Spotřeba oleje - jak se k tomu postavit?
Napsal: 03.06.2013 17:54
Čau klubáci,
mám GIV Variant s motorem 1.4 16V AKQ a zjistil jsem, že žere olej. Zajímavé je, že když motor "nehonim", tzn. netočim motor přes 3000ot. a jedu v klidu, tak to neni skoro znát, ale jakmile mu naložim, tak kouří a povedlo se mi, že po jedný 20km ostřejší jízdě to sežralo tolik oleje, že bylo pod spodní rysku. Dolil jsem litr a půl a teď jezdim v klidu a hladina neklesá. Ještě se mi nikdy nestalo, že by to bylo tak akutní, aby se rozsvítila kontrolka oleje. Od výměny oleje (červenec 2012) jsem zatim dolil celkově 2l oleje (včetně 1,5l jak dostal kouř) přičemž jsem celkově ujel 6500km. Pokud neujedu do července 2013 10000km, tak stejně budu měnit olej v termínu. Otázka zní: Má smysl to řešit (gufera, kroužky), nebo se na to vysrat s tim, že když jezdim v klidu tak dolejvam fakt málo? Nevim jak se k tomu postavit, auto normálně nehonim, ta 20km jízda na krev byl extrém, to normálně nedělam, přece jenom je to čtrnáctka v kombíku, žádnej dravec, druhý auto v rodině. Spíš mam velkou obavu z měření emisí; v srpnu mě čeká STK a emise, tak se bojim, že až to tam roztočí že kvůli dýmu to nenaměří. Maj ty měřáky tak citlivý? Naposled jsem s tim byl na emisích, když to olej ještě nežralo (nutno podotknout, že to byl tento motor v jiným autě, který sem zbořil, koupil jsem auto se zadřeným motorem a přehodil motory..). Co s tím? Neřešit a dolejvat a počkat co řeknou emise? Díky.
mám GIV Variant s motorem 1.4 16V AKQ a zjistil jsem, že žere olej. Zajímavé je, že když motor "nehonim", tzn. netočim motor přes 3000ot. a jedu v klidu, tak to neni skoro znát, ale jakmile mu naložim, tak kouří a povedlo se mi, že po jedný 20km ostřejší jízdě to sežralo tolik oleje, že bylo pod spodní rysku. Dolil jsem litr a půl a teď jezdim v klidu a hladina neklesá. Ještě se mi nikdy nestalo, že by to bylo tak akutní, aby se rozsvítila kontrolka oleje. Od výměny oleje (červenec 2012) jsem zatim dolil celkově 2l oleje (včetně 1,5l jak dostal kouř) přičemž jsem celkově ujel 6500km. Pokud neujedu do července 2013 10000km, tak stejně budu měnit olej v termínu. Otázka zní: Má smysl to řešit (gufera, kroužky), nebo se na to vysrat s tim, že když jezdim v klidu tak dolejvam fakt málo? Nevim jak se k tomu postavit, auto normálně nehonim, ta 20km jízda na krev byl extrém, to normálně nedělam, přece jenom je to čtrnáctka v kombíku, žádnej dravec, druhý auto v rodině. Spíš mam velkou obavu z měření emisí; v srpnu mě čeká STK a emise, tak se bojim, že až to tam roztočí že kvůli dýmu to nenaměří. Maj ty měřáky tak citlivý? Naposled jsem s tim byl na emisích, když to olej ještě nežralo (nutno podotknout, že to byl tento motor v jiným autě, který sem zbořil, koupil jsem auto se zadřeným motorem a přehodil motory..). Co s tím? Neřešit a dolejvat a počkat co řeknou emise? Díky.