Stránka 1 z 1

1.4 16V kontrolka mazání

Napsal: 05.01.2013 14:34
od caddy I
Ahoj, mám prosbičku - u uvedeného motoru nastal interval na výměnu oleje (nastavený na 15tis), ten jsme maličko přejeli a už jsem ani nedolil, což byla chyba a hladina klesla na spodní okraj "rysky".Přítelka jela z práce a volá mi že se rozsvítila ta olejnička. Tak tam letím, auto vrčí, topí, olejnička svítí, ale ORANŽOVĚ.Vypnul jsem, zapnul zapalování - olejnička červená, po startu zůstala svítit ale oranžově. Cesta na pumpu druhým autem, dolito půl litru (celkem tedy na téměř 16tkm 1.5 litru) vše v pořádku. Manuál mám samo v němčině,tomu nerozumím - tedy můj dotaz: změna barvy na kontrolce je nějaká indikace pro nutné dolití???

A ještě jedna věc - v úterý to jde na servis, tam mi v tabulkách našli že tento motor (BCA) je provozovatelný pouze na syntetiku a my jsme tam měli 10w40. Nedojde výměnou za plnou synt. ke zvýšení spotřeby oleje, nebo něčemu jinému nežádoucímu?? Pozn. není to o tom že by mi chtěli prodat to dražší, to je mu tam úplně jedno.
Díky za jakýkoliv názor a radu.

Re: 1.4 16V kontrolka mazání

Napsal: 05.01.2013 14:56
od marfy8
caddy I píše:změna barvy na kontrolce je nějaká indikace pro nutné dolití???
Oranžová olejnička - málo oleje
Červená olejnička - bez oleje nebo nějaká porucha

( Teda tou oranžovou si nejsem 100% jistý :blush: )

Jaký olej? No to záleží co tam celou dobu lejete... Jestli půjde teď na výměnu oleje tak vypustit (vypustit né vycucnout) a dal bych 5W40 - pokud nežere olej
Hustší 10W40 se dává při vyšší spotřebě - to leju třeba já 1l/1000km :D

Re: 1.4 16V kontrolka mazání

Napsal: 05.01.2013 20:48
od majrek001
je to tak jak píšeš oranžová olej na minimum..

pokud budeš dávat z 10W-40 na 5W-40 tak bych dal nějaký výplach motoru.. ono se to moc nedoporučuje přecházet z horšího oleje na lepší protože se muže uvolnit nános a někde to téct, ale taky bych bral v potaz kolik máš najeto

Re: 1.4 16V kontrolka mazání

Napsal: 06.01.2013 14:47
od srotty
Pokud se tam doteď dával 10w40 a motor "žere" 1,5l oleje na 16tis.km tak bych zůstal u toho 10w40.Přechodem na "řidší" 5w40 by se to jen zhoršilo.A navíc se to nedoporučuje.V servisu trochu kecají,důležité je ,aby olej splňoval normy VW 500 00 nebo 501 01 nebo 502 00