí nahoru, po chvilce pomalu klesne do normálu, měřil jsem i její teplotu- max 89,6°C. Ale záhadou mi je, že spodní trubka, co jde do chladiče(přez termostat) je studená a horní, která je vpodstatě napojená na malý okruh je horká a s ní i horní polovina chladiče. Pomozte prosím opravdu už nevím co s tím.Etku nemám a pokud jsem měnil správně, tak termostat je v plastovém spletenci hnet pod teplotním čidlem...?
Děkuju všem za příspěvky

Uživatelský avatar
VWMysak
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8701
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberecký Kraj

Re: studený chladič

Příspěvek od VWMysak »

Jeť se s tím pořádně projet a nech to potom na volnoběh pořádně ohřát, dokut se neohřeje celý hladič, tak se nedostane teplá voda k termostatu aby otevřel. Pokud se to nepřehřívá, tak bych to jako závadu neviděl. 30km je sice už dostatečných, ale ted ještě není takové vedro, takže se to stíhá jízdou chladit samo. Dej tomu menší závody do vrchu ať se pořádně ohřeje.
VW PERFORMANCE

MM DETAIL - Údržba automobilů REFERENCE

Uživatelský avatar
mikja
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 24.03.2012 23:50
Bydliště: Opava

Re: studený chladič

Příspěvek od mikja »

jj, hned jedu na závody, ozkouším, akorát si nejsem jistý tím termostatem, na fóru jsem se stále dočítal o termostatu zepředu motoru(plechový) a já měnil včetně plastového krytu u tepelného čidla na řidičové starně v takovým zapletenci z plastu, všichni píšou o termostatu na levo. takže si nakonec myslím, že tam jsou dva termostaty pro každý okruh zvlášť

Uživatelský avatar
Honza.B5
Řidič
Řidič
Příspěvky: 103
Registrován: 19.09.2019 15:51
Bydliště: Východní Čechy

Re: studený chladič

Příspěvek od Honza.B5 »

Je to sice staré téma,ale zajímá mě to .

Jak to vypadá s těmi termostaty?? Jsou skutečně 2x nebo je to jen zavádějící informace od kolegy mikja.??

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“